Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De kogel is door de kerk het word een ...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Corneliana
Zeer actief

Re: De kogel is door de kerk het word een ...

Ongelezen bericht door Corneliana »

LongFields schreef:
Corneliana schreef: ik weet niks van akita's maar het lijken me mooie honden en zeker als je er de tijd voor wil nemen, lekker doen!
Als je een hond kiest met een pittig karakter als de Akita alleen op basis van "mooiheid", dan kún je van een enorm koude kermis thuis komen...
Maar die indruk krijg ik bij de TS niet als ik haar posts lees. Dus ik duim en hoop dat het gewoon allemaal goed gaat en dat ze er een hele fijne hond aan gaan krijgen.
ik zou zo'n hond ook nooit nemen nee :wink:
want wat ik inmiddels door heb, hoe consequent ik ben, de kinderen verwennen de hond wel als ik 2 sec me omdraai.
en dat is niet heel erg maar dat hangt dan weer van het soort hond af.
onze hond valt in de categorie blije sul. :wink:
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

LabradorSam schreef:
Cleva schreef:Ik vind het niet slim.
Want?

Waarom wordt bijna elk nieuw lid afgeraden om een hond aan te schaffen?
zelfde reden dat ik tegen iedereen zeg dat de shar-pei geen beginnershond is :goeie: (maar zelf wel zo'n eigenwijze stinkerd als eerste hond nam destijds)

edit: ik ben zelf zeer groot fan van Akita's, maar ik vind mezelf nog niet geschikt als potentiele Akitabaas, o.a. gezien mijn woonsituatie
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Corneliana
Zeer actief

yuki schreef:
LabradorSam schreef:
Cleva schreef:Ik vind het niet slim.
Want?

Waarom wordt bijna elk nieuw lid afgeraden om een hond aan te schaffen?
zelfde reden dat ik tegen iedereen zeg dat de shar-pei geen beginnershond is :goeie: (maar zelf wel zo'n eigenwijze stinkerd als eerste hond nam destijds)
ik denk dat er mensen zijn die aan een dier kunnen beginnen of niet.
kun je doorzetten, rekening met dingen houden, inleveren en incasseren?
dat is gewoon nodig, een dier moet zorg hebben en dat moet je kunnen geven.
er worden hier geen dieren weggedaan, verkocht of wat dan ook
dat is al een heel belangrijk gegeven.
of er moet iets heel bijzonders aan de hand zijn natuurlijk.
ik denk dat je niet eens naar het ras moet kijken maar naar het individuele dier.
klikt het een btje lekker enzo. iedereen is deskundig over zn eigen hond.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Een Akita is wel een zelfstandige hond. Ik weet niet of het 't geschikte type is om buiten te houden. Ze kunnen zo een leven zonder jou gaan leiden.
Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute

Ongelezen bericht door Wolf77 »

Ik ken TS al een aantal jaartjes, en ze gaat idd niet over 1 nacht ijs, pluist alles tot t bot uit.
Ik heb mijn "speurwerk"en ervaringen ook gedeeld met haar ( want voordat Mo er was zat ik ook aan een akita te denken ), alle voors maar zeker ook alle tegens erbij, aan haar welke info ze meeneemt en zelf verder onderzoekt.
Worteltje, ik vind in iedergeval dat je prima bezig bent, deden meer mensen dat maar alvorens een hond aan te schaffen.
:E:
Worteltje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Worteltje »

DeDiana schreef: Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je verstand dan zei toen het het weer overnam?
O help zouden anderen toch gelijk hebben en ben ik echt zo dom.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Valerie schreef:Een Akita is wel een zelfstandige hond. Ik weet niet of het 't geschikte type is om buiten te houden. Ze kunnen zo een leven zonder jou gaan leiden.
Dat heb ik idd ook gelezen, op zich vind ik dat apart omdat ik begreep dat Akita's net als veel oosterse honden erg (op 1) baasgericht zijn?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Worteltje
Vaste gebruiker

Hij zal fifty fifty binnen en buiten zijn .
De tijd zal uitwijzen wat ideaal is.
Maar hij zal vast en zeker niet d ekans krijgen om een eigen leventje te gan leiden.
Wel dat van mij en hem ;)
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

Worteltje schreef:Hij zal fifty fifty binnen en buiten zijn .
De tijd zal uitwijzen wat ideaal is.
Maar hij zal vast en zeker niet d ekans krijgen om een eigen leventje te gan leiden.
Wel dat van mij en hem ;)
Gewoon even een vraagje, is dat niet vreselijk onhandig, vooral in de winter?
Van de warmte in de kou en omgekeerd? In verband met het aanmaken van de wintervacht vraag ik me dat af.

Succes met je toekomstige hond :ok:
Laatst gewijzigd door Skittles op 03 feb 2013 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik wil wel zeggen dat ik het echt heel goed vind wat je voor speurwerk van te voren doet.
Echt, dik respect daar voor. Zouden meer mensen moeten doen.

Nee, het is geen makkelijk ras. Niet dat ik er verstand van heb, maar dat weet bijna iedereen.

Ik hoop dat je speurwerk het gewenste resultaat oplevert, dat je een goede Fokker vindt, waar je ook bij terecht kan met vragen e.d.
Dan hoop ik dat je rekening houdt met het ras en wat het vraagt/ nodig heeft en wat je de hond kan geven..en dan, dan gun ik jullie een geweldig leuke hond en wens ik jullie heel veel plezier ! En hou ons vooral op de hoogte :ok:
Worteltje
Vaste gebruiker

:ok:

Misschien krijgt nanna nog wel concurentie :blah: :hamer:

Wel voor ons konijn bleek dat inderdaad dus niet handig dat die binnen s' avonds mee tv kwam kijken dus later weer buiten in zijn hok moest gaan wonen.
Dus die woon nu naast onze sofa en is een huiskamer konijn geworden en wanneer de temperaturen niet guur zijn en normaal loopt die helemaal vrij in de tuin rond.
Zowel de aandacht vind die heerlijk als de tuin.

Het zal zich vanzelf wel uitwijzen.
Corneliana
Zeer actief

Worteltje schreef::ok:

Misschien krijgt nanna nog wel concurentie :blah: :hamer:

Wel voor ons konijn bleek dat inderdaad dus niet handig dat die binnen s' avonds mee tv kwam kijken dus later weer buiten in zijn hok moest gaan wonen.
Dus die woon nu naast onze sofa en is een huiskamer konijn geworden en wanneer de temperaturen niet guur zijn en normaal loopt die helemaal vrij in de tuin rond.
Zowel de aandacht vind die heerlijk als de tuin.

Het zal zich vanzelf wel uitwijzen.
bij een konijn moet je dat idd niet doen nee. is heel slecht voor ze.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Worteltje schreef:ik met mijn hubby
Wat is een hubby?
Afbeelding
Stewie
Actief
Mijn ras(sen): Parson russel terriër

Ongelezen bericht door Stewie »

Worteltje schreef:
DeDiana schreef: Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je verstand dan zei toen het het weer overnam?
O help zouden anderen toch gelijk hebben en ben ik echt zo dom.
Dit heb ik het eerste anderhalf jaar dat stew er was ook nog regelmatig gedacht, terwijl ik er ook een zeer uitgebreide speurtocht op na heb gehouden.
Zoals ik lees denk je er echt goed over na, heel veel succes met het zoeken van een fokker en uitzoeken van een pup :E:
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever

Ongelezen bericht door verkadej »

Fijn dat je jezelf in elk geval voorbereid op een hond van een bepaald ras.

Nu even wat anders, jacht instinct + akita + 50% buiten = heeeeul groot hok? Of een sterke ketting met chemische ankers in de muur?

Of jacht instinkt + Akita + 50% binnen + konijn = geen konijnenvoer meer halen?

Maar voor de rest echt succes met jullie toekomstige aanwinst. Ik weet zeker dat het een superhond voor de liefhebber gaat worden.

edit: http://www.puppies-en-honden.com/ toegevoegd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

alm@ schreef:
Wat is een hubby?
Schatje, wat loop je vreselijk achter zeg. :ugh:
Je mot echt meer onder de mensen komen hoor, vooral stelletjes met een hele eigenste hubby. :ok: :W:

Ach de 1 kan nog geen Wawa opvoeden en handelen en de ander draaid zijn klauwen niet om voor een agressief klote joekel van formaat pony.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Je ben in ieder geval al beter bezig dan veel mensen voor jou .
Tuurlijk je kunt altijd voor verassingen komen te staan (zowel aangename als onaangename) maar hey het is nou eenmaal een levend wezen.
Heel veel succes met je zoektocht en ik hoop dat je een fijn maatje voor in de toekomst vindt .
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
dekruijff-kynologie
Actief
Mijn ras(sen): Siberische husky
Contacteer:

Ongelezen bericht door dekruijff-kynologie »

mooi dat je onderzoek hebt gedaan, het is goed er over na te denken, maar dat wil niet zeggen dan je zelf niet de keus mag maken... Ik zou niet voor een akita kiezen omdat het in mijn situatie onhandig is, maar ik kan me heel goed voorstellen dat andere mensen er wel voor kiezen...

Laat je niet tegenhouden door al het negatieve commentaar. Ik ben letterlijk voor gek verklaard dat ik aan een husky begon als eerste eigen hond / pup... heb er nu 2 en heb heel wat ups en downs gehad maar ik zou niks anders willen dan mijn twee haarballen. Als je bewust bent van de negatieve eigenschappen en het karakter zal accepteren zoals het is dan heb je een maat voor het leven...

Het zijn geen makkelijke honden, maar met liefde, geduld en respect voor het unieke karakter zijn het ook geen onmogelijke honden. Nu word het vooral nog een verantwoord gefokte hond vinden die een mooi karakter heeft :) Succes, en geniet van het zoeken en rondsnuffelen!
"U wilt toch dat uw hond gehoorzaamt vanuit respect, en niet vanuit angst?!"
Hondenschool & Gedragsbegeleiding, Hulphonden en Webshop
Auteur van: "Bewust Leiderschap"
http://www.dekruijff-kynologie.nl
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever

Ongelezen bericht door verkadej »

bouvierpoedel schreef:
alm@ schreef:
Wat is een hubby?
Je mot echt meer onder de mensen komen hoor, vooral stelletjes met een hele eigenste hubby. :ok: :W:

Ach de 1 kan nog geen Wawa opvoeden en handelen en de ander draaid zijn klauwen niet om voor een agressief klote joekel van formaat pony.

vaak is het een chiwawa die het lastigst opvoeden blijkt te zijn :P he die grote buffels kan iedereen wel aan :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

verkadej schreef:
bouvierpoedel schreef:
alm@ schreef:
Wat is een hubby?

vaak is het een chiwawa die het lastigst opvoeden blijkt te zijn :P he die grote buffels kan iedereen wel aan :engel:
Bij die dingen is de valse emotie de grootste factor van het niet opvoeden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Ik vind het jammer dat ts nog niet heeft gereageerd op mijn vraag.. Wat heb jij die hond te bieden?

Verder zag ik ergens een opmerking over zelfstandigheid. Een akita hecht zich idd vaak aan 1 persoon (wat niet wil zeggen dat niemand anders er wat mee kan doen) maar hechten is niet hetzelfde als baasgericht zijn.. Dat zijn ze namelijk maar heel even :mrgreen:

In februari is trouwens een jonge honden dag georganiseerd door de Nippon Inu waar wel eigenaren komen. Dat is misschien wel leuk om mee te maken, ook in het kader van verhalen op doen. (met in het achterhoofd houdend dat daar jonge honden komen en dus relatief veel sociale honden, mensen met een erg onsocial hond komen daar dan ook niet )
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Weet je wat, ik stel je een paar vragen en dan weet ik meteen of je wel of geen akita moet nemen.

Wil je dat je hond kan spelen met andere honden die je tegen komt?
Wil je dat je je hond niet kort hoeft te houden en met een boog om andere honden heen moet lopen?
Wil je ontspannen zijn als er een labrador aan komt stieren met de haren en de staart omhoog?
Wil je met je hond naar het bos of water kunnen en hem daar lekker loslaten?
Wil je samen met andere mensen en andere honden ergens wandelen met de honden los?
Wil je dat je hond goed gaat leren luisteren?
Wil je dat je hond enigszins normaal om kan gaan met vreemde dieren en katten bij kenissen bv?

Als je een van deze vragen met ja hebt beantwoord moet je beseffen dat het misschien nee wordt. Als je dat geen enkel probleem vindt dan denk ik dat jij best een prima akita-eigenaar kan worden. Als je het gros van deze vragen met ja hebt beantwoord dan moet je echt eens gaan nadenken of je wel de juiste keuze maakt. Als je eist dat veel vragen met ja beantwoord moeten kunnen worden is het een recept voor herplaatsing. :19: Iets wat een akita heel erg slecht trekt en waarmee je de hond zijn leven kan verpesten. Een akita groeit op in zijn leven en zal dat best kunnen behouden. Herplaatsen kan de hond totaal ontwrichten bij dit ras.

Als jij denkt dat je tegen de regels in een sociale speelse lieve hond gaat krijgen die leuk kan rennen in het bos met allemaal andere honden dan ga je geheid op je bek met een akita. De kans is groot dat een reu niet met reuen kan en een teef niet met teven die dominant doen. Verder is de kans groot dat je je hond nooit van de lijn kan laten buiten, nooit kan laten rennen in het bos of aan het water en de kans is ook groot dat je soms tussen het geweld van twee mattende honden terecht komt als je een reu neemt en er komen loslopende patsreuen aan. Die gaat hij waarschijnlijk grijpen en een flinke les leren. En dat loslopen wil niet omdat akita's jagen. Ze jagen dus ook op schapen en maken die ook dood als ze in een wei terecht komen. Laat je hem los waar schapen zijn dan is de kans groot dat hij wegrent en de kans is ook erg groot dat jij niks kan doen op dat moment. Eenmaal op jacht is het dikke vinger naar jou wat een akita betreft.

Heel soms heb je mazzel en tref je een sullige akita. Maar daar moet je vooral niet op rekenen want dat is zwaar oneerlijk naar je hond toe.

Akita's zijn mooi, prachtig zelfs. Maar het zijn geen honden die je op basis van hun uiterlijk moet gaan aanschaffen. In de VS worden er duizenden akita's per jaar afgemaakt. In NL worden er heel veel akita's herplaatst en ook best wel wat afgemaakt ivm agressie en het slecht te controlleren zijn. Je kan nog zoveel opvoeden, als je hond voelt dat hij in moet grijpen bij een patserige andere hond dan doet hij dat. Als hij getriggerd wordt om te jagen is hij weg. Of je moet een talent zijn en hopen dat je hond meegaand is. Maargoed, persoonlijk vind ik dat je van het gemiddelde uit moet gaan en niet van uitblinkers in aangepast gedrag binnen een ras.

Waarom kies je niet voor een hond waar je zeker meer mee kan? Een hond die los kan lopen, goed leert luisteren en die lekker met andere honden kan spelen? Weet je dat dat veel leuker is? Dat zeg ik je uit ervaring. Ik heb een aantal honden gehad en de honden die lekker los liepen en sociaal waren vond ik zoveel prettiger en daar kon ik zoveel meer van genieten. Als je een akita-reu neemt, zijn immers imposanter en dat vindt je man blijkbaar stoer, kom je echt in de problemen als je normale honden-dingen wil doen. Dan loop je smorgens vroeg en op plaatsen waar geen andere honden komen. Je wordt een soort paria en altijd loop je met de angst dat er een loslopende reu mot komt zoeken en dat jouw hond daar dan een eind aan maakt. Want reken maar dat een akita een eind maakt aan een agressieve Jack Russel die hem aanvalt als jij niet heel goed weet wat je moet doen en stevig in je schoenen staat. Wil je dat allemaal wel omdat ze zo mooi en stoer zijn? :denken:
Afbeelding
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Toen ik hier vertelde welke rassen er in onze nieuwe pup zaten had ik ook heel wat mensen over me heen die me dat hebben afgeraden. Allerlei horrorscenario's. Mensen die liever een rondje omlopen als ze me met de hond zouden tegenkomen dat soort dingen.
Ben ik ff blij dat ik dat niet gedaan heb want ik heb werkelijk een allerliefste knuffel van een hond, mét ballen nog wel :mrgreen:

Morris is een kruising Sharpei/ Hollandse Herder. Beetje groter geworden dan verwacht maar zou hem voor geen goud willen missen.
Ik heb de afgelopen twee jaar heel veel geleerd over honden en gedrag en er zijn heel veel dingen die ik vroeger deed maar nu nooit meer zou doen.
Iedereen is ooit een beginner geweest en heeft geleerd.
Als iedereen zich zo zou verdiepen in zijn ras als jij nu al doet, mezelf destijds incluis, dan zouden er heel wat minder misverstanden zijn.... :ok:
Groetjes Belinda
Afbeelding
laeken
Zeer actief

*Esther schreef:
Cleva schreef:Zoals jij aan een, kom-wat-was-het begon en die vervolgens doodleuk achterliet.
Omdat hij zo lastig was.
Ach en wat hebben jullie gemekkerd met en over Eva, een doodnormale herder :roll:

Sorry? Mag ik je vragen wat jij hierover weet? Ik zie dat je een poedel hebt en spreekt over doodnormale herders? Ervaring mee of blaat je maar wat in de rondte?

Daarnaast is Eva uitgegroeid tot een uiterst sociale en makkelijke hond die perfect luistert, met elke andere hond kan, overal los kan en eigenlijk niks dan goede eigenschappen heeft. Het was geen makkelijke pup en jonge hond maar het eindresultaat mag er wezen.

Vertel mij maar waar wat mis ging en waarom jij hierover opmerkingen meent te moeten maken? Zeker het deel van "een doodnormale herder" mag je mij eens uitleggen aangezien jij die hele hond nooit ontmoet hebt. Zoals Martijn zegt, wij hebben geobserveerd, daarover op internet geschreven en wij hebben onze strategie aangepast aan de hond. En zoals ik al zei, eindresultaat is dus een extreem fijne herder. :cheer: Blijkbaar was die strategie prima. Wat is dus je punt?

Denk dat je gewoon wat te mekkeren hebt omdat er een opmerking over je vriendin werd gemaakt. Mekker dan over iets waar je een punt mee maakt. Ga niet mekkeren over Eva die gewoon bij Martijn op de bank ligt en waar niemand problemen mee heeft. Dat is nu inderdaad een doodnormale herder. :lekkerpuh:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

@Laeken: duidelijk gezegd, máár: niet iedereen heeft dezelfde voorkeuren. Misschien is TS een enorme einzelgänger die liever altijd in haar eentje wandelt, er totaal geen probleem mee heeft om met een aangelijnde hond te wandelen of op plekken/tijdstippen waarop ze niemand anders tegenkomt.
De meeste mensen zullen inderdaad liever een hond hebben die los kan lopen, goed luistert en met andere honden kan spelen, maar ik kan me best voorstellen dat sommige mensen een heel ander ideaalbeeld hebben.
Als TS zich maar realiseert dat er een vrij grote kans is dat ze al deze dingen met een akita niet kan doen en dat accepteert, hoeft het geen probleem te zijn.

TS, ik begrijp dat je akita's prachtige honden vindt, maar wat spreekt je in het bijzonder aan in hun karakter?
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

laeken schreef:
*Esther schreef:
Cleva schreef:Zoals jij aan een, kom-wat-was-het begon en die vervolgens doodleuk achterliet.
Omdat hij zo lastig was.
Ach en wat hebben jullie gemekkerd met en over Eva, een doodnormale herder :roll:

Sorry? Mag ik je vragen wat jij hierover weet? Ik zie dat je een poedel hebt en spreekt over doodnormale herders? Ervaring mee of blaat je maar wat in de rondte?

Daarnaast is Eva uitgegroeid tot een uiterst sociale en makkelijke hond die perfect luistert, met elke andere hond kan, overal los kan en eigenlijk niks dan goede eigenschappen heeft. Het was geen makkelijke pup en jonge hond maar het eindresultaat mag er wezen.

Vertel mij maar waar wat mis ging en waarom jij hierover opmerkingen meent te moeten maken? Zeker het deel van "een doodnormale herder" mag je mij eens uitleggen aangezien jij die hele hond nooit ontmoet hebt. Zoals Martijn zegt, wij hebben geobserveerd, daarover op internet geschreven en wij hebben onze strategie aangepast aan de hond. En zoals ik al zei, eindresultaat is dus een extreem fijne herder. :cheer: Blijkbaar was die strategie prima. Wat is dus je punt?

Denk dat je gewoon wat te mekkeren hebt omdat er een opmerking over je vriendin werd gemaakt. Mekker dan over iets waar je een punt mee maakt. Ga niet mekkeren over Eva die gewoon bij Martijn op de bank ligt en waar niemand problemen mee heeft. Dat is nu inderdaad een doodnormale herder. :lekkerpuh:
Misschien moet Cleva dan ook zijn grote bakkes houden over andermans situatie en honden waar hij eigenlijk geen zak vanaf weet :ok: Dan krijgt hij vast ook niet zulke reacties.
laeken
Zeer actief

Fafo schreef:
laeken schreef:
*Esther schreef:
Omdat hij zo lastig was.

Misschien moet Cleva dan ook zijn grote bakkes houden over andermans situatie en honden waar hij eigenlijk geen zak vanaf weet :ok: Dan krijgt hij vast ook niet zulke reacties.
Er stond jullie en niet jij. Dus daarmee werd het ook mijn zaak. Blijkbaar heeft het weinig te maken met de bakkes van Cleva dus. Want wat heb ik er anders mee te maken? :denken:
Afbeelding
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

Worteltje schreef: Ik ga zeker niet over 1 nacht ijs. Maar waarom zou ik een hond moeten kiezen die me toch niet aanspreekt?
Omdat iedereen het zegt. Het is aan mij de taak om uit te zoeken of deze hond aan mijn verwachtingen kan voldoen. En daar ben ik vollop mee bezig.
En het is aan mezelf om consequent te zijn en daar heb ik ervaring mee . En de opvoeding te doen slagen.
en goede begeleiding is daar 1 van.
Duimpjes op. Kies geen ras die je niet wilt omdat anderen zeggen dat de akita niet bij je past. Ik heb zaterdag met je gepraat en ik denk wel degelijk dat een akita bij je past. Lees de dingen die anderen zeggen hier goed door, er zitten goede tips tussen (zie stofzuiger en binnen of buiten liggen), maar laat je niet te veel afleiden.
Ik zou de hond wel binnen laten liggen trouwens, buiten kunnen ze inderdaad erg zelfstandig worden, en ik denk dat als hij binnen ligt, je er ook een betere band op kunt bouwen en je misschien een wat meer baasgerichte hond krijgt. Je weet dat je met vragen altijd bij mij terecht kan, hier, via facebook en natuurlijk gewoon via de mail, wat je zelf het fijnst vind :)

Fafo schreef:Misschien moet Cleva dan ook zijn grote bakkes houden over andermans situatie en honden waar hij eigenlijk geen zak vanaf weet Dan krijgt hij vast ook niet zulke reacties.
Coudn't agree more ;)
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Tara schreef:
Yukusaki Akitas schreef:
Worteltje schreef: Ik ga zeker niet over 1 nacht ijs. Maar waarom zou ik een hond moeten kiezen die me toch niet aanspreekt?
Omdat iedereen het zegt. Het is aan mij de taak om uit te zoeken of deze hond aan mijn verwachtingen kan voldoen. En daar ben ik vollop mee bezig.
En het is aan mezelf om consequent te zijn en daar heb ik ervaring mee . En de opvoeding te doen slagen.
en goede begeleiding is daar 1 van.
Duimpjes op. Kies geen ras die je niet wilt omdat anderen zeggen dat de akita niet bij je past. Ik heb zaterdag met je gepraat en ik denk wel degelijk dat een akita bij je past. Lees de dingen die anderen zeggen hier goed door, er zitten goede tips tussen (zie stofzuiger en binnen of buiten liggen), maar laat je niet te veel afleiden.
Ik zou de hond wel binnen laten liggen trouwens, buiten kunnen ze inderdaad erg zelfstandig worden, en ik denk dat als hij binnen ligt, je er ook een betere band op kunt bouwen en je misschien een wat meer baasgerichte hond krijgt. Je weet dat je met vragen altijd bij mij terecht kan, hier, via facebook en natuurlijk gewoon via de mail, wat je zelf het fijnst vind :)

Fafo schreef:Misschien moet Cleva dan ook zijn grote bakkes houden over andermans situatie en honden waar hij eigenlijk geen zak vanaf weet Dan krijgt hij vast ook niet zulke reacties.
Coudn't agree more ;)
Hoe oud was jouw hond ook alweer?
Je bent me voor :mrgreen:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

Ik wist dat er zo'n reactie zou gaan komen. Ja, mijn hond is jong, maar ik heb ook heel lang met akita's gewerkt en ik weet er wel degelijk wat vanaf.
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”