Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sem WEER gebeten. Nu in poot.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Sem WEER gebeten. Nu in poot.

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik liep gister met Sem, hij was los. Verderop zag ik een man aankomen met twee honden. De kleinste van de twee (middenslag kruising) herkende ik, was hem vaker tegengekomen en wist dat het tussen Sem en hem niet altijd leuk gaat. Andere hondje is een onwijze patser en er heerst altijd veel spanning tussen de twee.

Ik besloot, om gezeur te voorkomen, Sem aan te lijnen. De andere hond begon ons sluipend te naderen en erg te fixeren. Baas liet beide honden gewoon los. Ik zei, voordat de hond bij Sem was; 'Dit gaat niet goed hoor! Pak hem even'. Man ondernam alleen geen actie. Ik probeer door te lopen maar hond liep snel op Sem af. Binnen 1 seconde bijt hij Sem in zijn poot. Semmy meteen gillen en hield zijn poot omhoog. Bloedde flink. Man liep door, ondanks gegil van Sem. Natuurlijk schreeuwde ik dat hij terug moest komen en dat hij bloedde. Waarop de man antwoordde: 'Hij deed helemaal niets!'. Ik werd ineens ontzettend kwaad en heb hem voor het een en ander uitgescholden en gezegd dat hij terug moest komen. Gelukkig deed hij dat en zag ook dat Sem bloedde (ondertussen ook nog janken van de pijn). Als snel draaide hij bij en bood zijn excuses aan. Denk ook dat hij ervan schrok dat ik zo boos werd. Ondertussen let hij niet op, laat de lijn vieren en hondje wil er nog een keer opduiken. Zo fijn.

Heb het telefoonnummer van de man en hij heeft beloof de kosten te vergoeden. Hij liet de hond uit voor iemand anders. Ook zoiets. Het is niet een heel makkelijk, vrij hondje. Ik snap dan dus niet dat je zo'n hond die niet van jezelf is los laat lopen. Afijn. Ben naar de dierenarts geweest gister. Het bleek vrij diep. Moest schoongespoten, wat helse pijn opleverde bij Sem. Dierenarts twijfelde of ze er een krammetje in moest zetten maar wou het toch openlaten ivm infectiegevaar. Het hele dierenarts bezoek was echt verschrikkelijk, eigenlijk. Sem had zoveel pijn en moest op een gegeven moment door mij én twee assistentes in bedwang worden gehouden om het schoon te kunnen maken.

Omdat hij bij de DA pijnstilling en plaatselijke verdoving had gehad (omdat het schoonmaken zoveel pijn deed). Ging het daarna wel met hem. Omdat ik moest werken heb ik hem naar mijn moeder gebracht. Hij was onrustig volgens haar maar liep wel normaal, sprong op de bank etc. Vannacht heeft hij de hele nacht aan zijn wond gelikt. Hij sliep naast ons bed. Deze morgen kon hij niet opstaan en dus ook niet lopen met zijn poot. Het is dik ook nog. Weer de DA gebeld en moet vanmiddag weer komen. Sem is doodongelukkig in ieder geval. Hij kan van pijn niet normaal liggen, lopen en zitten.

Ik ben zelf ff heel verdrietig, dit heeft meer impact gemaakt als toen hij laatst werd gegrepen door die Dalmatiër. Door het hele gebeuren bij de DA maar ook doordat ik nu zie dat hij helemaal met zichzelf aan is. :(
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Re: Sem WEER gebeten. Nu in poot.

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Klinkt misschien heel raar. Maar misschien volgende keer van tevoren zó boos worden dat ze hun hond vást moeten maken! Duidelijk zijn dat je géén hond bij je hond wil! Ik geloof dat ik dat zou gaan doen als m'n hond al 2 keer gepakt was. Arme Sam. Laten ze je dan maar als aso zien, jammer dan. Als dat voorkomt dat je hond gepakt wordt dan moet dat maar.
Beterschap met hem, is niet fijn...
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

je zag het aankomen, waarom tilde je sem dan niet even op?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Arme Sem. Wat al geschreven is, volgende keer gewoon de aankomende hond zelf al wegjagen als je het niet vertrouwd.

En....... als ik zo lees ga je helemaal mee in het zielig zijn van hem (begrijp mij niet verkeerd want het is echt niet fijn).
Probeer jouw emotie naar hem toe niet te tonen. Ik heb er hier 1 die als ik een verbandje om zijn poot doe en op een bepaalde manier zeg, och man toch, loopt hij op 3 poten terwijl er niets aan de hand is.
Idem bij de dierenarts waar hij aardig stampij gemaakt heeft. Leuk is het niet maar hij gaat ook niet dood :wink: Probeer ook de plek af te dekken met een sok bijv. zodat hij er zelf niet heel fanatiek aan kan likken.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Daisy@
Zeer actief

Wat Chrico schrijft is ook wel zo hoor. Indy had en tijd geleden een wond aan haar poot. Zo neutraal mogelijk mee om proberen te gaan. Maar goed, ze krijgt tóch aandacht ermee, hoe je het ook went of keert.
Wond was genezen, ging madam met haar andere poot mank lopen of er iets vreselijks was. Gezegd dat ze normaal moest doen, klaar ermee. En wonderlijk, die poot was opééns genezen :wink:
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Nanna schreef:
tekkel schreef:je zag het aankomen, waarom tilde je sem dan niet even op?
Dit. Dat zou ik met Simone ook doen. En als zulke honden dan alsnóg verhaal willen komen halen krijgen ze daar geheid spijt van.
Inderdaad...hier idem dito...en dat psychologisch gezeik van dat is niet goed als je dit doet bij een hond....kan me gestolen worden.
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Wat is dat toch de laatste tijd... hier vloog gisteren grommend een Duitse herder uit een openstaand huis om Branco wel even te grijpen. DACHT het niet, ik heb hem hoogstpersoonlijk weer terug naar binnen gejaagd. :S: Zijn we helemaal belazerd...!!

Misschien moet jij ook met een stok gaan lopen? Dan kan je Sem wat meer verdedigen. Zowieso, als je het aan ziet komen, maak front en ga ZELF naar voren, Sem achter jou. Veel honden bedenken zich dan al.

Beterschap voor Sem... :(
Laatst gewijzigd door Nakisha op 21 nov 2012 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

Arme Sem...Beterchap er mee...
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief

@ tekkel & Nanna: Dat had ik inderdaad moeten doen. Ik moet eerlijk bekennen dat het op een gegeven moment zo snel ging
Dat ik een beetje aan de grond genageld stond ofzo. Maar jullie hebben volkomen gelijk.

Voor de rest voel ik me nu inderdaad klote. Ik heb Semmy alleen niet behandeld als zielig. Bij de dierenarts was ik heel rustig
En heb ik niet gedaan alsof de wereld verging. Hoop niet dat het overkomt alsof ik doe alsof hij bijna doodgaat. ;-)
Snap wel wat jullie zeggen hoor en ik probeer er rekening mee te houden!
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Oh au.. :ugh:
Heel veel beterschap voor Sem!
En volgende keer gewoon optillen, als jij dat nodig vind.
Voorkomen is beter dan genezen!
Daisy@
Zeer actief

Lin-C schreef:@ tekkel & Nanna: Dat had ik inderdaad moeten doen. Ik moet eerlijk bekennen dat het op een gegeven moment zo snel ging
Dat ik een beetje aan de grond genageld stond ofzo. Maar jullie hebben volkomen gelijk.

Voor de rest voel ik me nu inderdaad klote. Ik heb Semmy alleen niet behandeld als zielig. Bij de dierenarts was ik heel rustig
En heb ik niet gedaan alsof de wereld verging. Hoop niet dat het overkomt alsof ik doe alsof hij bijna doodgaat. ;-)
Snap wel wat jullie zeggen hoor en ik probeer er rekening mee te houden!
Is ook vreselijk moeilijk hoor. Moet ook altijd doorbijten om het niet zielig te vinden. Je kan niets uitleggen, ze begrijpen er niets van hé.
Lin-C
Zeer actief

@ Daisy: Dat is het inderdaad. Precies wat je zegt. :wink:

We zijn vanmiddag weer bij de DA geweest. Blijkt in ieder geval geen aanstellerij van hem. Het is flink ontstoken en sowieso dus zwaar gekneusd. Dierenarts zegt dat het zelfs gebroken kan zijn maar er tot noch toe niet vanuit gaat. Hij heeft een spuit morfine gehad en nog wat antibiotica. Moet vrijdag toch weer met hem komen. Mocht het dan nog zo ontstoken zijn moet het waarschijnlijk opengesneden worden. Hij ligt nu sinds 14:00 in zijn mand. Beetje te spacen van de morfine.
Lin-C
Zeer actief

Jion schreef:Arme Sem en arme jij. :(

Beterschap voor hem, ik hoop dat het pootje snel geneest! :ok:

Heb je het adres van die man? Toen Rosca eens was gebeten had de tegenpartij ook beloofd de dierenartskosten te vergoeden, om het vervolgens gewoon niet te doen. :evil:
Dank je! :flower:

Ik heb zijn telefoonnummer. Had vanmiddag op zijn voicemail ingesproken. Toen ik net terug was van de DA belde hij terug en vertelde dat hij al contact had opgenomen met zijn verzekering. Hij heeft nogmaals beloofd het te betalen/vergoeden dus daar gaan we dan maar vanuit. Het heeft nu in ieder geval al €100,- gekost. Heb nog niets betaald omdat ik vrijdag weer heen moet.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

vivke1965 schreef:
Nanna schreef:
tekkel schreef:je zag het aankomen, waarom tilde je sem dan niet even op?
Dit. Dat zou ik met Simone ook doen. En als zulke honden dan alsnóg verhaal willen komen halen krijgen ze daar geheid spijt van.
Inderdaad...hier idem dito...en dat psychologisch gezeik van dat is niet goed als je dit doet bij een hond....kan me gestolen worden.
Dit dus.... sterkte met Sem..... hoop dat hij snel weer de oude is.
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Ik til Balou ook op wanneer ik zie dat er een hond op ons af komt stormen.
Ookal heeft de hond goede bedoelingen, kleine hondjes blijven kwetsbaar.
En je hebt groot gelijk dat je zo boos bent geworden hoor, toch niet normaal dat hij eigenlijk door wilde lopen.
Ik hoop dat zijn pootje snel geneest :roos:
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Wat een akelige schrik zeg!!
Hoop dat zijn pootje weer snel goed genezen zal...
Voor jou en Sem allebei een knuffel... :knuffel:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Ohw wat balen zeg! Hopelijk is het niet gebroken. Gelukkig wel een man die zijn verantwoordelijkheid lijkt te nemen. Beterschap voor Sem :ok:
tekkel
Erelid

Lin-C schreef:@ tekkel & Nanna: Dat had ik inderdaad moeten doen. Ik moet eerlijk bekennen dat het op een gegeven moment zo snel ging
Ik heb het ook wel gehad: dacht ik 'zal ik haar nu optillen? Nee, nog even wachten', en dan was het te laat :schrik: Bovendien is Eeb eigenlijk iets te groot&zwaar voor mij om even omhoog te houden :mrgreen:

Beterschap met Sem!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Het beste met Sem, tja raad, proberen het voor te zijn lukt mij ook niet altijd :ok:
Over het optillen...dat heeft hier weinig nut, til ik ze op komen ze nu hoogstens een meter van de grond, dat zou in principe juist een beste hap hoogte zijn voor een grote hond.
Ik schuif ze achter me en verwijder de hond liever zelf :wink:.
Toen Lille loops was heb ik weleens met haar boven mijn hoofd gestaan, dat doe ik echt nooit meer...kon de hond niet wegkrijgen en werd samen met Ollie, totaal in elkaar gestampt.
Lille was de lachende derde (hond) :D
Lin-C
Zeer actief

tekkel schreef:
Ik heb het ook wel gehad: dacht ik 'zal ik haar nu optillen? Nee, nog even wachten', en dan was het te laat :schrik: Bovendien is Eeb eigenlijk iets te groot&zwaar voor mij om even omhoog te houden :mrgreen:

Beterschap met Sem!
Nou ja, zo dus inderdaad een beetje. Wat het ook nog is, ik ben die hond vaker tegengekomen en als Sem en hij dan beide los waren was er heel veel spanning maar nog nooit gevochten ofzo. Dat ik nu besloot aan te lijnen was omdat er nog een hond bij was (lab x molosser ofzo) en probeerde een confrontatie met die twee uit de weg te gaan. Ach...achteraf he. :wink:
Lin-C
Zeer actief

Canis Sapiens schreef:
vivke1965 schreef:Inderdaad...hier idem dito...en dat psychologisch gezeik van dat is niet goed als je dit doet bij een hond....kan me gestolen worden.
Precies, ik doe het ook wel eens...krijg je meteen van alle kanten "het is geen baby" / "het is de natuur" enz enz
Nee joh, dan laat ik mn hondje van 10 kg aan de riem gewoon op de grond staan als er twee enorme molossers met ballen zo groot als basketballen aan komen rennen.

Mensen moeten verdorie gewoon hun beesten bij zich houden als je daar om vraagt!! Ook al doet hij niets, gaat het altijd goed of wat dan ook. Asociaal is het verdorie!
Zo.

Veel sterkte met je Sem, gelukkig jaar dat je je even hebt "laten gaan" door boos te worden, hopelijk dat hij er ook van leert. Jammer dat het moet maarja.
:LOL:

Ik moest ook even lachen om je stukje over Molossers met ballen als basketballen.
Waarschijnlijk zal ik hem nog meer moeten beschermen inderdaad. Hoe ik dat doe zal een beetje van de situatie afhangen. Ben er voorlopig wel ff klaar mee. :oeps:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Nanna schreef:
tekkel schreef: Bovendien is Eeb eigenlijk iets te groot&zwaar voor mij om even omhoog te houden :mrgreen:
Volgende keer aan de wawa. :lol1:
Die takel je gewoon aan zijn halsband omhoog :E:
Halsband is wel sneu maar aan het tuigje gaat dat inderdaad prima. :pffff:

Rot zeg voor Sem. Gaat het alweer wat beter met 'm?
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Jee wat een pech weer zeg! Idd optillen de volgende keer.
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Daisy@
Zeer actief

Dit soort verhalen zou mij toch wel tegen houden om alleen een klein hondje te willen. Even voor de duidelijkheid, ik heb NIETS tegen kleintjes, heb er zelf ook gehad en van genoten! (ze zijn vaak wel groot in de geest!)
Maar de angst dat het mis gaat als er iets op af stormt, pff, dat zou ik heel eng vinden.

Hoe gaat het nu?
tekkel
Erelid

Daisy@ schreef:Dit soort verhalen zou mij toch wel tegen houden om alleen een klein hondje te willen. Even voor de duidelijkheid, ik heb NIETS tegen kleintjes, heb er zelf ook gehad en van genoten! (ze zijn vaak wel groot in de geest!)
Maar de angst dat het mis gaat als er iets op af stormt, pff, dat zou ik heel eng vinden.

Hoe gaat het nu?
het is soms ook wel eng, maar aan de andere kant: hij zit meestal 22 uur per dag veilig thuis :wink:
Lin-C
Zeer actief

Het gaat een stuk beter. Gister ging hij er voorzichtig weer op lopen. Wond zag er ook beter uit.
Vandaag lijkt alles weer helemaal prima, is gewoon zichzelf. Loopt goed en wil graag wandelen. Komt nog wel veel vocht uit de wond.
Ik zou vandaag eigenlijk voor controle gaan maar vond het zelf niet zo nodig. Dierenarts heeft telefonisch wat vragen gesteld en vond het ook beter als we het hier even bij zouden laten (brengt allemaal ook ontzettend veel stress met zich mee). Hij likt constant aan de wond en de dierenarts vind dat wel een probleem, zij is bang dat het dan weer gaat ontsteken. Ze adviseerde een kap bij hun op te halen en die om te doen. Ik heb besloten hem goed in de gaten te houden en gewoon 'nee' te zeggen wanneer hij eraan likt. Semmy kennende wordt een kap omdoen een drama. :engel:
Lin-C
Zeer actief

tekkel schreef:
Daisy@ schreef:Dit soort verhalen zou mij toch wel tegen houden om alleen een klein hondje te willen. Even voor de duidelijkheid, ik heb NIETS tegen kleintjes, heb er zelf ook gehad en van genoten! (ze zijn vaak wel groot in de geest!)

Hoe gaat het nu?
het is soms ook wel eng, maar aan de andere kant: hij zit meestal 22 uur per dag veilig thuis :wink:
Voor ik Sem kreeg had ik weinig met kleine hondjes. Eigenlijk thuis altijd grote honden gehad en ook familie die alleen maar grote honden had. Maar nu ben ik verkocht aan kleine hondjes. :ugh: Ik zou zo nog tien Semmy's willen. Ondanks de 'gevaren'.
Daisy@
Zeer actief

Met z'n tienen zijn ze wel sterker waarschijnlijk! Jagen ze straks zo'n groot bakbeest met ballen als een basketbal weg! Je weet maar nooit hoor.
En ja, ik waardeer die kleintjes ook zeker. Zal niet zeggen dat er nooit een kleintje meer zal komen. Maar eng blijft het. En natuurlijk zit hij de meeste tijd veilig, gelukkig wel!

Maar mooi dat het beter gaat, en dat hij luistert naar 'nee' als hij eraan zit!
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Likken zou ontstekingen veroorzaken? Wat een onzin! Ten eerste stimuleert het de doorbloeding door het likken, ten tweede werkt speeksel ontsmettend. Als je google erop los laat vind je legio artikelen hierover, maar even een voorbeeld: http://gezondheid.blog.nl/algemeen/2008 ... es-sneller

Het wordt wat anders als je hij de huid steeds weer kapot zou likken en bijten, maar ik zou zelf aan dat likken niets doen. Toen mijn (inmiddels) oudje Tessa bijna 12 jaar geleden door dr Crama werd geopereerd aan patella, kreeg zij een gaasachtige sticker over de wond. Likken was goed en een kap was onzin. Die man was echt super.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”