Fizgig schreef:@iones, daar heb je gelijk in hoor, volgens mij, dat ze gewoon niet met honden om kan gaan. Ze snapt ook helemaal niet hoe je een hond bij kunt sturen, ze schreeuwt alleen maar tegen ze. De honden lopen ook nooit bij haar in de buurt en als ze niet willen komen, gaat ze steeds harder schreeuwen. Ze komt dan echt een beetje raar over. En heel erg gefrustreerd. Ik snap dus ook niet dat ze er dan toch weer aan begint, dat is toch steeds voor jezelf ook weer een vervelende ervaring.
Mijn vriend zegt dat het door haar enorme onzekerheid komt, dat zou kunnen natuurlijk, ze lijkt een beetje neurotisch ook. Ze vraagt meestal aan ons of ze met ons op mag lopen, zodat de honden kunnen spelen en lekker moe worden. De laatste tijd doen we dat niet meer, want de vorige ging nog wel naar andere honden toe, maar deze is erg moeilijk in de omgang met andere honden, en dat kan ze niet bijsturen. En daar reageren mijn honden ook niet goed op. En dan die blafband erbij, ik kan het niet met mijn geweten verenigen dat die af gaat omdat hij met mijn honden speelt. Shelly laat ik niet meer in zijn buurt komen iig, terwijl die meestal makkelijk is. Maar ik heb haar al weer een tijdje niet in het park gezien, het is ook wat kouder. Maar wie weet heeft ze het licht gezien, ik hoop het.
En Renee, wat knap zeg. Het was helemaal niet in me opgekomen dat ze echt aan een nieuwe hond zouden beginnen, met die gefrustreerde oproep. Kom jij met je glazen bol, haha. Maar je hebt eerder gelijk gehad met dit soort dingen, helaas wel zou je zeggen.
Wat ik niet snap is dat zo'n vrouw zelf niet merkt dat ze te kort schiet en eens wat meer probeert te weten te komen over honden, door wat over ze te lezen om inzicht te verkrijgen en op een goede cursus te gaan.
Punt met cursussen (die worden vaak heilig verklaard want mensen doen wel eens voorkomen alsof een cursus alles oplost) dat ze niet altijd door kundige mensen geleid worden.
Ik zou als ik zou willen morgen een cursus kunnen opzetten en ik zou het de mensen allemaal wel eens even kunnen vertellen hoe dat ze het moeten aanpakken.
En ik weet wel wát he, want ik heb altijd honden gehad. Maar ik vind zelf niet dat ik voldoende weet om mensen daarin te begeleiden.
Ik heb zelf ook wel eens op cursussen gezeten en gezien waar mensen de fout in gingen.
En dát mensen de fout in gaan, dat is niet zo gek. In een leerproces maak je fouten. Maar wat ik zo raar vond is dat die mensen niet bijgestuurd werden door de trainer.
Zoiets als wat jij hierboven zegt, schreeuwen naar de honden. Ja, daar heeft zo'n hond wat aan... Ik heb ze ook zien mopperen en die hond die ging gewoon door met wat hij deed want hij snapte er geen hol van.
Maar waar was de trainer op dat moment? Waarom zag hij dat niet? Waarom legde hij niet uit dat het zo niet werkt? Het is namelijk exact zoals Cesar milan zegt, dat hij geen honden traint, maar mensen. Als mensen maar weten hoe ze met hun hond om moeten gaan, heeft hij niets meer te doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen