ik heb een mid.slag schauzer/zwart/4jr/teef. Charly. Afgelopen augustus heb ik geheel onverwacht na 3 weken vakantie me cocker spaniel, Joy, moeten laten inslapen. Deze logeerde bij mijn moeder en is in 3 weken helemaal afgetakeld, heel zielig. Charly logeerde ergens anders, deze hadden we donderdagavond opgehaald en Joy vrijdags, ze kon bijna niks meer en hebben m na 3 dagen al moeten laten inslapen! Dus dat ging allemaal heel snel. Charly moest toen we Joy hadden gehaald helemaal niks van d'r hebben, ze ruikte heel vreemd en voor Charly was dit ook raar dat in ene Joy zo ziek was, ze is niet in de buurt geweest en reageerde helemaal niet op Joy, was zelfs een soort bang.

Maar goed, na overlijden van Joy is Charly heel stilletjes geworden, binnen doet ze alleen maar slapen, buiten is ze de vrolijkheid zelf maar ze komt alleen voor mij d'r mand uit niet voor mijn man en/of kinderen, ze blijft de hele dag op mand of kleed liggen. Buiten is het dus wel "leuk" maar ook erg bang geworden van andere honden, ze loopt met een boog eromheen en moet er helemaal niks van hebben, gilt al snel als er evt. gespeeld gaat worden, alleen van de honden die ze kent, van mijn vriendin en moeder accepteert ze. Na een eind lekker gewandeld te hebben, ploft ze weer neer!!Nu is het wel zo dat Joy de "leider" was, als er buiten wat gebeurde vloog ze er tussen en heel snel haren omhoog, daar heeft Charly zich altijd achter verscholen, maar staat er nu alleen voor!

We doen totaal niet zielig tegen m, vinden dat ie maar moet harden en als ze bij mij haar mand niet uitkomt ga ik er ook niet heen, vind dat ze zelf maar moet komen. Maar het is gewoon geen vrolijke hond meer, zodra buiten met bal alle aandacht naar haar gaat is het leuk, maar geen bal is niet leuk en als dat over is is het ook gelijk niks meer! Vind het zo ongezellig, ze komt binnen nooit 's effe bij je kijken of zo! Voorheen wel....
Nu kwam het ter sprake om er weer een hond bij te nemen, maarja zal dat beter worden, voor het zelfde is het geen leider!! en een pup of misschien een volwassen hond en dan een reu??!! Wie heeft hier ervaringen mee of herkent dit.
Twijfel heel erg of dit wel een oplossing zou zijn!