Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand in huis vragen voor de vakantie? ( onbekende..)

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

linda-bakker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..
Aantal honden: 2

Iemand in huis vragen voor de vakantie? ( onbekende..)

Ongelezen bericht door linda-bakker »

Hoi wij willen dit jaar zonder onze honden op vakantie. Afgelopen jaar wel met de honden geweest maar ik vind het met 4 kids en 2 honden in caravan toch behelpen, vooral omdat Suus niet alleen kan blijven in de caravan en we dus beetje aan de caravan gekluisterd zaten. Ook kan Suus slecht tegen de hitte en we willen dit jaar graag naar Italië. Nu vind ik een pension echt zo duur, heb al beetje zitten googlen, en tja het heeft ook niet mijn voorkeur. In verleden vaak mensen in huis gehad, bekenden en dat vond ik het meest ideaal. Nu helaas geen bekenden meer die dit willen en of kunnen. Is het een idee om een advertentie te zetten op mp ofzo, misschien dat iemand het wel leuk vindt om in ons huis voor de dieren te zorgen en zelf in een andere omgeving te zijn. Dit uiteraard tegen betaling. Heeft iemand hier ervaring mee? Is hier misschien een site voor? Of dat we de honden bij iemand anders in huis doen voor 2 weken? Hoe doen jullie het?
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
yukon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel
Contacteer:

Re: Iemand in huis vragen voor de vakantie? ( onbekende..)

Ongelezen bericht door yukon »

Er zijn hier verschillende sites voor. Met google zo te vinden.
Weet niet of je het echt prettig vindt om een onbekende in huis te hebben.
Ik kan me ook zo voostellen dat een oppas die bij jou in huis komt niet goedkoper is dan een pension...?
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

mijn honden gaan naar mijn ouders of naar pension, maar wij gaan nooit met vakantie, dus dat is, als het eens voorkomt, een of een paar dagen. Maar ik hoorde laatst hiervan, misschien is dat wat voor je?
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Wij passen elk jaar op een huis van vrienden. Maar krijgen daar echt geen geld voor hoor

Wij verzorgen daar de beesten-- honden , paarden , katten en schapen-- maar daar tegenover staat dat wij een leuke vakantie hebben in een andere omgeving
Geld er voor krijgen zou ik onzin vinden.

Wanneer hebben jullie vakantie en waar woon je?
Fenneke en Baloe
Afbeelding
fenneke
Zeer actief

Wij passen elk jaar op een huis van vrienden. Maar krijgen daar echt geen geld voor hoor

Wij verzorgen daar de beesten-- honden , paarden , katten en schapen-- maar daar tegenover staat dat wij een leuke vakantie hebben in een andere omgeving
Geld er voor krijgen zou ik onzin vinden.

Wanneer hebben jullie vakantie en waar woon je?
Fenneke en Baloe
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mijn moeder had destijds via internet een particuliere opvang gevonden.
:mrgreen: Liep ons ukje daar tussen de bordeaux doggen.
Wel hartstikke leuk en zij deed het echt met plezier.
Dus misschien is uitbesteden ook een optie?
linda-bakker
Zeer actief

Ja zit nu ook te kijken voor uitbesteding, dat is denk toch prettiger, wil uiteraard eerst kennis maken om te kijken of het met de honden klikt maar blijven toch anders vreemden in je huis..
IK woon btw in Bodegraven, dorpje tussen Leiden en Utrecht in..
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Dat zou ik absoluut NOOIT doen, dan bleef ik thuis.
Weet jij veel wat je in huis haalt. Noem het wantrouwen... maar zie te veel ellende. Er zijn ook goedkopere pensions. (wij betalen 9 per nacht per hond)
linda-bakker
Zeer actief

Waar is dat pension als ik vragen mag?
Daisy@
Zeer actief

Vlak bij Valkenburg, in Borkel en Schaft. Bevalt tot nu toe prima.

Edit: Valkenburg moet Valkenswaard zijn... foutje.
Laatst gewijzigd door Daisy@ op 11 jan 2013 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

yukon schreef:Er zijn hier verschillende sites voor. Met google zo te vinden.
Weet niet of je het echt prettig vindt om een onbekende in huis te hebben.
Ik kan me ook zo voostellen dat een oppas die bij jou in huis komt niet goedkoper is dan een pension...?
Van dit...
Ik heb het ook overwogen maar het uiteindelijk niet gedaan....
Ik zou er niet zo'n moeite mee hebben overigens.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb wel eens via een ander hondenforum op iemands huis gepast. In principe waren we ook vreemden. Eerst eens op visite geweest of de hondjes klikten en of het ons wat leek. Het huis was echt fantastisch en de honden vonden elkaar geweldig, we hebben een heerlijke tijd gehad en de mensen waren blij dat er goed voor de dieren was gezorgd.
Sbientje heeft op hetzelfde huis gepast en vond het ook erg leuk volgens mij :ok:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

kipo schreef:mijn honden gaan naar mijn ouders of naar pension, maar wij gaan nooit met vakantie, dus dat is, als het eens voorkomt, een of een paar dagen. Maar ik hoorde laatst hiervan, misschien is dat wat voor je?
geniaal :lol1:" oopoeh"
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Gollum schreef:Ik heb wel eens via een ander hondenforum op iemands huis gepast. In principe waren we ook vreemden. Eerst eens op visite geweest of de hondjes klikten en of het ons wat leek. Het huis was echt fantastisch en de honden vonden elkaar geweldig, we hebben een heerlijke tijd gehad en de mensen waren blij dat er goed voor de dieren was gezorgd.
Sbientje heeft op hetzelfde huis gepast en vond het ook erg leuk volgens mij :ok:
Is wel een ideale oplossing! :ok:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik betaal bij een opvang in huis net zoveel als in een pension hoor.. als ik een bedrag zie van 9 euro betaal ik zelfs nog wel meer, maar daar lig ik niet over wakker, het bedrag wat het opvangen van de honden kost hoort gewoon bij het vakantie geld, al zou het me 25 euro per hond per dag kosten , ik ga op vakantie zonder honden en wil dat mijn beesten goed zitten zodat ik lekker 2 weken met mijn gat in een warmer land kan zitten en daar wil ik graag voor betalen... ik vind een opmerking als dat iets zo duur is voor je hond ook een beetje irritant, ze horen bij je gezin klaar.
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

jacq1970 schreef:Ik betaal bij een opvang in huis net zoveel als in een pension hoor.. als ik een bedrag zie van 9 euro betaal ik zelfs nog wel meer, maar daar lig ik niet over wakker, het bedrag wat het opvangen van de honden kost hoort gewoon bij het vakantie geld, al zou het me 25 euro per hond per dag kosten , ik ga op vakantie zonder honden en wil dat mijn beesten goed zitten zodat ik lekker 2 weken met mijn gat in een warmer land kan zitten en daar wil ik graag voor betalen... ik vind een opmerking als dat iets zo duur is voor je hond ook een beetje irritant, ze horen bij je gezin klaar.

:ok: heelemaal eensch.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

jacq1970 schreef:Ik betaal bij een opvang in huis net zoveel als in een pension hoor.. als ik een bedrag zie van 9 euro betaal ik zelfs nog wel meer, maar daar lig ik niet over wakker, het bedrag wat het opvangen van de honden kost hoort gewoon bij het vakantie geld, al zou het me 25 euro per hond per dag kosten , ik ga op vakantie zonder honden en wil dat mijn beesten goed zitten zodat ik lekker 2 weken met mijn gat in een warmer land kan zitten en daar wil ik graag voor betalen... ik vind een opmerking als dat iets zo duur is voor je hond ook een beetje irritant, ze horen bij je gezin klaar.
Tja ik vond het wel fijn om het met gesloten knip te doen. Nou was het ook een prachtig huis waar ik op paste dus voelde het echt als een vakantie. Ik heb niet zo'n geweldig huis dus ik zou anderen waarschijnlijk wel betalen om op te passen :F:
Of een soort ruil actie waarbij je om de beurt op elkaars honden past.
Pallas
Zeer actief
Mijn ras(sen): op zoek!
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pallas »

dat vind ik wat kort door de bocht. Mijn hond hoort uiteraard ook bij ons gezin. Toch willen we in de vakantie soms zonder hond erop uit. Je kan dan kiezen voor een pension, wat naast relatief duur ook nog eens relatief onpersoonlijk is (bij de meeste pensions zitten ze toch in een kennel, ipv in een huiskamersituatie), of voor een oppas/opvang, wat naast goedkoop/gratis ook nog eens persoonlijk is (meer aandacht voor de hond).

Als ik door iets langer/meer te zoeken, 150-200 euro aan pensionkosten kan uitsparen, dan gaat dat liever in de spaarpot van de hond, voor onverwachte medische uitgaven ofzo.

Tuurlijk, als het niet anders kan, dan is ze het geld dubbel en dwars waard... maar 200 euro vind ik nogal een bedrag hoor!
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Gollum schreef:Of een soort ruil actie waarbij je om de beurt op elkaars honden past.
zo`n regeling heb ik met hele goede vrienden, werkt prima. We wonen ook nog eens heel dicht bij elkaar dus de honden lopen in de vertrouwde buurt.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief

Bij ons wordt het ook bij de vakantie gerekend. Nu is ons pension absoluut niet duur. Maar zou het duurder zijn zou ik ze daar nóg brengen.
Het is ook een aardig eindje rijden, dus zouden we niet die kant op gaan zoals de laatste keer zijn we het aan benzine kwijt. Jammer, ik weet dat ze daar goed zitten.
Nu zijn ze hier wel kennels gewend, dus dat scheelt.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:
Tja ik vond het wel fijn om het met gesloten knip te doen. Nou was het ook een prachtig huis waar ik op paste dus voelde het echt als een vakantie. Ik heb niet zo'n geweldig huis dus ik zou anderen waarschijnlijk wel betalen om op te passen :F:
Of een soort ruil actie waarbij je om de beurt op elkaars honden past.
Tuurlijk als het zo kan dan kan is het hardstikke prima toch, ik heb ook wel op de honden van iemand anders gepast en daar hoeft helemaal niets voor betaald teworden hoor, ik heb tijd en ruimte of niet en dat is niet afhankelijk of daar voor betaald wordt ja of nee... en als je op dieren past in een mooi huis en omgeving is dat ook een soort vakantie voor jezelf toch.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief

DeDiana schreef:
Gollum schreef:Ik heb wel eens via een ander hondenforum op iemands huis gepast. In principe waren we ook vreemden. Eerst eens op visite geweest of de hondjes klikten en of het ons wat leek. Het huis was echt fantastisch en de honden vonden elkaar geweldig, we hebben een heerlijke tijd gehad en de mensen waren blij dat er goed voor de dieren was gezorgd.
Is wel een ideale oplossing! :ok:

Zo deden wij dat via de Drentse patrijs vereniging ook met onze eerste hond alleen vingen wij op want wij namen bartho altijd mee

En nu dus kostenloos bij vrienden in huis

jacq1970 schreef:Ik betaal bij een opvang in huis net zoveel als in een pension hoor
Fenneke en Baloe
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Pallas schreef:dat vind ik wat kort door de bocht. Mijn hond hoort uiteraard ook bij ons gezin. Toch willen we in de vakantie soms zonder hond erop uit. Je kan dan kiezen voor een pension, wat naast relatief duur ook nog eens relatief onpersoonlijk is (bij de meeste pensions zitten ze toch in een kennel, ipv in een huiskamersituatie), of voor een oppas/opvang, wat naast goedkoop/gratis ook nog eens persoonlijk is (meer aandacht voor de hond).

Als ik door iets langer/meer te zoeken, 150-200 euro aan pensionkosten kan uitsparen, dan gaat dat liever in de spaarpot van de hond, voor onverwachte medische uitgaven ofzo.

Tuurlijk, als het niet anders kan, dan is ze het geld dubbel en dwars waard... maar 200 euro vind ik nogal een bedrag hoor!
dat bedrag betaal ik ook bij huis opvang hoor als ik 2 weken weg ben... ik wil mijn honden niet in een pension, dus die van mij liggen heerlijk bij iemand op de bank teslapen, er wordt mee gewandeld en gefietst noem maar op, maar daar betaal ik wel gewoon voor hoor... dus het is niet dat dat goedkoper is.
Tuurlijk kan het goedkoper maar dat is dan toch met mensen die jou kennen en die je hond kennen onder het motto " jij past op die van mij en ik op die van jou".. het gebeurt verdomd weinig dat mensen die jou en je hond niet persoonlijk kennen, dus vriend/kennis zijn dat die gratis op je hond gaan passen.. trouwens ik wil mijn honden niet eens bij mensen die ik niet ken.
Afbeelding
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)

Ongelezen bericht door Caat* »

Fien gaat altijd mee dus daar geen ervaring mee. Wel met de katten waarvan 1 het echt niet trekt in een pension (ging in een hokje zitten en heeft zich drie weken amper laten zien; was daardoor 1,5 kg afgevallen en woog nog maar 2,8 kg als volwassen kater). Het volgende jaar aan een bekende gevraagd of zij af en toe langs wilde komen. Dat beviel veel beter. De kosten die we aan pension hebben uitgespaard hebben we haar als bedankje gegeven.
Ik weet van een aantal mensen (familie/kennissen) dat zij ook via zo'n website bij mensen op hun honden passen. Volgens mij is er altijd een ontmoeting vooraf zodat je een beetje weet wat voor soort mensen je in huis haalt. En dan kan je altijd nog afzeggen als je er niet zo'n goed gevoel bij krijgt.
Afbeelding
Dees of Geen
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dees of Geen »

hondenoppasgezocht.nl :cheer:
Anne Degraef
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne Degraef »

Bij ons in België bestaat dit :
http://www.woningoppas.be/

Misschien kunnen jullie er ook een beroep op doen.
Ik ken alvast een aantal mensen die er beroep op deden en uiterst tevreden waren, en het ook jaar na jaar weer deden, en toen kwamen steeds de zelfde mensen weer op het huis passen en de honden uitlaten en verzorgen.
Zelf heb ik er geen ervaring mee, wij nemen onze honden altijd mee op reis.

Groetjes,
Anne en Evy
Mijn website : www.annedegraef.be
Mijn ( gratis ) e-boek met onze ervaringen ivm het meenemen van de hond op vakantie :
http://en.calameo.com/accounts/2534768
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

Daisy@ schreef:Vlak bij Valkenburg, in Borkel en Schaft. Bevalt tot nu toe prima.
Je bedoelt vlakbij Valkenswaard vermoed ik, Valkenburg ligt nog zo'n 100 km van Borkel en Schaft vandaan
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Anne Degraef
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne Degraef »

Ik zie dat er ook Nederlandse oppassers zijn.
Ga naar :
http://www.woningoppas.be/1/oppas/vrager/1wie.htm
of
http://www.holidaylink.com/

Veel succes !

Anne en Evy
Mijn website : www.annedegraef.be
Mijn ( gratis ) e-boek met onze ervaringen ivm het meenemen van de hond op vakantie :
http://en.calameo.com/accounts/2534768
Daisy@
Zeer actief

Tulp schreef:
Daisy@ schreef:Vlak bij Valkenburg, in Borkel en Schaft. Bevalt tot nu toe prima.
Je bedoelt vlakbij Valkenswaard vermoed ik, Valkenburg ligt nog zo'n 100 km van Borkel en Schaft vandaan
Sorry ja, je hebt gelijk!
Daisy@
Zeer actief

Het pension waar wij ze brengen is een boer die het alleen doet. Dus niet Jan en Alleman bij de honden. Dát vind ik prettig.
Hij zit zelf ook in de hondensport, ken dit type hond. (en nee, ze zijn niet bijzonder, voordat iedereen daar weer over valt)
Maar het voelt gewoon goed, ze hebben het daar prima. Heb een paar jaar geleden het adres gehad van Inge en ik ben er nog steeds blij mee.
Het ziet er ook keurig uit, alles netjes op orde.

En dát is het mij waard om een stukje te rijden. Dat het dan niet zo duur is, is mee genomen!
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”