Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

weer hond in de opvang

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: weer hond in de opvang

Ongelezen bericht door Biet »

iones schreef:Ik vind de hond leuk. En ik vang hem op maar ik hou hem niet. Ik heb dit namelijk wel eens vaker gedaan. Op deze manier kan ik iets uitrichten.
Maar dan.

De hond MOET geholpen worden. Niet helpen is geen optie. en dat gaat veel geld kosten. Hoe ga je dat oplossen? Ik had in de eerste instantie dus de hondenbescherming gebeld maar die liet het afweten.
Als ik het niet zou kunnen betalen, zou ik er niet aan beginnen.
Als ik er wel aan begin, aanvaard ik dus ook de kosten.
Of ik daar ooit wat van terug zie, zie ik dan wel weer.
En anders neem ik dat verlies (maar dat had ik eigenlijk al ingecalculeerd op het moment dat ik me af vroeg of ik het wel kon betalen).
Maar dat is zoals ik met zaken om ga.
Wiel
chris'76
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder x Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door chris'76 »

Het zal wel weer een wantrouwende opmerking van Chris wezen maar toch ff...... :tongue:

Een DA die de fokker belt om de hond uit het fok programma te halen met een entopion?
Een DA ziet vaak genoeg een hond waar eigenlijk niet gefokt mee moet worden denk aan HD, patella luxatie. Het enigste wat een DA kan en mag doen is de eigenaar die bij hem/haar onder behandeling ten strengste afraden om met die hond te fokken maar uit een fok programma halen kan een DA niks aan doen. En een onbekende fokker erover bellen al helemaal niet.... Hij/zij heeft een geheimhouding.... Zelf voor een DA is het al moeilijk om aangifte te doen van dierenmishandeling.
En een eigenaar verplichten afstand te doen van zijn hond?????? :scratch:
Een DA die echt voor het dier gaat kan ook alleen de materialen rekenen en de operatie in eigen tijd doen.... Dan ben je niet zo duur uit.......

Ik begin toch echt te twijfelen over sommige echte heden in dit wirwar van verhalen.
Zal wel weer een vreemde eend in de vijver zijn maar oke..... :19:
Het wordt wel erg vaag op deze manier....
Ik haak af. Het geeft mij een nare smaak in de mond.... :klaar:
LEVEN EN LATEN LEVEN
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

chris'76 schreef:Het zal wel weer een wantrouwende opmerking van Chris wezen maar toch ff...... :tongue:

Een DA die de fokker belt om de hond uit het fok programma te halen met een entopion?
Een DA ziet vaak genoeg een hond waar eigenlijk niet gefokt mee moet worden denk aan HD, patella luxatie. Het enigste wat een DA kan en mag doen is de eigenaar die bij hem/haar onder behandeling ten strengste afraden om met die hond te fokken maar uit een fok programma halen kan een DA niks aan doen. En een onbekende fokker erover bellen al helemaal niet.... Hij/zij heeft een geheimhouding.... Zelf voor een DA is het al moeilijk om aangifte te doen van dierenmishandeling.
En een eigenaar verplichten afstand te doen van zijn hond?????? :scratch:
Een DA die echt voor het dier gaat kan ook alleen de materialen rekenen en de operatie in eigen tijd doen.... Dan ben je niet zo duur uit.......

Ik begin toch echt te twijfelen over sommige echte heden in dit wirwar van verhalen.
Zal wel weer een vreemde eend in de vijver zijn maar oke..... :19:
Het wordt wel erg vaag op deze manier....
Ik haak af. Het geeft mij een nare smaak in de mond.... :klaar:
kijk en dat hadden wij nou vanaf het begin al ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Biet schreef: Als ik het niet zou kunnen betalen, zou ik er niet aan beginnen.
En anders neem ik dat verlies (maar dat had ik eigenlijk al ingecalculeerd op het moment dat ik me af vroeg of ik het wel kon betalen).
Ik kan het wel betalen, maar ik kan dit niet geregeld of vaak doen. Moet ik ook niet doen.
Moest ik het volle pond betalen, kon ik het niet. Nu heb ik een manier gevonden om de hond te helpen.
Hadden jullie een betere financiele manier gevonden om de hond te helpen?

En waar halen jullie vandaan dat de eigenaar verplicht wordt afstand te doen van zijn hond? Dat kan toch helemaal niet! Als hij niet had gewild dan was het niet gebeurd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

No offense maar dat is niet mogelijk tenzij je bakken met geld naast je hebt liggen. Ik vind in dit verhaal 800~1000 aanschafkosten, een operatie van 900,- en dan binnen een paar maanden nog eens dat bedrag af moeten tikken op zich best belastend met het vooruitzicht datzelfde bedrag misschien nog een paar keer kwijt te zijn. Een hobby mag best wat kosten maar 3 x 900,- ongeveer is best een bak geld. :wink:
Ik snap dat meneer bij 2 keer 900,- al zijn wenkbrauwen even optrekt, dat is een netto modaal maand inkomen voor een gezin.

Verder neem ik het verhaal niet al te serieus. Iones wil vooral heel erg graag geloofd worden maar beschikt blijkbaar ook over de nodige middelen en contacten dus los het lekker op en klaar. :ok:
'Oooow Lars ik hou van je' :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :lief:
'hahaha jij bent geweldig' :mrgreen:

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

iones schreef:
dagmar88 schreef:

:denken: En het leven van die hond compleet overhoop gooien met verhuizingen en operaties is natuurlijk voor de HOND?
Is een operatie dan ooit natuurlijk? Moeten we dan nooit meer een dier of mens laten opereren? :denken:
Weet jij hoeveel hondenlevens overhoop worden gegooid op marktplaats en in het asiel? En dan een hond helpen met herplaatsen binnen huiselijke sfeer veroordeel jij? Had die hond dan werkelijk afgemaakt moeten worden???????? Het is niet de moeite waard geweest om die hond nog een fijn leven te laten hebben????

Ik geloof dat de mensen hier nu alle gevoel voor proporties kwijtgeraakt zijn!!!!!

:mrgreen: Je leest niet goed.
Een hond herplaatsen vind ik heel anders dan meerdere keren van huis wisselen en er in een nieuwe omgeving maar even een operatie tegenaan gooien ja :19:
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Qal schreef:
No offense maar dat is niet mogelijk tenzij je bakken met geld naast je hebt liggen. Ik vind in dit verhaal 800~1000 aanschafkosten, een operatie van 900,- en dan binnen een paar maanden nog eens dat bedrag af moeten tikken op zich best belastend met het vooruitzicht datzelfde bedrag misschien nog een paar keer kwijt te zijn. Een hobby mag best wat kosten maar 3 x 900,- ongeveer is best een bak geld. :wink:
Ik snap dat meneer bij 2 keer 900,- al zijn wenkbrauwen even optrekt, dat is een netto modaal maand inkomen voor een gezin.

Verder neem ik het verhaal niet al te serieus. Iones wil vooral heel erg graag geloofd worden maar beschikt blijkbaar ook over de nodige middelen en contacten dus los het lekker op en klaar. :ok:
No worries, is zo'n beetje wat ik wil zeggen.
Ik ga ervan uit dat als je een dergelijke beslissing neemt, ook de consequenties overziet.
En ik heb de mogelijke oplossingen ook al voorbij zien komen in dit topic; mogelijk had ik in deze situatie een topic geopend in 'medisch', om eens te horen wat de mensen hier ervan af weten en vervolgens contact opgenomen met verschillende da's.
Maar die eerste beslissing, of die hond überhaupt er zou komen, zou simpelweg afhangen van of ik me dat kan veroorloven.
Wiel
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Qal schreef: No offense maar dat is niet mogelijk tenzij je bakken met geld naast je hebt liggen. Ik vind in dit verhaal 800~1000 aanschafkosten, een operatie van 900,- en dan binnen een paar maanden nog eens dat bedrag af moeten tikken op zich best belastend met het vooruitzicht datzelfde bedrag misschien nog een paar keer kwijt te zijn. Een hobby mag best wat kosten maar 3 x 900,- ongeveer is best een bak geld. :wink:

Nou, dat is lang geleden dat ik me echt boos zit te maken, maar bij deze! Is een hond tegenwoordig een hobby? Op aard gezet door de godalmachtige mens en als de hobby te duur wordt mag ut dood? Mijn hobby is 3 maanden geleden overleden en als hij morgen weer levend en wel hier kon zijn verkoop ik daar met liefde mijn auto, fiets en goude tand voor. Ik vind het echt een schokkende uitspraak..als je hobby 3 x 900 euro gaat kosten..tja ! Hoe arrogant en afgestompt kun je wezen! Een hond is geen hobby; het is een dier met een eigen belevingwereld en recht op zorg. Een recht verkregen vanwege het simpele feit dat wij mensen hem zo nodig moesten fokken en hebben. Respect voor onze honden graag en doe ze niet af als hobby.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik ook, maar ik vind het een denkfout. Een hond is een levend wezen waar we allemaal zo gek op zijn omdat ze zo dicht bij ons staan. We nemen de verantwoordelijkheid op ons om het leven van onze dieren de moeite waard te maken; ook zij leven maar 1 keer. Ik vind er geen respect voor het dier uitspreken als je een hond enkel ziet als hobby. Een zieke hond of oude hond, een hond met probleemgedrag..dat hoort ook bij het nemen van een hond. Dat behelst veel meer dan een liefhebberij of hobby. Honden hebben is niet altijd leuk .
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
LaureV
Actief
Mijn ras(sen): bordercollie

Ongelezen bericht door LaureV »

Ik ben het helemaal met Eline eens. Hier wordt wel eens vergeten dat niemand verplicht is een huisdier te houden, en dat het niet gaat om een fiets.
Het gaat verdorie over levende wezens, waar je een verantwoordelijkheid tegenover hebt.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Ik heb in mijn volwassen leven al heel veel dieren opgevangen die anders waarschijnlijk geen kans meer gehad zouden hebben, zo nu ook weer Luna, maar ik heb altijd wel eerst overdacht of het financieel te doen is.

Je kunt niet al de ellende van de hele wereld op je rug nemen maar dat wat ik zelf op mijn rug neem draag ik ook zelf.

Verder denk ik het mijne over deze toestand,......
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Qal
Zeer actief

Eline* schreef:Ik ook, maar ik vind het een denkfout. Een hond is een levend wezen waar we allemaal zo gek op zijn omdat ze zo dicht bij ons staan. We nemen de verantwoordelijkheid op ons om het leven van onze dieren de moeite waard te maken; ook zij leven maar 1 keer. Ik vind er geen respect voor het dier uitspreken als je een hond enkel ziet als hobby. Een zieke hond of oude hond, een hond met probleemgedrag..dat hoort ook bij het nemen van een hond. Dat behelst veel meer dan een liefhebberij of hobby. Honden hebben is niet altijd leuk .
Het is goed met je. Je kent ons, weet wat we hebben en als je alles een beetje hebt gevolgd weet je prima hoe wij in elkaar steken.
Blijft een hond nog steeds een hobby, kan er echt niks meer van maken en ik begrijp dat als je een pup neemt je niet verwacht binnen een jaar 2700,- kwijt te zijn met uitzicht blijkbaar op meer. Ik heb het niet, daarmee zeg ik niet dat ik een operatie niet zou doen maar hebben? Nee. :wink:

Alsnog geloof ik geen zak van het verhaal Iones maar deze moraalridderij ook niet of ik doe inkomenstechnisch gezien iets vreselijk verkeerd. :19:

renee-uk
Zeer actief

LaureV schreef:Ik ben het helemaal met Eline eens. Hier wordt wel eens vergeten dat niemand verplicht is een huisdier te houden, en dat het niet gaat om een fiets.
Het gaat verdorie over levende wezens, waar je een verantwoordelijkheid tegenover hebt.
en waar lees je dan dat mensen hier die niet zo instemmen met de iones methode die verantwoordelijkheid niet hebben?
je kunt ook overdrijven hoor, honden zijn inderdaad levende wezens waar je verantwoordelijk voor bent, maar je hoeft ze nou ook weer niet heilig te verklaren.
er zijn nou eenmaal mensen die een dusdanig hoog bedrag niet in hun achterzakje hebben zitten, maar dat maakt ze nog geen slechte hondeneigenaar.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ach alles draaid om geld en het hebben of houden is ook van geld afhankelijk.
Kun je wel zeggen dat het geen fiets is en dat is het namelijk ook niet.
Een hond is eigenlijk ook maar een luxe produkt als het er op aan komt en valt of staat bij de gratie van geld.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik ben het helemaal met Biet eens. Als je aan zoiets begint, moet je zorgen dat je zelf de kosten kunt dragen en dat je er niet voor naar de voedselbank moet als het geld niet terug komt.

Verder heb ik niet het hele topic gelezen maar ik raak een beetje in de war van de vermengeling van zakelijke belangen en emoties, ik neem aan dat dat namelijk de reden was dat de hond werd gered. Maar die emotie lees ik nergens meer terug later in het verhaal. Ik krijg echt zoiets van, breng die hond maar naar mij (niet echt hoor) want nu is niemand meer echt bezig met het welzijn van de hond. Die waarschijnlijk hartstikke in de war en gestressed is nu. Denk niet dat de ogen het grootste probleem zijn van deze hond maar meer het eigenaarschap.

En, iones, ik vroeg me ook af, wat was je intentie toen je dit topic opende? Je zet jezelf wel in een kwetsbare positie want je vraagt in je eerste post om tips, maar je specificeert dat nergens. Dus gaan mensen overal iets over zeggen. Mijn advies is, bedenk wat je voor advies wilt, en schrijf meteen het hele verhaal met alle details op. Dan maar een lang verhaal, ik vind het niet erg om dat te lezen en vele anderen ook niet. En geef dan aan waar je hulp bij nodig hebt. Anders krijg je van alles naar je hoofd. Ik geloof wel dat je iets goeds wilt doen trouwens, de manier waarop is misschien het probleem. Misschien wil je wel te graag en dan kan het zijn dat je tegen problemen aanloopt.
iones
Zeer actief

Fizgig schreef:
En, iones, ik vroeg me ook af, wat was je intentie toen je dit topic opende? Je zet jezelf wel in een kwetsbare positie want je vraagt in je eerste post om tips, maar je specificeert dat nergens. Dus gaan mensen overal iets over zeggen. Mijn advies is, bedenk wat je voor advies wilt, en schrijf meteen het hele verhaal met alle details op. Dan maar een lang verhaal, ik vind het niet erg om dat te lezen en vele anderen ook niet. En geef dan aan waar je hulp bij nodig hebt. Anders krijg je van alles naar je hoofd. Ik geloof wel dat je iets goeds wilt doen trouwens, de manier waarop is misschien het probleem. Misschien wil je wel te graag en dan kan het zijn dat je tegen problemen aanloopt.
Ik kan niet alle details opschrijven Fizgig.
Toen ik dit topic begon kende ik niet eens alle details. Deze komen stukje bij beetje naar boven. Gisteren ben ik weer een aantal details te weten gekomen die ik eerder nog niet wist.

Verder zou het niet discreet zijn om alles hier neer te zetten. Ik wil eigenlijk het verhaal objectief neer proberen te zetten zonder oordeel van mijn kant. Want ik ben namelijk de enige partij die hier verhaal geeft. De andere partijen (dierenartsen, eigenaar en fokker) hier hebben geen stem, zijn hier geen lid van het forum. Ze kunnen hun inbreng dus niet geven en zich derhalve niet verdedigen.

Van de fokker wil ik nog wel even iets zeggen: hij heeft goed gehandeld. En dat ben ik dus ook gisteren pas weer te weten gekomen. De fokker hoeft niet afgevallen te worden. En nu ik dat weet, heb ik inmiddels via de vereniging gevraagd of hij wil meehelpen met herplaatsen.

Tips heb ik niet meer nodig.
Maar het zou wél fijn zijn als er voor mij meegezocht wordt naar een zeer goed adres voor deze hele lieve lobbes van een hond die overigens wel heel energiek is en waar veel tijd in gaat zitten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik zou haar graag opnemen maar ik heb het niet in me wat ervoor nodig is om een Duitse staande op te voeden. En ik wil de chemie die er is tussen Bruno en Shelly niet bederven.

Maar ik denk dat als je aan een grotere soort hond begint, je wel weet dat een eventuele operatie veel geld kost. Meer dan 1000 euro is geen uitzondering. Van Bruno wisten we ook niks toen we hem adopteerden, zou best kunnen dat ie slechte heupen heeft bijvoorbeeld. Maar dat hebben we wel ingecalculeerd, tenminste, voor zover dat kan natuurlijk. Ik heb ook geen geldboom in de tuin staan, maar als het ècht moet, kunnen we wel 1000 euro ofzo betalen in één keer. Hoe we dat later dan weer oplossen, zien we dan wel weer. Dat bedoel ik, daar moet je wel toe in staat zijn, anders kun je er beter niet aan beginnen. Ik las hier een keer een mexicaans spreekwoord, ging dan over paarden, maar die zeggen, een paard met een arme eigenaar, arm arm paard. Waarmee ze bedoelen dat een paard duur is in onderhoud en het paard zal niet meteen doodgaan met een arme eigenaar, maar een arm persoon kan niet de medische kosten dragen als het ziek wordt bijvoorbeeld. Dus kan een paard maar beter een eigenaar hebben met een flinke portemonnee. En laat Nederland nou toevallig vol zitten met mensen met een flinke portemonnee, laten we eerlijk zijn.

Van deze hond is het al bekend maar bij grotere honden krijg je de duurdere problemen ook meestal pas als ze wat ouder worden. En dat neemt men op de koop toe hoor, de meeste dan. Er zijn wel mensen die hun hond de deur uitdoen omdat ze de medische kosten niet meer kunnen dragen maar dat is wel de minderheid.

Dus ik denk dat je de hond nog wel kwijt raakt, maar de vraag is of de nieuwe eigenaar alle medische kosten wel wil vergoeden. Dus in die zin zou je de hond kunnen redden, door de medische kosten op je te nemen. Dat is wel heel filantropisch, maar de hond heeft het wel nodig. Dan herplaats je de hond zo, dat weet ik zeker. Of je spreekt met een nieuwe eigenaar af dat je de kosten deelt. Misschien kun je dat ook wel vast laten leggen in een contract ofzo.

Maar ik denk eigenlijk dat dat niet gaat lukken, als ik zo tussen de regels door lees, je hebt het echt nodig dat iemand je die kosten terug betaalt. Dan zou ik zeggen dat je je hebt vergist in de consequenties/verwikkelingen/mensen waar je mee te maken krijgt, kan iedereen gebeuren en ik heb het ook meegemaakt. Het zou wel heel aardig zijn als de nieuwe eigenaar ook de 900 euro wil vergoeden die al besteed is. De toekomstige operaties, zou nog kunnen. Maar die al zijn gedaan, is voor de rekening van degene die toen de eigenaar was. Toch?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Qal schreef:
Eline* schreef:Ik ook, maar ik vind het een denkfout. Een hond is een levend wezen waar we allemaal zo gek op zijn omdat ze zo dicht bij ons staan. We nemen de verantwoordelijkheid op ons om het leven van onze dieren de moeite waard te maken; ook zij leven maar 1 keer. Ik vind er geen respect voor het dier uitspreken als je een hond enkel ziet als hobby. Een zieke hond of oude hond, een hond met probleemgedrag..dat hoort ook bij het nemen van een hond. Dat behelst veel meer dan een liefhebberij of hobby. Honden hebben is niet altijd leuk .
Het is goed met je. Je kent ons, weet wat we hebben en als je alles een beetje hebt gevolgd weet je prima hoe wij in elkaar steken.
Blijft een hond nog steeds een hobby, kan er echt niks meer van maken en ik begrijp dat als je een pup neemt je niet verwacht binnen een jaar 2700,- kwijt te zijn met uitzicht blijkbaar op meer. Ik heb het niet, daarmee zeg ik niet dat ik een operatie niet zou doen maar hebben? Nee. :wink:

Alsnog geloof ik geen zak van het verhaal Iones maar deze moraalridderij ook niet of ik doe inkomenstechnisch gezien iets vreselijk verkeerd. :19:

Ik heb het ook niet, maar dat maakt nog niet dat ik vind dat je het niet moreel verplicht bent je dier te laten helpen en inslapen sowieso geen optie hoort te zijn. Hoe het vervolgens bekostigd moet worden is vraag twee maar de vraag alleen al is een heel ander uitgangspunt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Qal
Zeer actief

Eline* schreef: Ik heb het ook niet, maar dat maakt nog niet dat ik vind dat je het niet moreel verplicht bent je dier te laten helpen en inslapen sowieso geen optie hoort te zijn. Hoe het vervolgens bekostigd moet worden is vraag twee maar de vraag alleen al is een heel ander uitgangspunt.
Ik heb ook nergens gezegd dat inslapen een optie is maar wel dat dit vreselijk veel geld is en als je het niet hebt? Ik ben in het algemeen niet van mening dat je een dier altijd maar moet laten helpen gewoon omdat het kan. Het moet wel zin hebben. Verder vind ik het hele verhaal een beetje stinken, beginnend met de titel alsof de wereld zoveel beter af is met die maffe Iones. :19:
Het klopt gewoon niet. Ergens missen delen en/of zijn ze juist toegevoegd...

iones
Zeer actief

dagmar88 schreef:

:mrgreen: Je leest niet goed.
Een hond herplaatsen vind ik heel anders dan meerdere keren van huis wisselen en er in een nieuwe omgeving maar even een operatie tegenaan gooien ja :19:
Meerdere keren? Ze zat bij de eigenaar.
Ik ben nu het tussenstation i.p.v. het asiel die meestal in zulke gevallen het tussenstation is.
En vanuit mijn adres moet ze op haar defenitief nieuwe adres terecht komen.

Dus meerdere keren van huis wisselen is in dit geval inherent, zoals altijd wanneer een hond weg moet op de plek waar hij is. Ik zie het verschil niet. Je bent dus het gevoel voor proporties kwijt en zoekt nu gewoon iets om negatief over te doen.
iones
Zeer actief

Eline* schreef:
Nou, dat is lang geleden dat ik me echt boos zit te maken, maar bij deze! Is een hond tegenwoordig een hobby? Op aard gezet door de godalmachtige mens en als de hobby te duur wordt mag ut dood? Mijn hobby is 3 maanden geleden overleden en als hij morgen weer levend en wel hier kon zijn verkoop ik daar met liefde mijn auto, fiets en goude tand voor. Ik vind het echt een schokkende uitspraak..als je hobby 3 x 900 euro gaat kosten..tja ! Hoe arrogant en afgestompt kun je wezen! Een hond is geen hobby; het is een dier met een eigen belevingwereld en recht op zorg. Een recht verkregen vanwege het simpele feit dat wij mensen hem zo nodig moesten fokken en hebben. Respect voor onze honden graag en doe ze niet af als hobby.
Tjezes, wat heb je dat mooi onder woorden gebracht! Amen!
renee-uk
Zeer actief

Qal schreef:
Eline* schreef: Ik heb het ook niet, maar dat maakt nog niet dat ik vind dat je het niet moreel verplicht bent je dier te laten helpen en inslapen sowieso geen optie hoort te zijn. Hoe het vervolgens bekostigd moet worden is vraag twee maar de vraag alleen al is een heel ander uitgangspunt.
Ik heb ook nergens gezegd dat inslapen een optie is maar wel dat dit vreselijk veel geld is en als je het niet hebt? Ik ben in het algemeen niet van mening dat je een dier altijd maar moet laten helpen gewoon omdat het kan. Het moet wel zin hebben. Verder vind ik het hele verhaal een beetje stinken, beginnend met de titel alsof de wereld zoveel beter af is met die maffe Iones. :19:
ik ben te allen tijde bereid om af te zien van luxe en sober te leven als dat nodig is voor mijn hond, maar mijn auto verkopen of -wat ook al wel geopperd wordt- zelfs mijn huis om aan benodigd geld te komen, gaat me vele stappen te ver.
ik ben ook niet bereid om nog voor duizenden euro's (of ponden in mijn geval) te investeren in mijn gina, die sowieso al in haar laatste levensfase beland is, al zal ik er wel voor zorgen dat die laatste levensfase prettig voor haar is.
het zal wel hard zijn en ik zal nu ongetwijfeld te horen krijgen dat ik niks om mijn honden geef, maar dat zij dan maar zo.
gelukkig weet ik zelf beter.

ben het met qal eens dat aan dit verhaal van iones een viezig luchtje zit, maar dat zei ik pagina's geleden al.
Afbeelding

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Nou zo denken wij er precies over. We ontzeggen onze honden niet de zorg die ze nodig hebben voor een leuk bestaan maar we maken wel de overweging of het dat waard is.
En volgens mij hebben die Maya's toch gelijk gekregen met die nieuwe levensfase, want jezus. Renee en Qal zijn het wel erg vaak eens :LOL:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Qal schreef:
Maar de keuze van de baas om in te slapen omdat de hond te veel kost is toch waar het hier mede over gaat? En dat een operatie zin moet hebben en geen verlenging van lijden is lijkt me duidelijk. Dan heb je ook geen oog meer voor het belang van de hond.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Als je dat dus echt niet hebt en het lukt je op geen enkele manier dan is het het verstandigste om de hond af te staan, zoals nu ook gebeurt lijkt te zijn. Alleen als er nu ineens financieel wel meer mogelijk is dan is het erg curieus dat dat in eerste instantie niet zo was.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

wat een gezeik. ik heb een kat overgenomen van iemand die het erg slecht kreeg. kat blijkt patella luxatie in de 4e graad te hebben (erg slecht dus) kan geopereerd worden a 2000. euro per poot want ook het bovenste bijbeen bot moet iets aan gebeuren omdat de stand van de poten niet goed staat. in deze kat gaat ook de spuit, ten eerste omdat ik het de kat niet aan wil doen met 12 weken revalidatie en ook omdat ik dat geld niet heb. ook al had ik het geld, had ik het ook nog niet gedaan.
deze hond is nu 1x geopereerd en moet minimaal nog een keer. is er daarna een garantie dat het klaar is? wat denk je wat het met de hond doet, iedere keer een narcose.

als iones deze hond heeft opgevangen moet ze ook niet zeuren dat het haar eigen geld er in gaat zitten. dat is de consequentie van opvangen.
ellen
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Mit schreef:Als je dat dus echt niet hebt en het lukt je op geen enkele manier dan is het het verstandigste om de hond af te staan, zoals nu ook gebeurt lijkt te zijn. Alleen als er nu ineens financieel wel meer mogelijk is dan is het erg curieus dat dat in eerste instantie niet zo was.
Eens ;-) De vraag is alleen of dat ineens een soort van schuld van iones is ;-)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik vind er nogal een verschil inzitten dat het hier gaat om een jonge hond die met een vrij simpele operatie weer gewoon, zonder pijn en ongemakken, door het leven kan gaan. Daar steek je maar je geld in (of je leent het of je zorgt voor een afbetalingsregeling), anders schaf je je geen hond aan.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Rami schreef:Ik vind er nogal een verschil inzitten dat het hier gaat om een jonge hond die met een vrij simpele operatie weer gewoon, zonder pijn en ongemakken, door het leven kan gaan. Daar steek je maar je geld in (of je leent het of je zorgt voor een afbetalingsregeling), anders schaf je je geen hond aan.
Wat een gelul zeg .
Die hond liep er al en de meeste mensen gaan zich niet in de schulden steken van een paar duizend euro.
Dat jij armoe wil lijden ,wil niet zeggen dat een ander het ook moet doen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

bouvierpoedel schreef:
Rami schreef:Ik vind er nogal een verschil inzitten dat het hier gaat om een jonge hond die met een vrij simpele operatie weer gewoon, zonder pijn en ongemakken, door het leven kan gaan. Daar steek je maar je geld in (of je leent het of je zorgt voor een afbetalingsregeling), anders schaf je je geen hond aan.
Wat een gelul zeg .
Die hond liep er al en de meeste mensen gaan zich niet in de schulden steken van een paar duizend euro.
Dat jij armoe wil lijden ,wil niet zeggen dat een ander het ook moet doen.
Die hond liep er al?
Die hond is toch gewoon aangeschaft door de eerste eigenaar? En die eerste eigenaar heeft het geld er niet voor over gehad en heeft dan maar gekozen voor inslapen. Terecht dat een da daar niet aan mee werkt, overigens.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”