Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand in huis vragen voor de vakantie? ( onbekende..)

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Bruce-Roxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
Aantal honden: 2

Re: Iemand in huis vragen voor de vakantie? ( onbekende..)

Ongelezen bericht door Bruce-Roxy »

Mijn honden gaan naar een particuliere opvang. Bij die mensen in huis, en de tuindeur staat de hele dag open, weer of geen weer. Ze worden daar opgenomen in de roedel en hebben beide de tijd van hun leven. Vind ik veel prettiger dan iemand in huis nemen. Straks bedenkt die gene "bah het regent, ach dan maar niet naar het park" of nog erger.. "gnagna, wat een mooie tv!" :ugh:

Ma goed, die opvang is bij Den Helder dus voor jou niet aanlokkelijk neem ik aan, maar ik heb ze gevonden via MP. Succes met zoeken!
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

jacq1970 schreef:
Pallas schreef:dat vind ik wat kort door de bocht. Mijn hond hoort uiteraard ook bij ons gezin. Toch willen we in de vakantie soms zonder hond erop uit. Je kan dan kiezen voor een pension, wat naast relatief duur ook nog eens relatief onpersoonlijk is (bij de meeste pensions zitten ze toch in een kennel, ipv in een huiskamersituatie), of voor een oppas/opvang, wat naast goedkoop/gratis ook nog eens persoonlijk is (meer aandacht voor de hond).

Als ik door iets langer/meer te zoeken, 150-200 euro aan pensionkosten kan uitsparen, dan gaat dat liever in de spaarpot van de hond, voor onverwachte medische uitgaven ofzo.

Tuurlijk, als het niet anders kan, dan is ze het geld dubbel en dwars waard... maar 200 euro vind ik nogal een bedrag hoor!
dat bedrag betaal ik ook bij huis opvang hoor als ik 2 weken weg ben... ik wil mijn honden niet in een pension, dus die van mij liggen heerlijk bij iemand op de bank teslapen, er wordt mee gewandeld en gefietst noem maar op, maar daar betaal ik wel gewoon voor hoor... dus het is niet dat dat goedkoper is.
Tuurlijk kan het goedkoper maar dat is dan toch met mensen die jou kennen en die je hond kennen onder het motto " jij past op die van mij en ik op die van jou".. het gebeurt verdomd weinig dat mensen die jou en je hond niet persoonlijk kennen, dus vriend/kennis zijn dat die gratis op je hond gaan passen.. trouwens ik wil mijn honden niet eens bij mensen die ik niet ken.
Ik moet er zelf ook niet aan denken hoor, die van mij gaan gewoon altijd mee. Zouden we de honden toch even 'kwijt moeten' zouden ze naar mijn schoonouders, beste vriendin of zusje gaan. Ik zou zelf ook niet snel een pension of vreemden inschakelen, nog nooit gedaan ook. Maar op andere hondjes passen vind ik wel leuk en doe ik net zo lief gratis.
linda-bakker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door linda-bakker »

Bedankt voor jullie reacties! We zijn erg aan het twijfelen om ze toch mee te nemen maar je bent zo gebonden. Het zijn nu ook geen kleine hondjes die je even onder je arm meeneemt haha en Suus is uber enthousiast dus die trekt je de straten door als we haar wel een keer meenemen. Ook kan Suus gewoon slecht tegen de hitte en willen we toch wel heel graag naar Italie. Ik ben nu met iemand aan het mailen via mp die ze in huis opvangt en is idd niet goedkoper als pension maar wel stuk prettiger vind ik. Uiteraard eerst kennis maken en proef draaien.. Ben benieuwd..Hoop nog steeds op een gelukje van een kennis ofzo die het leuk vindt om te doen..
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”