Ik besloot, om gezeur te voorkomen, Sem aan te lijnen. De andere hond begon ons sluipend te naderen en erg te fixeren. Baas liet beide honden gewoon los. Ik zei, voordat de hond bij Sem was; 'Dit gaat niet goed hoor! Pak hem even'. Man ondernam alleen geen actie. Ik probeer door te lopen maar hond liep snel op Sem af. Binnen 1 seconde bijt hij Sem in zijn poot. Semmy meteen gillen en hield zijn poot omhoog. Bloedde flink. Man liep door, ondanks gegil van Sem. Natuurlijk schreeuwde ik dat hij terug moest komen en dat hij bloedde. Waarop de man antwoordde: 'Hij deed helemaal niets!'. Ik werd ineens ontzettend kwaad en heb hem voor het een en ander uitgescholden en gezegd dat hij terug moest komen. Gelukkig deed hij dat en zag ook dat Sem bloedde (ondertussen ook nog janken van de pijn). Als snel draaide hij bij en bood zijn excuses aan. Denk ook dat hij ervan schrok dat ik zo boos werd. Ondertussen let hij niet op, laat de lijn vieren en hondje wil er nog een keer opduiken. Zo fijn.
Heb het telefoonnummer van de man en hij heeft beloof de kosten te vergoeden. Hij liet de hond uit voor iemand anders. Ook zoiets. Het is niet een heel makkelijk, vrij hondje. Ik snap dan dus niet dat je zo'n hond die niet van jezelf is los laat lopen. Afijn. Ben naar de dierenarts geweest gister. Het bleek vrij diep. Moest schoongespoten, wat helse pijn opleverde bij Sem. Dierenarts twijfelde of ze er een krammetje in moest zetten maar wou het toch openlaten ivm infectiegevaar. Het hele dierenarts bezoek was echt verschrikkelijk, eigenlijk. Sem had zoveel pijn en moest op een gegeven moment door mij én twee assistentes in bedwang worden gehouden om het schoon te kunnen maken.
Omdat hij bij de DA pijnstilling en plaatselijke verdoving had gehad (omdat het schoonmaken zoveel pijn deed). Ging het daarna wel met hem. Omdat ik moest werken heb ik hem naar mijn moeder gebracht. Hij was onrustig volgens haar maar liep wel normaal, sprong op de bank etc. Vannacht heeft hij de hele nacht aan zijn wond gelikt. Hij sliep naast ons bed. Deze morgen kon hij niet opstaan en dus ook niet lopen met zijn poot. Het is dik ook nog. Weer de DA gebeld en moet vanmiddag weer komen. Sem is doodongelukkig in ieder geval. Hij kan van pijn niet normaal liggen, lopen en zitten.
Ik ben zelf ff heel verdrietig, dit heeft meer impact gemaakt als toen hij laatst werd gegrepen door die Dalmatiër. Door het hele gebeuren bij de DA maar ook doordat ik nu zie dat hij helemaal met zichzelf aan is.