Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

snake preview ( slangentopic )

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Re: snake preview ( slangentopic )

Ongelezen bericht door Podenji »

Sonnie1983 schreef:prachtige beesten.

heb alleen ooit een tijgerpython op the walk of fame om mijn nek gehad.
sjezus wat knijpen die beesten hard om je boven lichaam :)

maar prachtig beest.
ja pythons wurgen hun prooi om de borstkas
boas om de nek

dat je het even weet :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

lor1_1984 schreef:Ben me nog erg goed aan het inlezen over de verzorging en aanschaf, ken de axo verder nog helemaal niet dus dat leek me wel zo verstandig om te doen. ;)
De reuzenslakken zijn erg grappig, moet ik zeggen. :lol1:
Had ze eerst puur ter decoratie aangeschaft, maar zit inmiddels regelmatig voor de bak te kijken hoe ze eten, of ik geef ze een warm badje en kijk hoe ze daarvan genieten, of ik heb er 1 (of allemaal) op m'n hand en kijk hoe ze voortkruipen enzo. :mrgreen:
Hoop er deze of volgende maand weer een paar bij te kopen, maar dan een andere kleur (en een andere bak), dan kan ik rustig aan beginnen met de voorbereidingen van het (kleinschalig) kweken ervan, aangezien er vrij veel vraag naar is bij hobbyisten.
groot gelijk, goede voorbereidingen bij de aanschaf van welk dier dan ook is een vereiste!!

ik wil wel fotos zien van die slakken natuurlijk :mrgreen:
ik vind slakken ook leuk, maar ik hoef ze niet te hebben :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Podenji schreef:
Sonnie1983 schreef:prachtige beesten.

heb alleen ooit een tijgerpython op the walk of fame om mijn nek gehad.
sjezus wat knijpen die beesten hard om je boven lichaam :)

maar prachtig beest.
ja pythons wurgen hun prooi om de borstkas
boas om de nek

dat je het even weet :mrgreen:
Haha wist het iddniet.
Waar leeft de tijgerpython? Vroeg ik me af vanwege hun lichte kleur
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Azie als ik het goed heb
zo licht zijn ze toch niet? of je moet het over een albino hebben :mad:
Simone
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Simone »

Je woont hopelijk niet in Elburg? :schrik:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik heb een tijdje een rattenslang in huis gehad:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Konni »

Wij hebben een tijd lang slangen gehouden. Van Regius tot rattenslang tot koningsslangen. We hebben zelfs eieren gehad en uitgebroed. We zijn ermee gestopt omdat de regius alleen levend voer aannam en dan alleen woestijnratten. En dus hadden we meer bakken met voerdieren staan als slangenbakken. En toen onze vaste leveranciers er allemaal mee ophielden hebben we alles weggedaan. Vind het nog zonde..
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Konni schreef:Wij hebben een tijd lang slangen gehouden. Van Regius tot rattenslang tot koningsslangen. We hebben zelfs eieren gehad en uitgebroed. We zijn ermee gestopt omdat de regius alleen levend voer aannam en dan alleen woestijnratten. En dus hadden we meer bakken met voerdieren staan als slangenbakken. En toen onze vaste leveranciers er allemaal mee ophielden hebben we alles weggedaan. Vind het nog zonde..
waarom heb je dan niet alleen de regius weggedaan? :denken:
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Podenji schreef:Azie als ik het goed heb
zo licht zijn ze toch niet? of je moet het over een albino hebben :mad:
Als ik me goed herinner was de slang wit met beige/heel licht bruin.
Zal kijken of ik nog een foto digitaal heb.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Prachtig zeg, zou ze best eens willen bekijken.
Zoonlief had ook een tijdje geleden dat ie persé een slang wou hebben maar aangezien hij zijn aquarium met goudvissen nog niet eens verzorgde en ik hem iedere keer aan de oren moet bijhalen om de parkieten te voeren of kooi schoon te maken heb ik toch maar even mijn punt gemaakt en nee gezegd.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

Wij hebben ook een slang: Snuggles Leopold Houdini. Hij is een korenslang van een paar maand oud en pislink. :schrik:
Hier is hij een maaltijd aan het verorberen. (Hij eet diepvries muizen.) Hij leeft in een ruim terrariun, dit is enkel het bakje waarin we hem voeren om te vermijden dat hij het substraat van zijn verblijf mee inslikt:

Afbeelding
Vlindchi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Vlindchi »

Ik vind slangen niet echt aantrekkelijk maar je kunt er toch mooie foto's van maken!
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Ptje schreef:Prachtig zeg, zou ze best eens willen bekijken.
Zoonlief had ook een tijdje geleden dat ie persé een slang wou hebben maar aangezien hij zijn aquarium met goudvissen nog niet eens verzorgde en ik hem iedere keer aan de oren moet bijhalen om de parkieten te voeren of kooi schoon te maken heb ik toch maar even mijn punt gemaakt en nee gezegd.
heel verstandig :mrgreen:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Ilupa schreef:Wij hebben ook een slang: Snuggles Leopold Houdini. Hij is een korenslang van een paar maand oud en pislink. :schrik:
Hier is hij een maaltijd aan het verorberen. (Hij eet diepvries muizen.) Hij leeft in een ruim terrariun, dit is enkel het bakje waarin we hem voeren om te vermijden dat hij het substraat van zijn verblijf mee inslikt:

Afbeelding
mjam mjam

korenslangen zijn toch niet zo link over het algemeen? :denken:

ik heb hele relaxte slangen, dat wil ik ook, ik wil geen lijperds, jonge slangetjes kunnen feller zijn omdat ze nog zo klein zijn en dan het gevoel hebben dat er snel gevaar dreigt.
in het nest is ook bij slangen al te merken hoe het temperament is, ik zoek de mijne dus niet alleen op kleur uit maar ook op temperament.

heb die van ons gisteren weer eten gegeven, de regiussen voor het eerst, de wildkleur kreeg voor het eerst een diepvriesprooi, was helemaal geen probleem.
de boas waren lastiger, in hun nieuwe terra hebben ze wat schuilplekjes ontdekt waar ze nu nog in kunnen kruipen...ik kreeg ze er dus niet zo maar uit, dus lokken met de dode rat....Tiamat trapte er in, dus hup uit het terra in de curver. Toen moest ik Leviathan nog te pakken zien te krijgen, die trapte er niet zo mooi in als Tiamat, en was mij uiteindelijk te snel af, dus die heeft per hoge uitzondering in het terra te eten gehad.

Ik geef alle slangen buiten de terra te eten, ten eerste is dat veiliger voor de slangen omdat er meerdere in 1 terra zitten, en ten tweede moet je ze er dan uithalen en kan je ze even goed bekijken etc etc en zo leren de slangen ook dat als ze eruit gehaald worden het best leuk kan zijn omdat ze te vreten krijgen.

helaas gisteren bij Leviathan mislukt :hmmm: :LOL:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier ook een slangenfan!
Verschillende gehad: boa constrictor, python regius, elaphe taeniura friesei, acrantophis dumerili.
Op dit moment helaas geen tijd en geld maar wie weet ooit weer..

Mooi hoor :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Ilupa

Podenji schreef: korenslangen zijn toch niet zo link over het algemeen? :denken:
Nou de onze was toen we hem net hadden best tam, maar nu is hij inderdaad erg bang en valt uit naar onze handen. Ik til hem nu altijd op met een sok rond mijn hand en dat gaat beter.
Hij is wel bang, maar neemt in zijn transportbakje wel steeds meteen zijn prooi aan.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Podenji schreef: heb die van ons gisteren weer eten gegeven, de regiussen voor het eerst, de wildkleur kreeg voor het eerst een diepvriesprooi, was helemaal geen probleem.
de boas waren lastiger, in hun nieuwe terra hebben ze wat schuilplekjes ontdekt waar ze nu nog in kunnen kruipen...ik kreeg ze er dus niet zo maar uit, dus lokken met de dode rat....Tiamat trapte er in, dus hup uit het terra in de curver. Toen moest ik Leviathan nog te pakken zien te krijgen, die trapte er niet zo mooi in als Tiamat, en was mij uiteindelijk te snel af, dus die heeft per hoge uitzondering in het terra te eten gehad.

Ik geef alle slangen buiten de terra te eten, ten eerste is dat veiliger voor de slangen omdat er meerdere in 1 terra zitten, en ten tweede moet je ze er dan uithalen en kan je ze even goed bekijken etc etc en zo leren de slangen ook dat als ze eruit gehaald worden het best leuk kan zijn omdat ze te vreten krijgen.

helaas gisteren bij Leviathan mislukt :hmmm: :LOL:
ik zou toch een beetje uitkijken met dat lokken, als ze allebei tegelijk op die rat duiken kun je een behoorlijk probleem krijgen :schrik:

op dat temperament kun je je ook aardig verkijken ;)
wij hebben een boa die sweets heet omdat ze zo ontzettend lief was
tegenwoordig heet ze notsosweet, wat een kreng van een slang is dat geworden zeg :blauwoog:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef: ik zou toch een beetje uitkijken met dat lokken, als ze allebei tegelijk op die rat duiken kun je een behoorlijk probleem krijgen :schrik:
ha wat denk jij ? :wink:
dat doe ik echt niet als ze vlak bij elkaar zitten hoor :lol1:
op dat temperament kun je je ook aardig verkijken ;)
wij hebben een boa die sweets heet omdat ze zo ontzettend lief was
tegenwoordig heet ze notsosweet, wat een kreng van een slang is dat geworden zeg :blauwoog:
welja alles kan veranderen natuurlijk, maar goed, als een slang van te voren al happerig en fel is, hoef ik hem zoizo niet :mrgreen: als het later zo groeit door wat voor reden dan ook, dan zien we wel verder :ok:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Ilupa schreef:
Podenji schreef: korenslangen zijn toch niet zo link over het algemeen? :denken:
Nou de onze was toen we hem net hadden best tam, maar nu is hij inderdaad erg bang en valt uit naar onze handen. Ik til hem nu altijd op met een sok rond mijn hand en dat gaat beter.
Hij is wel bang, maar neemt in zijn transportbakje wel steeds meteen zijn prooi aan.
hmm dat is wel jammer zeg.
is er iets gebeurt waardoor hij zo bang geworden is?
misschien te veel stress in de omgeving?
Ilupa

Podenji schreef: hmm dat is wel jammer zeg.
is er iets gebeurt waardoor hij zo bang geworden is?
misschien te veel stress in de omgeving?
Geen idee, ik denk dat het contrast met zijn "normale" situatie nogal groot is. Zijn terrarium staat in de werkkamer van mijn vriend waar er niet zo vaak iemand komt dus hij is helemaal niet gewend aan drukte. Als wij hem dan optillen is het natuurlijk extra stresserend. Niet alleen mensen in de buurt, maar ook nog mensen die je optillen.

Maar met de sok errond gaat het beter... Ik heb er oogjes op genaaid om ze op een slang te laten lijken als grapje, maar het werkt wel! :lol1:
Zo ongeveer:
Afbeelding

Omdat hij niet meteen de warmte van onze huid ziet is hij er minder bang voor denk ik. :scratch:
samira-lady
Actief
Mijn ras(sen): amerikaanse buldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door samira-lady »

een kennis van mij heeft ook 2 slangen

een missing red rattenslang syanga en een taiwanese rattenslang syco

en syco is het meest gelieft bij mij en bij een vriend van mij
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ilupa

Heeft iemand soms advies hoe we onze Snuggles kunnen tammer maken? Alle dagen er even uit halen en hanteren? Of juist alleen maar om de paar dagen, wanneer hij daar dan ook eten bij krijgt?
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Contacteer:

Ongelezen bericht door Theraposa »

Hier een melkslang , koningspython en 2 Russische rattenslangen :D.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Ilupa schreef:Heeft iemand soms advies hoe we onze Snuggles kunnen tammer maken? Alle dagen er even uit halen en hanteren? Of juist alleen maar om de paar dagen, wanneer hij daar dan ook eten bij krijgt?
wel ik ben geen slangenexpert, maar ik denk dat je een balans moet vinden tussen hanteren en met rust laten, sommige slangen worden alleen maar gestresster van hanteren...

wij zijn zowel met de boas als met de regiussen met babies begonnen, ik haal ze er regelmatig uit maar niet elke dag, op de voederdag haal ik ze er wat langer uit, en mijn regius was niet geheel mooi vervelt dus die heb ik net even "in bad"gedaan , vormde geen probleem maar hij is zeer makkelijk zoals regiussen mestal zijn. de boas weten dat wanneer ze er uitgehaald worden ze in de regel te eten krijgen dus ze vinden dat ook niet erg.
nadat ze gegeten hebben laat ik ze overigens een paar dagen met rust.

ik denk dat jouw slang op een gegeven moment ook wel door heeft dat hanteren eten betekent....ik denk dat jouw slang wellicht ook wat schuw an blijven omdat hij op een erg rustige plek in jullie huis zit. is allemaal niet erg natuurlijk, maar adn moet je ook accepteren dat hij niet echt te hanteren is.

je kan het proberen zoals wij het doen, maar het geeft natuurlijk geen garantie :mrgreen:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik vind deze wel leuk, mag je die ook als huisdiertje houden?
geen idee
je kan zoizo wel dwerganaconda's als huisdier kopen , ik raad het niet aan, maar de mogelijkheid is er, dus waar wacht je nog op Nanna?
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Podenji schreef:
Nanna schreef:Ik vind deze wel leuk, mag je die ook als huisdiertje houden?
geen idee
je kan zoizo wel dwerganaconda's als huisdier kopen , ik raad het niet aan, maar de mogelijkheid is er, dus waar wacht je nog op Nanna?
Ik mot geen dwerg. Ik wil er eentje van elf meter lang.
die kans is bij een anaconda redelijk maar wil je zeker zijn van een grote slang, neem dan een netpython.
Ilupa

Podenji schreef:
Ilupa schreef:Heeft iemand soms advies hoe we onze Snuggles kunnen tammer maken? Alle dagen er even uit halen en hanteren? Of juist alleen maar om de paar dagen, wanneer hij daar dan ook eten bij krijgt?
wel ik ben geen slangenexpert, maar ik denk dat je een balans moet vinden tussen hanteren en met rust laten, sommige slangen worden alleen maar gestresster van hanteren...

wij zijn zowel met de boas als met de regiussen met babies begonnen, ik haal ze er regelmatig uit maar niet elke dag, op de voederdag haal ik ze er wat langer uit, en mijn regius was niet geheel mooi vervelt dus die heb ik net even "in bad"gedaan , vormde geen probleem maar hij is zeer makkelijk zoals regiussen mestal zijn. de boas weten dat wanneer ze er uitgehaald worden ze in de regel te eten krijgen dus ze vinden dat ook niet erg.
nadat ze gegeten hebben laat ik ze overigens een paar dagen met rust.

ik denk dat jouw slang op een gegeven moment ook wel door heeft dat hanteren eten betekent....ik denk dat jouw slang wellicht ook wat schuw an blijven omdat hij op een erg rustige plek in jullie huis zit. is allemaal niet erg natuurlijk, maar adn moet je ook accepteren dat hij niet echt te hanteren is.

je kan het proberen zoals wij het doen, maar het geeft natuurlijk geen garantie :mrgreen:
Ik bedenk me net dat het eigenlijk sowieso geen optie is om hem te hanteren buiten de maaltijden. Omdat hij nog zo jong is eet hij 2 of zelfs 3 keer per week, dus de dagen dat hij niet eet willen we hem sowieso met rust laten zodat hij rustig kan verteren... Tja... Dan maar rustig aan. Hopelijk betert het met de leeftijd.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

hoe oud is hij?
en wat geef je hem te eten?
ik vind 3x in de week erg veel eigenlijk. Misschien grotere prooien gaan geven?

onze jonge boas en regiussen behoorden 1x in de 5 dagen een flinke prooi te krijgen
nu krijgen ze 1x per week / 10 dagen. de Bumblebee regius krijgt nog 1x in de 5 dagen want hij is nog vrij klein.
Ilupa

Snug is nog maar een half jaar oud, echt nog een baby. 3 x per week is echt het maximum. Meestal is het gewoon 2 keer per week. Grotere prooien zijn nog eventjes geen optie. Ik heb nog zeker 15 babymuizen in mijn diepvries zitten. :hmmm:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

haha die heb ik toen eerst ook op moeten maken :mrgreen: ik gaf er dan trouwens per voederbeurt gewoon 2 :ok:

trouwens: babyslangen zijn over het algemeen feller dan hun volwassen soortgenoten, dit komt simpelweg door het feit dat ze in de natuur nog erg kwetsbaar zijn als ze zo klein zijn :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”