Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
als het idd op deze manier is gegaan zou ik zeker de teef ook niet nemen, dan wachten op een ander betrouwbaare fokker met een nestje en dan een reutje, een teef of een reu vind ik wel wat verschil namelijk.. als je bewust voor een reu kiest dan.
Lekker " bevriende" mensen dan ook trouwens.
Er is geen contact meer geweest sinds 'voor de kerst' en je vrienden staan gisteren voor de deur en de pup is weg?
Ik heb in de laatste weken voor de pups weggaan geregeld contact met de pupkopers. Juist in deze tijd van mailen en mobiele telefoons is dat zo makkelijk. Ik stuur nog wat laatste tips per mail, plaats dagelijks wat foto's en communiceer welke dag en op welk tijdstip ik mensen verwacht om hun pupje te halen. Het verhaal in dit topic lijkt me behoorlijk vaag van beide kanten. Juist wanneer je vrienden bent bel of mail je nog net even iets vaker als je van plan bent een pup te nemen uit dit nest.
Waarschijnlijk zou ik een pup niet eens meegeven aan 'vrienden' die een paar weken niets laten horen en dan opeens op de stoep staan om hun pup op te halen.
Als het verhaal klopt zou ik als koper geen pup meer te hebben van de fokker, als fokker zou ik de koper geen pup meer verkopen. Het vertrouwen zou weg zijn en dan wil ik daar geen pup van mij hebben zitten. Mocht het fout gaan krijg je nog meer problemen.
Een aanbetaling vraag ik trouwens nooit, ik weiger het zelfs wanneer het wordt aangeboden. Ik wil pertinent niet dat mensen de pup op komen halen omdat er is aanbetaald terwijl ze eigenlijk twijfelen. Het gaat om een levend dier, bij twijfel niet doen.
wat een vreemd verhaal
2000 euro?? en dan de hond die je op het ook had vergeven en een andere hond nemen?
Om welk ras gaat het? Is het zo'n speciaal ras?
Er is geen contact meer geweest sinds 'voor de kerst' en je vrienden staan gisteren voor de deur en de pup is weg?
Ik heb in de laatste weken voor de pups weggaan geregeld contact met de pupkopers. Juist in deze tijd van mailen en mobiele telefoons is dat zo makkelijk. Ik stuur nog wat laatste tips per mail, plaats dagelijks wat foto's en communiceer welke dag en op welk tijdstip ik mensen verwacht om hun pupje te halen. Het verhaal in dit topic lijkt me behoorlijk vaag van beide kanten. Juist wanneer je vrienden bent bel of mail je nog net even iets vaker als je van plan bent een pup te nemen uit dit nest.
Waarschijnlijk zou ik een pup niet eens meegeven aan 'vrienden' die een paar weken niets laten horen en dan opeens op de stoep staan om hun pup op te halen.
Als het verhaal klopt zou ik als koper geen pup meer te hebben van de fokker, als fokker zou ik de koper geen pup meer verkopen. Het vertrouwen zou weg zijn en dan wil ik daar geen pup van mij hebben zitten. Mocht het fout gaan krijg je nog meer problemen.
Een aanbetaling vraag ik trouwens nooit, ik weiger het zelfs wanneer het wordt aangeboden. Ik wil pertinent niet dat mensen de pup op komen halen omdat er is aanbetaald terwijl ze eigenlijk twijfelen. Het gaat om een levend dier, bij twijfel niet doen.
Bedankt voor deze lap tekst, volg je helemaal en ben het meer dan volledig met je eens.
jacq1970 schreef:als het idd op deze manier is gegaan zou ik zeker de teef ook niet nemen, dan wachten op een ander betrouwbaare fokker met een nestje en dan een reutje, een teef of een reu vind ik wel wat verschil namelijk.. als je bewust voor een reu kiest dan.
Lekker " bevriende" mensen dan ook trouwens.
Dat dus.
Al denk ik ook dat er wat details missen in het verhaal. En dat de afspraken waarschijnlijk niet concreet genoeg zijn geweest.
Vakantie. De afspraak was, dat de pup deze week kon worden opgehaald.
Antonetta schreef:De afspraak was, dat de pup deze week kon worden opgehaald.
Niet echt een concrete afspraak lijkt mij. Als ik een pup zou afhalen, zou ik toch een dag en een tijdstip afspreken met de fokker en als fokker spreek ik ook een dag en een tijdstip af met de pupkopers.
Dat had ik nog niet gelezen toen ik die reactie plaatste Maar dat is zeker een extreme prijs.
Ga zelf richting een Bulldog denken.
Het gaat om een boerboel met stamboom.
Ik wilde al bijna typen dat het vast wel een of andere Doodle zal wezen, maar niet dus
Maar ik was ook niet voor het teefje gegaan en bij een betrouwbare fokker gaan kijken.
Snap al niet dat de pup "over" was en dan voor minder dan €2000 naar jullie vrienden zou gaan.
Jullie vrienden hebben regelmatig contact met de fokker en dan rond de datum van aankoop blijkt de pup opeens wel verkocht te zijn?
Hoezo was de pup dan eerst over? Jullie vrienden waren toch eerste gegadigden?
Dubieuze handelwijze van de fokker op zijn zachtst gezegd. Hoop dat die hond wel bij een goede baas terecht komt
Ik zou daar uit principe geen hond meer nemen maar als ze er dan toch een willen voor de afgesproken prijs (die ze dus voor de reu zouden betalen).
Niet echt een concrete afspraak lijkt mij. Als ik een pup zou afhalen, zou ik toch een dag en een tijdstip afspreken met de fokker en als fokker spreek ik ook een dag en een tijdstip af met de pupkopers.
Ik lees net dat de boerboel inderdaad hier niet is erkent, het zal dan wel om het een of andere certificaat gaan waar uit de afstamming blijkt. Dit hebben ze ook indertijd bij hun Am buldog gehad, die waren toen ook niet erkent in Nederland.
Dat lijkt me ook wel logisch
Normaal gesproken zeker, maar het gaat hier om vrienden die vaker onaangekondigd kwamen.
Ik denk dat de fokker heeft gedacht dat ze als vrienden wel akkoord zouden gaan, en zonder problemen een teefje zouden nemen.
Wat vaag allemaal.
Aanbetalingen vind ik sowieso raar maar goed, weet dat het wel vaker gebeurd. Maar als deze mensen dan toch niet 1e op de lijst stonden voor een reutje, had de fokker dat niet iets duidelijker kunnen vermelden aan mensen die wel wekelijks langskomen? En als hij het volle pond wilde voor het beestje had hij geen korting moeten toezeggen natuurlijk. Ik wist het wel, ik zocht een andere fokker
Bmamavan2 schreef:Snap al niet dat de pup "over" was en dan voor minder dan €2000 naar jullie vrienden zou gaan.
Jullie vrienden hebben regelmatig contact met de fokker en dan rond de datum van aankoop blijkt de pup opeens wel verkocht te zijn?
Hoezo was de pup dan eerst over? Jullie vrienden waren toch eerste gegadigden?
Dubieuze handelwijze van de fokker op zijn zachtst gezegd. Hoop dat die hond wel bij een goede baas terecht komt
Ik zou daar uit principe geen hond meer nemen maar als ze er dan toch een willen voor de afgesproken prijs (die ze dus voor de reu zouden betalen).
Hij was het enige reutje van de drie dat in leven is gebleven (over gebleven van de drie reutjes), verder waren er 4 teefjes. Ze waren inderdaad de eerste gegadigden.
Mijn vrienden zijn niet blij met hoe het gegaan is, en ik vind het ook zeker niet kloppen. Wel gaat het niet om een broodfokker, zijn honden hebben het goed en hij heeft niet met regelmaat nestjes, hij maakt zeker geen misbruik van zijn honden. Wel gaat hij als hij een nestje heeft, dus uiteindelijk voor de hoofdprijs.