Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup bleek al verkocht.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Corneliana
Zeer actief

Re: Pup bleek al verkocht.

Ongelezen bericht door Corneliana »

~Suzanne~ schreef:No Way dat ik een teefje nam ipv reutje en al helemaal niet op deze manier.

Steek die maar ergens, en "tot nooitmeerziens"!

Suzanne
nou ik vind jullie wel erg onaardig tegenover dat teefje :80:
heb nou al 3x gelezen dat ze ergens ingestoken moest worden :LOL:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

als het idd op deze manier is gegaan zou ik zeker de teef ook niet nemen, dan wachten op een ander betrouwbaare fokker met een nestje en dan een reutje, een teef of een reu vind ik wel wat verschil namelijk.. als je bewust voor een reu kiest dan.
Lekker " bevriende" mensen dan ook trouwens.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Corneliana schreef:
~Suzanne~ schreef:No Way dat ik een teefje nam ipv reutje en al helemaal niet op deze manier.

Suzanne
Dan hoop ik maar voor de "ingestokene" dat het een pup is van een klein ras... :schrik: :LOL:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

LongFields schreef:
Corneliana schreef:

Suzanne
Dan hoop ik maar voor de "ingestokene" dat het een pup is van een klein ras... :schrik: :LOL:
voor 2000 euro denk ik zomaar dat het een hele grote hond is.... of 1 van goud... en om dat nou in je big black hole te proppen is ook weer zo wat :goeie:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

2000 euro??? In geen 2000 jaar dat ik dat betaal voor een pup :80:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

De afspraken lijken wat vaag....

Er is geen contact meer geweest sinds 'voor de kerst' en je vrienden staan gisteren voor de deur en de pup is weg?

Ik heb in de laatste weken voor de pups weggaan geregeld contact met de pupkopers. Juist in deze tijd van mailen en mobiele telefoons is dat zo makkelijk. Ik stuur nog wat laatste tips per mail, plaats dagelijks wat foto's en communiceer welke dag en op welk tijdstip ik mensen verwacht om hun pupje te halen. Het verhaal in dit topic lijkt me behoorlijk vaag van beide kanten. Juist wanneer je vrienden bent bel of mail je nog net even iets vaker als je van plan bent een pup te nemen uit dit nest.

Waarschijnlijk zou ik een pup niet eens meegeven aan 'vrienden' die een paar weken niets laten horen en dan opeens op de stoep staan om hun pup op te halen.

Als het verhaal klopt zou ik als koper geen pup meer te hebben van de fokker, als fokker zou ik de koper geen pup meer verkopen. Het vertrouwen zou weg zijn en dan wil ik daar geen pup van mij hebben zitten. Mocht het fout gaan krijg je nog meer problemen.

Een aanbetaling vraag ik trouwens nooit, ik weiger het zelfs wanneer het wordt aangeboden. Ik wil pertinent niet dat mensen de pup op komen halen omdat er is aanbetaald terwijl ze eigenlijk twijfelen. Het gaat om een levend dier, bij twijfel niet doen.
djee01
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door djee01 »

wat een vreemd verhaal
2000 euro?? en dan de hond die je op het ook had vergeven en een andere hond nemen?
Om welk ras gaat het? Is het zo'n speciaal ras?
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

kitty schreef:De afspraken lijken wat vaag....

Er is geen contact meer geweest sinds 'voor de kerst' en je vrienden staan gisteren voor de deur en de pup is weg?

Ik heb in de laatste weken voor de pups weggaan geregeld contact met de pupkopers. Juist in deze tijd van mailen en mobiele telefoons is dat zo makkelijk. Ik stuur nog wat laatste tips per mail, plaats dagelijks wat foto's en communiceer welke dag en op welk tijdstip ik mensen verwacht om hun pupje te halen. Het verhaal in dit topic lijkt me behoorlijk vaag van beide kanten. Juist wanneer je vrienden bent bel of mail je nog net even iets vaker als je van plan bent een pup te nemen uit dit nest.

Waarschijnlijk zou ik een pup niet eens meegeven aan 'vrienden' die een paar weken niets laten horen en dan opeens op de stoep staan om hun pup op te halen.

Als het verhaal klopt zou ik als koper geen pup meer te hebben van de fokker, als fokker zou ik de koper geen pup meer verkopen. Het vertrouwen zou weg zijn en dan wil ik daar geen pup van mij hebben zitten. Mocht het fout gaan krijg je nog meer problemen.

Een aanbetaling vraag ik trouwens nooit, ik weiger het zelfs wanneer het wordt aangeboden. Ik wil pertinent niet dat mensen de pup op komen halen omdat er is aanbetaald terwijl ze eigenlijk twijfelen. Het gaat om een levend dier, bij twijfel niet doen.
Bedankt voor deze lap tekst, volg je helemaal en ben het meer dan volledig met je eens.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

jacq1970 schreef:als het idd op deze manier is gegaan zou ik zeker de teef ook niet nemen, dan wachten op een ander betrouwbaare fokker met een nestje en dan een reutje, een teef of een reu vind ik wel wat verschil namelijk.. als je bewust voor een reu kiest dan.
Lekker " bevriende" mensen dan ook trouwens.
Dat dus.
Al denk ik ook dat er wat details missen in het verhaal. En dat de afspraken waarschijnlijk niet concreet genoeg zijn geweest.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Branka schreef:
Machie schreef:
Branka schreef: Korting vind ik ook onzin.
Een pupprijs van 2000 euro vind ik ook onzin :mrgreen:

Om wat voor ras ging het TS?
Dat had ik nog niet gelezen toen ik die reactie plaatste :mrgreen: Maar dat is zeker een extreme prijs.
Ga zelf richting een Bulldog denken.
Het gaat om een boerboel met stamboom.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Antonetta schreef:
Branka schreef:
Machie schreef:

Dat had ik nog niet gelezen toen ik die reactie plaatste :mrgreen: Maar dat is zeker een extreme prijs.
ai. een boerboel. en die wordt zomaar aan voorbijgaande koper met btje meer geld verkocht?
snap er geen bal meer van.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

De boerboel is toch nog niet erkend in nederland?
Dan heb je toch niks aan dat briefje wat je erbij krijgt
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

kitty schreef:De afspraken lijken wat vaag....

Vakantie. De afspraak was, dat de pup deze week kon worden opgehaald.
Afbeelding.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

noekie schreef:De boerboel is toch nog niet erkend in nederland?
dat is de doodle in al zijn vormen ook niet en die gaan ook voor dit soort prijzen als warme broodjes over de toonbank ;)
of bedoel je dat niet?

edit: ik zie het al het gaat om de stamboom :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Antonetta schreef:De afspraak was, dat de pup deze week kon worden opgehaald.
Niet echt een concrete afspraak lijkt mij. Als ik een pup zou afhalen, zou ik toch een dag en een tijdstip afspreken met de fokker en als fokker spreek ik ook een dag en een tijdstip af met de pupkopers.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Antonetta schreef:
Branka schreef:
Machie schreef:

Ik wilde al bijna typen dat het vast wel een of andere Doodle zal wezen, maar niet dus ;-)
Maar ik was ook niet voor het teefje gegaan en bij een betrouwbare fokker gaan kijken.
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Snap al niet dat de pup "over" was en dan voor minder dan €2000 naar jullie vrienden zou gaan.
Jullie vrienden hebben regelmatig contact met de fokker en dan rond de datum van aankoop blijkt de pup opeens wel verkocht te zijn?
Hoezo was de pup dan eerst over? Jullie vrienden waren toch eerste gegadigden?
Dubieuze handelwijze van de fokker op zijn zachtst gezegd. Hoop dat die hond wel bij een goede baas terecht komt :-(
Ik zou daar uit principe geen hond meer nemen maar als ze er dan toch een willen voor de afgesproken prijs (die ze dus voor de reu zouden betalen).
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

renee-uk schreef:
dat is de doodle in al zijn vormen ook niet en die gaan ook voor dit soort prijzen als warme broodjes over de toonbank ;)
of bedoel je dat niet?

Ja dat bedoelde ik hahaha; maar een ras wat niet erkend is kan je lekker zelf de prijs vaststellen idd net als de doodle
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

LongFields schreef:
Niet echt een concrete afspraak lijkt mij. Als ik een pup zou afhalen, zou ik toch een dag en een tijdstip afspreken met de fokker en als fokker spreek ik ook een dag en een tijdstip af met de pupkopers.
Dat lijkt me ook wel logisch :D
Antonetta
Zeer actief

Ik lees net dat de boerboel inderdaad hier niet is erkent, het zal dan wel om het een of andere certificaat gaan waar uit de afstamming blijkt. Dit hebben ze ook indertijd bij hun Am buldog gehad, die waren toen ook niet erkent in Nederland.
Afbeelding.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

kortom, het is een raar verhaal met erg veel aannames en weinig concrete gegevens :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Antonetta
Zeer actief

sbientje schreef:
LongFields schreef:
Dat lijkt me ook wel logisch :D
Normaal gesproken zeker, maar het gaat hier om vrienden die vaker onaangekondigd kwamen.
Ik denk dat de fokker heeft gedacht dat ze als vrienden wel akkoord zouden gaan, en zonder problemen een teefje zouden nemen.
Afbeelding.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat vaag allemaal.
Aanbetalingen vind ik sowieso raar maar goed, weet dat het wel vaker gebeurd. Maar als deze mensen dan toch niet 1e op de lijst stonden voor een reutje, had de fokker dat niet iets duidelijker kunnen vermelden aan mensen die wel wekelijks langskomen? :schrik: En als hij het volle pond wilde voor het beestje had hij geen korting moeten toezeggen natuurlijk. Ik wist het wel, ik zocht een andere fokker :ok:
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

noekie schreef:
renee-uk schreef:
of bedoel je dat niet?

Ja dat bedoelde ik hahaha; maar een ras wat niet erkend is kan je lekker zelf de prijs vaststellen idd net als de doodle
Dat kun je bij erkende rassen ook hoor, daar mag je ook zelf bepalen wat je vraagt voor een pup.
Groetjes, Marjan
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Als het zo gegaan is zoals je schrijft zocht ik mooi een andere fokker, iemand die ik niet kan vertrouwen doe ik geen zaken mee :ok:
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Zou eigenlijk graag de visie van de fokker horen.

Nu hoor je maar één kant.

Misschien heeft de fokker wel gezegd dat ze hem met korting kregen indien hij over bleef en hebben ze daar op gegokt.

Ik oordeel of veroordeel niet graag onder beide zijden van het verhaal te kennen.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

waar praten we over, 2000 euro????
wat een broodfokker zeg. BAH!

ik zou maar adviseren om ergens anders heen te gaan.
Antonetta
Zeer actief

Bmamavan2 schreef:Snap al niet dat de pup "over" was en dan voor minder dan €2000 naar jullie vrienden zou gaan.
Jullie vrienden hebben regelmatig contact met de fokker en dan rond de datum van aankoop blijkt de pup opeens wel verkocht te zijn?
Hoezo was de pup dan eerst over? Jullie vrienden waren toch eerste gegadigden?
Dubieuze handelwijze van de fokker op zijn zachtst gezegd. Hoop dat die hond wel bij een goede baas terecht komt :-(
Ik zou daar uit principe geen hond meer nemen maar als ze er dan toch een willen voor de afgesproken prijs (die ze dus voor de reu zouden betalen).
Hij was het enige reutje van de drie dat in leven is gebleven (over gebleven van de drie reutjes), verder waren er 4 teefjes. Ze waren inderdaad de eerste gegadigden.
Mijn vrienden zijn niet blij met hoe het gegaan is, en ik vind het ook zeker niet kloppen. Wel gaat het niet om een broodfokker, zijn honden hebben het goed en hij heeft niet met regelmaat nestjes, hij maakt zeker geen misbruik van zijn honden. Wel gaat hij als hij een nestje heeft, dus uiteindelijk voor de hoofdprijs.
Afbeelding.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Corneliana schreef:

Suzanne

:goeie:
Dat staat er ook, maar bedoel dat niet zo (geloof ik) ;-)

Suzanne
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Wat hebben je vrienden nu gedaan, vraag ik me af?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”