EensMuk schreef:Helemaal mee eens. De hond is slachtoffer van domme hondeneigenaren geworden. Eerst al de hond de nodige medische zorg onthouden en dan de hond terugbrengen naar hetzelfde rukasiel omdat die iets doet wat in zijn natuur ligt. Het tweede kan ik nog begrijpen (behalve het terugbrengen naar het rukasiel, gun hem dan een beter asiel), maar voor het eerste heb ik geen begrip.Budkes schreef: Hou toch op, die hond was niet onbetrouwbaar. Die hond deed wat een hond van nature doet, namelijk een kat pakken op ZIJN schutting.
Daar waren je ouders verantwoordelijk voor niet die arme hond. Die hadden moeten zorgen dat ze beter opletten of duidelijker naar de achtergrond van de hond hadden moeten informeren.
Bah arme hond.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Parvo?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Parvo?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik vind het echt vreselijk van je kat, laat ik dat voorop stellen.JMkaaay schreef:Dank je
Ik heb nu moeite met grote honden, zeker herders. Ik ben me er wel van bewust dat het niet realistisch is om te denken dat ze allemaal onbetrouwbaar zijn maar t zal nog even duren tot ik dat gevoel kwijt ben. Misschien rustig opbouwen met een gezelschapshondje. Maar eerst weer een kat want ik mis t gemauw bij de achterdeur en t kacheltje op mijn buik bij de tv. Guusje heeft nu haar eigen altaartje in de tuin met allemaal bloemen en kaarsen
Maar je praat nu wel behoorlijke onzin hoor. Wat nou moeite moeite met grote honden en herders?
Wat heeft die hond nou eigenlijk echt gedaan? Alleen maar gewoon jachtinstinct gevolgd en een prooidier te pakken genomen. Sorry hoor, dat maakt een hond niet onbetrouwbaar, dat maakt hem alleen maar gewoon een HOND, nml een ROOFDIER.
Ja dat is wat een hond van nature nml is, dat realiseer je je toch zeker wel??
Sjonge..... ik denk dat ik mijn honden ook maar de deur uit moet doen als onbetrouwbaar, want er is hier een konijn en een aantal cavia's gesneuveld.
En ja, ik was daar kapot van, en dat vond ik vreselijk, maar geen seconde heb ik dat mijn honden aangrekend, nee, dat heb ik mezelf des te harder aangerekend.
Ik ben nml degene die roofdieren in huis heeft, en daarnaast ook nog kleine dieren, dus dat is mijn verantwoording.
De honden worden daar niets minder betrouwbaar om.

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Tja, triest verhaal. Kent alleen maar verliezers, lijkt mij. Ik heb zelf ptss dus ik weet als geen ander hoe zo'n gebeurtenis op je netvlies kan blijven staan. Dan maakt het echt niet uit wiens schuld de gebeurtenis was, alleen het trauma telt. Ik hoop dat je er snel overheen bent.
Het is trouwens zo dat als je echt getraumatiseerd bent door het zien van het doden van je kat (en daar hoef je je niet voor te schamen), je daar hulp bij kunt krijgen. Als je dat binnen twee maanden doet, heb je grote kans dat je er daarna geen last meer van zult hebben. Ptss is geen grapje, al zullen sommige mensen het kul vinden wat ik zeg. (p.s. Loek bedankt voor je nuttige en positieve bijdrage weer.) Zo'n 20% van alle mensen die een traumatische ervaring (van wat voor aard dan ook) meemaken, houden daar ptss aan over. Die hebben een grote kans er vanaf te komen als ze zich binnen twee maanden laten behandelen. En dat behandelen moet je niet zwaar zien, het zou best kunnen dat je met een paar sessies al klaar bent. Maar een levenslange angst voor honden, ik zou er niet voor tekenen. Dus werk eraan, zou ik zeggen, want honden zie je overal. En uiteindelijk vond je honden leuk, zou jammer zijn als je door dit voorval nooit meer aan een hond begint of dat je echt bang voor honden blijft. Er zijn veel mensen die zoiets hebben meegemaakt en er hulp bij nodig hebben gehad, dus denk niet dat je de enige bent.
En ik vind, als dat asiel een rotasiel is, laten de autoriteiten de boel dan opdoeken zeg. Dat het een kutasiel is, kun je een particulier niet verwijten. Het zou kunnen dat ts de hond daar weer naar toe heeft gebracht omdat ze dacht, daar kennen ze hem al en zijn problemen. Daar kunnen ze hem dus ook beter herplaatsen dan een asiel die hem nog moet leren kennen. Ik vind het ook niks, voor de hond. Maar ik snap die gedachtengang dan wel weer.
En over het onthouden van medische zorg, oordeel toch niet zo snel, je kent ts niet en weet niet tot in detail hoe dat allemaal is gegaan. Je kunt ook nooit àlles vertellen, ik krijg altijd al commentaar over mijn lange posts. Over het algemeen komen op dit forum weinig mensen die een hekel hebben aan honden dus expres zal het zeker niet zijn gebeurd. Er is een boel onwetendheid in de wereld en in plaats van mensen erop te veroordelen, leer ze dan gewoon wat ze nog niet weten. Lijkt me beter werken dan iemand te beschuldigen van dierenmishandeling.
Het is trouwens zo dat als je echt getraumatiseerd bent door het zien van het doden van je kat (en daar hoef je je niet voor te schamen), je daar hulp bij kunt krijgen. Als je dat binnen twee maanden doet, heb je grote kans dat je er daarna geen last meer van zult hebben. Ptss is geen grapje, al zullen sommige mensen het kul vinden wat ik zeg. (p.s. Loek bedankt voor je nuttige en positieve bijdrage weer.) Zo'n 20% van alle mensen die een traumatische ervaring (van wat voor aard dan ook) meemaken, houden daar ptss aan over. Die hebben een grote kans er vanaf te komen als ze zich binnen twee maanden laten behandelen. En dat behandelen moet je niet zwaar zien, het zou best kunnen dat je met een paar sessies al klaar bent. Maar een levenslange angst voor honden, ik zou er niet voor tekenen. Dus werk eraan, zou ik zeggen, want honden zie je overal. En uiteindelijk vond je honden leuk, zou jammer zijn als je door dit voorval nooit meer aan een hond begint of dat je echt bang voor honden blijft. Er zijn veel mensen die zoiets hebben meegemaakt en er hulp bij nodig hebben gehad, dus denk niet dat je de enige bent.
En ik vind, als dat asiel een rotasiel is, laten de autoriteiten de boel dan opdoeken zeg. Dat het een kutasiel is, kun je een particulier niet verwijten. Het zou kunnen dat ts de hond daar weer naar toe heeft gebracht omdat ze dacht, daar kennen ze hem al en zijn problemen. Daar kunnen ze hem dus ook beter herplaatsen dan een asiel die hem nog moet leren kennen. Ik vind het ook niks, voor de hond. Maar ik snap die gedachtengang dan wel weer.
En over het onthouden van medische zorg, oordeel toch niet zo snel, je kent ts niet en weet niet tot in detail hoe dat allemaal is gegaan. Je kunt ook nooit àlles vertellen, ik krijg altijd al commentaar over mijn lange posts. Over het algemeen komen op dit forum weinig mensen die een hekel hebben aan honden dus expres zal het zeker niet zijn gebeurd. Er is een boel onwetendheid in de wereld en in plaats van mensen erop te veroordelen, leer ze dan gewoon wat ze nog niet weten. Lijkt me beter werken dan iemand te beschuldigen van dierenmishandeling.
-
Muk
Lieve Fizgig,
Als iemand met een zieke hond pas na weken én op aandringen van het forum een afspraak maakt met de da, dan vind ík dat het onthouden van medische zorg ja. Je laat een dier niet weken ziek rondlopen. Jij kan dat misschien wel normaal vindeb, ik vind dat niet.
Als particulier kun je weinig tegen een asiel doen, dat klopt. Maar zij hadden de hond wel een beter leven kunnen gunnen door hem naar een goed asiel te brengen. Maar ja, dat kost geld en nu hebben ze hun geld teruggekregen. Het geld gaat dus voor het welzijn en de gezondheid van een hond / dier. Jammer.
Als iemand met een zieke hond pas na weken én op aandringen van het forum een afspraak maakt met de da, dan vind ík dat het onthouden van medische zorg ja. Je laat een dier niet weken ziek rondlopen. Jij kan dat misschien wel normaal vindeb, ik vind dat niet.
Als particulier kun je weinig tegen een asiel doen, dat klopt. Maar zij hadden de hond wel een beter leven kunnen gunnen door hem naar een goed asiel te brengen. Maar ja, dat kost geld en nu hebben ze hun geld teruggekregen. Het geld gaat dus voor het welzijn en de gezondheid van een hond / dier. Jammer.
- dagmar88
- Zeer actief
Fizgig schreef: Het is trouwens zo dat als je echt getraumatiseerd bent door het zien van het doden van je kat (en daar hoef je je niet voor te schamen), je daar hulp bij kunt krijgen. Als je dat binnen twee maanden doet, heb je grote kans dat je er daarna geen last meer van zult hebben. Ptss is geen grapje, al zullen sommige mensen het kul vinden wat ik zeg. (p.s. Loek bedankt voor je nuttige en positieve bijdrage weer.) Zo'n 20% van alle mensen die een traumatische ervaring (van wat voor aard dan ook) meemaken, houden daar ptss aan over. Die hebben een grote kans er vanaf te komen als ze zich binnen twee maanden laten behandelen. En dat behandelen moet je niet zwaar zien, het zou best kunnen dat je met een paar sessies al klaar bent.
Pfff, had eigenlijk niet meer aan dit topic gedacht en was begonnen met lezen in de hoop dat Ozzy beter zou zijn en het fijn had.
Heel naar hoor, maar een trauma en vervolgens PTSS, kom op zeg. Waar haal je het vandaan?
Daarbij is er helemaal geen bewezen effectieve behandeling bij PTSS.
TS en ouders hebben zich vergist in de hond, maar ze legt de schuld wel lekker bij hem. Erg makkelijk.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Fizgig, probeer eens wat minder jouw eigen problemen te projecteren op een ander. Niet iedereen ervaart een tegenslag als een traumatische gebeurtenis. Zou wat wezen zeg! Dan kan 90% van de bevolking in behandeling bij 20% van de rest van de bevolking
.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou dan had ik al wat trauma's inmiddelsLiesbeth schreef:Fizgig, probeer eens wat minder jouw eigen problemen te projecteren op een ander. Niet iedereen ervaart een tegenslag als een traumatische gebeurtenis. Zou wat wezen zeg! Dan kan 90% van de bevolking in behandeling bij 20% van de rest van de bevolking.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- JMkaaay
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 0
Jullie hebben allemaal groot gelijk. Als onbekwame hondeneigenaren hebben we fouten gemaakt. Als jullie zulke heldhaftige groothartige dierenvrienden zijn: je weet in welk asiel hij zit. Doe je ding.
Wel jammer dat jullie dingen erbij verzinnen. We hebben geen geld terug gehad en mijn vriend heeft die kat niet netjes terug gekregen van die hond alsof t een tennisbal was. Ook heb ik nergens gezegd dat we de hond de schuld geven.
Ik wil vooral fizgig bedanken voor het begrip van de situatie. Voor de rest van jullie: leer relativeren, trek niet te snel conlusies en als je niks nuttigs te zeggen hebt op een fatsoenlijke manier, houd dan alsjeblieft je mond. Makkelijk hoor, zo van achter je pc.
Wel jammer dat jullie dingen erbij verzinnen. We hebben geen geld terug gehad en mijn vriend heeft die kat niet netjes terug gekregen van die hond alsof t een tennisbal was. Ook heb ik nergens gezegd dat we de hond de schuld geven.
Ik wil vooral fizgig bedanken voor het begrip van de situatie. Voor de rest van jullie: leer relativeren, trek niet te snel conlusies en als je niks nuttigs te zeggen hebt op een fatsoenlijke manier, houd dan alsjeblieft je mond. Makkelijk hoor, zo van achter je pc.
-
Mojuan
- Zeer actief
Nee, niemand heeft natuurlijk ook maar iets nuttigs te zeggen gehad, alleen jij en Fizgig.

- JMkaaay
- Vaste gebruiker
Laten we een zin lezen, er vervolgens de helft van weglaten en dat vervangen met ons eigen hersenspinsel. Dan vervolgens heel sarcastisch erop reageren want dat is volwassen! 
-
Mojuan
- Zeer actief
- Liesbeth
- Zeer actief
Als je die hond niet meer vertrouwde, zal er wel meer voorgevallen zijn dan alleen het pakken van jouw kat. Want de meeste honden willen maar al te graag een kat om zeep helpen en dat is vrij algemeen bekend.JMkaaay schreef:De dag a t DA bezoek is hij naar buiten geglipt en heeft mijn 15jarige kat van de schutting af getrokken. Mijn vriend heeft de kat gelukkig af weten te pakken dus ze was nog heel van buiten. Helaas is ze gelijk erna overleden. We hebben de hond teruggebracht. Hij staat op de website van Arduin.
Ik ga de keus die ons gezin heeft gemaakt niet verdedigen. We konden de hond niet meer vertrouwen.
Maar waarom jullie die hond teruggebracht hebben, terwijl je wéét dat het nou niet bepaald een hoogstaand asiel is, is mij een raadsel. Had hem dan zelf herplaatst of naar een asiel gebracht dat veel beter bekend staat.
- dagmar88
- Zeer actief
JMkaaay schreef:Laten we een zin lezen, er vervolgens de helft van weglaten en dat vervangen met ons eigen hersenspinsel. Dan vervolgens heel sarcastisch erop reageren want dat is volwassen!
Je hond over langere tijd medische zorg onthouden, niet opletten en het arme dier wanneer het mis gaat maar weer een asiel in pleuren waar je zelf geen goed woord voor over hebt, daar valt heel weinig aan de interpreteren.
Jij en/of ouders hadden op zijn minst er voor kunnen zorgen dat hij goed opgevangen wordt.
Dát was volwassen geweest.
En verder is het wel gunstig dat je nu angst hebt van herders, voor die herders zelf dan
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
waarom moeten wij jouw ellende oplossen?JMkaaay schreef:Jullie hebben allemaal groot gelijk. Als onbekwame hondeneigenaren hebben we fouten gemaakt. Als jullie zulke heldhaftige groothartige dierenvrienden zijn: je weet in welk asiel hij zit. Doe je ding.
Jij kunt toch ook gewoon die hond op een andere manier herplaatsen? Desnoods naar een ander asiel brengen?
Dat hoeven wij toch niet te doen voor je?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad, ver van wegblijven hoordagmar88 schreef:
En verder is het wel gunstig dat je nu angst hebt van herders, voor die herders zelf dan

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
al die narigheid die het beest heeft ondergaan om dan teruggebracht te worden naar een asiel waarover je in het het merendeel van je posts in zeer negatieve bewoordingen praat.
dat doe je een goudvis nog niet aan, laat staan een hond.
ga je schamen!
ga je schamen!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dit is onzin; je kan niks tegen een asiel doen als particulier en zeker niet met de wetten die er nu zijn qua dierenwelzijn.Fizgig schreef: En ik vind, als dat asiel een rotasiel is, laten de autoriteiten de boel dan opdoeken zeg. Dat het een kutasiel is, kun je een particulier niet verwijten. Het zou kunnen dat ts de hond daar weer naar toe heeft gebracht omdat ze dacht, daar kennen ze hem al en zijn problemen. Daar kunnen ze hem dus ook beter herplaatsen dan een asiel die hem nog moet leren kennen. Ik vind het ook niks, voor de hond. Maar ik snap die gedachtengang dan wel weer.
Snap ook niet dat je er van maakt dat het asiel de hond en zijn problemen kent, want wie zegt dat de hond problemen heeft en hij is als vondeling binnen gekomen dus wisten ze al niks van hem af.
Ik moet elke hond die bij ons binnen komt leren kennen, maar ook honden die terug gebracht worden moeten zelf ook weer wennen.
Ik hoop dat er snel een goede baas voor hem komt; ze hebben in het asiel het verhaal in ieder geval niet lelijk neer gezet.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Ja inderdaad! Ik zou een schadevergoeding vragen aan het asiel vanwege opgelopen traumaJMkaaay schreef: Ik wil vooral fizgig bedanken voor het begrip van de situatie.
-
Mojuan
- Zeer actief
ZaZa schreef:Ja inderdaad! Ik zou een schadevergoeding vragen aan het asiel vanwege opgelopen traumaJMkaaay schreef: Ik wil vooral fizgig bedanken voor het begrip van de situatie.
Sorry, niet leuk, maar ik moet er toch een beetje om lachen.

- Liesbeth
- Zeer actief
En/of in therapie gaan bij FizgigZaZa schreef:Ja inderdaad! Ik zou een schadevergoeding vragen aan het asiel vanwege opgelopen traumaJMkaaay schreef: Ik wil vooral fizgig bedanken voor het begrip van de situatie.
-
Muk
Dat dus.renee-uk schreef:al die narigheid die het beest heeft ondergaan om dan teruggebracht te worden naar een asiel waarover je in het het merendeel van je posts in zeer negatieve bewoordingen praat.
ga je schamen!
En nee, ik ga jouw problemen niet oplossen door de hond daar op te halen. Dat past niet bij mijn hond.
En verder, ga je schamen!
-
Loek
- Zeer actief
Graag gedaan FidzigFizgig schreef:Tja, triest verhaal. Kent alleen maar verliezers, lijkt mij. Ik heb zelf ptss dus ik weet als geen ander hoe zo'n gebeurtenis op je netvlies kan blijven staan. Dan maakt het echt niet uit wiens schuld de gebeurtenis was, alleen het trauma telt. Ik hoop dat je er snel overheen bent.
- JMkaaay
- Vaste gebruiker
Even over de 'twee weken lang medische zorg onthouden'..
Die hond speelde, rende, glansde, sliep goed, at goed, dronk genoeg.
Eerste week spuugde hij wat gal, ik heb dit na gevraagd bij hondeneigenaren en opgezocht bij Google. Was niks.
Ook zat hij aan de diarree, dit heb ik a la minute gemeld bij het asiel. Ze stuurden pillen op en zeiden dat ik me geen zorgen moest maken want dit had hij allang in het asiel. Wist ik veel.
Tweede week: pillen hebben nauwelijks geholpen. Diarree wordt langzaamaan weer wat erger en hij begint echt over te geven. Verder deed hij nog steeds vreselijk alert, gezond en speels, maar toch begon ik me zorgen te maken en ben ik op dit forum gaan zoeken. Toen hij ook begon te piepen en duidelijk pijn had, heb ik dit topic aangemaakt.
Toen zeiden jullie in koor 'naar de DA'. Ik heb toen meteen gebeld en diezelfde avond zat ik nog bij de DA. Dus er was geen sprake van aandringen.
Over het feit dat jullie denken dat ik geen rooie cent wilde uitgeven aan die hond.. nouja ik ga geen bonnetjes inscannen maar er zijn genoeg rode centen uitgegeven. Dat ik mijn geld terug wilde was uit principe. Al was het 2 euro dan had ik ze terug gewild.
Het terugbrengen naar dat asiel: ik was vreselijk overstuur en boos omdat ik net mijn kat had verloren. Die had ik al 15 jaar. Jullie zien katten, konijnen en cavia's misschien als speelgoed en ziet het als een 'tegenvaller' als er één wordt gedood, maar ik niet. Achteraf gezien had ik hem inderdaad naar een ander asiel kunnen brengen, maar dat is toen niet in me opgekomen. Een paar uur na de dood van Guusje zat de hond terug in het asiel.
De manier waarop jullie reageren is impulsief, onbedachtzaam, respectloos en soms ronduit kinderachtig. Leer alsjeblieft hele verhalen te lezen, en als er dan een deel onduidelijk of onbekend is vul het dan niet zelf in.
Eerste week spuugde hij wat gal, ik heb dit na gevraagd bij hondeneigenaren en opgezocht bij Google. Was niks.
Ook zat hij aan de diarree, dit heb ik a la minute gemeld bij het asiel. Ze stuurden pillen op en zeiden dat ik me geen zorgen moest maken want dit had hij allang in het asiel. Wist ik veel.
Tweede week: pillen hebben nauwelijks geholpen. Diarree wordt langzaamaan weer wat erger en hij begint echt over te geven. Verder deed hij nog steeds vreselijk alert, gezond en speels, maar toch begon ik me zorgen te maken en ben ik op dit forum gaan zoeken. Toen hij ook begon te piepen en duidelijk pijn had, heb ik dit topic aangemaakt.
Toen zeiden jullie in koor 'naar de DA'. Ik heb toen meteen gebeld en diezelfde avond zat ik nog bij de DA. Dus er was geen sprake van aandringen.
Over het feit dat jullie denken dat ik geen rooie cent wilde uitgeven aan die hond.. nouja ik ga geen bonnetjes inscannen maar er zijn genoeg rode centen uitgegeven. Dat ik mijn geld terug wilde was uit principe. Al was het 2 euro dan had ik ze terug gewild.
Het terugbrengen naar dat asiel: ik was vreselijk overstuur en boos omdat ik net mijn kat had verloren. Die had ik al 15 jaar. Jullie zien katten, konijnen en cavia's misschien als speelgoed en ziet het als een 'tegenvaller' als er één wordt gedood, maar ik niet. Achteraf gezien had ik hem inderdaad naar een ander asiel kunnen brengen, maar dat is toen niet in me opgekomen. Een paar uur na de dood van Guusje zat de hond terug in het asiel.
De manier waarop jullie reageren is impulsief, onbedachtzaam, respectloos en soms ronduit kinderachtig. Leer alsjeblieft hele verhalen te lezen, en als er dan een deel onduidelijk of onbekend is vul het dan niet zelf in.
Laatst gewijzigd door JMkaaay op 02 jan 2013 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
JMkaaay schreef:Jullie zien katten, konijnen en cavia's misschien als speelgoed en ziet het als een 'tegenvaller' als er één wordt gedood, maar ik niet..
- dagmar88
- Zeer actief
JMkaaay schreef:Even over de 'twee weken lang medische zorg onthouden'..
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ja en jij handelde ongelofelijk doordacht toen je de hond terugbracht naar die helJMkaaay schreef: De manier waarop jullie reageren is impulsief, onbedachtzaam, respectloos en soms ronduit kinderachtig.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- JMkaaay
- Vaste gebruiker
Mijn excuses, dat is niet letterlijk gezegd. Dat was een persoonlijke opvatting.
Heb je misschien de rest van het verhaal ook gelezen of gaan we nou weer focussen op één zin?
Nee dat was ook ondoordacht, maar ik geef toch toe dat dat een overhaaste beslissing was omdat ik overstuur en boos was?
Read, people, read!
Heb je misschien de rest van het verhaal ook gelezen of gaan we nou weer focussen op één zin?
Nee dat was ook ondoordacht, maar ik geef toch toe dat dat een overhaaste beslissing was omdat ik overstuur en boos was?
Read, people, read!
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Alleen al hoe je over "die hond" praat noem ik al respectloos. Walgelijke manier van omgaan met zo'n arm dier. Hopelijk krijgt hij heel snel het juiste baasje.JMkaaay schreef:Even over de 'twee weken lang medische zorg onthouden'..
- JMkaaay
- Vaste gebruiker
Dat doe ik omdat er verwarring is over de naam. Hij heet officieel Ozzy maar wij noemden hem Boef.Maryanne schreef:Alleen al hoe je over "die hond" praat noem ik al respectloos. Walgelijke manier van omgaan met zo'n arm dier. Hopelijk krijgt hij heel snel het juiste baasje.JMkaaay schreef:Even over de 'twee weken lang medische zorg onthouden'..
- Liesbeth
- Zeer actief
Eerlijk gezegd vind ik dat jij zo met de hond bent omgegaanJMkaaay schreef:De manier waarop jullie reageren is impulsief, onbedachtzaam, respectloos en soms ronduit kinderachtig. Leer alsjeblieft hele verhalen te lezen, en als er dan een deel onduidelijk of onbekend is vul het dan niet zelf in.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je helemaal over de rooie was, toen je hond je kat pakte, maar dat had je kunnen voorzien en voorkomen. Jij bent verantwoordelijk voor al je dieren, die hond was dat niet t.o.v. je kat.