Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hilarisch, die Tappie van ons

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Hilarisch, die Tappie van ons

Ongelezen bericht door LongFields »

Tapas is een beetje een rare, maar daardoor kan ze enorm grappig zijn. Ze wil het liefst altijd iets voor me doen, een "taak" hebben, daar ben ik achter gekomen. Prima, dus ze krijgt van mij tijdens het wandelen iets te dragen, een balletje van rubber. Die taak neemt ze heel serieus en in tegenstelling tot Nozem, die dat helemaal niks vind en liever in de bosjes struint naar lekkere luchten, laat ze zich door niets afleiden als ze maar dat balletje in haar bek heeft.

Natuurlijk wil ze het liefst dat ik af en toe met het balletje gooi. Dat doe ik ook wel eens, maar meestal pas nadat ze daar iets voor gedaan heeft. Even een gehoorzaamheidsdingetje, even ergens op springen en poseren voor een snelle foto of iets dergelijks.
Als ze haar balletje in haar bek heeft hoef ik haar absoluut niet te belonen met iets lekkers, daar draait ze haar kop voor om want dat bálletje, dáár is haar alles om te doen!

Nu liggen er in het bos heel veel gerooide bomen te wachten op transport, sommigen zijn al in stukken gezaagd en gestapeld, anderen liggen in hun gehele lengte zonder zijtakken langs de paden. Als ik tegen Tapas zeg "erop" dan springt ze op zo'n boomstam en loopt hem in de lengte af, om ergens te blijven staan en lief te gaan kijken naar me zodat ik een foto kan maken. Daarna volgt de beloning, een keer met het balletje gooien.

Maar nu heeft ze dus verzonnen dat ze wel wil dat ik vaker met het balletje gooi, dus is iedere boomstam die ze ziet een aanleiding om er heel netjes overheen te draven en aan het einde te blijven staan, in de hoop dat ik mijn camera pak en een foto maak zodat ze daarna het balletje kan gaan halen wat ik voor haar gooi. Gisteren was dat echt hilarisch, ze zag een boomstam, keek even kort mijn kant uit en hoppa, daar ging ze weer!

Toen het op eigen initiatief uitvoeren van dit "kunstje" niet hielp verzon ze wat anders, en dat was dit:

Afbeelding

Op de stam springen, een stukje erop draven en dan met de voorpoten op een andere stam gaan staan poseren!
Eric en ik hebben er om in een deuk gelegen! Het was niet dat ze dat 1x deed, ze blééf het maar doen!

Wat een mafketel is het toch! :LOL:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Hilarisch, die Tappie van ons

Ongelezen bericht door Miranda »

:I:
Of je het over Skadi hebt :LOL:
(Edit: Af en toe kijken wij elkaar grijnzend aan en zeggen dan zoiets als 'nou, ze geeft toch echt een héél duidelijk commando, waarom DOE je het dan niet?' :tongue: )
Laatst gewijzigd door Miranda op 26 nov 2012 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Miranda schreef::I:
Of je het over Skadi hebt :LOL:
:mrgreen:

Gisteren wilde ze ook zo'n enorme stapel al gesneden boomstammen beklimmen, maar daar hebben wij maar een stokje voor gestoken. Dat ding was op het hoogste punt een meter of 3 hoog denk ik, en er hing een waarschuwing aan om er niet op te klimmen. :schrik:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ze is gewoon slim :LOL:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Annedee »

Wat een slimmerd! Langzaam word jij dus getrained om balletjes te gooien, haha. En dan die laatste foto, die oogjes vol verwachting, "kijk baasje ik doe het goed hè", dat vind ik zo leuk aan honden, dat ze zelf dingen uitvogelen.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Annedee schreef:Wat een slimmerd! Langzaam word jij dus getrained om balletjes te gooien, haha.
Nee hoor, want ik gooi het balletje niet op haar verzoek, alleen als ze iets heeft gedaan wat ik gevraagd heb. :wink:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

LongFields schreef:
Annedee schreef:Wat een slimmerd! Langzaam word jij dus getrained om balletjes te gooien, haha.
Nee hoor, want ik gooi het balletje niet op haar verzoek, alleen als ze iets heeft gedaan wat ik gevraagd heb. :wink:
Precies, als je daar aan begint met zulke tiepjes is het hek van de dam :schrik:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hahaha ik zie gelijk zo'n hyperactiefje voor me springen 'foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto' :smile2: :smile2:

Lieffff :I:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Caro. schreef:Hahaha ik zie gelijk zo'n hyperactiefje voor me springen 'foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto' :smile2: :smile2:
Dat doet ze dus juist niet. Ze blijft als een standbeeld staan, heel geconcentreerd, en houdt mijn hand in de gaten in de hoop dat die in de zak verdwijnt waar mijn gsm/camera in zit. :mrgreen:
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

ik vind het lief :I:
Groetjes Heidi
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Ik vind het ook lief! Zelf hebben we er ook zo 1 die graag iets voor je doet, Kali. Ze mag boodschappen naar binnen dragen, als ik thuis iets laat vallen kan ze het voor me oprapen als het in haar bek past. Ik kan het best zelf maar ze doet het zo graag. En inderdaad de bal dragen als we aan het wandelen zijn dat is echt een TAAK met hoofdletters. Alleen als ik dat haar laat doen doet ze niks anders meer, alleen met de hoogst belangrijke bal in mijn knieholtes lopen. Dus die krijgt ze dan pas na de sanitaire stops want zelfs dat doet ze dan niet meer als ze de bal heeft. En uiteraard krijgt ze na zo'n hoogst belangrijke keurige volbrachte taak een koekje :mrgreen:

Kira doet niks voor me, nooit gedaan ook. Die is een beetje mislukt als herder. Een balletje weggooien is leuk die haalt ze wel op maar vervolgens krijg je die nooit meer terug :mrgreen: En de bal naar huis dragen doe je zelf maar volgens haar :pffff: :pffff:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

astrid schreef:Ik vind het ook lief! Zelf hebben we er ook zo 1 die graag iets voor je doet, Kali. Ze mag boodschappen naar binnen dragen, als ik thuis iets laat vallen kan ze het voor me oprapen als het in haar bek past. Ik kan het best zelf maar ze doet het zo graag. En inderdaad de bal dragen als we aan het wandelen zijn dat is echt een TAAK met hoofdletters. Alleen als ik dat haar laat doen doet ze niks anders meer, alleen met de hoogst belangrijke bal in mijn knieholtes lopen. Dus die krijgt ze dan pas na de sanitaire stops want zelfs dat doet ze dan niet meer als ze de bal heeft. En uiteraard krijgt ze na zo'n hoogst belangrijke keurige volbrachte taak een koekje :mrgreen:

Kira doet niks voor me, nooit gedaan ook. Die is een beetje mislukt als herder. Een balletje weggooien is leuk die haalt ze wel op maar vervolgens krijg je die nooit meer terug :mrgreen: En de bal naar huis dragen doe je zelf maar volgens haar :pffff: :pffff:
Ja, dat lijkt me ook erg irritant, zo'n bal met hond eraan in je knieholtes. :wink:
Tapas doet dat niet, soms naast je met haar balletje, en dan wil ze hem wel eens tegen mijn bovenbeen duwen om haar punt te maken, maar meestal loopt ze ergens voor me uit, al speurend naar iets wat ze kan doen om het gooien met haar balletje voor elkaar te krijgen.

Nozem heeft dat ook helemaal niet in zich, die rent gezellig mee als ik het balletje gooi, onderwijl proberend Tapas te blocken en weg te duwen (wat ze voorheen altijd bij Sjefke deed), maar die zal een balletje echt niet apporteren zo lang er een andere hond is om het balletje te brengen.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Caro. schreef:Hahaha ik zie gelijk zo'n hyperactiefje voor me springen 'foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto' :smile2: :smile2:
Dat doet ze dus juist niet. Ze blijft als een standbeeld staan, heel geconcentreerd, en houdt mijn hand in de gaten in de hoop dat die in de zak verdwijnt waar mijn gsm/camera in zit. :mrgreen:

Oooo dat is liever!! Kaya die doet ook van alles, maar dan dus juist hyper actief, dus ik zag haar juist over die boomstammen sjezen 'kijk mij, kijk mij, joehoeeeeeee' :LOL: Maar dat stilstaan is wel heel leuk, haha.... bevroren voor de foto en die komt maar niet :jank: :boos:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

astrid schreef:Ik vind het ook lief! Zelf hebben we er ook zo 1 die graag iets voor je doet, Kali. Ze mag boodschappen naar binnen dragen, als ik thuis iets laat vallen kan ze het voor me oprapen als het in haar bek past. Ik kan het best zelf maar ze doet het zo graag. En inderdaad de bal dragen als we aan het wandelen zijn dat is echt een TAAK met hoofdletters. Alleen als ik dat haar laat doen doet ze niks anders meer, alleen met de hoogst belangrijke bal in mijn knieholtes lopen. Dus die krijgt ze dan pas na de sanitaire stops want zelfs dat doet ze dan niet meer als ze de bal heeft. En uiteraard krijgt ze na zo'n hoogst belangrijke keurige volbrachte taak een koekje :mrgreen:

Hahaha, hier dus hetzelfde verschil tussen de twee honden:

Kaya is als Kali, ze doet alles voor je, alleen zo idioot ver doorgedreven dat ik er weleens kribbig van word.

Puchu doet niets, hahaha, hij doet alleen wat als hij er zelf beter van wordt en er zin in heeft :LOL: Ik heb nog nooit een hond meegemaakt met zo'n lage 'will to please', maar het heeft ook echt z'n charme en ik kan er meestal gelukkig om lachen.
Afbeelding
A good dog never dies...

josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Haha, alsof het over Spiky gaat! :lol1:

Die verdient brokjes met mooi zitten/poseren op een boomstam oid. En dus rènt hij door het bos naar de hem bekende stammetjes, om daar dan met zijn koppie scheef schattig te gaan zitten zijn. Aan mij de taak om "nieuwe" plekjes voor hem te zoeken!

Afbeelding

:tongue:
Afbeelding
Rosan's Sandra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosan's Sandra »

Ik hou d'r van, honden die vragen om te werken!
Zo heb ik er dus 3 lopen die altijd wat willen doen tijdens de wandeling, hahaha :lol1:
Groetjes Sandra
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Gekke slimme Tapas. :D
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Slim meisje :I:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Caro. schreef:

Hahaha, hier dus hetzelfde verschil tussen de twee honden:

Kaya is als Kali, ze doet alles voor je, alleen zo idioot ver doorgedreven dat ik er weleens kribbig van word.
Zou dat een Rottweilerding zijn dat overdreven fanatieke volgens mij wel he :mrgreen: Ik kan er van bepaalde dingen erg kribbig worden wat haar aangaat, al word het wel wat minder naarmate ze ouder word, ze is nu 10. Ze kan wel perfect luisteren en doet alles wat je van haar vraagt dan is ze geloof ik echt gelukkig. Commando aan de voet kan ze nog steeds niet normaal, als ze voor me zit en ik geef dat commando dan springt ze achterstevoren direct links naast me :piew: Keurig een rondje om me heen lopen en dan gaan zitten doet ze nooit.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Rosan's Sandra schreef:Ik hou d'r van, honden die vragen om te werken!
Zo heb ik er dus 3 lopen die altijd wat willen doen tijdens de wandeling, hahaha :lol1:
Ik vind het ook wel heel leuk hoor. Was dat bij Nozem en Sjefke veel minder gewend dan nu bij Tapas.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Heerlijk :)

Wij hadden gister ook zo'n moment...
Jura op de bank met frisbee, die van de bank valt. Zij 'huilen' ik kan er niet bij. Dus ik til 'm op voor haar en weet al waar het naar toe gaat. Ja hoor, oeps! weer zogenaamd perongeluk de frisbee van de bank. Dus ik weer optillen, zij helemaal in haar sas, raar doen op de bank met de frisbee en ja hoor weer van de bank duwen.
Toen was ze zelf per ongeluk ook half van de bank af gevallen en schoof ze heel onopvallend haar voorpoten weer terug de bank op, zo van 'ik kan er echt niet zelf bij hoor, pak jij 'm weer op?'.

:D
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

runninggirl schreef:Heerlijk :)

Wij hadden gister ook zo'n moment...
Jura op de bank met frisbee, die van de bank valt. Zij 'huilen' ik kan er niet bij. Dus ik til 'm op voor haar en weet al waar het naar toe gaat. Ja hoor, oeps! weer zogenaamd perongeluk de frisbee van de bank. Dus ik weer optillen, zij helemaal in haar sas, raar doen op de bank met de frisbee en ja hoor weer van de bank duwen.
Toen was ze zelf per ongeluk ook half van de bank af gevallen en schoof ze heel onopvallend haar voorpoten weer terug de bank op, zo van 'ik kan er echt niet zelf bij hoor, pak jij 'm weer op?'.

:D
:LOL:
Dat is dus gewoon conditioneren van de baas. Dat doet Jura dus heel goed, als je er steeds intrapt. :wink:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ik houd daar wel van :mrgreen: Het is er volgens mij echt 1 met karakter of niet?
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Elmo/maureen schreef:Het is er volgens mij echt 1 met karakter of niet?
Ja, dat kun je wel zeggen. Behoorlijk wat karakter inderdaad, en niet altijd even eenvoudig.
Elmo/maureen
Zeer actief

LongFields schreef:
Elmo/maureen schreef:Het is er volgens mij echt 1 met karakter of niet?
Ja, dat kun je wel zeggen. Behoorlijk wat karakter inderdaad, en niet altijd even eenvoudig.
ah ok, mag ik vragen wat er niet eenvoudig aan is?
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Leuk Suzanne :lol1: :lol1:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Elmo/maureen schreef: ah ok, mag ik vragen wat er niet eenvoudig aan is?
Tuurlijk mag je dat vragen. :wink:
Wat ik het lastigst van Tapas vind is haar aangeboren talent om alles te willen regelen, als ze meent dat dat door een ander niet gedaan wordt. Zo is ze in staat om een hond die niet naar diens baas luistert en toch komt buurten weg te snauwen, en dat gaat dan behoorlijk fel. Ditzelfde corrigeren heeft ze ook regelmatig gedaan bij Sjefke toen die ouder en fysiek minder sterk was. Dan moesten de honden van mij stoppen met blaffen, 2 gaven daar gehoor aan en Sjefke blafte door, waarop Tapas dan Sjefke ging corrigeren in mijn plaats. Dat is erg lastig geweest er weer uit te krijgen. Als ik in een groep loop waar 1 hond in haar ogen irritant blaft of kliert, dan schroomt ze niet om die hond te corrigeren.
Verder is ze enorm alert en reactief, en dat vergt van mij dus ook veel oplettendheid. Het is geen sociaal wonder naar andere honden toe, als ze ze nog niet kent moet ik haar goed in de gaten houden, ik kan haar niet overal op af laten gaan want soms vindt ze ze wel leuk, en soms niet waarop ze uit kan vallen. Ze heeft nog nooit gaten gemaakt maar reageert wel behoorlijk pittig.
Honden die ze heeft leren kennen zijn geen probleem, zoals je misschien wel gezien hebt aan de foto's van met Dana, en voorheen ook met Diesel erbij. En van sommige honden kan ze weer alles hebben. Dat is voor mij vrij onvoorspelbaar, omdat ik op voorhand niet altijd in kan schatten welke honden ze wel en niet leuk vind.
En ze is waakser dan ik van mijn honden gewend ben, beschermender. Voor mij is het bij haar lastiger om sterk in mijn schoenen te staan en de leidersrol te pakken, omdat zij heel snel geneigd is die van mij over te willen nemen.

Verder is het de fijnste hond om mee te sporten die ik gehad heb tot nu toe, ze wil altijd werken en heeft aan een half woord genoeg. Ze luistert ook het beste van mijn honden, waar Nozem nog wel eens eigenwijs is zal Tapas zelden tot nooit haar vingers in haar oren doen als ik iets van haar verlang.
Elmo/maureen
Zeer actief

[quote="LongFields"]

Een echte regelteef dus ;) Wel sneu dat ze het ook bij Sjefke deed. En is het sexe gebonden of niet, hoe ze reageert op de andere hond?

Wel fijn dat ze zo goed luistert :mrgreen: Daar kun je denk iets meer/sneller mee bereiken dan 1 die af en toe de bananen in de oren stopt w.b.t gedrag.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Elmo/maureen schreef: Een echte regelteef dus ;)
Ja, en niet zo'n klein beetje ook. :wink:
Elmo/maureen schreef:Wel sneu dat ze het ook bij Sjefke deed. En is het sexe gebonden of niet, hoe ze reageert op de andere hond?
Dat vond ik ook heel sneu, heb op een gegeven moment Tapas maar voordat ze dat deed bij haar nekvel gepakt en achter het hekje van de eetkamer weggestopt, dan kon ze er niet bij om op Sjefke te duiken.
Elmo/maureen schreef:Wel fijn dat ze zo goed luistert :mrgreen: Daar kun je denk iets meer/sneller mee bereiken dan 1 die af en toe de bananen in de oren stopt w.b.t gedrag.
Dat is inderdaad wel heel prettig hoor, anders had ik denk ik meerdere keren al met de handen in het haar gezeten.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Heel herkenbaar.
Ook het verhaal van graag met je willen werken en aan een half woord genoeg hebben. Een keer iets doen en ze begrijpt het. Altijd heel snel luisteren en het goed willen doen.
Maar ook het andere gedrag ken herken ik bij Tycha, het willen regelen en corrigeren. Dat was voor mij destijds een reden om haar niet meer los te laten bij andere honden.

Tycha wil ook altijd dat ik een balletje gooi. Ook in huis. Daar kan ik natuurlijk niet gooien dus heb ik haar een keer achteruit laten lopen zodat ze de bal kon vangen. Sindsdien, als ze wil spelen, krijg ik een bal in mijn schoot geworpen en gaat ze naar het balletje staan staren, en dan steeds een stapje verder achteruit. En maar zwaaien met die staart, haar ogen gericht op de bal, met af en toe een blik naar mij. En als ik dan niet reageer, pakt ze het balletje weer uit mijn schoot, om het er met dezelfde vaart weer in te gooien en weer achteruit te gaan lopen. :LOL:
Afbeelding
Groetjes Marja
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”