Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Petitie stop hondenbelasting
Moderator: moderatorteam
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Re: Petitie stop hondenbelasting
Ik ga ook zeker nadenken over een bezwaarbrief. Straks even het bovenstaande linkje lezen.

- iones
- Zeer actief
MAar of een bepaald bedrag door een paar mensen (alleen hondenbezitters) betaald worden of door iedereen, dat scheelt nogal wat! Dus daar gaat geen winst uit voortkomen.lieke schreef:
Met winst. Uiteraard. Want de helft van de hondenbezitters gaf het sowieso niet op en nu moeten alle huishoudens meer OZB betalen.
Ik vind het zo veel eerlijker. Iedereen profiteren van iets? Dan ook iedereen betalen en niet een bepaalde kleine willekeurige groep.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Marion.
Oké, aanslag ligt naast me. € 169,20 totaal. Moeite waard om bezwaar te maken, dankjewel Canidea voor je voorbeeldbrief 
-
Marion.
Ieksssss, in de gemeente Oude IJsselstreek (waar mijn moeder woont) zou ik voor 2 honden maar € 47,16 kwijt zijn. Ik ga verhuizen 
-
Canidae
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix
- Aantal honden: 1
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
iones schreef:MAar of een bepaald bedrag door een paar mensen (alleen hondenbezitters) betaald worden of door iedereen, dat scheelt nogal wat! Dus daar gaat geen winst uit voortkomen.lieke schreef:
Met winst. Uiteraard. Want de helft van de hondenbezitters gaf het sowieso niet op en nu moeten alle huishoudens meer OZB betalen.
Ik vind het zo veel eerlijker. Iedereen profiteren van iets? Dan ook iedereen betalen en niet een bepaalde kleine willekeurige groep.
Ja, is ook zo. Maar als ik me altijd druk ga maken over dingen die oneerlijk zijn in het leven, heb ik geen tijd meer om te werken.

- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
UTRECHT BLIJFT HONDENBELASTING HEFFEN
Zij zouden meer kwijt zijn aan speelweides, hondentoiletten en poepzuigers, dan dat ze binnen krijgen... En dan te bedenken dat ik geen speelweides in de buurt heb en het enige hondentoilet geen bordje meer heeft dat aangeeft dat het er 1 is en een mini voetbalveldje heeft gekregen EN mijn buurt ligt vol poep op de stoep ... Zucht....
Zij zouden meer kwijt zijn aan speelweides, hondentoiletten en poepzuigers, dan dat ze binnen krijgen... En dan te bedenken dat ik geen speelweides in de buurt heb en het enige hondentoilet geen bordje meer heeft dat aangeeft dat het er 1 is en een mini voetbalveldje heeft gekregen EN mijn buurt ligt vol poep op de stoep ... Zucht....
-
Canidae
- Zeer actief
Da's de verantwoordelijkheid van de hondenbezitters. Ik vind dat iedereen gewoon de poep moet opruimen. Zie nog veel stront op de stoep bij mij in de buurt. Laatst zag ik zelfs een drol pal voor de voordeur van een benedenwoning.....lijn schreef:.......EN mijn buurt ligt vol poep op de stoep ... Zucht....
Misschien dat zo'n bord afschrikt...

- iones
- Zeer actief
Misschien contact opnemen met die man die de gemeente ook voor de rechter gedaagd heeft en zijn gelijk kreeg.lijn schreef:UTRECHT BLIJFT HONDENBELASTING HEFFEN![]()
Eigenlijk zou de gemeente Utrecht dan ook voor de rechter gedaagd moeten worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Marion.
Wij hebben vandaag een schrijven gekregen dat ons bezwaar in behandeling wordt genomen, en dat we in elk geval uitstel van betaling krijgen voor € 169,20iones schreef:Misschien contact opnemen met die man die de gemeente ook voor de rechter gedaagd heeft en zijn gelijk kreeg.lijn schreef:UTRECHT BLIJFT HONDENBELASTING HEFFEN![]()
Eigenlijk zou de gemeente Utrecht dan ook voor de rechter gedaagd moeten worden.
- iones
- Zeer actief
Nou, dat is toch mooi!
Maar effe vraagje betreffende de stoeppoepers: waarom hond uitlaten op de stoep? Als mensen geen zin hebben om de poep op de stoep op te ruimen, dan moeten ze ergens gaan wonen met hun hond waar groen is en waar hij fatsoenlijk los kan.
Wat heeft een hond nu aan een aangelijnd rondje op de stoep????? Moet je wel een hond willen op die manier?
Maar effe vraagje betreffende de stoeppoepers: waarom hond uitlaten op de stoep? Als mensen geen zin hebben om de poep op de stoep op te ruimen, dan moeten ze ergens gaan wonen met hun hond waar groen is en waar hij fatsoenlijk los kan.
Wat heeft een hond nu aan een aangelijnd rondje op de stoep????? Moet je wel een hond willen op die manier?
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Hmm misschien moest ik dan toch maar eens schrijven...Marion. schreef:Wij hebben vandaag een schrijven gekregen dat ons bezwaar in behandeling wordt genomen, en dat we in elk geval uitstel van betaling krijgen voor € 169,20iones schreef:Misschien contact opnemen met die man die de gemeente ook voor de rechter gedaagd heeft en zijn gelijk kreeg.lijn schreef:UTRECHT BLIJFT HONDENBELASTING HEFFEN![]()
Fijn dat het je voor zover gelukt is Marion!
Er hangen sinds vorige week wel briefjes op massale stoeppoepplekken "opruimplicht" En nog een beetje tekst... Nu liggen er op andere plekken veel stront
En ja ik moet via de stoep toch ergens komen... Al is het maar naar de dierenarts...
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Ik ga niet tekenen. Ik ben heel tevreden hier in de buurt.
Wij betalen 53 euro per jaar en overal zijn hier hondenuitlaatstroken die wekelijks schoon worden gemaakt.
Op 2 min afstand ligt een enorm losloopbos dat onderhouden wordt en op 5 min een losloopgebied op de heide. Ik ben dan ook erg tevreden.
Wij betalen 53 euro per jaar en overal zijn hier hondenuitlaatstroken die wekelijks schoon worden gemaakt.
Op 2 min afstand ligt een enorm losloopbos dat onderhouden wordt en op 5 min een losloopgebied op de heide. Ik ben dan ook erg tevreden.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
- yuki
- Zeer actief
Ga jij 4 x per dag naar het bos/strand of natuurpark?iones schreef:Nou, dat is toch mooi!
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- Liz1982
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog
Welsh Corgi Cardigan x Jack Russel - Aantal honden: 2
Ik ben de 40ste 'petitie-tekenaar' in onze gemeente!! Hopelijk levert het iets op 

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik wel, mijn honden kunnen elke wandeling wel even los in het groenyuki schreef:Ga jij 4 x per dag naar het bos/strand of natuurpark?iones schreef:Nou, dat is toch mooi!
-
Safari
Ikheb de hele aanslag nog niet binnen 
- HTC-Fivel
- Actief
- Contacteer:
Vanmiddag toch maar even het bezwaarschrift schrijven. Ik was het bijna vergeten. Die weken vliegen om.
-
PetraP
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt tot 6 weken na de aanslag bezwaar aantekenen.
Op mijn bezwaar kwam heel snel bericht binnen dat je gewoon moet betalen; je krijgt dus geen uitstel totdat het bezwaar is behandeld.
Op mijn bezwaar kwam heel snel bericht binnen dat je gewoon moet betalen; je krijgt dus geen uitstel totdat het bezwaar is behandeld.
-
Canidae
- Zeer actief
7 feb mijn bezwaar op de bus gedaan, tot op heden nog niks gehoord.PetraP schreef:.........Op mijn bezwaar kwam heel snel bericht binnen ..........