Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2 shih tzu's gevonden..
Moderator: moderatorteam
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: 2 shih tzu's gevonden..
Helemaal goed gedaan, Mellow!
En Budkes heeft (uiteraard) gelijk.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik weet wel dat dat geen diefstal kan heten. Ze heeft namelijk duidelijk aangetoond dat ze niet het oogmerk heeft zich de hond wederrechterlijk toe te eigenen, aangezien ze zelf gemeld heeft bij amivedi dat het hondje bij haar zit, en ze heeft het bij de politie gemeld.marian* schreef:Nou ja ,iedereen kan wel zeggen dat hij iets niet heeft meegenomen met de bedoeling het te houden maar intussen kun je je hond dus wel op deze manier kwijt raken. Of dat dus echt geen diefstal kan heten weet ik niet ; ik ben geen advocaat. Gelukkig zijn ze her en der aangemeld en ik hoop dat de eigenaar ze weer vindt als hij of zij ze kwijt is.Budkes schreef:Nee hoor, Mellow voldoet niet aan de kwalificaties voor diefstal.marian* schreef:Als de echte eigenaar nu op zou duiken zou die je kunnen betichten van diefstal en aangifte doenMellow schreef: Ik heb nog geen beslissing gemaakt, betreft adopteren.
Het was meer een vraag, mocht ik het toch willen doen, hoe het dan in zijn werk gaat.
Als ik wel besluit tot adopteren (of gewoon houden) dan is dat nog altijd mijn beslissing.![]()
Wat ik zou doen is ook dit hondje naar het asiel brengen waar het dan de wettelijk voorgeschreven 2 weken blijft en het daarna adopteren als ik dat nog zou willen. Wel even een afspraak daarover maken met het asiel.
Mocht de eigenaar van de hondjes zich dan binnen die twee weken melden heeft hij zijn honden terug , en na die tijd zijn ze vrij ter adoptie.
Artikel 310 Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
Ze heeft namelijk niet het oogmerk het zich wederrechterlijk toe te eigenen. Ze hebben de hondjes overal aangegeven bij de daarvoor bestemde instanties. Het enig verschil tussen het asiel en zij is dat de hondjes vanuit het asiel na 2 weken mogen worden herplaatst en dat zij ze 1 jaar moet houden.(burgerlijk wetboek boek 5 artikel 8 dacht ik)
Heeft met diefstal niets te maken.
Edit-als zij het hondje zelf wil houden dan kan ze dat gewoon doen, ze moet alleen in het achterhoofd houden dat de eigenaar het hondje nog een jaar lang terug kan eisen en dat ze dan verplicht is het hondje af te geven.
Vervolgens mag ze het hondje gewoon thuis houden, tenzij de burgemeester van haar gemeente vorderd dat de hond door de gemeente moet worden bewaard, (ergo de verplichting heeft gesteld dat de hond naar het asiel moet) maar moet ze de hond dus minimaal een jaar "bewaren" voordat ze er wat anders mee gaat doen.
Kortom geen enkel strafbaar feit.
Gr. Aniek

-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Prima actie......Marjoleine schreef:Helemaal goed gedaan, Mellow!
Groetjes Willy, Djock en Puck

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Maar dat had de rest ook al gezegd.
Misschien moet ik eerst eens op mijn handen gaan zitten en tot het einde lezen.
Gr. Aniek

-
DjockPuck
- Zeer actief
Wat .. dat het een prima actie is?Budkes schreef:Maar dat had de rest ook al gezegd.![]()

- Budkes
- Zeer actief
Ook, maar ook dat dat niet strafbaar was, jij plaatste er net tussendoor. 
Gr. Aniek

-
DjockPuck
- Zeer actief
SorryBudkes schreef:Ook, maar ook dat dat niet strafbaar was, jij plaatste er net tussendoor.
Ik geloof je wel hoor. Ik weet dat het niet strafbaar is.

- Roompie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Het feit is: ik heb 2 hondjes gevonden vastgebonden aan een hek. Ik heb ruim 3 kwartier daar gestaan (en aangebeld bij het huis) om te kijken of er een eigenaar was. Nadat ik de hondjes los had gemaakt heb ik nog een kwartier daar gestaan.
Daarna heb ik de hondjes naar mijn da gebracht om te kijken of ze gechipt waren. Niet dus.
Toen aangemeld bij amivedi en de politie. Toen meerdere asiels gebeld.
Daarna hebben wij besloten dat de gezondste naar het asiel zou gaan en de oudste bij mijn zus zou blijven.
Iedereen is op de hoogte van ons adres en telefoonnummer.
Dus als de rechtmatige eigenaar op zou duiken is het a piece of cookie om ze terug te vinden.
Daarna heb ik de hondjes naar mijn da gebracht om te kijken of ze gechipt waren. Niet dus.
Daarna hebben wij besloten dat de gezondste naar het asiel zou gaan en de oudste bij mijn zus zou blijven.
Dus als de rechtmatige eigenaar op zou duiken is het a piece of cookie om ze terug te vinden.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
jullie hebben gewoon goed gehandeld. daar is geen discussie over mogelijk. als de hondjes bij de instanties zijn aangemeld is het aan de eigenaar om moeite te doen.Roompie schreef:Het feit is: ik heb 2 hondjes gevonden vastgebonden aan een hek. Ik heb ruim 3 kwartier daar gestaan (en aangebeld bij het huis) om te kijken of er een eigenaar was. Nadat ik de hondjes los had gemaakt heb ik nog een kwartier daar gestaan.
ellen
- Liesbeth
- Zeer actief
Goed gedaan, topppie
.
En zoals hierboven al aangegeven is, is dit geen geval van diefstal
.
Zolang je alles in het werk hebt gesteld om de eigenaar van een vondst te achterhalen en de instantie(s) hebt ingelicht dat jij het gevondene in bewaring hebt, kan niemand jou van diefstal betichten. Maakt niet uit of dit nou gaat om een dier of een ding, die zijn voor de wet hetzelfde.
En zoals hierboven al aangegeven is, is dit geen geval van diefstal
Zolang je alles in het werk hebt gesteld om de eigenaar van een vondst te achterhalen en de instantie(s) hebt ingelicht dat jij het gevondene in bewaring hebt, kan niemand jou van diefstal betichten. Maakt niet uit of dit nou gaat om een dier of een ding, die zijn voor de wet hetzelfde.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Je hoeft je niet te verdedigen Roompie.Roompie schreef:Het feit is: ik heb 2 hondjes gevonden vastgebonden aan een hek. Ik heb ruim 3 kwartier daar gestaan (en aangebeld bij het huis) om te kijken of er een eigenaar was. Nadat ik de hondjes los had gemaakt heb ik nog een kwartier daar gestaan.
Je hebt prima gehandeld
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Klinkt goed, en straks heb je ook nog een fris en fruitig hondjeMellow schreef:Ukkie is helemaal bijgetrokken.
Hij is heel vrolijk (vooral als mijn man s'avonds aan hem vraagt of hij mee naar boven gaat, dan slaat ie met zijn voorpootjes op de grond, wappert met zijn hele lijfje heen en weer en stoot rare blafgeluidjes uit), laat ook al duidelijk weten hoe en wanneer hij op de bank wil (staat dan tegen de bank op en krabt met zijn voorpootjes erover) en ook wanneer hij er weer af wil (krabt over mijn been).
Wat zijn wij al goed afgericht he![]()
Hij eet als een bootwerker, 3x per dag, en het gaat er met smaak in.
Verder is hij zindelijk, al moet hij wel een 10x per dag naar buiten, en heeft hij geen probleem met eventjes alleen thuis blijven (of nou ja..alleen, met mijn andere honden).
Morgen ga ik even spul halen voor zijn oortjes, die jeuken enorm en zitten vol troep.
En hij gaat in bad, hij stinkt echt enorm.![]()
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
- Roompie
- Zeer actief
Dat stuk voelt voor mij ook niet als verdedigen maar is gewoon een weergave van de feiten. But thanks anyway 

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Ik vind het een hartverwarmend verhaal weer, mensen. Lief van jullie! En ik denk dat de reden dat je terug ging, was omdat je gewoon voelde dat ze waren gedumpt. Er was iets net ff anders dan anders en dat merk je dan meteen, onbewust, dus ik denk niet dat er nog mensen de honden op zullen eisen. Ook gezien de staat waarin jullie ze vonden.
Ik heb zelf met Bruno aan de hand gehad dat zijn vorige eigenaren hem terug wilden. Toen ie bij ons kwam, had ie drie weken bij mensen gezeten waar het niet goed ging. Die hadden hem daarom weer herplaatst, naar ons dus. Maar toen de eerste eigenaren daarachter kwamen, wilden ze hem terug. Ze hadden namelijk afgesproken dat als het niet zou gaan, Bruno weer bij ze terug zou komen. Die afspraak, daar hadden ze zich dus niet aan gehouden. Toen wij in contact met de eerste eigenaren kwamen, hadden we hem al anderhalve maand en waren allang helemaal aan hem verknocht. En de eerste eigenaren hebben nooit geprobeerd om hem terug te krijgen, omdat ze ook wel snapten dat dat niet meer ging toen. Ze vinden het nog steeds heel erg dat ze hem hebben herplaatst, maar ja, spijt zorgt er niet voor dat het wordt terug gedraaid natuurlijk.
Als je al een tijdje voor de hond zorgt, ben je gewoon de nieuwe eigenaar. Volgens mij is het dan erg lastig om als oorspronkelijke eigenaar de hond terug te eisen, zeker als er geld voor betaald is natuurlijk. En in deze waren de hondjes achtergelaten, volgens mij kun je dan op je kop gaan staan bij wat voor rechter dan ook, maar dan krijg je geen gelijk, logisch ook. Met die temperaturen kleine hondjes een uur achterlaten, lijkt mij bijvoorbeeld dierenmishandeling.
Veel geluk samen, als het ene hondje blijft trouwens!
Ik heb zelf met Bruno aan de hand gehad dat zijn vorige eigenaren hem terug wilden. Toen ie bij ons kwam, had ie drie weken bij mensen gezeten waar het niet goed ging. Die hadden hem daarom weer herplaatst, naar ons dus. Maar toen de eerste eigenaren daarachter kwamen, wilden ze hem terug. Ze hadden namelijk afgesproken dat als het niet zou gaan, Bruno weer bij ze terug zou komen. Die afspraak, daar hadden ze zich dus niet aan gehouden. Toen wij in contact met de eerste eigenaren kwamen, hadden we hem al anderhalve maand en waren allang helemaal aan hem verknocht. En de eerste eigenaren hebben nooit geprobeerd om hem terug te krijgen, omdat ze ook wel snapten dat dat niet meer ging toen. Ze vinden het nog steeds heel erg dat ze hem hebben herplaatst, maar ja, spijt zorgt er niet voor dat het wordt terug gedraaid natuurlijk.
Als je al een tijdje voor de hond zorgt, ben je gewoon de nieuwe eigenaar. Volgens mij is het dan erg lastig om als oorspronkelijke eigenaar de hond terug te eisen, zeker als er geld voor betaald is natuurlijk. En in deze waren de hondjes achtergelaten, volgens mij kun je dan op je kop gaan staan bij wat voor rechter dan ook, maar dan krijg je geen gelijk, logisch ook. Met die temperaturen kleine hondjes een uur achterlaten, lijkt mij bijvoorbeeld dierenmishandeling.
Veel geluk samen, als het ene hondje blijft trouwens!
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Is de Crull nog zo erg dan,ik hoop dat er geen mijt in de oren zit dat is besmetelijk
- twinkeltje
- moderator
Hij staat op de site nog niet eens bij de gevonden lekker snel zijn ze dan
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
twinkeltje schreef:Hij staat op de site nog niet eens bij de gevonden lekker snel zijn ze dan
De Crull update idd bijna geen gegevens, zo hebben we 2 weken naar een vermiste hond gezocht, eigenaren hebben de Crull gebeld, maar volgens hen was zo'n hond er niet.... Toen baas erheen ging om zelf te kijken zat ie er dus wel.... Al 2 weken....
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Mellow schreef:Hij wordt opgevangen door een vriendin van mij!
Hij gaat dus niet naar De Crull![]()
Daarna maar zien hoe we het gaan oplossen ivm herplaatsen.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- twinkeltje
- moderator
Jeetje wat slordig het zal je dier zijn die je kwijt bentKit schreef:twinkeltje schreef:Hij staat op de site nog niet eens bij de gevonden lekker snel zijn ze dan
De Crull update idd bijna geen gegevens, zo hebben we 2 weken naar een vermiste hond gezocht, eigenaren hebben de Crull gebeld, maar volgens hen was zo'n hond er niet.... Toen baas erheen ging om zelf te kijken zat ie er dus wel.... Al 2 weken....
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
2 shih tzu's gevonden..
twinkeltje schreef:Jeetje wat slordig het zal je dier zijn die je kwijt bentKit schreef:twinkeltje schreef:Hij staat op de site nog niet eens bij de gevonden lekker snel zijn ze dan
Ach ook gehoord vt asiel in Uden. De manege die daar in de straat zat was een DH kwijt, maar nee hoor zij hadden niets binnen gekregen. Tot de manege eigenaar op stal zijn eigen hond in t asiel hoorde blaffen & toen geëist heeft de kennels te zien. Bleek ze daar al een week te zitten, was opgepikt op straat (erf rand van haar eigen terrein) door de dierenambulance (zonder melding)
- twinkeltje
- moderator
Belachelijk zulk gedrag als het vaker gebeurd subsidie stoppencrutz schreef:twinkeltje schreef:Jeetje wat slordig het zal je dier zijn die je kwijt bentKit schreef:twinkeltje schreef:Hij staat op de site nog niet eens bij de gevonden lekker snel zijn ze dan
Ach ook gehoord vt asiel in Uden. De manege die daar in de straat zat was een DH kwijt, maar nee hoor zij hadden niets binnen gekregen. Tot de manege eigenaar op stal zijn eigen hond in t asiel hoorde blaffen & toen geëist heeft de kennels te zien. Bleek ze daar al een week te zitten, was opgepikt op straat (erf rand van haar eigen terrein) door de dierenambulance (zonder melding)
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Wat lief van je vriendin!!

- stefanie
- Zeer actief
Lekker dan.
Zeker als de hond na 2 weken herplaatst mag worden. Ben je je hond mogelijk kwijt door onkunde van het asiel....
Kit schreef:twinkeltje schreef:Hij staat op de site nog niet eens bij de gevonden lekker snel zijn ze dan
-
Caat*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3
Dat kan ik me bijna niet voorstellen! Daar bedoel ik niet mee dat ik je niet geloof hoor, maar dat is zeker niet de normale gang van zaken daar. Hoe lang is dat geleden?crutz schreef:twinkeltje schreef:Jeetje wat slordig het zal je dier zijn die je kwijt bentKit schreef:twinkeltje schreef:Hij staat op de site nog niet eens bij de gevonden lekker snel zijn ze dan

- Roompie
- Zeer actief
Ik ben iig heel erg blij dat drup niet naar de crull heengaat. Dat verdient dat mannetje niet.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
2 shih tzu's gevonden..
Weet niet precies hoe lang geleden, maar ken wel meer vreemde verhalen. Een vriendin had een zogende teckel die met t uitlaten d'r terrein af was gegaan (gebeurd wel vaker, altijd binnen een paar uur terug) die hadden ze ook met de dierenambulance op gepakt & omdat t zaterdag was & Pasen kon ze haar pas dinsdag daarna ophalen....want er was niemand....Tuurlijk de beesten worden ook niet verzorgd. Overigens natuurlijk na veel gezeur meegekregen.Caat* schreef:Dat kan ik me bijna niet voorstellen! Daar bedoel ik niet mee dat ik je niet geloof hoor, maar dat is zeker niet de normale gang van zaken daar. Hoe lang is dat geleden?crutz schreef:twinkeltje schreef:Jeetje wat slordig het zal je dier zijn die je kwijt bentKit schreef:
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
geen enkele hond verdiend het bij de Crull terecht te komenRoompie schreef:Ik ben iig heel erg blij dat drup niet naar de crull heengaat. Dat verdient dat mannetje niet.
-
Caat*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3
crutz schreef:Weet niet precies hoe lang geleden, maar ken wel meer vreemde verhalen. Een vriendin had een zogende teckel die met t uitlaten d'r terrein af was gegaan (gebeurd wel vaker, altijd binnen een paar uur terug) die hadden ze ook met de dierenambulance op gepakt & omdat t zaterdag was & Pasen kon ze haar pas dinsdag daarna ophalen....want er was niemand....Tuurlijk de beesten worden ook niet verzorgd. Overigens natuurlijk na veel gezeur meegekregen.Caat* schreef:Dat kan ik me bijna niet voorstellen! Daar bedoel ik niet mee dat ik je niet geloof hoor, maar dat is zeker niet de normale gang van zaken daar. Hoe lang is dat geleden?crutz schreef:twinkeltje schreef:Jeetje wat slordig het zal je dier zijn die je kwijt bent

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
2 shih tzu's gevonden..
Nog vervelender omdat in de straat waar ze opgepikt is maar 1 huis staat waarvan duidelijk is dat er teckels wonen;-)Caat* schreef:crutz schreef:Weet niet precies hoe lang geleden, maar ken wel meer vreemde verhalen. Een vriendin had een zogende teckel die met t uitlaten d'r terrein af was gegaan (gebeurd wel vaker, altijd binnen een paar uur terug) die hadden ze ook met de dierenambulance op gepakt & omdat t zaterdag was & Pasen kon ze haar pas dinsdag daarna ophalen....want er was niemand....Tuurlijk de beesten worden ook niet verzorgd. Overigens natuurlijk na veel gezeur meegekregen.Caat* schreef:Dat kan ik me bijna niet voorstellen! Daar bedoel ik niet mee dat ik je niet geloof hoor, maar dat is zeker niet de normale gang van zaken daar. Hoe lang is dat geleden?crutz schreef:
Ach ook gehoord vt asiel in Uden. De manege die daar in de straat zat was een DH kwijt, maar nee hoor zij hadden niets binnen gekregen. Tot de manege eigenaar op stal zijn eigen hond in t asiel hoorde blaffen & toen geëist heeft de kennels te zien. Bleek ze daar al een week te zitten, was opgepikt op straat (erf rand van haar eigen terrein) door de dierenambulance (zonder melding)Tuurlijk worden de beesten wel elke dag verzorgd, zelfs met pasen
En natuurlijk kunnen er dingen beter (waar niet) maar ik weet zeker dat dit niet de orde van de dag is......... Maar ik kan natuurlijk niet oordelen over individuele gevallen die ik niet ken. En zeker vervelend als je een zogend teefje hebt die niet naar huis kan
Maar goed, wat ik al zeg, weet er meer van, maar dat is niets om hier te spuien.
- Roompie
- Zeer actief
Ja kloptmercedes2803 schreef:geen enkele hond verdiend het bij de Crull terecht te komenRoompie schreef:Ik ben iig heel erg blij dat drup niet naar de crull heengaat. Dat verdient dat mannetje niet.