Ik had net telefoon ! Daarmee we gaan hem dan ook halen !wenmart20 schreef:Als hij er toch al door is waarom ga je hem dan nu niet halen ?
Waarom moet hij dan nog een dag blijven als hij daar al 5 dagen is ?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stop verkoop dierenspeciaalzaak ons pupje is doodziek
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Cavalier king charles
- Aantal honden: 1
Re: Stop verkoop dierenspeciaalzaak ons pupje is doodziek
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
Dat dacht ik dus ookrenee-uk schreef:ik zou maar goed controleren of het wel je eigen pup is

Een goede leer voor de volgende keer lees je eerst goed in voordat je een hondje aanschaft

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Selene schreef:Ben heel benieuwd hoe hij er aan toe is (en eigenlijk ook wel of het dezelfde pup is)Sarah1993 schreef:Blijkbaar is hij erdoor en mogen we hem morgen gaan halen!
als hij uit Belgie komt was hij bij verkoop gechipt (verplicht), maar goed, ook die is over te zetten....
Er is hier jaren geleden ook een DA betrapt die zich met dit soort praktijken bezig hield. Inentingsboekjes aftekenen, maar niks nie enten.lets have fun schreef:Dierenartsen die met dit soort lui samen werken staan nou niet bepaald bekent om hun integriteit. Hoe stom kun je zijn zeg dat je hier maar blijft intrappen. Zou me niks verbazen als die hele pup al lang niet meer leeft.Sarah1993 schreef:Corneliana schreef:wat ik niet helemaal begrijp is waarom je de pup daar laat.
je had al onderweg kunnen zijn.
gewoon ophalen.
het is toch jouw lieve hondje?
die kan je toch niet in handen van joost mag weten wat voor gruwelijke dierenbeulen laten als je dat weet?
ik zou geen telefoon afwachten of vertrouwen op zwart op wit dingen als kennelhoest
dat geld is heel erg pech maar waar gaat het nou echt om?
Wat kan ik het hondje voor de moment verder helpen ? Hij hangt aan allerlei draden zo kan ik he tog niet gaan ophalen. Ik veronderstel als je de naam van dierenarts hebt je er dan ook goed voor zorgen zal of niet soms ? Iedereen kan dus dierenarts worden en dieren verder laten lijden. Dan zal ik zeker niet het enige geval zijn en zou ze ook niet meer bestaan.
Ik begrijp jullie reacties en zijt maar zeker een tweede keer zal ik er niet intrappen ! Maar het gaat wel om de gezondheid van de pup en niet om mij. Het is spijtig dat het nu zo gebeurt is en inderdaad die cavaliers hebben blijkbaar veel erfelijks maar er zullen nog steeds ook gezonde zijn op de wereld dan kan je ook over de Duitse herders beginnen met heupdisplasie zij hoeven er ook niet meer op de wereld te zijn ofwat ?
Je hebt hier te maken met mensen die niks om dieren geven! Jij bent de enige, dat weten ze en daar maken ze misbruik van.
Maar gewoon door blijven gaan hoor, TS ......
Toon een beetje ruggegraat. Als ik niet wil dat mijn dier ergens is, stap ik in de auto, ga daar met redelijk stampij naar binnen, en ga niet weg voordat ik mijn dier in mijn handen heb, en rijdt direct naar een andere DA, die ik voordat ik vertrok al had gebeld. Jij bent de enige die over je hond beslist, niemand anders. En als je hond al zoveel dagen bij een DA ligt, dat gaat behoorlijk in de papieren lopen, waarschijnlijk vele keren meer, dan je hond heeft gekost.
Je hebt een verkeerde beslissing genomen bij de aanschaf van deze hond, je hebt nu de mogelijkheid, om deze beslissing zo goed mogelijk op te lossen. Je bent hierin geen meelijdend voorwerp. Even wat ruggengraat tentoonstellen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
als je nieuwe pupje nou weer ziek wordt, ga dan gewoon naar je eigen da!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Moet niet zo moeilijk zijn volgens mijcrutz schreef:Selene schreef:Ben heel benieuwd hoe hij er aan toe is (en eigenlijk ook wel of het dezelfde pup is)Sarah1993 schreef:Blijkbaar is hij erdoor en mogen we hem morgen gaan halen!
als hij uit Belgie komt was hij bij verkoop gechipt (verplicht), maar goed, ook die is over te zetten....
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Meestal overleven zulke pups het niet en nu ineens wel. En zo snel ook al! Kortom, dan gaan bij mij nog meer alarmbellen rinkelen. Misschien krijgt ts nu wel een ander minder ziek pupje mee.dagmar88 schreef:renee-uk schreef:de miraculeuze genezing van een doodzieke broodfokpup.Muk schreef:Inderdaad, daar heb ik namelijk zo mijn twijfels over.renee-uk schreef:ik zou maar goed controleren of het wel je eigen pup is
klinkt als een mooie titel voor een sprookje
Ik dacht echt precies hetzelfde.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Selene schreef:Moet niet zo moeilijk zijn volgens mijcrutz schreef:Selene schreef:Ben heel benieuwd hoe hij er aan toe is (en eigenlijk ook wel of het dezelfde pup is)Sarah1993 schreef:Blijkbaar is hij erdoor en mogen we hem morgen gaan halen!
zeker niet als de ene al dood is.....

maar goed, als hij er niet op lijkt zal het excuus wel zijn dat hij veel geleden heeft vd ziekte....
- renee-uk
- Zeer actief
maak je er toch gewoon een nieuw paspoortje bij, da medewerking hebben ze al.Selene schreef:Moet niet zo moeilijk zijn volgens mijcrutz schreef:Selene schreef:Ben heel benieuwd hoe hij er aan toe is (en eigenlijk ook wel of het dezelfde pup is)Sarah1993 schreef:Blijkbaar is hij erdoor en mogen we hem morgen gaan halen!
of je doet niks en gooit het op een misverstand als het uitkomt.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
ach puppie ligt niet meer bij de DA maar gewoon weer in de dierenwinkel.
Of er word over een week dezelfde hond onder je neus gedouwd dat je die kunt kopen voor een zachter prijsje voor geleden leed van je schattie die dood is gegaan.
En of je nog even de DA rekening kunt aftikken ,want dat het iets was wat niet in de garantie bepalingen stond.
Snap je nu nnog niet dat als er niemand op de praktijk is en er niet word opgenomen dat je hond daar waarschijnlijk ook niet ligt.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Er komt een spreuk in mijn hoofd op als ik dit hele verhaal en vooral de zo plotselinge positieve wending lees:
Als iets te mooi om waar te zijn LIJKT, dan IS het vaak ook te mooi om waar te zijn...
Als iets te mooi om waar te zijn LIJKT, dan IS het vaak ook te mooi om waar te zijn...
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
chip kan toch "gewoon" overgezet worden als de andere pup al dood is (als de eigenaren al weten wat het chipnummer is & als de pup al gechipt was) & idd de medewerking van de DA is er toch al....renee-uk schreef:maak je er toch gewoon een nieuw paspoortje bij, da medewerking hebben ze al.Selene schreef:Moet niet zo moeilijk zijn volgens mijcrutz schreef:Selene schreef: Ben heel benieuwd hoe hij er aan toe is (en eigenlijk ook wel of het dezelfde pup is)
of je doet niks en gooit het op een misverstand als het uitkomt.
- renee-uk
- Zeer actief
je hebt de wonderbaarlijke genezing van een doodzieke broodfokpup gemist bpbouvierpoedel schreef:
ach puppie ligt niet meer bij de DA maar gewoon weer in de dierenwinkel.
Of er word over een week dezelfde hond onder je neus gedouwd dat je die kunt kopen voor een zachter prijsje voor geleden leed van je schattie die dood is gegaan.
En of je nog even de DA rekening kunt aftikken ,want dat het iets was wat niet in de garantie bepalingen stond.
Snap je nu nnog niet dat als er niemand op de praktijk is en er niet word opgenomen dat je hond daar waarschijnlijk ook niet ligt.?
geen hand vol maar een land vol!

-
- Actief
Als het een ander is dat zie ik direct !
Ik zou linea recta naar je eigen DA gaan en hem daar laten controleren.
- Mirella
- Zeer actief
ga snel halen,danSarah1993 schreef:Als het een ander is dat zie ik direct !
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Sorry maar ik schoot even in de lach, want wat een bizarre wending dit. Zo doen ze dat dus. Want hoe groot is de kans dat jullie weten of het dezelfde pup is na hem een paar dagen te hebben gekend. Lijkt me dat je dat niet eens ziet dan.
En ik denk dat het kuchje wat de pup had, geen kennelhoest was maar een aanwijzing dat er sprake kan zijn van een hartaandoening. Dus hoe groot is de kans dat de pup het heeft overleefd? Erg klein, in mijn ogen. En de kans dat ie gezond blijft als dat zo is, is al nog kleiner. Dus ik hoop dat jullie nu niet voor de zoveelste keer worden bedonderd. En dat je een dikke portemonnee hebt want er zouden nog best wat kosten bij kunnen komen. Ik ben geen pessimist maar over king charles cavalier kan ik niet anders. Hebben jullie de eerste dagen al foto's gemaakt eigenlijk? Zo zou je kunnen checken of het dezelfde pup is. Nou, ik ben benieuwd naar het vervolg van dit verhaal..ik hoop dat jullie verdere ellende iig wordt bespaard.
En ik denk dat het kuchje wat de pup had, geen kennelhoest was maar een aanwijzing dat er sprake kan zijn van een hartaandoening. Dus hoe groot is de kans dat de pup het heeft overleefd? Erg klein, in mijn ogen. En de kans dat ie gezond blijft als dat zo is, is al nog kleiner. Dus ik hoop dat jullie nu niet voor de zoveelste keer worden bedonderd. En dat je een dikke portemonnee hebt want er zouden nog best wat kosten bij kunnen komen. Ik ben geen pessimist maar over king charles cavalier kan ik niet anders. Hebben jullie de eerste dagen al foto's gemaakt eigenlijk? Zo zou je kunnen checken of het dezelfde pup is. Nou, ik ben benieuwd naar het vervolg van dit verhaal..ik hoop dat jullie verdere ellende iig wordt bespaard.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Wanneer ga je nou?
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Sarah1993 schreef:Als het een ander is dat zie ik direct !
want, de pup is 3 dagen bij jullie geweest, je bent al bang dat het vertrouwen geschaad is & je dus een ander karakter terug krijgt & een dier dat heel ziek is geweest (dan ga ik er even vanuit dat hij er dus op mirakuleuze wijze doorheen gekomen is) is niet in top conditie, maar moet nog aansterken en kan dan ook een andere uitstraling hebben
Inderdaad!Neeltje schreef:Ik zou linea recta naar je eigen DA gaan en hem daar laten controleren.
-
- Zeer actief
hahahaha en da dag gij.Sarah1993 schreef:Als het een ander is dat zie ik direct !

-
- Zeer actief
nou ik hoop dat er idd een wonder gebeurt is maar ik vind het ergens jammer.
ik hoop dat je meteen doorgaat naar je eigen da
heb je al fotootjes van je pup?
goed bestuderen.
heel veel succes.
ik hoop dat je meteen doorgaat naar je eigen da
heb je al fotootjes van je pup?
goed bestuderen.
heel veel succes.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Nogmaals de vraag: heb jij zwart op wit dat de verkoper de dierenartsrekening gaat betalen? Want het is enig dat hij je dat vertelt maar dat is geen garantie dat het ook zo gaat gebeuren. En "dat zie ik direct", weet je dat zo zeker? Zelfde kleurtje, zelfde maatje, wellicht iets afgevallen of dikker, andere oogopslag, maar ja, "beessie was flink ziek hè, dan gaat-ie er anders uitzien joh, maar je weet toch, dat soort praktijken doen wij niet aan!" Of het is dezelfde maar dan zwaar versuft "van alle stress" maar eigenlijk van de pijnstillers en andere zooi om 'm er nog enigszins florissant uit te laten zien.
En over dat een spuit erin zielig is - bij mensen gebeurt dat al, bij ondraaglijk lijden, en dat kan dus ook ongeneeslijke kanker zijn. Zou prima zijn als dat bij honden ook zou gebeuren. En dan bij voorkeur óók al bij ondraaglijk lijden in de nabije toekomst.
En over dat een spuit erin zielig is - bij mensen gebeurt dat al, bij ondraaglijk lijden, en dat kan dus ook ongeneeslijke kanker zijn. Zou prima zijn als dat bij honden ook zou gebeuren. En dan bij voorkeur óók al bij ondraaglijk lijden in de nabije toekomst.

- renee-uk
- Zeer actief
ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik daar ernstig aan twijfelSarah1993 schreef:Als het een ander is dat zie ik direct !

Lol, inderdaad ja. Maar....ik moet wel bekennen, mijn man zou ook zo in dit soort praktijken intrappen. Hij is wat dat betreft erg naïef en gaat altijd uit van het goede van de mens. Dus dat mensen zo slecht zijn, komt niet zo snel in hem op.LongFields schreef:Er komt een spreuk in mijn hoofd op als ik dit hele verhaal en vooral de zo plotselinge positieve wending lees:
- dagmar88
- Zeer actief
renee-uk schreef:ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik daar ernstig aan twijfelSarah1993 schreef:Als het een ander is dat zie ik direct !

Sarah1993 schreef:Als het een ander is dat zie ik direct !

Ik ook en dat is geen kritiek. Ik denk dat namelijk de meeste mensen dit niet zien.renee-uk schreef:ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik daar ernstig aan twijfelSarah1993 schreef:Als het een ander is dat zie ik direct !
-
- Zeer actief
Die komt thuis met een xsing Shih en dan over 3 jaar terug op het HF vertellen dat haar Cavelier nog steeds geen rasgebonden ziektes en ellende heeft.renee-uk schreef:ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik daar ernstig aan twijfelSarah1993 schreef:Als het een ander is dat zie ik direct !

solly glapje.

-
- Actief
Wij hebben ook een chiplezer dus een andere hond met net dezelfde chip ? Volgens mij kan dit niet