Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn buurhond en de Koe

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rafael 75
Actief
Mijn ras(sen): Oud Engelse bulldog
Aantal honden: 1

Mijn buurhond en de Koe

Ongelezen bericht door Rafael 75 »

Zoals ik geschreven en heb laten zien qua foto`s ben ik verhuisd..nu hebben mijn buren een soort van jachthond ( mannetje )deze lijkt me onderdanig en is erg lief.
Nu heeft Boef in het verleden gevochten waar ik zo van geschrokken ben dat ik angst heb om hem met andere mannetjes te laten spelen..vroeger ging dat wel goed totdat hij gebeten werd,en Boef is zooooo sterk.
Nu ruiken ze elkaar en lijkt wel alsof Boef hem wil zien en andersom..heeft iemand hier ervaring mee wat te doen of gewoon maar bij het oude laten en geen mannetjes bij hem in de buurt.. :scratch:

Mijn buren zijn geweldige italianen en zijn dol op Boef en hebben geen angst meer voor hem hij is dolblij als hij ze ziet Boef komt hier als zijne soort niet voor en een hoop zijn wat afstandelijk in het begin naar als ze hem kennen lopen ze met weg letterlijk en figuurlijk :wink:
Een hoop begrepen niet dat Boef in huis slaapt en niet buiten dus..dit is hier heel normaal,nu gaan ze het begrijpen en dat is erg leuk om te zien.
Vandaag had ik door dat er op de hoek een koe wordt gehouden in een klein schuurtje..deze heeft nog nooit daglicht gezien laat staan lekker grazen..heb de beste man wat vreemd aangekeken toen hij zei"als hij 1 jaar is slacht ik hem"natuurlijk wilde ik n iet weten hoe dat deed.
Nu denk ik erover om hem te vragen wat hij voor de koe wilt hebben zodat ik hem de rest van leven wel kan laten grazen en lekker vrij te laten lopen.
Wil hij dat niet..gooi ik gewoon in de nacht de schuur open en laat ik vrij weg lopen :boos:
Kan daar niet goed tegen in Nederland wordt je hiervoor beboet en mag je waarschijnlijk nooit meer een dier in je bezit hebben,ik al meerdere dingen gezien wat het betreft het houden van dieren,en verbaas me keer op keer(zie verhaal Frommel)

Er is hier een soort van Dieren politie maar dat staat niet in vergelijking met Nederland,zelf actie ondernemen dus!!!
Krijg ik gezeik?,denk het wel maar dan heb ik toch een goede daad verricht! :S:
Boef is gelukkig wat aan het wennen hier in huis en aan de omgeving,wel wat geschrokken vandaag toen we in de bergen liepen,zoals ik al eerder heb geschreven veel waakhonden Boef lekker gerost zonder riem..doe heb vast het laatste stuk en nog geen minuut later oog in oog met een flinke witte reus deze soort al meerdere malen eerder gezien..deze waakt en niet zo`n beetje ook..kwam f naar Boef kijken en Boef stond ook zo te kijken naar me "wat krijgen we nou"
al die waakhonden hier begrijp ik ook niet echt want hier inbrekers?????????? geloof het niet echt,maar ook de waak over het vee kippen en weet ik wat ze allemaal hebben,want er lopen hier ook wolven!
Gelukkig draaide deze zich om en liep heel rustig terug waar hij vandaan kwam,jullie mogen weten dat ik wat onrustig was in deze situatie,maar alles begint hier na 9 maanden te wennen...
Afbeelding

Een hond vind je niet...Je hond vindt jou!
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Mijn buurhond en de Koe

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik zou de koe niet laten ontsnappen. Dan heb je grote kans dat ze auto-ongelukken veroorzaakt of andere dingen.. Dat gaat nooit goed aflopen. En haar zelf houden zou ik ook niet doen, tenzij je er minstens 1 andere koe bij koopt en haar genoeg ruimte hebt te bieden.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Dat hij hem zo houdt, okee, kan beter.
Maar waarom mag hij hem niet slachten? Is zijn koe, als hij er vlees van wil... :19: Ik snap werkelijk waar niet wat je daar erg aan vindt.
_Leonie
Zeer actief

En er zijn dus wolven en dan vindt je het raar dat mensen hun vee willen beschermen? Of lees ik dit nu verkeerd...
Verder vind je Italië wel leuk? :mrgreen:
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

ik zou Boef niet laten spelen met de buurhond en de koe lekker laten zitten waar die zit.

Grote kans dat het idd mis gaat met de buurhond, wil je uberhaupt dat risico nemen?

De koe kan mss beter zitten, maar ik denk dat het leven best zwaar is in die regio en de koe voorziet hem de komende tijd van eten, danwel door het vlees zelf te eten, danwel door het vlees te verkopen. Jij wil hem van zijn voedsel beroven? lekker dan.

Die waakhonden zullen er niet zo zeer voor inbrekers zijn, maar nog meer tegen roofdieren, zeker bij de kuddes, daar zijn ze oorspronkelijk voor bedoeld, de kudde beschermen tegen wolven en beren. Werkt een stuk effectiever dan een geweer..
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ik ben vegetarisch maar waarom zou deze koe niet voor de slacht gehouden mogen worden?
Ik begrijp dat je bent verhuist naar Italië en daar zal het er gewoon anders aan toe gaan dan hier in Nederland. Zoals wij in Nederland verwachten dat mensen zich aanpassen aan onze leefstijl vind ik het niet meer dan normaal dat je dat ook doet in hun land.
Die koe heeft een droog hok, krijgt eten, ok jammer dat deze het licht niet ziet maar hoe denk je dat de kistkalveren hier in NL er bij staan? Is ze gewond, mager of ziek?
Als je zijn deur open zet is het denk ik nog strafbaar ook, het is zijn bezit en straks zijn eten. En wat heeft die koe er aan om over wegen te lopen, ik denk dat deze doodsbang zal zijn omdat zij enkel maar een hokje gewend is.
Mijn mening is dat je wel een beetje doordraaft
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Dit is voor het eerst, dat ik de slappe lach heb van een topic :LOL:
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Rafael 75
Actief
Mijn ras(sen): Oud Engelse bulldog

Ongelezen bericht door Rafael 75 »

woh! ehh ok misschien is mijn verwoording niet ok natuurlijk zal ik deze man zijn koe niet afnemen! ben niet gek! aan passen doe ik maar verbaas me vaak over dingen.
Maar duidelijke reacties! is ook mijn denkwijze! ik tik gewoon door zonder na te lezen zal dat in het vervolg maar wat meer doen dit omdat soort reacties te voorkomen!
Afbeelding

Een hond vind je niet...Je hond vindt jou!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Rafael 75 schreef:Zoals ik geschreven en heb laten zien qua foto`s ben ik verhuisd..nu hebben mijn buren een soort van jachthond ( mannetje )deze lijkt me onderdanig en is erg lief.
Nu heeft Boef in het verleden gevochten waar ik zo van geschrokken ben dat ik angst heb om hem met andere mannetjes te laten spelen..vroeger ging dat wel goed totdat hij gebeten werd,en Boef is zooooo sterk.
Nu ruiken ze elkaar en lijkt wel alsof Boef hem wil zien en andersom..heeft iemand hier ervaring mee wat te doen of gewoon maar bij het oude laten en geen mannetjes bij hem in de buurt.. :scratch:

Mijn buren zijn geweldige italianen en zijn dol op Boef en hebben geen angst meer voor hem hij is dolblij als hij ze ziet Boef komt hier als zijne soort niet voor en een hoop zijn wat afstandelijk in het begin naar als ze hem kennen lopen ze met weg letterlijk en figuurlijk :wink:
Een hoop begrepen niet dat Boef in huis slaapt en niet buiten dus..dit is hier heel normaal,nu gaan ze het begrijpen en dat is erg leuk om te zien.
Vandaag had ik door dat er op de hoek een koe wordt gehouden in een klein schuurtje..deze heeft nog nooit daglicht gezien laat staan lekker grazen..heb de beste man wat vreemd aangekeken toen hij zei"als hij 1 jaar is slacht ik hem"natuurlijk wilde ik n iet weten hoe dat deed.
Nu denk ik erover om hem te vragen wat hij voor de koe wilt hebben zodat ik hem de rest van leven wel kan laten grazen en lekker vrij te laten lopen.
Wil hij dat niet..gooi ik gewoon in de nacht de schuur open en laat ik vrij weg lopen :boos:
Kan daar niet goed tegen in Nederland wordt je hiervoor beboet en mag je waarschijnlijk nooit meer een dier in je bezit hebben,ik al meerdere dingen gezien wat het betreft het houden van dieren,en verbaas me keer op keer(zie verhaal Frommel)

Er is hier een soort van Dieren politie maar dat staat niet in vergelijking met Nederland,zelf actie ondernemen dus!!!
Krijg ik gezeik?,denk het wel maar dan heb ik toch een goede daad verricht! :S:
Boef is gelukkig wat aan het wennen hier in huis en aan de omgeving,wel wat geschrokken vandaag toen we in de bergen liepen,zoals ik al eerder heb geschreven veel waakhonden Boef lekker gerost zonder riem..doe heb vast het laatste stuk en nog geen minuut later oog in oog met een flinke witte reus deze soort al meerdere malen eerder gezien..deze waakt en niet zo`n beetje ook..kwam f naar Boef kijken en Boef stond ook zo te kijken naar me "wat krijgen we nou"
al die waakhonden hier begrijp ik ook niet echt want hier inbrekers?????????? geloof het niet echt,maar ook de waak over het vee kippen en weet ik wat ze allemaal hebben,want er lopen hier ook wolven!
Gelukkig draaide deze zich om en liep heel rustig terug waar hij vandaan kwam,jullie mogen weten dat ik wat onrustig was in deze situatie,maar alles begint hier na 9 maanden te wennen...

:denken: er zijn daar wolven en dan snap je niet dat mensen waakhonden hebben :idea:
Misschien dat ze schaapjes en kippies over willen houden?!
Daarnaast waar bemoei je je mee? Natuurlijk zijn er betere omstandigheden te bedenken maar ik gok maar zo dat die koe echt geen stap buiten zet, die is dat dr hele leven niet gewend. Daarnaast lijkt het me toch normaal dat een koe gehouden wordt voor melk of vlees? Als je een koe voor vlees houd zal ie dus ook geslacht moeten worden anders wordt t lastig aan vlees te komen. Als jij aan die koe komt heb je dan een goede daad verricht? Nee ik vind van niet, je hebt van andermans spullen af te blijven. Koe krijgt zn natje en zn droogje, heeft beschutting dus wordt verzorgd.

En die andere hond lijkt me een slecht plan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rafael 75 schreef:woh! ehh ok misschien is mijn verwoording niet ok natuurlijk zal ik deze man zijn koe niet afnemen! ben niet gek!
Naja het staat er toch letterlijk...
Wil hij dat niet..gooi ik gewoon in de nacht de schuur open en laat ik vrij weg lopen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
_Leonie
Zeer actief

Ik zie het ook al voor me dat hij de koe loslaat, en het beest vervolgens wordt verscheurd door de wilde wolven daar. :LOL:

Wat denk je trouwens dat er met melkkoeien gebeurd? Die worden ook geslacht hoor.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Die koe wordt goed verzorgd, hoogstwaarschijnlijk veel beter dan onze koeien voor de slacht en over 'n jaar heeft de man een mooie voorraad vlees. Eén jaar, lekker vlees. Ik zou er wel 'n stukje van willen hebben.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik zou haar vrijlaten.
Bella 14 sluit zich vast gezellig aan bij een kudde wilde koeien en ze leefden nog lang en gelukkig en kregen heeeeel veel kalfjes :lol1:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

dagmar88 schreef:Ik zou haar vrijlaten.
Bella 14 sluit zich vast gezellig aan bij een kudde wilde koeien en ze leefden nog lang en gelukkig en kregen heeeeel veel kalfjes :lol1:
Jij gelooft vast ook nog in sprookjes :F: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
dagmar88
Zeer actief

Liesbeth schreef:
Jij gelooft vast ook nog in sprookjes :F: .

:engel: Ik ben gewoon heul lief, braaf en naïef...

:LOL:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Zijn er die überhaupt ooit wel geweest, wilde koeien??
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Tara schreef:Tegeltje:

"Integreren kun je leren"

*Onderdrukt een lachbui*
:LOL: :LOL: :LOL: Dat je die kon onderdrukken :E:
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

Rafael 75 schreef: Kan daar niet goed tegen in Nederland wordt je hiervoor beboet en mag je waarschijnlijk nooit meer een dier in je bezit hebben
Ooit al van kistkalveren gehoord? :ugh:

Verder vind ik het op zich wel prima dat je de koe zou overkopen en een fijn leven geven als je dat graag wilt, maar dan koopt die man wellicht gewoon een nieuwe voor in zijn schuurtje... Dus veel los je er niet mee op.
Schuur 's nachts gaan openzetten vind ik echt een schandalig idee. In het buitenlander heb je ook wel en beetje een ambassadeursrol vind ik en moet je niet gaan denken dat je boven de lokale wetgeving staat omdat je andere waarden en normen hebt. :piew:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Ilupa schreef:
Rafael 75 schreef: Kan daar niet goed tegen in Nederland wordt je hiervoor beboet en mag je waarschijnlijk nooit meer een dier in je bezit hebben
Ooit al van kistkalveren gehoord? :ugh:

Verder vind ik het op zich wel prima dat je de koe zou overkopen en een fijn leven geven als je dat graag wilt, maar dan koopt die man wellicht gewoon een nieuwe voor in zijn schuurtje... Dus veel los je er niet mee op.
Schuur 's nachts gaan openzetten vind ik echt een schandalig idee. In het buitenlander heb je ook wel en beetje een ambassadeursrol vind ik en moet je niet gaan denken dat je boven de lokale wetgeving staat omdat je andere waarden en normen hebt. :piew:
Nou ja dan koopt ts gewoon over een paar maanden die koe ook van de man. En de koe er na ook...... En dan begint hij gewoon zijn eigen kudde wilde koeien :cheer: :cheer:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Neeltje schreef:
Zijn er die überhaupt ooit wel geweest, wilde koeien??

Het oerrund of oeros, al een paar 100 jaar uitgestorven. :F: Klein stukkie groter dan de koe van nu.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nou ik vind dat je de kerst gedachte goed hebt opgepakt hoor, vin ut heel lief van je dat je om het welzijn van die koe geeft :ok:
maar geen illegale dingen doen gaan :neenee: o.k.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ach je bent gewoon een beetje impulsief/naief maar als je wat beter nadenkt kom je zelf al wel tot de conclusie dat die koe vrijlaten niet handig is.
Je laat gewoon de dierenliefhebber in je een beetje met je op de loop gaan en da's heus niet erg.
Zolang je tenminste je gezonde verstand nog erbij houdt :ok:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

;) je zou ook kunnen aanbieden om de koe dagelijks mee te nemen naar een bijgelegen graasmogelijkheid. gewoon ergens. koe aan halster, hond aan riem en wandelen. dat is in sommige landen gebruikelijk. als excuus kun je zeggen dat het vlees daar beter van wordt. Ik zeg altijd maar zo, als je iets ziet wat je niet aanstaat moet je zelf de beste oplossing zoeken en die uitvoeren.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:schrik: ik zie het gebeuren, heel erg leuk :LOL: :LOL:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Corneliana schreef:;) je zou ook kunnen aanbieden om de koe dagelijks mee te nemen naar een bijgelegen graasmogelijkheid. gewoon ergens. koe aan halster, hond aan riem en wandelen. dat is in sommige landen gebruikelijk. als excuus kun je zeggen dat het vlees daar beter van wordt. Ik zeg altijd maar zo, als je iets ziet wat je niet aanstaat moet je zelf de beste oplossing zoeken en die uitvoeren.
bij een koe die dat niet gewend is heb je twee mogelijkheden : ofwel krijg je ze met geen bulldozer vooruit ofwel wapper je er achteraan terwijl ze de bergen incrosst :engel: .
:LOL: :LOL:
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Inge O schreef:
Corneliana schreef:;) je zou ook kunnen aanbieden om de koe dagelijks mee te nemen naar een bijgelegen graasmogelijkheid. gewoon ergens. koe aan halster, hond aan riem en wandelen. dat is in sommige landen gebruikelijk. als excuus kun je zeggen dat het vlees daar beter van wordt. Ik zeg altijd maar zo, als je iets ziet wat je niet aanstaat moet je zelf de beste oplossing zoeken en die uitvoeren.
bij een koe die dat niet gewend is heb je twee mogelijkheden : ofwel krijg je ze met geen bulldozer vooruit ofwel wapper je er achteraan terwijl ze de bergen incrosst :engel: .
lol ach bijna elk beest kan je met lekkers wel zoet krijgen :P
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Het idee er achter is heel lief, je gunt de koe een beter leven. Wel denk ik dat je als de koe de vrijheid geeft, je niet meer zo goed door een deur zal kunnen met je Italiaanse buren.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Stewie
Actief
Mijn ras(sen): Parson russel terriër

Ongelezen bericht door Stewie »

Antonetta schreef:Het idee er achter is heel lief, je gunt de koe een beter leven. Wel denk ik dat je als de koe de vrijheid geeft, je niet meer zo goed door een deur zal kunnen met je Italiaanse buren.
Dit, en het wordt wereldwijd op grote schaal gedaan hier in Nederland zijn er ook koeien die nooit geen gras zien en zullen zien. Dat verander je niet met 1 koe hoe goed de bedoeling ook is
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”