-Als er eens een keertje slagroom is in huis, krijgt ie altijd een likje als we koffie gaan zetten. Wij zijn helemaal niet van het ongezonde dingen geven aan een hond, maar dit is zowat de enige uitzondering. Hij vind het zo lekker en hij al ligt ie aan de andere kant van de kamer: Hij staat pijlsnel naast me als ie de bus alleen al hoort rammelen.
-Heeft het gesneeuwd? dan gaan we de eerste ochtend altijd samen achter in de tuin rotzakken. Als het baasje eenmaal thuis is, moet die altijd de sneeuw wegscheppen en zout strooien. Dan mag Aiko niet meer achter in de tuin, met al die pekel, dus grijpen we onze kans die eerste dag dat er sneeuw ligt achter.
-Na de wandelingen bij thuiskomst krijgt ie altijd wat lekkers, als ie goed geluisterd heeft. Hij loopt dan gewoon naar de keukenkast, en als het hem te lang duurt, komt ie teruggelopen en kijkt ie me net zo lang aan totdat ik ook naar de keuken ga om iets lekkers voor hem te pakken. Overigens gaat ie gewoon ergens in de kamer liggen bij thuiskomst als ie NIET geluisterd heeft.
-Geluid van de sleutel en schoenen aantrekken is wandelen voor hem.
-We koken altijd een extra eitje voor hem als we iets met ei eten. Hij weet dat ie me niet op de zenuwen moet werken door middel van schooien, dus gaat ie netjes ergens liggen. Om daarna als een speer bij me te staan als ik hem roep.
-Als we gaan slapen, ligt Aiko in de keuken. Ons avondritueel bestaat dan uit een knuffel, kusje. en 'Welterusten Aiko, lekker bedje slapen he.'
Jullie ook van die dingen, samen?

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15