Gollum schreef:Muk schreef:Sarah1993 schreef:Kan best begrijpen dat sommige het graag willen weten maar verder blijft erop mijn kop gezeten worden en dat vind ik echt niet fijn ...
Is wel te begrijpen, maar zo zonde.
Het forum is direct tegen eenieder die zo'n stommiteit heeft begaan. De meeste mensen weten niet eens welke ellende achter broodfok zit of hoe de gezondheid van hun ras is als ze zo'n aankoop doen zoals jij hebt gedaan. En dan wordt dat duidelijk gemaakt. Op zijn Hollands, erg direct en (ook voor Nederlanders) soms lomp en bot.
Maar....de mensen hier hebben het beste met jouw hond (en alle honden) voor, en zullen wel net zo hard voor je klaarstaan mocht dat nodig zijn.
Nu krijg je even de emmer stront over je heen, maar na dit topic zal dat niet meer gebeuren. Je ziet gelukkig in dat je een niet zo slimme aankoop hebt gedaan, maar dat maakt je pup niet minder dan een hond van een goede fokker of een hond met stamboom.
Ik hoop oprecht dat je blijft. En dat je nog veel updates post over je pup.

Hier sluit ik me bij aan
Gollum komt ook van een broodfokker en dat was ook geen goede keuze en dat heb ik ook gehoord. Maar daarna kon ik gewoon weer fijn forummen hoor, als er wat is krijg ik ook gewoon tips en leuke opmerkingen bij foto's

Zoals ik al eerder schreef: mijn eerste hond in 1985 was ook een broodfokpup (oké, internet bestond in die tijd nog niet

) en godzijdank was zij wel gezond. Al heb ik ook de hoofdprijs betaald voor een stamboomloze misbaksel van een collie (al was ze qua karakter wel de geweldigste hond ter wereld

).
Waar de mensen op dit forum zo boos over worden is het feit dat er zo verschrikkelijk veel leed schuil gaat achter die schattige pups uit de broodfok. Teefjes die vanaf hun eerste loopsheid élke loopsheid worden gedekt, in een vieze donkere schuur in een hok liggen, in hun eigen uitwerpselen. Nooit het daglicht zien en als ze niet meer 'produceren', dan worden ze met een schep of hamer de kop ingeslagen. Pupjes die trouwens ook bij tientallen komen te overlijden omdat ze veel te vroeg en onder de ziekten bij hun moeder weg worden gehaald.
Lopende band werk. Want ach, ze verdienen zo'n 600-800 per pup en het kost aan 'verzorging' en voer misschien een paar tientjes. Dikke handel dus. Met levende wezens die zich niet kunnen verweren en van geboorte tot hun ellendige dood door een hel gaan.
Mensen zoals jij zien alleen dat verschrikkelijk schattige pupje en geven veel geld uit aan de aanschaf van zo'n diertje en houden zo die onmenselijke handel in stand. En er is zoveel over bekend. Even googlen en je ziet de verschrikkelijkste foto's en meest afschuwelijke verhalen. Dus: de volgende keer haal je een leuke hond/pup van een stichting, uit een asiel of een verantwoord nestje, al dan niet van een rasfokker. En waarschuw je omgeving. Er kan niet genoeg over worden geschreven of gepraat.
Ik hoop van harte dat jouw pupje het red. En een redelijk leuk leven kan leven.