Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Parvo?
Moderator: moderatorteam
- JMkaaay
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 0
Parvo?
Hoi allemaal,
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Samen met mijn moeder en mijn vriend dacht ik: We nemen een nieuwe hond. Molly is al maanden dood en we missen haar vreselijk, maar we wilden opnieuw een asielhond een warm thuis bieden. We besloten alle asiels in de buurt af te struinen, uiteindelijk zijn we alleen in Breda, Roosendaal en Bergen op Zoom geweest. In Roosendaal vonden we Ozzy. We waren helemaal verkocht! Hij deed ontzettend lief en was gewoon gezond volgens het asiel. Wel vreemd vond ik dat je een hond maar 1 dag kon reserveren, ze geen ID vroegen van mij, en ze niets vroegen over onze ervaring met honden en thuissituatie. Dat het asiel niet aangesloten is bij de Dierenbescherming wist ik al, maar dit heb ik niet serieus genomen.
Hij was geënt en ontwormd, en werd ter plekke gechipt. We hebben hem gelijk meegenomen. Hij was ontzettend mager, maar dat kwam door de onrust in het asiel zeiden ze. Thuis begon hij gelijk flink te poepen in de tuin. Het was ontzettend dunne groene zure spetterpoep, dus ik heb gelijk het asiel gebeld. "Oh ja dat had hij hier ook maar het werd al wat minder. Ik zal pillen opsturen, een kuur van 3 dagen."
De pillen hebben niks geholpen. De hond drinkt ontzettend veel water, is onrustig, ligt af en toe met zijn ogen dicht languit te piepen en staat vaak op om weer te gaan liggen. Hij is flink aan de diaree nog steeds (we hebben hem 11 oktober in huis gehaald), al wordt het soms iets bruiner en vaster, maar dan wordt het weer dun en groen. Hij spuugt bijna alles uit. Wit schuim (gal door een lege maag?), water met wat brokken, en soms de complete inhoud van zijn voerbak de vorige dag. Hij wordt steeds magerder, terwijl hij genoeg krijgt, maar hij neemt gewoon geen voedingsstoffen op.
In de voorwaarden staat dat wanneer ze ons niet op de hoogte hebben gebracht van een medische toestand, waarvan ze het wel wisten, we de hond A) terug kunnen brengen met geld terug of B) naar de dierenarts die bij hun is aangesloten en de hond laten behandelen op hun kosten.
Nu ben ik het asiel (veel te laat) gaan googlen, en ik vond op fit forum het topic 'Bedenking over asiel' waarin werd gesproken over broodfok in het asiel van Roosendaal. Ik maak me nu vreselijk zorgen om te hond en zit te denken aan het parvo virus. We gaan morgen terug met de hond om verhaal te halen. In het vaccinatie boekje stond gewoon een stempel van hun dierenarts dat hij gezond was. Ergens klopt het hele verhaal gewoon niet.
Ik voel me nu echt een impulsieve stomme tut en ik had me veel beter moeten inlezen over het asiel. Waarschijnlijk is het nu veel te laat om Boef te helpen en moeten we onze hele huiskamer ontsmetten als het parvo is. En wie weet hoeveel honden we hebben besmet op het uitlaatveldje.
Kan iemand me advies geven alsjeblieft? Sorry als dit bericht verkeerd geplaatst staat. Alvast hartstikke bedankt!
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Samen met mijn moeder en mijn vriend dacht ik: We nemen een nieuwe hond. Molly is al maanden dood en we missen haar vreselijk, maar we wilden opnieuw een asielhond een warm thuis bieden. We besloten alle asiels in de buurt af te struinen, uiteindelijk zijn we alleen in Breda, Roosendaal en Bergen op Zoom geweest. In Roosendaal vonden we Ozzy. We waren helemaal verkocht! Hij deed ontzettend lief en was gewoon gezond volgens het asiel. Wel vreemd vond ik dat je een hond maar 1 dag kon reserveren, ze geen ID vroegen van mij, en ze niets vroegen over onze ervaring met honden en thuissituatie. Dat het asiel niet aangesloten is bij de Dierenbescherming wist ik al, maar dit heb ik niet serieus genomen.
Hij was geënt en ontwormd, en werd ter plekke gechipt. We hebben hem gelijk meegenomen. Hij was ontzettend mager, maar dat kwam door de onrust in het asiel zeiden ze. Thuis begon hij gelijk flink te poepen in de tuin. Het was ontzettend dunne groene zure spetterpoep, dus ik heb gelijk het asiel gebeld. "Oh ja dat had hij hier ook maar het werd al wat minder. Ik zal pillen opsturen, een kuur van 3 dagen."
De pillen hebben niks geholpen. De hond drinkt ontzettend veel water, is onrustig, ligt af en toe met zijn ogen dicht languit te piepen en staat vaak op om weer te gaan liggen. Hij is flink aan de diaree nog steeds (we hebben hem 11 oktober in huis gehaald), al wordt het soms iets bruiner en vaster, maar dan wordt het weer dun en groen. Hij spuugt bijna alles uit. Wit schuim (gal door een lege maag?), water met wat brokken, en soms de complete inhoud van zijn voerbak de vorige dag. Hij wordt steeds magerder, terwijl hij genoeg krijgt, maar hij neemt gewoon geen voedingsstoffen op.
In de voorwaarden staat dat wanneer ze ons niet op de hoogte hebben gebracht van een medische toestand, waarvan ze het wel wisten, we de hond A) terug kunnen brengen met geld terug of B) naar de dierenarts die bij hun is aangesloten en de hond laten behandelen op hun kosten.
Nu ben ik het asiel (veel te laat) gaan googlen, en ik vond op fit forum het topic 'Bedenking over asiel' waarin werd gesproken over broodfok in het asiel van Roosendaal. Ik maak me nu vreselijk zorgen om te hond en zit te denken aan het parvo virus. We gaan morgen terug met de hond om verhaal te halen. In het vaccinatie boekje stond gewoon een stempel van hun dierenarts dat hij gezond was. Ergens klopt het hele verhaal gewoon niet.
Ik voel me nu echt een impulsieve stomme tut en ik had me veel beter moeten inlezen over het asiel. Waarschijnlijk is het nu veel te laat om Boef te helpen en moeten we onze hele huiskamer ontsmetten als het parvo is. En wie weet hoeveel honden we hebben besmet op het uitlaatveldje.
Kan iemand me advies geven alsjeblieft? Sorry als dit bericht verkeerd geplaatst staat. Alvast hartstikke bedankt!
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Re: Parvo?
De hond is al vanaf 11 oktober zo ziek en je bent nog niet naar een dierenarts geweest?
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
- JMkaaay
- Vaste gebruiker
We werden verteld dat het stressverschijnselen waren, heb namelijk wel contact opgenomen met dierenartsen. Deze week is het pas zo verergerd.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Triest verhaal; 1 tip: NU naar de DA. Als in vanmiddag nog! Laat dat asiel maar, daar kom je niet verder meer mee. Je was idd een stomme trutJMkaaay schreef:Hoi allemaal,
Tenzij je het hondje terug wilt brengen maar dan moet je alsnog weten of het Parvo was; ivm de mogelijkheid dat er weer een hondje komt.... (besmettingsgevaar achteraf nog...?)
Sterkte en echt.. ga er mee naar de DA, niet terug naar het asiel, dat levert je meer stress op dan oplossingen en je hondje is nu belangrijk. En, hang maar wat flyers op op het hondenveldje dat jouw hond ernstig ziek was; daarmee waarschuw je achteraf de baasjes.
Suzanne
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Naar de DA, die is de enige die kan vaststellen of het werkelijk om parvo gaat, jou hond is nu het belangrijkste het asiel komt nog wel, tenzij je de hond terug wilt brengen. Ik heb een pup met parvo verzorgd, hij is er met de nodige aandacht en zorg er bovenop gekomen.
Laatst gewijzigd door Antonetta op 24 okt 2012 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het kan ook om Giardia gaan of en andere parasiet.
Nog vandaag naar de dierenarts!
Nog vandaag naar de dierenarts!
Groetjes van Charlotte

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Jeeeetje, wat een verhaal! Maar je moet echt nu gaan handelen. Ik zou je dierenarts vragen aan huis te komen, ivm het besmettingsgevaar als je naar de kliniek komt. Als je hond inderdaad parvo heeft, is het heel belangrijk dat je weet met wie je hond allemaal contact heeft gehad. Dan zul je de GG&GD moeten bellen, denk ik. Of dat zal je dierenarts doen. Niet afwachten en meteen bellen, je hond kan sterven, ook als het iets anders is. Diarree bij honden moet je nooit lang aankijken, ze kunnen heel snel uitdrogen dus je hond zal iig aan het infuus moeten. Maar echt vragen of de dierenarts aan huis kan komen en uitleggen waarom.
Iedereen maakt fouten, dat is het leven nu eenmaal. Maar je kunt wel nadat je fout hebt gehandeld, het weer een beetje goed maken door maatregelen te treffen zodat je niet weer de fout ingaat. Ik vind het heel erg voor je en kan me voorstellen dat je jezelf voor de kop slaat. Maar nu moet je echt je aandacht bij je hond hebben en hem helpen. De rest komt later wel, desnoods sleep je ze voor de rechter. Ik zou wel alles vastleggen, maak eventueel foto's, ook van de ontlasting. Je weet maar nooit of dat later nog handig kan zijn. En je weet nu beter dus het is wel een harde les maar dat krijg je soms nu eenmaal. Op dit forum kun je veel informatie krijgen over allerlei asiels, misschien kent iemand het asiel wel hier, vast wel. Nou sterkte met alles!
Iedereen maakt fouten, dat is het leven nu eenmaal. Maar je kunt wel nadat je fout hebt gehandeld, het weer een beetje goed maken door maatregelen te treffen zodat je niet weer de fout ingaat. Ik vind het heel erg voor je en kan me voorstellen dat je jezelf voor de kop slaat. Maar nu moet je echt je aandacht bij je hond hebben en hem helpen. De rest komt later wel, desnoods sleep je ze voor de rechter. Ik zou wel alles vastleggen, maak eventueel foto's, ook van de ontlasting. Je weet maar nooit of dat later nog handig kan zijn. En je weet nu beter dus het is wel een harde les maar dat krijg je soms nu eenmaal. Op dit forum kun je veel informatie krijgen over allerlei asiels, misschien kent iemand het asiel wel hier, vast wel. Nou sterkte met alles!
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Z.s.m. contact opnemen met een dierenarts voor onderzoek. Dit soort situaties zou ik niet eerst op een forum bespreken, gelijk de dierenarts in schakelen, zodat een eventuele behandeling zo snel mogelijk opgestart kan worden. Als er niets aan de hand is, weet je dat ook gelijk. Daarna kun je wel gaan bedenken wat je tegen het asiel gaat doen, maar de zorg voor je hondje komt eerst imo.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Direct naar de dierenarts lijkt mij, de klachten zijn te heftig en duren al te lang om dit nog langer aan te kijken.
Zelf denk ik eerder aan Giardia dan aan Parvo, maar in beide gevallen is behandeling nodig.
Sterkte ermee.
Zelf denk ik eerder aan Giardia dan aan Parvo, maar in beide gevallen is behandeling nodig.
Sterkte ermee.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Als ik het goed begrijp zit je al 13 dagen naar een doodzieke kotsende, piepende en constant aan de diarree zijnde hond te kijken en heb je geen enkele stap ondernomen om naar een dierenarts te gaan?
Wat ontzettend zielig voor die hond.
Ik zou inderdaad nu een dierenarts bellen of hij bij je thuis wil komen, en zeker niet met hem naar de praktijk gaan.
Wat ontzettend zielig voor die hond.
Ik zou inderdaad nu een dierenarts bellen of hij bij je thuis wil komen, en zeker niet met hem naar de praktijk gaan.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Idd, als de wiedeweerga naar de dierenarts met dat beestje. Of je die rekening later kunt verhalen op het asiel zie je daarna wel weer.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Ik denk zo maar dat TS helemaal geen euro uit wil geven voor een dierenarts voor die arme hond. Ze gaat er morgen mee terug naar het asiel.
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Je hebt deze hond gekozen, domme actie of niet, slecht asiel of niet .. hij is van jou afhankelijk.JMkaaay schreef:We werden verteld dat het stressverschijnselen waren, heb namelijk wel contact opgenomen met dierenartsen. Deze week is het pas zo verergerd.
Hup naar de dierenarts en vandaag nog!
Omdat je voor drie dagen pillen hebt gekregen vermoed ik dat dat panacur is geweest.
Dan heeft hij hoogstwaarschijnlijk Giardia .. er moet stevig ingezet worden door je dierenarts als na onderzoek is gebleken dat dat het is.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Waarom heb je je eigen dierenarts niet ingeschakeld? Ik zou na dat eerste telefoontje al geen vertrouwen meer in ze hebben, in het asiel niet en al helemaal niet in de dierenarts.
En waarom ga je morgen terug naar het asiel? Om de hond terug te brengen of om verhaal te halen?
Sorry, ik begrijp hier werkelijk niks van. Als je zelf zo lang kotsend en aan de dunne bent, ga je toch ook naar de arts?
En waarom ga je morgen terug naar het asiel? Om de hond terug te brengen of om verhaal te halen?
Sorry, ik begrijp hier werkelijk niks van. Als je zelf zo lang kotsend en aan de dunne bent, ga je toch ook naar de arts?
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
S@ndr@
- Zeer actief
yep liever een keer teveel naar de DA, ik zou trouwens met iedere nieuwe hond altijd even langs de DA gaan, gewoon voor de zekerheid.
en honden kosten nu eenmaal geld, dus gaan vandaag nog,
klinkt alsof hij buikpijn heeft, Parvo ben ik niet zo bang voor, Giardia is best pijnlijk, maar het kan ook nog iets anders zijn dus in de telefoon klimmen en een afspraak maken
en honden kosten nu eenmaal geld, dus gaan vandaag nog,
klinkt alsof hij buikpijn heeft, Parvo ben ik niet zo bang voor, Giardia is best pijnlijk, maar het kan ook nog iets anders zijn dus in de telefoon klimmen en een afspraak maken
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
niet want hij begon thuis meteen dunne groene zure spetterpoep te poepenJMkaaay schreef:We werden verteld dat het stressverschijnselen waren, heb namelijk wel contact opgenomen met dierenartsen. Deze week is het pas zo verergerd.
ik sluit me bij bovenstaande posters aan, naar de da met die hond en zo snel mogelijk
je kunt dat beest toch geen dagen pijn laten lijden en ziek laten zijn omdat je denkt dat je hem bij een verkeerd asiel opgehaald hebt

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- JMkaaay
- Vaste gebruiker
Nogmaals ik heb met 4 da-praktijken contact opgenomen en die zeiden allemaal dat t stress was en ik het even aan moest kijken. Terwijl ik erbij vermeldde dat ik die pillen had gehaad. 4 omdat ik ook aan het rondkijken was voor een praktijk voor een castratie. Pas sinds een dag of 2 is het heel erg geworden vandaar dat ik nu echt actie onderneem ondanks de adviezen van die artsen. Jammer dat er gelijk wordt geroepen dat ik geen euro uit wil geven. Ik kom hier voor advies, niet voor oordelen gebaseerd op een klein stuk info. Ik ga zsm naar de dierenarts. In ieder geval bedankt voor jullie blik hierop.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik hoop dan maar dat dat zsm vandaag nog is 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Mag ik je dan nu vragen, waarom je na de adviezen hier, nóg steeds niet bij een dierenarts zit, ik snap dat werkelijk niet. HUP GAAN NU !!!!!!!JMkaaay schreef:Nogmaals ik heb met 4 da-praktijken contact opgenomen en die zeiden allemaal dat t stress was en ik het even aan moest kijken. Terwijl ik erbij vermeldde dat ik die pillen had gehaad. 4 omdat ik ook aan het rondkijken was voor een praktijk voor een castratie. Pas sinds een dag of 2 is het heel erg geworden vandaar dat ik nu echt actie onderneem ondanks de adviezen van die artsen. Jammer dat er gelijk wordt geroepen dat ik geen euro uit wil geven. Ik kom hier voor advies, niet voor oordelen gebaseerd op een klein stuk info. Ik ga zsm naar de dierenarts. In ieder geval bedankt voor jullie blik hierop.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar het is toch JOUW hond... er is geen enkele dierenarts die het lukt mij af te schepen hoor als ik denk dat het nodig is dat er een DA naar kijkt....JMkaaay schreef:Nogmaals ik heb met 4 da-praktijken contact opgenomen en die zeiden allemaal dat t stress was en ik het even aan moest kijken. Terwijl ik erbij vermeldde dat ik die pillen had gehaad. 4 omdat ik ook aan het rondkijken was voor een praktijk voor een castratie. Pas sinds een dag of 2 is het heel erg geworden vandaar dat ik nu echt actie onderneem ondanks de adviezen van die artsen. Jammer dat er gelijk wordt geroepen dat ik geen euro uit wil geven. Ik kom hier voor advies, niet voor oordelen gebaseerd op een klein stuk info. Ik ga zsm naar de dierenarts. In ieder geval bedankt voor jullie blik hierop.
Dus bel een DA op (je woont in Breda, er zit een hele goede net over de grens in Belgie ik weet zeker dat je daar vanmiddag nog terecht kunt) en laat er naar kijken. Op deze manier doe je je eigen hond niet alleen te kort, je veroorzaakt ook nog een enorm risico voor andere honden.
Ik weet nog wel een paar goede DA'sen hier in de omgeving dus pb me maar als je een adres wil hebben.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fizgig
- Zeer actief
Nou goed, ik kan me best voorstellen dat als je zoiets meemaakt en je hebt niet zoveel ervaring op gebied van dierverzorging, dat je niet makkelijk meteen zelf de juiste conclusies trekt en meteen juist handelt. Is helemaal niet gek, maar heel menselijk. Ik hoop dat je de reactie dat je er geen geld aan uit wilt geven, in het juiste perspectief kunt zetten, mensen hier zijn erg ervaren en heel betrokken bij alle honden. En leed kunnen we niet goed tegen natuurlijk, zeker als iemand niet meer reageert bijvoorbeeld (het is een druk forum en er reageren snel mensen hier).
Maar ik veroordeel je niet want zo kan het gewoon gaan. Heb ik zelf ook meegemaakt, je gaat een keer op je gezicht maar ja, je leert er wel wat van natuurlijk. En als je dan je verhaal vertelt aan iemand die het al tig keer heeft gelezen of gehoord, of zelf meegemaakt, dan is dat moeilijk te begrijpen voor die mensen, dat je zo dom kon zijn. Ik vind dat het je siert dat je hier komt met vragen om hulp en advies! En dat je ons advies op gaat volgen. Dus zo dom ben je nou ook weer niet.
Nou laat ajb weten hoe of wat en hoe het met je hondje gaat, hoop dat ie snel opknapt!
Maar ik veroordeel je niet want zo kan het gewoon gaan. Heb ik zelf ook meegemaakt, je gaat een keer op je gezicht maar ja, je leert er wel wat van natuurlijk. En als je dan je verhaal vertelt aan iemand die het al tig keer heeft gelezen of gehoord, of zelf meegemaakt, dan is dat moeilijk te begrijpen voor die mensen, dat je zo dom kon zijn. Ik vind dat het je siert dat je hier komt met vragen om hulp en advies! En dat je ons advies op gaat volgen. Dus zo dom ben je nou ook weer niet.
Nou laat ajb weten hoe of wat en hoe het met je hondje gaat, hoop dat ie snel opknapt!
- dagmar88
- Zeer actief
JMkaaay schreef:Nogmaals ik heb met 4 da-praktijken contact opgenomen en die zeiden allemaal dat t stress was en ik het even aan moest kijken. Terwijl ik erbij vermeldde dat ik die pillen had gehaad. 4 omdat ik ook aan het rondkijken was voor een praktijk voor een castratie. Pas sinds een dag of 2 is het heel erg geworden vandaar dat ik nu echt actie onderneem ondanks de adviezen van die artsen. Jammer dat er gelijk wordt geroepen dat ik geen euro uit wil geven. Ik kom hier voor advies, niet voor oordelen gebaseerd op een klein stuk info. Ik ga zsm naar de dierenarts. In ieder geval bedankt voor jullie blik hierop.
- Fizgig
- Zeer actief
Hahaha, ik dacht al, heeft nou niemand het gelezen ofzo, dat is hier een zeldzaamheid. Hoe oud is Ozzy eigenlijk? Castratie zou ik ook niet al te impulsief over zijn en hier er eens wat over lezen. En eerst moet ie natuurlijk helemaal beter zijn, een operatie is nu echt niet aan de orde. Dat kun je later nog overwegen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben helemaal niet iemand die snel naar een DA rent, dat weet jij ook... maar een hond (pup??) die al 2 weken aan de spuitpoep is??? Dat gaat er bij mij niet in... spuitpoep moet binnen een dag of 3 behoorlijk herstel in zitten anders zit ik bij de DA.Fizgig schreef:Nou goed, ik kan me best voorstellen dat als je zoiets meemaakt en je hebt niet zoveel ervaring op gebied van dierverzorging, dat je niet makkelijk meteen zelf de juiste conclusies trekt en meteen juist handelt. Is helemaal niet gek, maar heel menselijk. Ik hoop dat je de reactie dat je er geen geld aan uit wilt geven, in het juiste perspectief kunt zetten, mensen hier zijn erg ervaren en heel betrokken bij alle honden. En leed kunnen we niet goed tegen natuurlijk, zeker als iemand niet meer reageert bijvoorbeeld (het is een druk forum en er reageren snel mensen hier).

- dagmar88
- Zeer actief
Nou, dat is wel het laatste waar ik me zorgen over zou makenFizgig schreef:Hahaha, ik dacht al, heeft nou niemand het gelezen ofzo, dat is hier een zeldzaamheid. Hoe oud is Ozzy eigenlijk? Castratie zou ik ook niet al te impulsief over zijn en hier er eens wat over lezen. En eerst moet ie natuurlijk helemaal beter zijn, een operatie is nu echt niet aan de orde. Dat kun je later nog overwegen.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Daar ben ik het wel mee eens, zeker als je ook contact hebt gehad met verschillende da's die zeggen dat er niets aan de hand isFizgig schreef:Nou goed, ik kan me best voorstellen dat als je zoiets meemaakt en je hebt niet zoveel ervaring op gebied van dierverzorging, dat je niet makkelijk meteen zelf de juiste conclusies trekt en meteen juist handelt. Is helemaal niet gek, maar heel menselijk.
- Fizgig
- Zeer actief
Nee hoor, er zijn hele volksstammen die geen verstand hebben van diarree, koorts en ziekte in zijn algemeenheid. Dat diarree iets levensbedreigend kan zijn, zijn we hier in het Westen niet echt van doordrongen, omdat het bij mensen (bijna) niet meer gebeurt. Ik heb zelf veel scholing gehad op gebied van verzorging van zowel mensen als dieren en ik zou inderdaad na twee-drie dagen zonder herstel zeker gaan. Maar dat is iets wat niet bij iedereen zo in het systeem zit. Die gaan wel bij hoge koorts misschien, maar diarree wordt vaak van gedacht dat je het net als met andere darmproblemen wel even aan kunt kijken.malinois schreef:Ik ben helemaal niet iemand die snel naar een DA rent, dat weet jij ook... maar een hond (pup??) die al 2 weken aan de spuitpoep is??? Dat gaat er bij mij niet in... spuitpoep moet binnen een dag of 3 behoorlijk herstel in zitten anders zit ik bij de DA.Fizgig schreef:Nou goed, ik kan me best voorstellen dat als je zoiets meemaakt en je hebt niet zoveel ervaring op gebied van dierverzorging, dat je niet makkelijk meteen zelf de juiste conclusies trekt en meteen juist handelt. Is helemaal niet gek, maar heel menselijk. Ik hoop dat je de reactie dat je er geen geld aan uit wilt geven, in het juiste perspectief kunt zetten, mensen hier zijn erg ervaren en heel betrokken bij alle honden. En leed kunnen we niet goed tegen natuurlijk, zeker als iemand niet meer reageert bijvoorbeeld (het is een druk forum en er reageren snel mensen hier).
Heeft Ozzy koorts trouwens? Wel belangrijk om dat even op te meten, bedenk ik me. Als ie ook nog koorts heeft, zou ik naar de dierenarts rennen in plaats van lopen.