Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vervelend bericht op FB.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

josefiep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kathie, een kruising Puli!

Re: Vervelend bericht op FB.

Ongelezen bericht door josefiep »

Het is natuurlijk goed afgelopen, maar wilde dit berichtje nog even laten lezen.

" Abby en Snuitje speelden heel lief met elkaar. Abby gooide Snuitje met haar grote neus omhoog en Snuitje sloeg haar nageltjes in Abby's oren en beet haar, met haar kleine tandjes, in haar neus om vervolgens in elkaars pootjes in slaap te vallen. Maar toen Snuitje een hondenbrokje wilde werd ze teruggebeten en het schedeltje van een kitten is niet opgewassen tegen het gebit van een Rottweiler. Ze was op slag dood.

Ik ben zo naief geweest om te denken dat ik van een kettinghond een huisviervoeter kon maken. Het is niet alleen dit akkefietje. Na 3/4 jaar elke dag iets slopen en mijn huis in de fik zetten? Dan is de koek een keer op... Zij kan er in principe ook niets aan doen maar wij kunnen er niet mee verder.
Het was vast ook niet de bedoeling van Abby om onze keuken in de fik te steken. Dit was gewoon de druppel.

Hondenplusagressie.nl
Niet dat ze agressief is maar ze weten eigenlijk in alle gevallen, honden aan een nieuw baasje te helpen. En Abby hoort gewoon de hele dag bij een akkerbouwer of een autosloper over het erf te kunnen rennen. "

Ik ben dolblij dat ze daar weg is. :wink:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:blauwoog: Wat een domme mensen, en hond en kitten zijn er de dupe van...
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ach ze hebben heus zo weer een nieuwe hoor
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef:ach ze hebben heus zo weer een nieuwe hoor

:wink: Een sjiwawa, die kunnen niet bij de kookplaat.

Pluis heeft overigens hetzelfde gedaan. Even gekeken of er nog wat te snaaien viel en daar bij het gas open gedraaid, naast de geiser :schrik:
Gelukkig heeft hij me heel hard geroepen, anders was het boem.
:wink: Heb er maar één gekocht met een beveiliging.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

dagmar88 schreef:

:wink: Een sjiwawa, die kunnen niet bij de kookplaat.

Pluis heeft overigens hetzelfde gedaan. Even gekeken of er nog wat te snaaien viel en daar bij het gas open gedraaid, naast de geiser :schrik:
Gelukkig heeft hij me heel hard geroepen, anders was het boem.
:wink: Heb er maar één gekocht met een beveiliging.
Ik heb een plaat (zo'n glazen ding) er over.
Zie je ook niet hoe vies hij is :F:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Deze zin ook echt:

"Het was vast ook niet de bedoeling van Abby om onze keuken in de fik te steken." :oohja:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Echt ik rol van de ene in de andere verbazing over hoe deze mensen denken.
Goed dat je er achteraan bent gegaan.
:zweep:
josefiep
Zeer actief

En het volgende hondje is een feit... :(

Volgende week komt hun nieuwe 5 maand oude pup uit Spanje. :ugh:
Naja, ik hoop het beste maar voor het beestje.
Pat75
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pat75 »

josefiep schreef:En het volgende hondje is een feit... :(

Ik zou kijken of je de opvang/organisatie kan achter halen waar ze de hond vandaan halen.
En ze het verhaal uitleggen als het een goede opvang/organisatie is dan komt daar geen hond.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Pat75 schreef:

Ik zou kijken of je de opvang/organisatie kan achter halen waar ze de hond vandaan halen.
En ze het verhaal uitleggen als het een goede opvang/organisatie is dan komt daar geen hond.
En dat doen we vervolgens ook bij HF leden.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Nee, dat meen je niet!?! Hoe kunnen mensen toch zo weinig zelfkennis hebben, vraag ik me af. Honden zijn soms een beproeving van je geduld en het lijkt mij dat deze mensen gezakt zijn voor de proef. Ongelovelijk.

Bij ons in het loslooppark loopt ook een mevrouw die binnen een paar maanden twee honden heeft weggedaan. En de volgende is ook aan de beurt, binnenkort. Want het enige wat ze doet, is klagen over het beest! Dat ie niet gehoorzaam is, dat ie teveel blaft. Ze hangt hem een blafband om terwijl hij losloopt met andere honden en ze aanblaft.

Laatst schaamde ik me dood, want het hondje kwam met de tandjes bloot grommend en blaffend op Shelly afrennen. Die hem vervolgens een pak op zijn donder gaf, hielenhappend ging ze erachter aan. Hap, blaf, zap! Heel erg vond ik het, maar goed, weet Shelly veel. En ik zag hem te laat. Ik Shelly op haar donder geven, zegt ze gewoon, o maakt niet uit, dan leert ie het misschien een keer. Diepe, diepe zucht. Ik praat wel altijd met haar en probeer dan wat tips te geven. Een nieuwe hond haalt ze toch wel weer namelijk.

Ik hoop maar dat de hond in de tijd dat ie bij deze mensen is, niet een heel onprettige bestaan moet leiden. Hoe kort ook misschien. Hou je ze een beetje in de smiezen, zou ik wel doen iig, via fb dan.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Fin schreef:
Pat75 schreef:

Precies, zo werkt dat hier :pffff: :wink:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
josefiep
Zeer actief

Wat erg, voor die honden, Fizgig.
Soms kun je er gewoon niet alles aan doen.

Zoals nu ook met mijn tante; ik kan nu wel gaan lopen vissen waar die hond vandaan komt... maar ze hebben ook dankzij mij de dierenbescherming op de stoep of aan de telefoon gehad.
Het zijn gewoon geen prettige mensen en ik heb een klein zoontje, dus wil wel een beetje voorzichtig doen.

Uiteraard houd ik ze verder in de gaten. :)
Fizgig
Zeer actief

Tuurlijk, je moet nooit iets doen waar je je niet goed bij voelt hoor. Ik ben best wel een bemoeial, tenminste, ik kan veel vragen stellen soms. Als ik het idee heb dat er misschien iets niet helemaal goed gaat tav de zorg voor de dieren.

Maar je moet geen gezeik krijgen ermee natuurlijk, zeker niet als je inderdaad jonge kinderen hebt. Als ik die had, hield ik vaker mijn mond, haha. Laatst zijn we bedreigd door onze voormalige huurbaas. Hij was een beetje gestressed, dat wisten we al maar dreigen vonden we niet fijn natuurlijk. Gisteren heb ik hem een sms gestuurd want hij heeft nog spullen van ons. Gezegd dat dreigen niet eens zo strafbaar is als veel mensen denken maar diefstal wel en dat ik daarvan aangifte zou doen als ie de spullen niet terug geeft. En toen hing ie heel beschaafd aan de telefoon tien minuten later. Vandaag krijgen we de spullen terug. Tja, dreigen kan ik ook, haha.

Maar goed, het is zeker niet de eerste keer dat hij ons last heeft bezorgd en als we de spullen terug hebben, ga ik niet eens meer zeuren om de borg, die we ook nog terug moeten krijgen. Want dat kost me teveel energie en dat is het niet waard. Vandaag gaat ie ze overhandigen, ik hoop dat ie deze keer wel normaal kan blijven doen, maar aan mij zal het iig niet liggen. Meer kun je niet doen, kalm blijven en zelf geen rare dingen gaan doen, die je niet kunt verdedigen.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Fin schreef:
Pat75 schreef:

Lol, ja inderdaad.
Ik zou die mensen / tokken waarschuwen dat de hond een hele grote jachtpassie heeft en niet goed alleen kan zijn, zoals heeeeeeel veel van die honden die via stichtingen naar hier worden gebracht. Misschien schrikt dat af. Alhoewel, ik vermoed dat die mensen sowieso snel weer een hond hebben, helaas.
Fizgig
Zeer actief

Die mevrouw uit het park haalt haar honden ook uit het buitenland, via een stichting. En allemaal hebben ze problemen, wat ik wel begrijpelijk vind. Maar ze lijkt het niet te snappen. Natuurlijk zitten er geweldige honden bij uit het buitenland. Maar daar moet je niet vanuit gaan. Ik zou eerlijk gezegd denken dat ik er niet genoeg ervaring voor zou hebben om een angstige/angstagressieve hond uit het buitenland op te nemen.

Toen ik een hond zocht was de reden dat ik niet aan een buitenlandse hond ben begonnen, omdat je er zo weinig over weet voor die hier is. Dan moet je wel de eventuele problemen aan kunnen natuurlijk. Het is zeker niet voor iedereen een handige keuze. Ze heeft natuurlijk ook wel een beetje pech, maar de problemen die deze honden hebben, lijken alleen maar erger te worden bij haar ipv te verminderen, zoals je zou verwachten.
Pat75
Zeer actief

Muk schreef:
Fin schreef:
Pat75 schreef:

Lol, ja inderdaad.
Ik zou die mensen / tokken waarschuwen dat de hond een hele grote jachtpassie heeft en niet goed alleen kan zijn, zoals heeeeeeel veel van die honden die via stichtingen naar hier worden gebracht. Misschien schrikt dat af. Alhoewel, ik vermoed dat die mensen sowieso snel weer een hond hebben, helaas.

Ohh dat werd hier nog niet gedaan dan ?????
Afbeelding
Muk

Juist wel, je leest het verkeerd. :wink:
Het is bij verschillende personen hier gebeurd en diegene die zo anoniem hebben geklikt zouden zich de ogen uit hun kop moeten schamen.
Pat75
Zeer actief

Muk schreef:Juist wel, je leest het verkeerd. :wink:
Het is bij verschillende personen hier gebeurd en diegene die zo anoniem hebben geklikt zouden zich de ogen uit hun kop moeten schamen.
Ja oke, dat is waar,en jullie hebben ergens ook wel gelijk.
Maar zucht , ........je weet dat die hond gewoon zo weer vervangen wordt voor een volgende als tie iets doet wat niet mag.
Of hij het daar verder slecht heeft is punt 2 natuurlijk,....
Afbeelding
Muk

Ik begrijp je wel hoor, maar ik zou het gewoon zeggen bij mensen dat ik een hond of ander dier nemen een onverstandige beslissing vind. Heb het in mijn vriendenkring ook meegemaakt. Totaal geen hondenmensen en ineens moest er een hond komen. Een labradoodle ivm de allergie van een van de kinderen. Ik en andere vrienden hebben het uit hun hoofd proberen te praten, maar de hond was al gekocht. Bij een broodfokker uiteraard. Binnen een week moest de hond ook weer weg, dus die heb ik toen tijdelijk opgevangen.
Je kan niet alles bij mensen uit hun hoofd praten en je kunt niet alle dieren redden. Maar. Je moet het wel proberen als je het kunt. En het liefst gewoon open en eerlijk.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Tara schreef:
Je hebt een gave Renée! Afbeelding
Vreselijk, sommige mensen zou je echt moeten verbieden om huisdieren te nemen. :ugh:
ja he!
wel jammer dat ik gelijk had in dit geval en met je laatste opmerking ben ik het ook al eens.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Fizgig schreef:Die mevrouw uit het park haalt haar honden ook uit het buitenland, via een stichting. En allemaal hebben ze problemen, wat ik wel begrijpelijk vind. Maar ze lijkt het niet te snappen. Natuurlijk zitten er geweldige honden bij uit het buitenland. Maar daar moet je niet vanuit gaan. Ik zou eerlijk gezegd denken dat ik er niet genoeg ervaring voor zou hebben om een angstige/angstagressieve hond uit het buitenland op te nemen.

Toen ik een hond zocht was de reden dat ik niet aan een buitenlandse hond ben begonnen, omdat je er zo weinig over weet voor die hier is. Dan moet je wel de eventuele problemen aan kunnen natuurlijk. Het is zeker niet voor iedereen een handige keuze. Ze heeft natuurlijk ook wel een beetje pech, maar de problemen die deze honden hebben, lijken alleen maar erger te worden bij haar ipv te verminderen, zoals je zou verwachten.
Ik heb een buitenlander en ken veel meer mensen die dat ook hebben.
Die honden van die vrouw hebben problemen omdat dat mens niet met honden om kan gaan. Maar dat is toch the same old story? De problemen van honden komen toch 9 van de 10x door mensen? Dat mens zal altijd alleen maar honden met problemen hebben want zij is een probleemmens.

Ook jij zou best aan zo'n hond kunnen beginnen, als jij alles over jezelf vertelt en jouw situatie. Zo'n stichting weet wanneer hun hond wel of niet bij jou zou passen. Heel veel spaanse honden zijn probleemloos. Een goede stichting zal bedorven honden ook niet willen plaatsen. Vaak doen ze hun hond eerst in een opvanggezin om er achter te komen hoe hij functioneert. Kan hij met kinderen, andere honden, met katten, alleen zijn etc. En dan weten ze echt heel veel te vertellen over zo'n hond.

En ik ken ook mensen met een zogenaamde probleem hond. Maar zij dealen er mee en maken er iets van. Omdat ze een hond niet op kúnnen geven. Dat is de juiste mentaliteit.
Heb je jezelf te veel op de hals gehaald, dan moet je er alsnog mee leren te dealen. Door schade en schande wijs worden heet dat.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Fizgig
Zeer actief

@iones, daar heb je gelijk in hoor, volgens mij, dat ze gewoon niet met honden om kan gaan. Ze snapt ook helemaal niet hoe je een hond bij kunt sturen, ze schreeuwt alleen maar tegen ze. De honden lopen ook nooit bij haar in de buurt en als ze niet willen komen, gaat ze steeds harder schreeuwen. Ze komt dan echt een beetje raar over. En heel erg gefrustreerd. Ik snap dus ook niet dat ze er dan toch weer aan begint, dat is toch steeds voor jezelf ook weer een vervelende ervaring.

Mijn vriend zegt dat het door haar enorme onzekerheid komt, dat zou kunnen natuurlijk, ze lijkt een beetje neurotisch ook. Ze vraagt meestal aan ons of ze met ons op mag lopen, zodat de honden kunnen spelen en lekker moe worden. De laatste tijd doen we dat niet meer, want de vorige ging nog wel naar andere honden toe, maar deze is erg moeilijk in de omgang met andere honden, en dat kan ze niet bijsturen. En daar reageren mijn honden ook niet goed op. En dan die blafband erbij, ik kan het niet met mijn geweten verenigen dat die af gaat omdat hij met mijn honden speelt. Shelly laat ik niet meer in zijn buurt komen iig, terwijl die meestal makkelijk is. Maar ik heb haar al weer een tijdje niet in het park gezien, het is ook wat kouder. Maar wie weet heeft ze het licht gezien, ik hoop het.

En Renee, wat knap zeg. Het was helemaal niet in me opgekomen dat ze echt aan een nieuwe hond zouden beginnen, met die gefrustreerde oproep. Kom jij met je glazen bol, haha. Maar je hebt eerder gelijk gehad met dit soort dingen, helaas wel zou je zeggen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Fizgig schreef:@iones, daar heb je gelijk in hoor, volgens mij, dat ze gewoon niet met honden om kan gaan. Ze snapt ook helemaal niet hoe je een hond bij kunt sturen, ze schreeuwt alleen maar tegen ze. De honden lopen ook nooit bij haar in de buurt en als ze niet willen komen, gaat ze steeds harder schreeuwen. Ze komt dan echt een beetje raar over. En heel erg gefrustreerd. Ik snap dus ook niet dat ze er dan toch weer aan begint, dat is toch steeds voor jezelf ook weer een vervelende ervaring.

Mijn vriend zegt dat het door haar enorme onzekerheid komt, dat zou kunnen natuurlijk, ze lijkt een beetje neurotisch ook. Ze vraagt meestal aan ons of ze met ons op mag lopen, zodat de honden kunnen spelen en lekker moe worden. De laatste tijd doen we dat niet meer, want de vorige ging nog wel naar andere honden toe, maar deze is erg moeilijk in de omgang met andere honden, en dat kan ze niet bijsturen. En daar reageren mijn honden ook niet goed op. En dan die blafband erbij, ik kan het niet met mijn geweten verenigen dat die af gaat omdat hij met mijn honden speelt. Shelly laat ik niet meer in zijn buurt komen iig, terwijl die meestal makkelijk is. Maar ik heb haar al weer een tijdje niet in het park gezien, het is ook wat kouder. Maar wie weet heeft ze het licht gezien, ik hoop het.

En Renee, wat knap zeg. Het was helemaal niet in me opgekomen dat ze echt aan een nieuwe hond zouden beginnen, met die gefrustreerde oproep. Kom jij met je glazen bol, haha. Maar je hebt eerder gelijk gehad met dit soort dingen, helaas wel zou je zeggen.
Wat ik niet snap is dat zo'n vrouw zelf niet merkt dat ze te kort schiet en eens wat meer probeert te weten te komen over honden, door wat over ze te lezen om inzicht te verkrijgen en op een goede cursus te gaan.

Punt met cursussen (die worden vaak heilig verklaard want mensen doen wel eens voorkomen alsof een cursus alles oplost) dat ze niet altijd door kundige mensen geleid worden.
Ik zou als ik zou willen morgen een cursus kunnen opzetten en ik zou het de mensen allemaal wel eens even kunnen vertellen hoe dat ze het moeten aanpakken.
En ik weet wel wát he, want ik heb altijd honden gehad. Maar ik vind zelf niet dat ik voldoende weet om mensen daarin te begeleiden.
Ik heb zelf ook wel eens op cursussen gezeten en gezien waar mensen de fout in gingen.
En dát mensen de fout in gaan, dat is niet zo gek. In een leerproces maak je fouten. Maar wat ik zo raar vond is dat die mensen niet bijgestuurd werden door de trainer.
Zoiets als wat jij hierboven zegt, schreeuwen naar de honden. Ja, daar heeft zo'n hond wat aan... Ik heb ze ook zien mopperen en die hond die ging gewoon door met wat hij deed want hij snapte er geen hol van.
Maar waar was de trainer op dat moment? Waarom zag hij dat niet? Waarom legde hij niet uit dat het zo niet werkt? Het is namelijk exact zoals Cesar milan zegt, dat hij geen honden traint, maar mensen. Als mensen maar weten hoe ze met hun hond om moeten gaan, heeft hij niets meer te doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Schandalig!!!! arme hond komt van de regen in de drup!!!
Afbeelding
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

iones schreef: Wat ik niet snap is dat zo'n vrouw zelf niet merkt dat ze te kort schiet en eens wat meer probeert te weten te komen over honden, door wat over ze te lezen om inzicht te verkrijgen en op een goede cursus te gaan.

Punt met cursussen (die worden vaak heilig verklaard want mensen doen wel eens voorkomen alsof een cursus alles oplost) dat ze niet altijd door kundige mensen geleid worden.
Ik zou als ik zou willen morgen een cursus kunnen opzetten en ik zou het de mensen allemaal wel eens even kunnen vertellen hoe dat ze het moeten aanpakken.
En ik weet wel wát he, want ik heb altijd honden gehad. Maar ik vind zelf niet dat ik voldoende weet om mensen daarin te begeleiden.
Ik heb zelf ook wel eens op cursussen gezeten en gezien waar mensen de fout in gingen.
En dát mensen de fout in gaan, dat is niet zo gek. In een leerproces maak je fouten. Maar wat ik zo raar vond is dat die mensen niet bijgestuurd werden door de trainer.
Zoiets als wat jij hierboven zegt, schreeuwen naar de honden. Ja, daar heeft zo'n hond wat aan... Ik heb ze ook zien mopperen en die hond die ging gewoon door met wat hij deed want hij snapte er geen hol van.
Maar waar was de trainer op dat moment? Waarom zag hij dat niet? Waarom legde hij niet uit dat het zo niet werkt? Het is namelijk exact zoals Cesar milan zegt, dat hij geen honden traint, maar mensen. Als mensen maar weten hoe ze met hun hond om moeten gaan, heeft hij niets meer te doen.
Soms zitten mensen op een cursus om te kunnen zeggen dat ze op een cursus zitten en dat het dus allemaal aan de instructeur ligt.
Maar op een cursus zitten betekend ook dat je zelf tijd en energie in de training van je hond moet steken.
Dat je wat moet doen met de tips die de instructeur je geeft.
Hoeveel mensen zijn er niet die het toch beter weten dan de instructeur, die als je je omgedraaid hebt alweer vergeten zijn wat de instructeur net verteld heeft?
Standvastige instructeur die dan nog doorgaat met tips geven en veel begeleiding.
Dat komt wel weer als de eigenaren met de handen in het haar zitten en dan wél doorhebben dat de instructeur wat zinnigs heeft te vertellen...
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”