Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plukken als het vriest

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Plukken als het vriest

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Sjeses, dat wordt helemaal statisch :LOL:

Ik ben bezig met Otto, even elke avond een stukje, dan hoeft hij niet zo lang achter elkaar stil te zitten, maar alles wat ik eraf pluk plakt weer net zo hard aan mijn handen vast. En aan Otto zelf.
Kan ik daar iets mee/aan doen?
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: Plukken als het vriest

Ongelezen bericht door Suuz! »

Nope, en herkenbaar :mrgreen:

Vandaag zijn 3 honden van mij geplukt. 1 in de trimsalon (Lune) waar ik bij was (ik zat onder van het statische haar).... 1 bij Noor (mowan), omdat hij het verschrikkelijk vind, en ze net de jack ff wat mooier kan plukken dan ik, en toch denk ik dat Mowan door zijn stuggere haar minder statisch was. En vandaag heb ik voor het eerst (vanavond) een poging gewaagd met Pompidou om die zelf te plukken. Een grote statische bende ook weer. Ik heb mezelf net maar even snel gewassen, andere kleren aan, en pom naar buiten gegooid. Alleen was ik niet zo lief dat ze in meerdere delen mag :mrgreen: Hoop morgen nog een klein beetje bij te werken, in normaal licht, maar het meeste is er vanaf...

Afbeelding

Ik voel ze nog... al die haren :mrgreen: en dit was maar van 1 hond.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
[Sandra]
Zeer actief

Suuz! schreef:Nope,
Damn.
Ik voel ze nog... al die haren :mrgreen: en dit was maar van 1 hond.
Ze zitten overal!! Grrr!
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Bruno moet ook weer over een paar weken, ik doe het ook zelf en in gedeeltes. Is wel een beetje een gek gezicht als ie half af is, maar ik denk dat ie dit prettiger vindt dan 8 uur achter elkaar stil zitten (en dan twee keer want het is echt een enorme klus bij Bruno). Ik heb al een winterjas voor hem gekocht, mocht het dan nog vriesweer zijn, haha, want hij is een ontzettende koukleum. Wat ben jij wreed dat je het nu doet trouwens, haha, of is Otto geen koukleum?

Tja, statisch, daar had ik niet aan gedacht. Misschien kun je met een vochtige doek steeds je handen afvegen? En Otto dan ook, of je wacht tot het stopt met vriezen. Maar ja, dat duurt nog wel even. Ik vind het wel jammer van die prachtig lange vacht, Bruno is een stuk knapper dan! Als ik hem erg kaal pluk, is ie net een bull mastiff. En mijn vriend mag nooit meer zijn baard en snor bijwerken, de vorige keer heeft ie namelijk snorharen afgeschoren, die sufferd. En hij was helemaal scheef. Heb jij er een cursus voor gevolgd eigenlijk? En krijg jij ook overal kramp op een gegeven moment of doe ik dan iets verkeerd? Na een tijdje willen mijn vingers gewoon niet meer namelijk.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik dacht dat het over boerenkool ging :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Hier vandaag 1 hond onwolt en hetzelfde effect die pluizige haren bleven overal aan vast plakken :LOL:
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief

Hier geen Cursus ;-) maar wel veel mee gekeken met iemand anders die vaak de gbgv's trimt.
Geen kramp ook met plukken, maar dat is wel afhankelijk van hoe ik het pluk mes vast houd.
Pompidou hoeft voorderest niet in een bepaald model, omdat ik die toch niet show, dus dat is mijn proef konijn om te oefenen :mrgreen:

Wel een blaar op de zijkant van mijn hand zag ik net, van het pluk mes... *grom*
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
[Sandra]
Zeer actief

Jaap* schreef:Ik dacht dat het over boerenkool ging :mrgreen:
:LOL: :LOL: :LOL:

Figzig: Otto heeft een lekkere dikke speknek, die krijgt pas een jasje als het -30 is ;) Ik heb er een keer een workshop voor gevolgd.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik word er ook gallisch van!

En dan wil ik Figo belonen dat ik hem rustig mag borstelen, en dan krijgen we een schok :boos:
[Sandra]
Zeer actief

En nee, kramp niet, wel cts, is voor mij ook een reden om het in delen te doen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Fizgig
Zeer actief

O Bruno heeft ook spek zat hoor, hij is gewoon een beetje gevoelig, haha. Dan gaat ie om de 5 meter heel hard schudden, net als wanneer het hard regent en dat loopt zo arelaxed. Dus heeft ie een regenjas en een winterjas, dan loopt ie tenminste gewoon door namelijk.

Ik gebruik geen trimmes meer, daarmee heb ik Bruno geplukt en ik vond dat het veel te kaal werd ermee. en aangezien ik geen idee heb of dat misschien de vacht schade kan brengen, doe ik dat liever niet. Met de hand weet ik zeker dat ik er niks af haal wat er niet af mag. Want bij zo'n plukvacht groeien er natuurlijk continue haren in alle fasen van ontwikkeling. Als je echt alles eruit trekt, kun je de vacht beschadigen volgens mij. In ieder geval ging mijn vriend ervan gillen, hahaha, die is nogal dol op zijn vacht en checkt ook steeds of het niet te kort wordt, zeurpiet. En dan zelf de snorharen eraf scheren, nou ja, hij heeft andere kwaliteiten.

Maar ik krijg het ook niet voor elkaar om alles achter elkaar te doen inderdaad, ik kan op een gegeven moment niet genoeg kracht meer zetten om de haren eruit te trekken dus dan maar in gedeeltes. Vorige keer was ik volgens mij anderhalve week bezig. Bruno heeft er geen complexen aan over gehouden gelukkig, haha.
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen

Ongelezen bericht door KKiara »

Ik pluk mijn hondje ook altijd zelf, doe er gemiddeld een uurtje of 2,5 over. Heb er wel een aantal keer les in gehad op mijn oude school. In het begin duurde het soms wel een uur of 5, maar naarmate ik er handiger in werd ging het ook sneller(in het begin kreeg ik ook altijd last van mijn handen, maar dat is denk ik omdat je er dan lang mee bezig bent, nu geen last meer van )
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Fizgig schreef: Vorige keer was ik volgens mij anderhalve week bezig. Bruno heeft er geen complexen aan over gehouden gelukkig, haha.
:80:
Breng dat beest toch weg.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Fizgig schreef:Is wel een beetje een gek gezicht als ie half af is, maar ik denk dat ie dit prettiger vindt dan 8 uur achter elkaar stil zitten (en dan twee keer want het is echt een enorme klus bij Bruno).
2x 8 Uur nodig om Bruno te plukken? :eek:
Dat meen je niet!
Zo veel haar zit er toch ook niet op lijkt me?

Hier ben ik met de dames per hond hooguit een uur of 3 bezig, en daar zit toch heel wat meer vacht op dan op Bruno lijkt mij.
Ik heb nog niet eerder gemerkt dat het haar van de honden statisch is bij vorst als ik het pluk, maar dat kan net zo goed zijn omdat ik het nog nooit precies op dat moment geplukt heb. :mrgreen:
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Zelf het stofzuigen alleen al van al die hondenharen. Ik word er
ibbelig van, je hebt net zoveel buiten aan je stofzuiger kleven als er in.
En ik krijg visite vandaag. Mag wel een paar keer zuigen.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

DjockPuck schreef:Zelf het stofzuigen alleen al van al die hondenharen. Ik word er
daarom ben ik zó blij met mijn plavuizen!
vochtige dweil en je neemt alle haren mee opvegen met een keukenrolletje en klaar.... alles glimt weer. ik draag alleen géén fleecetrui... hond knuffelen en daarna eten koken is drama.
harensoep.
aliceh
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een heerlijk HTK hondje uit Spanje

Ongelezen bericht door aliceh »

DjockPuck schreef:Zelf het stofzuigen alleen al van al die hondenharen. Ik word er

Misschien is de stofzuiger aan op een lage stand tijdens het plukken ook een idee?
Zo kan je ze gelijk wegwerken.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

nog een idee ik doe borstelen altijd buiten... ;)
Fizgig
Zeer actief

LongFields schreef:
Fizgig schreef:Is wel een beetje een gek gezicht als ie half af is, maar ik denk dat ie dit prettiger vindt dan 8 uur achter elkaar stil zitten (en dan twee keer want het is echt een enorme klus bij Bruno).
2x 8 Uur nodig om Bruno te plukken? :eek:
Dat meen je niet!
Zo veel haar zit er toch ook niet op lijkt me?
Het was de eerste keer dat hij ooit werd geplukt vorige keer, op zijn derde, en het was de eerste keer dat ik een hond plukte. Dus ik denk dat het daardoor kwam dat het zo lang duurde bij elkaar. Zijn vorige eigenaren wisten niet wat een plukvacht is. En de mensen waar hij eerst drie weken heeft gewoond, hadden hem kaal geschoren.

En schijnt bedriegt he, Bruno is een enorme beer van een hond, maar in zijn hart een kleine jongen, haha, en die kan er zeker niet goed tegen om urenlang door vreemden te worden geplukt. Hij is een beetje eenkennig, en erg op mij gesteld, dus ach. Het is niet dat ik nog veel andere nuttige dingen te doen heb he.

Maar ik twijfel wel een beetje, misschien breng ik hem naar een trimmer en blijf ik er zelf bij, dat kan ook. Hij wil wel dat ik zijn pootje vast hou, haha. Want mijn handen en polsen gaan erg pijn doen ervan en ik lees dat dat toch niet helemaal normaal is.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Marjoleine schreef:
Fizgig schreef: Vorige keer was ik volgens mij anderhalve week bezig. Bruno heeft er geen complexen aan over gehouden gelukkig, haha.
:80:
Breng dat beest toch weg.
:LOL:
Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Corneliana schreef:
daarom ben ik zó blij met mijn plavuizen!
vochtige dweil en je neemt alle haren mee opvegen met een keukenrolletje en klaar.... alles glimt weer. ik draag alleen géén fleecetrui... hond knuffelen en daarna eten koken is drama.
harensoep.
Ik heb laminaat, maar onder de zithoek ligt een tapijtje. dus moet nog wel zuigen
Ik heb voor zo even tussen door een Swiffer. makkelijk met doekjes.
ook wel eens met natte doekjes ook heel gemakkelijk
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

8 uur voor bruno? :O: Was dat wel een goede trimsalon? Met Winnie (schotse collie) in zeer slechte toestand (na baarmoederonsteking ging de vacht ineens heel snel slecht worden) toch echt maximaal 5 uur bezig geweest (daarna korter).
Gebruik je ook vingerhoesjes Fizgiz? Meer grip en minder kramp daardoor! Vingerlingen (bij apotheek) of vingercondoom (bij pet'splace).

En helemaal kort? Hoe vaak doe je hem? Je kan ook kiezen voor iets minder kort (soort van strippen als ik het goed begrepen heb?) toch?

Eigenlijk ben ik heel blij met die foto van die chaos na de tijd in huis. :E: Dacht al dat ik soms gek was al die rommel in huis te hebben (als het een beetje kan doe ik het buiten). OVer het statisch.... tja dat is onaangenaam. Je kan speciale sleutelhangers aan je hangen, die je ontladen?
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Ik ben er al uit, ik laat Bruno plukken deze keer door een trimmer. Even zoeken nog naar een goeie maar dat lukt vast. Ik ben al zowat uit elkaar gevallen door de verhuizing, is nu een maand geleden en mijn pols is nog steeds overbelast dus dat gaat gewoon niet. Hij is nog niet plukrijp alleen dus nog even afwachten.

Ik vond deze spray nog tijdens het shoppen: http://www.dursydog.nl/product/280/283/ ... 3041/34537 maar die is wel duur. En toe herinnerde ik me dat ik een keer heb gezien bij 'hoe schoon is jouw huis' dat je ook een flesje water kunt gebruiken met een scheutje wasverzachter erin. Dat spray je op alles wat je minder statisch wilt make. Er zit dan een heel klein beetje vettigheid in het water en dat haalt er statische eraf.

En wat ook kan, is met panties om je handen de haren bij elkaar vegen, die plakken dan aan de pantystof en dan verwijder je ze makkelijker. Dat kan ook met een vochtige doek bijvoorbeeld. Maar hier wordt er niet thuis geplukt, haha, dus ik heb het zelf niet nodig.

Wat ik me nog afvroeg, ik las een keer dat tekkels vaak koukleumen zijn, door die ruwharige vacht, omdat die vacht niet erg goed waterdicht is en de wind erdoor laat. Is dat zo? Ik heb het idee namelijk dat Bruno ook een beetje een koukleum is, al wordt zijn vacht wel steeds langer. Als ie rent in het park natuurlijk niet, maar aangelijnde wandelingen loopt ie er vaak een beetje sneu bij met dit weer. En hij schudt zich dan steeds uit. Ik heb al een jas voor hem voor als ie straks kaal is, voor de zekerheid.
Vlindchi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Vlindchi »

Bij mijn moeder thuis is ook een veldje en zo rond de lente lag er vanalles en overal, toen dachten we echt van 'wat is dat' wij gekeken en we waren tog eventjes aan het twijfelen of het geen pollen waren lol maar we wonen daar nu 6 jaar en alleen dit jaar hebben we het daar gezien :D Vast en zeker iemand die zijn hond daar borsteld :lol1: want het is eigenlijk in alle seizoenen.
Suuz!
Zeer actief

Vlindchi schreef:Bij mijn moeder thuis is ook een veldje en zo rond de lente lag er vanalles en overal, toen dachten we echt van 'wat is dat' wij gekeken en we waren tog eventjes aan het twijfelen of het geen pollen waren lol maar we wonen daar nu 6 jaar en alleen dit jaar hebben we het daar gezien :D Vast en zeker iemand die zijn hond daar borsteld :lol1: want het is eigenlijk in alle seizoenen.
Ik heb Mowan in de lente wel eens geplukt in het bos.... :mrgreen: Vond ik heel sociaal voor de vogel nestjes van mezelf... hahaha, maar het heeft er wel lang gelegen zijn bos haar.. :LOL:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:denken: Werkt met een drogerdoekje over je hond gaan niet?
[Sandra]
Zeer actief

Suuz! schreef:
Vlindchi schreef:Bij mijn moeder thuis is ook een veldje en zo rond de lente lag er vanalles en overal, toen dachten we echt van 'wat is dat' wij gekeken en we waren tog eventjes aan het twijfelen of het geen pollen waren lol maar we wonen daar nu 6 jaar en alleen dit jaar hebben we het daar gezien :D Vast en zeker iemand die zijn hond daar borsteld :lol1: want het is eigenlijk in alle seizoenen.
Ik heb Mowan in de lente wel eens geplukt in het bos.... :mrgreen: Vond ik heel sociaal voor de vogel nestjes van mezelf... hahaha, maar het heeft er wel lang gelegen zijn bos haar.. :LOL:
Ik prop de haren in die netjes waar nu nog de vetbolletjes in zitten, dat was een hele leuke tip van Rosita :ok:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”