Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Petitie stop hondenbelasting

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Re: Petitie stop hondenbelasting

Ongelezen bericht door Joera »

Ik ga ook zeker nadenken over een bezwaarbrief. Straks even het bovenstaande linkje lezen.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

lieke schreef:
Met winst. Uiteraard. Want de helft van de hondenbezitters gaf het sowieso niet op en nu moeten alle huishoudens meer OZB betalen. :LOL:
MAar of een bepaald bedrag door een paar mensen (alleen hondenbezitters) betaald worden of door iedereen, dat scheelt nogal wat! Dus daar gaat geen winst uit voortkomen.
Ik vind het zo veel eerlijker. Iedereen profiteren van iets? Dan ook iedereen betalen en niet een bepaalde kleine willekeurige groep.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Oké, aanslag ligt naast me. € 169,20 totaal. Moeite waard om bezwaar te maken, dankjewel Canidea voor je voorbeeldbrief :ok:
Marion.

Ieksssss, in de gemeente Oude IJsselstreek (waar mijn moeder woont) zou ik voor 2 honden maar € 47,16 kwijt zijn. Ik ga verhuizen :pffff:
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Canidae »

Bezwaar vanmiddag op de post gedaan.....ben benieuwd !
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

iones schreef:
lieke schreef:
Met winst. Uiteraard. Want de helft van de hondenbezitters gaf het sowieso niet op en nu moeten alle huishoudens meer OZB betalen. :LOL:
MAar of een bepaald bedrag door een paar mensen (alleen hondenbezitters) betaald worden of door iedereen, dat scheelt nogal wat! Dus daar gaat geen winst uit voortkomen.
Ik vind het zo veel eerlijker. Iedereen profiteren van iets? Dan ook iedereen betalen en niet een bepaalde kleine willekeurige groep.

Ja, is ook zo. Maar als ik me altijd druk ga maken over dingen die oneerlijk zijn in het leven, heb ik geen tijd meer om te werken. :mrgreen:
Afbeelding
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

UTRECHT BLIJFT HONDENBELASTING HEFFEN :boos:

Zij zouden meer kwijt zijn aan speelweides, hondentoiletten en poepzuigers, dan dat ze binnen krijgen... En dan te bedenken dat ik geen speelweides in de buurt heb en het enige hondentoilet geen bordje meer heeft dat aangeeft dat het er 1 is en een mini voetbalveldje heeft gekregen EN mijn buurt ligt vol poep op de stoep ... Zucht....
Canidae
Zeer actief

lijn schreef:.......EN mijn buurt ligt vol poep op de stoep ... Zucht....
Da's de verantwoordelijkheid van de hondenbezitters. Ik vind dat iedereen gewoon de poep moet opruimen. Zie nog veel stront op de stoep bij mij in de buurt. Laatst zag ik zelfs een drol pal voor de voordeur van een benedenwoning.....

Misschien dat zo'n bord afschrikt...

Afbeelding
Afbeelding
iones
Zeer actief

lijn schreef:UTRECHT BLIJFT HONDENBELASTING HEFFEN :boos:

Zij zouden meer kwijt zijn aan speelweides, hondentoiletten en poepzuigers, dan dat ze binnen krijgen... En dan te bedenken dat ik geen speelweides in de buurt heb en het enige hondentoilet geen bordje meer heeft dat aangeeft dat het er 1 is en een mini voetbalveldje heeft gekregen EN mijn buurt ligt vol poep op de stoep ... Zucht....
Misschien contact opnemen met die man die de gemeente ook voor de rechter gedaagd heeft en zijn gelijk kreeg.

Eigenlijk zou de gemeente Utrecht dan ook voor de rechter gedaagd moeten worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Marion.

iones schreef:

Misschien contact opnemen met die man die de gemeente ook voor de rechter gedaagd heeft en zijn gelijk kreeg.

Eigenlijk zou de gemeente Utrecht dan ook voor de rechter gedaagd moeten worden.
Wij hebben vandaag een schrijven gekregen dat ons bezwaar in behandeling wordt genomen, en dat we in elk geval uitstel van betaling krijgen voor € 169,20 :F:
iones
Zeer actief

Nou, dat is toch mooi!

Maar effe vraagje betreffende de stoeppoepers: waarom hond uitlaten op de stoep? Als mensen geen zin hebben om de poep op de stoep op te ruimen, dan moeten ze ergens gaan wonen met hun hond waar groen is en waar hij fatsoenlijk los kan.

Wat heeft een hond nu aan een aangelijnd rondje op de stoep????? Moet je wel een hond willen op die manier?
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

Marion. schreef:
iones schreef:

Wij hebben vandaag een schrijven gekregen dat ons bezwaar in behandeling wordt genomen, en dat we in elk geval uitstel van betaling krijgen voor € 169,20 :F:
Hmm misschien moest ik dan toch maar eens schrijven...
Fijn dat het je voor zover gelukt is Marion!
Er hangen sinds vorige week wel briefjes op massale stoeppoepplekken "opruimplicht" En nog een beetje tekst... Nu liggen er op andere plekken veel stront :oohja:
En ja ik moet via de stoep toch ergens komen... Al is het maar naar de dierenarts...
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Ik ga niet tekenen. Ik ben heel tevreden hier in de buurt.
Wij betalen 53 euro per jaar en overal zijn hier hondenuitlaatstroken die wekelijks schoon worden gemaakt.
Op 2 min afstand ligt een enorm losloopbos dat onderhouden wordt en op 5 min een losloopgebied op de heide. Ik ben dan ook erg tevreden.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

iones schreef:Nou, dat is toch mooi!

Maar effe vraagje betreffende de stoeppoepers: waarom hond uitlaten op de stoep? Als mensen geen zin hebben om de poep op de stoep op te ruimen, dan moeten ze ergens gaan wonen met hun hond waar groen is en waar hij fatsoenlijk los kan.

Wat heeft een hond nu aan een aangelijnd rondje op de stoep????? Moet je wel een hond willen op die manier?
Ga jij 4 x per dag naar het bos/strand of natuurpark?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Liz1982
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English Bulldog
Welsh Corgi Cardigan x Jack Russel

Ongelezen bericht door Liz1982 »

Ik ben de 40ste 'petitie-tekenaar' in onze gemeente!! Hopelijk levert het iets op :)
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

yuki schreef:
iones schreef:Nou, dat is toch mooi!

Ga jij 4 x per dag naar het bos/strand of natuurpark?
Ik wel, mijn honden kunnen elke wandeling wel even los in het groen :19:
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ikheb de hele aanslag nog niet binnen :U:
HTC-Fivel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door HTC-Fivel »

Vanmiddag toch maar even het bezwaarschrift schrijven. Ik was het bijna vergeten. Die weken vliegen om.
Spelen - Opvoeden - Sporten

Luisteren = een goede gewoonte :)

http://www.htcfivel.nl/
PetraP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door PetraP »

Je kunt tot 6 weken na de aanslag bezwaar aantekenen.

Op mijn bezwaar kwam heel snel bericht binnen dat je gewoon moet betalen; je krijgt dus geen uitstel totdat het bezwaar is behandeld.
Canidae
Zeer actief

PetraP schreef:.........Op mijn bezwaar kwam heel snel bericht binnen ..........
7 feb mijn bezwaar op de bus gedaan, tot op heden nog niks gehoord.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”