Natuurlijk wil ze het liefst dat ik af en toe met het balletje gooi. Dat doe ik ook wel eens, maar meestal pas nadat ze daar iets voor gedaan heeft. Even een gehoorzaamheidsdingetje, even ergens op springen en poseren voor een snelle foto of iets dergelijks.
Als ze haar balletje in haar bek heeft hoef ik haar absoluut niet te belonen met iets lekkers, daar draait ze haar kop voor om want dat bálletje, dáár is haar alles om te doen!
Nu liggen er in het bos heel veel gerooide bomen te wachten op transport, sommigen zijn al in stukken gezaagd en gestapeld, anderen liggen in hun gehele lengte zonder zijtakken langs de paden. Als ik tegen Tapas zeg "erop" dan springt ze op zo'n boomstam en loopt hem in de lengte af, om ergens te blijven staan en lief te gaan kijken naar me zodat ik een foto kan maken. Daarna volgt de beloning, een keer met het balletje gooien.
Maar nu heeft ze dus verzonnen dat ze wel wil dat ik vaker met het balletje gooi, dus is iedere boomstam die ze ziet een aanleiding om er heel netjes overheen te draven en aan het einde te blijven staan, in de hoop dat ik mijn camera pak en een foto maak zodat ze daarna het balletje kan gaan halen wat ik voor haar gooi. Gisteren was dat echt hilarisch, ze zag een boomstam, keek even kort mijn kant uit en hoppa, daar ging ze weer!
Toen het op eigen initiatief uitvoeren van dit "kunstje" niet hielp verzon ze wat anders, en dat was dit:

Op de stam springen, een stukje erop draven en dan met de voorpoten op een andere stam gaan staan poseren!
Eric en ik hebben er om in een deuk gelegen! Het was niet dat ze dat 1x deed, ze blééf het maar doen!
Wat een mafketel is het toch!