Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn honden waren op tv

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Angelique.

Re: Mijn honden waren op tv

Ongelezen bericht door Angelique. »

Marion. schreef:
Angelique. schreef:Vanmorgen :mrgreen:
Wij wisten natuurlijk niet precies hoe het zou worden, maar dat hebben ze heel leuk geknipt en geplakt :ok:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1320311
Heel erg leuk Liek! Martijn is camerageniek :ok:

Heb je toevallig ook al weer een eigen filmpje van de sneeuw de afgelopen dagen? Daar geniet ik ook altijd zo van!
1 tje maar, en ook alleen maar mijn team...en maar heeeeeeeel kort want accu leeg :ugh:
morgen en zondag gaan we weer en dan filmen we weer :ok:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... cZZ5SVaBFM
Angelique.

Yukusaki Akitas schreef:Wat een leuk en duidelijk filmpje! Ik vraag me wel af, hoe stuur je die honden eigenlijk? Vast en zeker met woorden, maar hoe leer je ze dat dan?

idd met commando's en dat trainen we al vanaf dat ze 8 weken oud zijn, ipv af en blijf en dat soort nutteloze (voor ons :engel: ) commando's leren we ze gee en haw....heel speels tijdens het uitlaten als ze rechtsaf gaan direct commando roepen vaak hebben ze dat snel door :ok:
En thuis met koekjes onder een beker en dan ook commando geven, als ze het juiste doen vinden ze een koekje, doen ze het verkeerd dan vinden ze niets :mrgreen:
Angelique.

Wolf77 schreef:Mo-yi zou alleen nog maar rondjes linksom kunnen rennen..
de klank Gie staat voor t commando "links"..
:F:

Gee is rechts :wink:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Leuk om te zien!
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Angelique.

Frederique schreef:Gaaf filmpje :ok:
Ik vraag me alleen af hoe ze die honden in de sneeuw in die waaier-formatie in hemelsnaam sturen?
En hoe ze daar bepalen welke hond waar dient te lopen.
Weet jij dat misschien?
Ik vraag me dat al jaren af, ik ken ook helemaal niemand die zo traint dus ik heb echt geen idee :ugh:
Angelique.

en verder thx all :E:
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Angelique. schreef:
Frederique schreef:Gaaf filmpje :ok:
Ik vraag me alleen af hoe ze die honden in de sneeuw in die waaier-formatie in hemelsnaam sturen?
En hoe ze daar bepalen welke hond waar dient te lopen.
Weet jij dat misschien?
Ik vraag me dat al jaren af, ik ken ook helemaal niemand die zo traint dus ik heb echt geen idee :ugh:
Oh jammer :mrgreen:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
JR Fan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door JR Fan »

Ik heb net ook het filmpje zitten kijken, bij de 2 Borders kwam volgens mij ook Husky bloed omhoog :lol1:

Ik vind het echt gaaf om te zien. Ik heb al een paar keer eerder tegen mijn vriend gezegd, als de huidige honden dood zijn wil ik ook husky's!
Groetjes, Linda
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn

In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

Mooi gefilmd, mijn dochter is helemaal gek op husky's (ik weet niet of het goed schrijf) maar zo heb ik wel meer informatie om aan haar door te geven. Zoals niet rennen boven de 15 graden. Ze heeft ook een knuffel husky en die ligt altijd bij haar in bed.
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Gaaf filmpje. Echt heel mooi om te zien! In het filmpje zeiden ze ergens dat alleen bepaalde honden een slee mogen trekken. Weet jij waarom dat zo is? Ik snap dat je wat meer toy poedeltjes nodig hebt om een slee te trekken :engel: , maar ik kan me voorstellen dat een sennenhond prima zou kunnen trekken.

O en je hebt het over 'jouw' team. Hebben jullie beiden een eigen team? En hoeveel honden zitten er dan in zo'n team? In het filmpje zag ik er één met 4 en één met 6.
Sorry, ik ben een béétje nieuwsgierig :F:
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
Angelique.

JR Fan schreef:Ik heb net ook het filmpje zitten kijken, bij de 2 Borders kwam volgens mij ook Husky bloed omhoog :lol1:

Ik vind het echt gaaf om te zien. Ik heb al een paar keer eerder tegen mijn vriend gezegd, als de huidige honden dood zijn wil ik ook husky's!

Dat zijn inmiddels ook halve husky's :mrgreen:
Angelique.

Natasja 2005 schreef:Mooi gefilmd, mijn dochter is helemaal gek op husky's (ik weet niet of het goed schrijf) maar zo heb ik wel meer informatie om aan haar door te geven. Zoals niet rennen boven de 15 graden. Ze heeft ook een knuffel husky en die ligt altijd bij haar in bed.
Jullie wonen een beetje ver weg maar mocht je ooit in de buurt zijn zijn jullie van harte welkom, kan ze echte husky's knuffelen :E:
Angelique.

Assie schreef:Gaaf filmpje. Echt heel mooi om te zien! In het filmpje zeiden ze ergens dat alleen bepaalde honden een slee mogen trekken. Weet jij waarom dat zo is? Ik snap dat je wat meer toy poedeltjes nodig hebt om een slee te trekken :engel: , maar ik kan me voorstellen dat een sennenhond prima zou kunnen trekken.

O en je hebt het over 'jouw' team. Hebben jullie beiden een eigen team? En hoeveel honden zitten er dan in zo'n team? In het filmpje zag ik er één met 4 en één met 6.
Sorry, ik ben een béétje nieuwsgierig :F:

Ja dat is zo omdat ooit lang geleden 2 sportclubjes ruzie hadden :roll: en omdat ze het gezeik toen zat waren is het trekhondenbesluit in het leven geroepen, en alleen die 5 rassen mogen dus de kar/slee nu nog maar trekken, het leukste is dat ze de aller belangrijkste vergeten zijn, de hound, oke je moet er van houden (ik dus niet) maar dat is een ras die uitermate geschikt is voor het trekken van een kar in nederland :ugh:

Ja wij hebben beiden een eigen team, ik heb die 1,5 :mrgreen: akita en alle "afdankertjes" van martijn....lees: de oude honden :mrgreen: :wink:
Ik loop er momenteel met 4 en martijn met 5, volgend seizoen loop ik met 5 (als opaatje dan nog kan, anders 5) en hij met 6 :wink:
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

Angelique. schreef: Ja wij hebben beiden een eigen team, ik heb die 1,5 :mrgreen: akita en alle "afdankertjes" van martijn....lees: de oude honden :mrgreen: :wink:
Mogen akita's ook trekken?? Ik dacht dat die dat niet mochten?
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
Angelique.

Yukusaki Akitas schreef:
Angelique. schreef: Ja wij hebben beiden een eigen team, ik heb die 1,5 :mrgreen: akita en alle "afdankertjes" van martijn....lees: de oude honden :mrgreen: :wink:
nee, die mogen dat ook niet :mrgreen:
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Contacteer:

Angelique. schreef:
Yukusaki Akitas schreef:
Oh, ik dacht dat even te lezen. Heb volgens mij ook al eens vaker akita's voor een slee gezien (foto's alleen). Had ik het toch goed ;)
Yukusaki Akitas
Afbeelding
Angelique.

Yukusaki Akitas schreef:
Angelique. schreef:
Yukusaki Akitas schreef:
Oh, ik dacht dat even te lezen. Heb volgens mij ook al eens vaker akita's voor een slee gezien (foto's alleen). Had ik het toch goed ;)

Ik loop er wel mee hoor......er mag zoveel niet :blauwoog:
Als ik een lange training doe loop ik de eerste 15 min in gebied waar akita's idd niet mogen, daarna loop ik in Belgie en waarempel, daar mag het wel :cheer:
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Contacteer:

Angelique. schreef:
Yukusaki Akitas schreef:
Angelique. schreef:
Yukusaki Akitas schreef: Mogen akita's ook trekken?? Ik dacht dat die dat niet mochten?

Als ik een lange training doe loop ik de eerste 15 min in gebied waar akita's idd niet mogen, daarna loop ik in Belgie en waarempel, daar mag het wel :cheer:
Oke, dat kan ook ;) Lijkt me wel apart om te zien, akita's voor de slee ;P
Yukusaki Akitas
Afbeelding
Angelique.

Even voor de goede orde, uiteraard zullen die never nooit in het wedstrijd team van martijn lopen, dat kunnen ze niet, dat is ver boven hun kunnen....
Vandaar dat ik met die 1,5 :mrgreen: loop en de oude hussen en geen sprint maar mid distance :wink:
Angelique.

Yukusaki Akitas schreef:
Angelique. schreef:
Yukusaki Akitas schreef:
Angelique. schreef: nee, die mogen dat ook niet :mrgreen:

Oke, dat kan ook ;) Lijkt me wel apart om te zien, akita's voor de slee ;P

staan heel veel filmpjes van op mijn site ook van die langhaar :wink:
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Contacteer:

Ik ga eens kijken. Ben zo op je website eens aan het lezen over de sledehonden. Het lijkt me súper gaaf om te doen, maar vind husky's te druk om zelf te houden. Keuzes moeten gemaakt worden in het leven ;)
Yukusaki Akitas
Afbeelding
Angelique.

Yukusaki Akitas schreef:Ik ga eens kijken. Ben zo op je website eens aan het lezen over de sledehonden. Het lijkt me súper gaaf om te doen, maar vind husky's te druk om zelf te houden. Keuzes moeten gemaakt worden in het leven ;)
Als je er niks mee doet, of iig te weinig zijn ze druk en verbouwen ze kosteloos je huis :mrgreen:
Als je ze geeft wat ze nodig hebben zijn het vloerkleedjes :mrgreen:
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Contacteer:

Angelique. schreef:
Yukusaki Akitas schreef:Ik ga eens kijken. Ben zo op je website eens aan het lezen over de sledehonden. Het lijkt me súper gaaf om te doen, maar vind husky's te druk om zelf te houden. Keuzes moeten gemaakt worden in het leven ;)
Als je er niks mee doet, of iig te weinig zijn ze druk en verbouwen ze kosteloos je huis :mrgreen:
Haha, dat geloof ik direct. Alleen denk ik dat het verschil tussen een husky en Jitsu zo groot is, dat ik gillend gek word ;) Vind husky's echt wel heel leuk hoor, alleen hebben ze veel te veel energy voor mij. Dat kan (en wil XD) ik ze niet geven.. Ik ben zelf liever lui dan moe, en Jitsu gelukkig ook. Dus ik hou het bij de akita's ;) Maar ik zal zeker nog eens vaker op je website kijken voor filmpjes e.d.
(ik heb overigens ooit via de live cam pups bij jou geboren zien worden ;) Was ergens in september 2011 geloof ik ;) )
Yukusaki Akitas
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Angelique. schreef:
Marion. schreef:
Angelique. schreef:Vanmorgen :mrgreen:
Wij wisten natuurlijk niet precies hoe het zou worden, maar dat hebben ze heel leuk geknipt en geplakt :ok:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1320311
Heel erg leuk Liek! Martijn is camerageniek :ok:

Heb je toevallig ook al weer een eigen filmpje van de sneeuw de afgelopen dagen? Daar geniet ik ook altijd zo van!
1 tje maar, en ook alleen maar mijn team...en maar heeeeeeeel kort want accu leeg :ugh:
morgen en zondag gaan we weer en dan filmen we weer :ok:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... cZZ5SVaBFM
Helemaal geweldig :cheer: :cheer: :cheer:
Ik mag nog altijd een keertje met Martijn mee op de kar hè? Ik wil dan graag in de sneeuw :mrgreen: :ok:
(nou ja, ik kan natuurlijk helemaal geen eisen stellen, maar het lijkt me geweldig om mee te maken)

Jullie hebben ook echt voor iedere hond een speciale plek hè? Wat voor eigenschappen moeten de middenlopers nu hebben? En de achterlopers (misschien het meest contact met de baas?)
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Yukusaki Akitas schreef:
Angelique. schreef:
Haha, dat geloof ik direct. Alleen denk ik dat het verschil tussen een husky en Jitsu zo groot is, dat ik gillend gek word ;) Vind husky's echt wel heel leuk hoor, alleen hebben ze veel te veel energy voor mij. Dat kan (en wil XD) ik ze niet geven.. Ik ben zelf liever lui dan moe, en Jitsu gelukkig ook. Dus ik hou het bij de akita's ;) Maar ik zal zeker nog eens vaker op je website kijken voor filmpjes e.d.
(ik heb overigens ooit via de live cam pups bij jou geboren zien worden ;) Was ergens in september 2011 geloof ik ;) )
zijn akita's niet druk'? (noteert voor over 18 jaar) :wink:
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Contacteer:

Corneliana schreef:
Yukusaki Akitas schreef:
Angelique. schreef:
Die van mij in elk geval niet, zij is echt de rust zelve. Van spelen en rennen heeft ze nog nooit gehoord. En dat met amper 16 maanden ;)
Yukusaki Akitas
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Yukusaki Akitas schreef:
Corneliana schreef:
Yukusaki Akitas schreef:
Angelique. schreef: Als je er niks mee doet, of iig te weinig zijn ze druk en verbouwen ze kosteloos je huis :mrgreen:
Die van mij in elk geval niet, zij is echt de rust zelve. Van spelen en rennen heeft ze nog nooit gehoord. En dat met amper 16 maanden ;)
ah. nou das dan misschien voor mij weer te saai (tisooknooitgoed) :wink:
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Contacteer:

Corneliana schreef:
Yukusaki Akitas schreef:
Corneliana schreef:
Yukusaki Akitas schreef: Haha, dat geloof ik direct. Alleen denk ik dat het verschil tussen een husky en Jitsu zo groot is, dat ik gillend gek word ;) Vind husky's echt wel heel leuk hoor, alleen hebben ze veel te veel energy voor mij. Dat kan (en wil XD) ik ze niet geven.. Ik ben zelf liever lui dan moe, en Jitsu gelukkig ook. Dus ik hou het bij de akita's ;) Maar ik zal zeker nog eens vaker op je website kijken voor filmpjes e.d.
Nou, saai is misschien niet het goede woord hoor ;) Goed, ze doet niet heel veel, maar qua opvoeding is het niet saai :p
Yukusaki Akitas
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Yukusaki Akitas schreef:
Corneliana schreef:
Yukusaki Akitas schreef:
Corneliana schreef: zijn akita's niet druk'? (noteert voor over 18 jaar) :wink:
Nou, saai is misschien niet het goede woord hoor ;) Goed, ze doet niet heel veel, maar qua opvoeding is het niet saai :p
dat geloof ik best!
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Sanne!! schreef:Balen!!!!
Je moet microsoft silverlight geïnstalleerd hebben om het filmpje te kunnen bekijken. Die gaf bij mij problemen en die heb ik eraf gehaald een keer, dus ik kan het ook niet bekijken!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”