Ilupa schreef:Wij hebben ook een slang: Snuggles Leopold Houdini. Hij is een korenslang van een paar maand oud en pislink.
Hier is hij een maaltijd aan het verorberen. (Hij eet diepvries muizen.) Hij leeft in een ruim terrariun, dit is enkel het bakje waarin we hem voeren om te vermijden dat hij het substraat van zijn verblijf mee inslikt:

mjam mjam
korenslangen zijn toch niet zo link over het algemeen?
ik heb hele relaxte slangen, dat wil ik ook, ik wil geen lijperds, jonge slangetjes kunnen feller zijn omdat ze nog zo klein zijn en dan het gevoel hebben dat er snel gevaar dreigt.
in het nest is ook bij slangen al te merken hoe het temperament is, ik zoek de mijne dus niet alleen op kleur uit maar ook op temperament.
heb die van ons gisteren weer eten gegeven, de regiussen voor het eerst, de wildkleur kreeg voor het eerst een diepvriesprooi, was helemaal geen probleem.
de boas waren lastiger, in hun nieuwe terra hebben ze wat schuilplekjes ontdekt waar ze nu nog in kunnen kruipen...ik kreeg ze er dus niet zo maar uit, dus lokken met de dode rat....Tiamat trapte er in, dus hup uit het terra in de curver. Toen moest ik Leviathan nog te pakken zien te krijgen, die trapte er niet zo mooi in als Tiamat, en was mij uiteindelijk te snel af, dus die heeft per hoge uitzondering in het terra te eten gehad.
Ik geef alle slangen buiten de terra te eten, ten eerste is dat veiliger voor de slangen omdat er meerdere in 1 terra zitten, en ten tweede moet je ze er dan uithalen en kan je ze even goed bekijken etc etc en zo leren de slangen ook dat als ze eruit gehaald worden het best leuk kan zijn omdat ze te vreten krijgen.
helaas gisteren bij Leviathan mislukt

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.