Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Birmanenbabies van Lenthe & Davino! 5-4=1
Moderator: moderatorteam
-
sjm
- Zeer actief
Re: Birmanenbabies van Lenthe & Davino!
Vandaag is weegdag. Het zou nu week 2 zijn als ze zwanger is. Ze weegt nu 3765 gram en is dus 150 gram aangekomen in 1 week. Slaapt veel en schooit veel.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Oei, spannend dus.....
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Spannend zeg 
- deugenietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Die poes erachter is ook
moooie foto's en mooie nieuws
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Spannend!
Het is maar goed dat ik niet bij je in de buurt woon
Het is maar goed dat ik niet bij je in de buurt woon
-
sjm
- Zeer actief
Ik dacht al rode stoplichtjes te zien, maar heb eerst even andere zorgen nu....
Pfoeh.. Wat een nacht/dag.
Gisteravond zat ik met m'n vriend op de bank en vond ik Iepie er raar bijzitten, haar koppie stond anders en ze keek me vragend/hulpeloos aan en kletste anders dan anders. Normaal komt ze niet zozeer op schoot liggen als m'n vriend erbij is, en nu zat ze constant op me geplakt, keek ongelukkig en miauwde wat hulpeloos. Ik dacht al, dit zit niet goed. Mijn meisje voelt zich niet goed, ik zag 't aan d'r. Toen zag ik samentrekkingen van de baarmoeder, het leek net of ze weeën had. Heb het even een tijdje geobserveerd maar ik zag echt dat ze pijn had. Ik wilde haar temperaturen om te kijken of ze koorts had want ik dacht meteen aan baarmoederonsteking. Maar toen ik haar achterste zag kwam er wat pus uit, toen wist ik genoeg. Ik heb meteen om 2 uur 's nachts de dierenarts gebeld om te vragen of ik heen moest. Aangezien ze wel heel levendig en actief was, en het een open baarmoederontsteking was kon ik haar vannacht nuchter houden om 8 uur terecht om te kijken hoe het is.
De rest van de nacht heb ik met m'n vriend bij d'r beneden gezeten en is ze niet van m'n zijde geweken. Ze was niet rustig voor ze bij me op schoot lag. Ik kon geen cm bewegen dan dacht ze al: "Niet weggaan!!" Toen ik even naar de wc ging stond ze vreselijk ongelukkig te schreeuwen voor de deur. En verder heeft ze weer de hele nacht bij me liggen slapen. Ze was gelukkig wel rustig en had niet meer zoveel pijn als ze eerst toonde.
Ze had eerst echt pijn, ik voelde me zo machteloos. Ze keek me aan, miauwde en had samentrekkingen. Zó ongelukkig.. Echt hartverscheurend. Toen ik in de keuken stond lag ze aan m'n voeten met pijnkrampen. Bah..
's Ochtends eindelijk naar de dierenarts, wat een lange nacht. Bij de dierenarts had ze geen koorts en voelde de baarmoeder niet heel erg onrustig dus we waren er gelukkig heel vroeg bij. Ze heeft toen alvast een AB spuitje gekregen en ik mocht haar vanmiddag om 3 uur weer brengen en dan zouden ze alles eruit halen. Dus ze is nu gesteriliseerd, dit wilde ik nooit meer meemaken met m'n meisje. Gewoon rust nu straks als ze hersteld is en klaar. Pff..
En wat zijn birmanen toch vreselijk opdringerige beesten haha. Die voelen meteen aan dat er iets mis is met één van hun 3. Iepie had pijn en ze spurten meteen naar haar toe en gingen d'r wassen etc. Ook zij hebben de hele avond naast ons op de bank gelegen en gaven Iepie af en toe een likje.
Ik mag haar zo over een half uurtje ophalen dus ik hoop dat alles goed is gegaan en dat ze straks lekker mag herstellen en een heerlijke grote castraat mag worden.
Pfoeh.. Wat een nacht/dag.
Gisteravond zat ik met m'n vriend op de bank en vond ik Iepie er raar bijzitten, haar koppie stond anders en ze keek me vragend/hulpeloos aan en kletste anders dan anders. Normaal komt ze niet zozeer op schoot liggen als m'n vriend erbij is, en nu zat ze constant op me geplakt, keek ongelukkig en miauwde wat hulpeloos. Ik dacht al, dit zit niet goed. Mijn meisje voelt zich niet goed, ik zag 't aan d'r. Toen zag ik samentrekkingen van de baarmoeder, het leek net of ze weeën had. Heb het even een tijdje geobserveerd maar ik zag echt dat ze pijn had. Ik wilde haar temperaturen om te kijken of ze koorts had want ik dacht meteen aan baarmoederonsteking. Maar toen ik haar achterste zag kwam er wat pus uit, toen wist ik genoeg. Ik heb meteen om 2 uur 's nachts de dierenarts gebeld om te vragen of ik heen moest. Aangezien ze wel heel levendig en actief was, en het een open baarmoederontsteking was kon ik haar vannacht nuchter houden om 8 uur terecht om te kijken hoe het is.
De rest van de nacht heb ik met m'n vriend bij d'r beneden gezeten en is ze niet van m'n zijde geweken. Ze was niet rustig voor ze bij me op schoot lag. Ik kon geen cm bewegen dan dacht ze al: "Niet weggaan!!" Toen ik even naar de wc ging stond ze vreselijk ongelukkig te schreeuwen voor de deur. En verder heeft ze weer de hele nacht bij me liggen slapen. Ze was gelukkig wel rustig en had niet meer zoveel pijn als ze eerst toonde.
Ze had eerst echt pijn, ik voelde me zo machteloos. Ze keek me aan, miauwde en had samentrekkingen. Zó ongelukkig.. Echt hartverscheurend. Toen ik in de keuken stond lag ze aan m'n voeten met pijnkrampen. Bah..
's Ochtends eindelijk naar de dierenarts, wat een lange nacht. Bij de dierenarts had ze geen koorts en voelde de baarmoeder niet heel erg onrustig dus we waren er gelukkig heel vroeg bij. Ze heeft toen alvast een AB spuitje gekregen en ik mocht haar vanmiddag om 3 uur weer brengen en dan zouden ze alles eruit halen. Dus ze is nu gesteriliseerd, dit wilde ik nooit meer meemaken met m'n meisje. Gewoon rust nu straks als ze hersteld is en klaar. Pff..
En wat zijn birmanen toch vreselijk opdringerige beesten haha. Die voelen meteen aan dat er iets mis is met één van hun 3. Iepie had pijn en ze spurten meteen naar haar toe en gingen d'r wassen etc. Ook zij hebben de hele avond naast ons op de bank gelegen en gaven Iepie af en toe een likje.
Ik mag haar zo over een half uurtje ophalen dus ik hoop dat alles goed is gegaan en dat ze straks lekker mag herstellen en een heerlijke grote castraat mag worden.
-
sjm
- Zeer actief
Ja hoor, dat maakt me niets uit. Maar mán wat heb ik me een zorgen gemaakt..
Ik ben blij dat er straks rust is als ze hersteld is. Ik wilde haar sowieso al laten steriliseren maar twijfelde toch nog een beetje. Nu heb ik geen halve seconde getwijfeld. Árme Iep..
Hm, bij Tessa niet. Tessa is wel weer veel voller, maar die heeft enórm veel last van haar hormonen gehad en had totaal geen vacht, kleur en vet meer. Nu is ze weer vol, wollig en met kleur. We zullen 't zien wat het bij Iepie gaat doen. Ze kan alleen maar voller worden
Ik ben blij dat er straks rust is als ze hersteld is. Ik wilde haar sowieso al laten steriliseren maar twijfelde toch nog een beetje. Nu heb ik geen halve seconde getwijfeld. Árme Iep..
Hm, bij Tessa niet. Tessa is wel weer veel voller, maar die heeft enórm veel last van haar hormonen gehad en had totaal geen vacht, kleur en vet meer. Nu is ze weer vol, wollig en met kleur. We zullen 't zien wat het bij Iepie gaat doen. Ze kan alleen maar voller worden
-
sjm
- Zeer actief
Nou, we zijn weer thuis. Iepie voelt zich natuurlijk nog erg beroerd maar de operatie is goed gegaan. De dierenarts schrok nog wel heel erg. Ze had het helemaal niet zo heftig verwacht, omdat ze vanmorgen ook niet zo heel ziek toonde en geen koorts had. Maar de baarmoeder was één slijmerige bende en alles is weggehaald vanaf de baarmoederhals. We zijn er dus gelukkig écht net op tijd bij geweest! Wat ben ik blij dat ik zo gehandeld heb en er ook op aangedrongen heb dat ik haar vandaag wilde laten helpen, ik wilde de boel eruit hebben. Ze hadden vandaag eigenlijk geen plekje en wilden maandag opereren. Maar ik wilde graag vandaag en hebben ze dus nog een plekje gevonden. Gelukkig!!
- Ariane
- Erelid
Re: Birmanenbabies van Lenthe & Davino! Schrikken p.2
Meid, wat een schrik!
Gelukkig is alles goed gegaan en ik duim dat ze snel herstelt van alles.
Geef haar een knuffel en neem er zelf ook eentje, ik denk dat je die nu wel kunt gebruiken.
Gelukkig is alles goed gegaan en ik duim dat ze snel herstelt van alles.
Geef haar een knuffel en neem er zelf ook eentje, ik denk dat je die nu wel kunt gebruiken.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat een schrik! Fijn dat alles er nu uit is, hopelijk herstelt ze snel!
-
sjm
- Zeer actief
Iep gaat goed!!
Gisteravond was ze eigenlijk de hele avond echt een geopereerde kat. Ze had honger en dorst maar mocht eigenlijk vanochtend pas weer eten. Maar doordat ze honger had wilde ze steeds op het kattenaanrecht springen, maar ze mocht ook niet springen. Dus dat was de hele avond achter die half dronken kat aan rennen. Ik heb haar toen voor de smaak een paar brokjes gegeven zodat ze maar weer lekker ging liggen slapen. Dat werkte gelukkig en ze heeft niet overgegeven 
Toen ik haar om half 1 mee naar bed nam begon ze alweer praatjes te krijgen en waren de eerste liefdesbeetjes alweer gepasseerd. Vanmorgen om 6 uur maakte ze me wakker en was ze oude Iep qua gedrag. Irritant, knuffelen, kletsen, bijten, wakker houden, etteren
YES!!
Ze heeft grote honger en aan haar gedrag merk je al niets meer.
Toen ik haar om half 1 mee naar bed nam begon ze alweer praatjes te krijgen en waren de eerste liefdesbeetjes alweer gepasseerd. Vanmorgen om 6 uur maakte ze me wakker en was ze oude Iep qua gedrag. Irritant, knuffelen, kletsen, bijten, wakker houden, etteren
Ze heeft grote honger en aan haar gedrag merk je al niets meer.
-
sjm
- Zeer actief
Morgen pas 21 dagen maarehhh....

-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoeveel dagen is een kat drachtig?
-
sjm
- Zeer actief
Gemiddeld 65. 
-
sjm
- Zeer actief
Wel grappig. Ben even de gewichten van Lenthe van vorig jaar aan het vergelijken. Vorig jaar woog ze 3,4 kg voor dat ze zwanger was. Nu woog ze 3,6 kg voor op de dag dat ze terug kwam van de dekking.
Ze was vorig jaar toen ze 2 weken zwanger was 70 gram aangekomen en met 4 weken zwangerschap 140 gram.
Nu met 3 weken al 211 gram. Hoeft natuurlijk niets te zeggen maar wel grappig om bij te houden.
Ze was vorig jaar toen ze 2 weken zwanger was 70 gram aangekomen en met 4 weken zwangerschap 140 gram.
Nu met 3 weken al 211 gram. Hoeft natuurlijk niets te zeggen maar wel grappig om bij te houden.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Spannend hoor. Dan ga je toch bijna denken dat het niet meer mis kansjm schreef:Wel grappig. Ben even de gewichten van Lenthe van vorig jaar aan het vergelijken. Vorig jaar woog ze 3,4 kg voor dat ze zwanger was. Nu woog ze 3,6 kg voor op de dag dat ze terug kwam van de dekking.
-
sjm
- Zeer actief
Ik doe geen echo's. Sommige fokkers kiezen daar wel voor, maar dat is vaak als ze twijfelen aan de zwangerschap. 't Gebeurt niet veel bij katten.
Ik ga er eigenlijk wel zo'n beetje van uit dat ze zwanger is: Rode tepeltjes, slapen, schooien, aankomen, zwangerig aanhankelijk.
Ik ga er eigenlijk wel zo'n beetje van uit dat ze zwanger is: Rode tepeltjes, slapen, schooien, aankomen, zwangerig aanhankelijk.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat spannend, dan zou je toch ervan uit moeten kunnen gaan dat ze zwanger issjm schreef:Wel grappig. Ben even de gewichten van Lenthe van vorig jaar aan het vergelijken. Vorig jaar woog ze 3,4 kg voor dat ze zwanger was. Nu woog ze 3,6 kg voor op de dag dat ze terug kwam van de dekking.
-
sjm
- Zeer actief
Iepie heeft d'r laatste antibiotica pil gehad vandaag. Eindelijk geen boze Iepie meer haha.
Ze is alweer lekker terror en heeft er vanmorgen weer voor gezorgd dat ik bijna te laat kwam omdat ze MOET knuffelen en enorm stalkt 's ochtends.
Ze is alweer lekker terror en heeft er vanmorgen weer voor gezorgd dat ik bijna te laat kwam omdat ze MOET knuffelen en enorm stalkt 's ochtends.
-
sjm
- Zeer actief
Weegdag! Vier weken zwanger nu, nog 4 weken gegaan. 3940 gram nu. In een week 113 gram aangekomen.
- Rosannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oud Duitse herder
- Aantal honden: 1
-
sjm
- Zeer actief
Lenthe groeit gestaag door en wordt zelfs al onhandig dik. Ze heeft nu echt al een behoorlijk buikje, die al helemaal strakgespannen voelt. Gister kon ze niet meer omrollen :')
Woog Iepie vandaag even, dus Lenthe ook maar meteen. Zondag is officieel pas weegdag, maar kon het niet laten.
Ze is vanaf zondag al 127 gram aangekomen. In totaal nu met een dikke 4,5 week al 454 gram.
Met haar vorige nest was ze met 5 weken 392 gram aangekomen. Dus dat heeft ze nu al ruim ingehaald. Toen had ze 4 kittens. Het hoeft niets te zeggen natuurlijk, maar het is heel leuk om bij te houden en wat er dit keer uitkomt.
Ik ben benieuwd waar dat extra gewicht in zit. Meer kittens? Meer vruchtwater? Meer vet? Zwaardere kittens?
En Iepie:

Woog Iepie vandaag even, dus Lenthe ook maar meteen. Zondag is officieel pas weegdag, maar kon het niet laten.
Ze is vanaf zondag al 127 gram aangekomen. In totaal nu met een dikke 4,5 week al 454 gram.
Met haar vorige nest was ze met 5 weken 392 gram aangekomen. Dus dat heeft ze nu al ruim ingehaald. Toen had ze 4 kittens. Het hoeft niets te zeggen natuurlijk, maar het is heel leuk om bij te houden en wat er dit keer uitkomt.
Ik ben benieuwd waar dat extra gewicht in zit. Meer kittens? Meer vruchtwater? Meer vet? Zwaardere kittens?
En Iepie:

- Ariane
- Erelid
Acht kittenssjm schreef:
-
sjm
- Zeer actief
Re: Birmanenbabies van Lenthe & Davino! Dik!! p. 2
Een buikfoto van vandaag. Een kleine 5,5 week zwanger nu.
De vorige keer had ze een flubberbuik rond deze tijd, nu is het echt al een hard gevulde babybuik. Ze kan ook al haar zwanger blik opzetten: "Lach me niet uit, ik ben hulpeloos dik en kan niks meer".
Zie hier Lenthe lekker voor de houtkachel met de zwangerblik

En een buikje:

Ik hoop dat het komende nest net zo heerlijk wordt als het afgelopen nest. Ik hoor natuurlijk de verhalen van de baasjes van Iepie's broertjes en zusjes: dat is heerlijk! Maar Iep alleen al..
Iepie steunt mij nu na het verwijderen van verstandskiezen bij de kaakchirurg:

Maar vooral door even lekker te etteren en mijn water op te drinken zodat ik weer kan gaan lopen

En Iepie vindt kleine kinderen geweldig! Zodra er visite is met kinderen (druk of rustig, maakt haar niks uit) gaat ze meteen gezellig bij ze op de grond liggen. Ze grijpt af en toe wat voetjes maar speelt graag mee met al het kinder speelgoed! Gaat tussen de playmobil etc. liggen en doet gezellig mee.
Afgelopen zondag had een kindje een hele constructie voor haar gebouwd. Mandje op de bank, tunneltje erin: Iepie moest erin liggen en verenstokje bij de hand. Iepie vond het heerlijk:

De vorige keer had ze een flubberbuik rond deze tijd, nu is het echt al een hard gevulde babybuik. Ze kan ook al haar zwanger blik opzetten: "Lach me niet uit, ik ben hulpeloos dik en kan niks meer".
Zie hier Lenthe lekker voor de houtkachel met de zwangerblik

En een buikje:

Ik hoop dat het komende nest net zo heerlijk wordt als het afgelopen nest. Ik hoor natuurlijk de verhalen van de baasjes van Iepie's broertjes en zusjes: dat is heerlijk! Maar Iep alleen al..
Iepie steunt mij nu na het verwijderen van verstandskiezen bij de kaakchirurg:

Maar vooral door even lekker te etteren en mijn water op te drinken zodat ik weer kan gaan lopen

En Iepie vindt kleine kinderen geweldig! Zodra er visite is met kinderen (druk of rustig, maakt haar niks uit) gaat ze meteen gezellig bij ze op de grond liggen. Ze grijpt af en toe wat voetjes maar speelt graag mee met al het kinder speelgoed! Gaat tussen de playmobil etc. liggen en doet gezellig mee.
Afgelopen zondag had een kindje een hele constructie voor haar gebouwd. Mandje op de bank, tunneltje erin: Iepie moest erin liggen en verenstokje bij de hand. Iepie vond het heerlijk:

- Ariane
- Erelid
Leuk, en dat buikje van Lenthe

-
sjm
- Zeer actief
Weegdag! Ze weegt nu 4288. 228 gram aangekomen in een week
-
sjm
- Zeer actief
Ik heb geprobeerd het waggelende hangbuikzwijntje te filmen, maar dat wilde niet echt.
Hier toch 3 pogingen waarop je het een beetje kan zien.
Hier toch 3 pogingen waarop je het een beetje kan zien.
-
Ilupa
Re: Birmanenbabies van Lenthe & Davino! p2 Filmpje
Benieuwd hoeveel jongen ze zal werpen... Spannend!
-
tkuijernl
- Zeer actief
jeetje ze is echt dik!! ben benieuwd hoeveel kittens ze bij zich heeft ik gok op 6 
groetjes Tamara
-
sjm
- Zeer actief
Wow. 4385 gram.. 100 gram in 2 dagen... Olifantjes??