Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

slapen/sip/alleen!!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

kempen

slapen/sip/alleen!!

Ongelezen bericht door kempen »

hallo daar,
ik heb een mid.slag schauzer/zwart/4jr/teef. Charly. Afgelopen augustus heb ik geheel onverwacht na 3 weken vakantie me cocker spaniel, Joy, moeten laten inslapen. Deze logeerde bij mijn moeder en is in 3 weken helemaal afgetakeld, heel zielig. Charly logeerde ergens anders, deze hadden we donderdagavond opgehaald en Joy vrijdags, ze kon bijna niks meer en hebben m na 3 dagen al moeten laten inslapen! Dus dat ging allemaal heel snel. Charly moest toen we Joy hadden gehaald helemaal niks van d'r hebben, ze ruikte heel vreemd en voor Charly was dit ook raar dat in ene Joy zo ziek was, ze is niet in de buurt geweest en reageerde helemaal niet op Joy, was zelfs een soort bang. :hmmm:
Maar goed, na overlijden van Joy is Charly heel stilletjes geworden, binnen doet ze alleen maar slapen, buiten is ze de vrolijkheid zelf maar ze komt alleen voor mij d'r mand uit niet voor mijn man en/of kinderen, ze blijft de hele dag op mand of kleed liggen. Buiten is het dus wel "leuk" maar ook erg bang geworden van andere honden, ze loopt met een boog eromheen en moet er helemaal niks van hebben, gilt al snel als er evt. gespeeld gaat worden, alleen van de honden die ze kent, van mijn vriendin en moeder accepteert ze. Na een eind lekker gewandeld te hebben, ploft ze weer neer!!Nu is het wel zo dat Joy de "leider" was, als er buiten wat gebeurde vloog ze er tussen en heel snel haren omhoog, daar heeft Charly zich altijd achter verscholen, maar staat er nu alleen voor! :scratch:
We doen totaal niet zielig tegen m, vinden dat ie maar moet harden en als ze bij mij haar mand niet uitkomt ga ik er ook niet heen, vind dat ze zelf maar moet komen. Maar het is gewoon geen vrolijke hond meer, zodra buiten met bal alle aandacht naar haar gaat is het leuk, maar geen bal is niet leuk en als dat over is is het ook gelijk niks meer! Vind het zo ongezellig, ze komt binnen nooit 's effe bij je kijken of zo! Voorheen wel....
Nu kwam het ter sprake om er weer een hond bij te nemen, maarja zal dat beter worden, voor het zelfde is het geen leider!! en een pup of misschien een volwassen hond en dan een reu??!! Wie heeft hier ervaringen mee of herkent dit.
Twijfel heel erg of dit wel een oplossing zou zijn! :denken:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: slapen/sip/alleen!!

Ongelezen bericht door lieke »

Neem er een leuke volwassen herplaatsreu bij of een heel stabiele teef waar ze zich aan op kan trekken.
Als ik een herplaatser erbij neem, dan neem ik de andere honden wel altijd mee om op neutraal terrein kennis te laten maken. Ik zie snel genoeg of het klikt tussen de nieuweling en de roedel.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

bij twijfel niet doen is mijn credo.
ik vind het sowieso niet zo heel erg verstandig om er een hond bij te nemen voor de andere hond als je dat zelf al niet zo ziet zitten.
kan best dat ze het leuk gaan hebben samen, maar voor hetzelfde geld wordt het geen koppeltje en dan zit je met een hond die niet voldoet aan de reden waarvoor ie in huis kwam en die je eigenlijk niet had willen hebben.

kan het zijn dat charly schijnzwanger is?
anders misschien even met haar naar de da voor een check up, wie weet heeft ze wat onder de leden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kempen

Ongelezen bericht door kempen »

Bedankt alvast voor jullie advies/raad.
Nee ze is niet schijnzwanger, ze is geholpen. Ze is gewoon ook heel erg gehecht aan mij. Als een van mijn kinderen of me man haar roepen, vraagt ze vaak een soort "goedkeuring" van mij, en dan gaat ze ook naar hun toe, dat heeft ze overigens altijd gedaan maar is nu wel erger geworden. Ze is echt een werkhond die voor mij "door het vuur " gaat om een voorbeeld te geven!
Als er een bal gegooid word en er toevallig ook een andere hond meerent haakt ze snel af, soort bangerig of zo, terwijl ik denk dat ze dan gerust zou winnen maar haakt ze af!!
Het is niet zo dat ik geen tweede hond erbij wil, maar vraag me af of dat een oplossing zou kunnen zijn?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Als Charly altijd alleen maar samen met Joy op pad is geweest kan ze zich nu behoorlijk onzeker voelen.
Is het mogelijk om trainingen met haar te gaan doen waarbij ze zelf prestaties kan leveren?
G&G, behendigheid o.i.d.

Een hond die leert dat er geprezen wordt voor goed uitgevoerde oefeningen kan zich een stuk zekerder gaan voelen.
Als je vindt dat ze zich maar moet harden zou je haar daar een handje bij kunnen helpen :wink:

Heb je haar wel volledig laten checken door de DA?
Eerst medische oorzaken uitsluiten voor je verder met haar aan de slag gaat :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”