Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

grommen op bed

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: grommen op bed

Ongelezen bericht door renee-uk »

Fizgig schreef: @Renee, ik weet wel iets over ontwikkelingsstoornissen en pdd-nos. Ik heb zelfs een schizofrene cliënt begeleid. Dus ik vraag me af wat je eigenlijk bedoelt. Ik geef geen gevaarlijk advies hier, ik vraag allerlei zaken die me nog niet duidelijk waren en suggereer dan een aanpak. Die aanpak is niet toepasbaar in dit geval maar het is geen gevaarlijk advies te noemen. Ik zeg: misschien zou het kunnen helpen, maw een bijdrage kunnen leveren aan de betere verstandhouding tussen kooi de hond en zoon. Ik zat aan praktische adviezen te denken namelijk, dat het heel erg is voor TS is wel duidelijk. En ik denk dat TS kooi heel goed zelf na kan denken welk advies hij/zij opvolgt, daar heeft hij/zij jouw waarschuwing niet voor nodig, lijkt me.
dat je wat weet over ontwikkelingsstoornissen daar twijfel ik geen moment aan, dat je minder verstand van hondengedrag hebt lijkt me ook wel duidelijk en daar doelde ik op.
je geeft hier en regelmatig in andere topics ook gevaarlijke en/of onzinnige adviezen fizgig, precies zoals tara ook al opmerkte.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Wat een onzin, Renee. Ik ben toch niet de enige die het zegt. Wat weet jij eigenlijk van mensen zoals de zoon van kooi? Dus waarom kun je dan in dit topic advies geven? Dit gaat meer over de zoon van TS dan de hond hoor.

Ik vind het wel storend worden dat je steeds dezelfde dingen blijft zeggen als een cassettebandje, Renee, want het is gewoon onzin dat ik altijd onzinnige en gevaarlijke adviezen geef. Dat jij ze gevaarlijk en onzinnig vind, okee, maar dat is niet iedereen met je eens. En wie ben jij om te bepalen wat een onzinnig advies is? En gevaarlijk lijkt me zwaar overdreven. Het komt ook een beetje vreemd over af en toe, vind ik. Maar je mag het altijd blijven zeggen van mij hoor. Mensen bepalen zelf wat ze doen en welke adviezen ze opvolgen en ik ben vrij om die te geven, als ik dat wil. En dan mag jij er weer overheen pissen, goed? Ik vind dat niet nodig maar goed, ieder zijn meug.
renee-uk
Zeer actief

Fizgig schreef:Wat een onzin, Renee. Ik ben toch niet de enige die het zegt. Wat weet jij eigenlijk van mensen zoals de zoon van kooi? Dus waarom kun je dan in dit topic advies geven? Dit gaat meer over de zoon van TS dan de hond hoor.

Ik vind het wel storend worden dat je steeds dezelfde dingen blijft zeggen als een cassettebandje, Renee, want het is gewoon onzin dat ik altijd onzinnige en gevaarlijke adviezen geef. Dat jij ze gevaarlijk en onzinnig vind, okee, maar dat is niet iedereen met je eens. En wie ben jij om te bepalen wat een onzinnig advies is? En gevaarlijk lijkt me zwaar overdreven. Het komt ook een beetje vreemd over af en toe, vind ik. Maar je mag het altijd blijven zeggen van mij hoor. Mensen bepalen zelf wat ze doen en welke adviezen ze opvolgen en ik ben vrij om die te geven, als ik dat wil. En dan mag jij er weer overheen pissen, goed? Ik vind dat niet nodig maar goed, ieder zijn meug.
ach hou toch op
wat ga jij doen als die hond toch bijt, ondanks dat ie zoveel respect gekregen heeft voor het zoontje van ts omdat hij met hem wandelt :roll:
wat een waanzin.

ik blijf waarschuwen als er een potentieel gevaarlijke situatie ontstaat en ook tegen mensen zoals jij die maar voor de kat z'n viool weg wat roepen omdat ze graag interessant willen doen.

en nee, dat is niet om te rellen, want dat doe ik nooit in zulke gevallen, het is wel om te proberen te voorkomen dat hond en kind in gevaar komen.
want je gelooft toch niet dat die er zonder kleerscheuren vanaf komen als het wel fout gaat?
het jochie kan dan naar de eerste hulp en is misschien voor zijn leven getekend en de hond krijgt een spuit of eindigt in het asiel en beide voorkom ik graag als ik dat kan.

maar als jouw egootje groter is dan dat is het mij ook best hoor, alleen hou ik toch mijn mond niet
dat doe ik pas als als jij adviezen gaat geven die wel ergens op slaan!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever

Ongelezen bericht door verkadej »

Fizgig:

Probleem bij de grote lappen text die je schrijft is:

Het komt over iemand die het leest als een een grote waterval, met heel veel zinnigs, maar in sommige dingen zitten dikke stenen die gevaarlijk zijn als je ze tegen je aankrijgt. Ik probeer te zeggen, en het zal wel verkeerd overkomen, dat in veel dingen die je adviseert er een klein gevaar zou kunnen zitten. Bedenk hoe je het zelf zou willen, als je een kind hebt die hier misschien niet toe in staat is, en iemand die je totaal niet kent en die typt een een lap text waarin dingen staan waar je zelf niet helemaal achter staat, of die zelfs gevaarlijk zouden kunnen zijn maar wel overkomt alsof degene die het schrijft er echt 100% verstand van heeft.
Hoe zou je dat oplossen?

Ik begrijp dat Renee in dat opzicht echt voorzichtig is, die wil niet verantwoordelijk zijn voor sommige dingen. En dat zou ik ook niet willen zijn. Ik heb daarvoor een veel te groot verantwoordelijkheidsgevoel, en zou me echt heel schuldig voelen als er dingen mis gaan.

Soms is het beter om te voorzichtig te zijn, zeker als je over kinderen van andere mensen praat.
Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Alhomaro »

Ik heb 2 zonen met pdd-nos. De 1 was 13 en de ander 16 toen ze hun eigen hond kregen. Zij hebben ook zelf een cursus met hun hond gevolgd en dat heeft de band tussen de jongens en hun hond enorm versterkt en het heeft ze geleerd hoe ze met de hond moesten omgaan. Ik weet niet in hoeverre jouw zoon in staat is om zo'n cursus te volgen (desnoods privé) en of je een hondenschool in de buurt hebt, waar ze kunnen omgaan met de beperkingen van je zoon. Maar als het mogelijk is, zou ik je dat zeker aanraden.
Afbeelding
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

verkadej schreef:Fizgig:

Probleem bij de grote lappen text die je schrijft is:

Het komt over iemand die het leest als een een grote waterval, met heel veel zinnigs, maar in sommige dingen zitten dikke stenen die gevaarlijk zijn als je ze tegen je aankrijgt. Ik probeer te zeggen, en het zal wel verkeerd overkomen, dat in veel dingen die je adviseert er een klein gevaar zou kunnen zitten. Bedenk hoe je het zelf zou willen, als je een kind hebt die hier misschien niet toe in staat is, en iemand die je totaal niet kent en die typt een een lap text waarin dingen staan waar je zelf niet helemaal achter staat, of die zelfs gevaarlijk zouden kunnen zijn maar wel overkomt alsof degene die het schrijft er echt 100% verstand van heeft.
Hoe zou je dat oplossen?

Ik begrijp dat Renee in dat opzicht echt voorzichtig is, die wil niet verantwoordelijk zijn voor sommige dingen. En dat zou ik ook niet willen zijn. Ik heb daarvoor een veel te groot verantwoordelijkheidsgevoel, en zou me echt heel schuldig voelen als er dingen mis gaan.

Soms is het beter om te voorzichtig te zijn, zeker als je over kinderen van andere mensen praat.
Prima verwoord wat mij betreft :ok:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Fijn wanneer iemand de moeite neemt om uitgebreid te reageren.
Sowieso iedereen bedankt voor de adviezen.

Ik neem geen risico op dit moment, Zoon moet niet bang worden voor zijn geliefde hondje en t hondje moet uit de situatie waarin hij in zijn hondse gedrag schade veroorzaakt die ongewenst is.

Ik had inderdaad de hoop dat het hondje Zoon zou stimuleren om te gaan wandelen en naar buiten te gaan,
maar dat heeft helaas niet gewerkt.
Hij laat hem elke dag een keer uit en that's it.
De echte wandelingen doe ik en wat een heerlijk hondje om mee te wandelen is dit!

Cleva, ik had zelf bedacht om de kooiker mee naar bed te nemen en kijken wat er gebeurt.
Hij is net 4 dus op het toppunt van zijn mannelijkheid, misschien gaat het met hem op de loop.
Ik kan hem makkelijk corrigeren door hem van het bed te zwiepen omdat het onmogelijk is voor mij om onzeker of angstig op het mannetje te reageren.

Misschien gewoon een combinatie macho en verwend zijn?

Voorlopig slaapt Zoon met jr-poes.
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

massam schreef:
renee-uk schreef:ik denk dat het heel verstandig is dat je geen risico neemt en ook goed dat je hem zelf meeneemt om te kijken hoe dat gaat :ok:

dat denk ik ook!

moeilijk hoor om je zoon in zo'n korte tijd zo te zien verslechteren!

Precies.. Bij mij is het uitgelopen in een bijtincident. 13 hechtingen.
De honden slapen wel bij ons op de kamer maar niet in "ons" bed.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Tara schreef: Oh, en Kooi, respect voor je inzet voor je zoon! :ok:
en daar ben ik het helemaal mee eens :ok:
Afbeelding

kooi
Zeer actief

Alhomaro schreef:Ik heb 2 zonen met pdd-nos. De 1 was 13 en de ander 16 toen ze hun eigen hond kregen. Zij hebben ook zelf een cursus met hun hond gevolgd en dat heeft de band tussen de jongens en hun hond enorm versterkt en het heeft ze geleerd hoe ze met de hond moesten omgaan. Ik weet niet in hoeverre jouw zoon in staat is om zo'n cursus te volgen (desnoods privé) en of je een hondenschool in de buurt hebt, waar ze kunnen omgaan met de beperkingen van je zoon. Maar als het mogelijk is, zou ik je dat zeker aanraden.
Goede tip, gaan we doen.... :ok:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Tara schreef:
Fizgig schreef:Wat een onzin, Renee. Ik ben toch niet de enige die het zegt. Wat weet jij eigenlijk van mensen zoals de zoon van kooi?
Nee Fizgig, het IS geen onzin. En dat Emma het ook zegt, maakt het nog niet tot een minder gevaarlijk advies.
Kooikers zijn een stuk pittiger dan hun aaibare uiterlijk doet vermoeden, en het is hierbij volstrekt niet relevant hoe de zoon van Kooi is.
Gezag zit hem niet in voeren of uitlaten, dat zit hem in heel andere dingen. En een hond die een grote mond op durft te zetten, en die daar niet meteen voor teruggefloten wordt, die groeit in zulk gedrag.
Het laatste dat je dus moet willen doen, met allerlei onzin gaan doen alsof je weer baas over de hond wordt, om vervolgens zelf de confrontatie met de hond aan te gaan.
Omdat het zo namelijk niet werkt, en omdat de kans levensgroot is dat de hond uiteindelijk een keer bijt.
En dáárom is het een gevaarlijk advies.
Dat dus. Fizgig, je bedoelt het heus goed, maar alsjeblieft....geef niet meer zulke adviezen.
Het gaat niet om een ontwikkelingsstoornis. Die is niet relevant. Het gaat er om dat de verhoudingen volkomen verstoord zijn in zo'n mate dat de hond zich het bed meent te kunnen toeeigenen. Dan moet je héél goed weten wat je doet als je daarmee gaat lopen klooien.
Oh, en Kooi, respect voor je inzet voor je zoon! :ok:
Eens.

Ik denk ook dat het een verstandig besluit is dat je voor nu de hond zelf meeneemt en de kat bij je zoon laat slapen. Ik hoop dat het even goed werkt, en dat hij dus goed slaapt.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
kooi
Zeer actief

En nogmaals prijs ik de dag dat ik goed vond dat Dochter deze vondelinge zou houden.
In al mijn jaren met katten heb ik maar een keer eerder zo'n zacht diertje mee gemaakt.

Zoon begrijpt gelukkig heel goed dat het beter is dat kooi niet meer bij hem slaapt en is erg enthousiast bij het idee om met t hondje op cursus te gaan...
Zo zit er toch iets leuks aan voor hem. :D
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Echt heel erg dat dit nu zo moet lopen! Heb je een goede oplossing gevonden voor je zoon en dan krijg je dit!
Gelukkig dat Poes ook een positief effect heeft :ok:

Ik herken het gedrag heel erg van onze Westie. Die mocht van mijn vriend altijd op bed, toen sliep ik een keer bij hem en word ik ´s nachts wakker van een hond die door het dekbed heen al grommend in mijn tenen aan het bijten was.
Ik wilde die hond dus niet meer op bed hebben, maar dat heeft even geduurd voordat `drammer` dat accepteerde. Ik werd ook een keer wakker toen hij grommend naast mijn gezicht stond :80:
Mijn vriend had dit dus echt gruwelijk uit de hand laten lopen. Dus ik zou inderdaad ook nu Kooi niet meer op bed laten, voordat het zover kan komen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

kooi schreef:Zoon begrijpt gelukkig heel goed dat het beter is dat kooi niet meer bij hem slaapt en is erg enthousiast bij het idee om met t hondje op cursus te gaan...
Oh, gelukkig :D
Goed, hoor! Ik hoop ook op een cursusleid(st)er die goed met zoon om kan gaan.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Emma schreef: ik zou gewoon gaan oefenen met je zoon en met de hond.
hond op bed, zoon de hond eraf sturen, en jij moet dat begeleiden. tenminste als jij wel de regie hebt over de hond. eventueel een riem doen aan de hond, zodat je de hond bij de riem van het bed af kan laten springen.

je kan trouwens ook oefenen met een koekje.(betere methode) de hond ligt op je zoons bed, zoon houdt koekje voor de neus van de hond, en laat de hond het koekje volgen naar zijn mandje naast het bed. en daar krijgt de hond het koekje.
springt de hond weer op bed, weer herhalen.
ik quote hier mezelf even, want ik geloof dat dit (terecht) verkeerd wordt opgevat.

ik kan me er altijd over verwonderen dat mensen een hond in bepaald gedrag laten groeien/ ermee weg laten komen. ik snap dan niet dat daar (als dat gedrag dus de mogelijkheid gekregen heeft om te ontstaan) dat daar niet op gecorrigeerd wordt.
daarom kan ik mij voorstellen dat TS (misschien een onterechte aanname) wel een goede verstandhouding heeft met de hond, en waarbij de hond dat niet tegen haar zal doen. dan vind ik het dus wel een goede manier om je zoon te leren hoe je je opstelt tegenover je hond. en je zoon daarin te begeleiden. dus samen daaraan te werken.

als je de hond dus een riem aandoet (ik had dat direct in mijn post veranderd, maar Renee-Uk was op hetzelfde ogenblik al mijn post aan het quoten) dan kan je zoon hem veilig van afstand, de hond naar de grond begeleiden. en hem dan daar in een mandje of bench laten zitten.

meteen daaronder heb ik een ``veiliger``methode getypt, an dat is een methode die je eigenlijk al meteen aangeleerd had moeten ( en dat is dus mijn mening/ mijn manier, geen waarheid) waar je je hond met de geur van iets lekkers van het bed af lokt, en dat lekkers dan op zijn plaatsje krijgt. deze methode kan je trouwens ook goed combineren !

ik bedoelde dus allerminst dat je zoon je hond fysiek (met zijn handen) de hond van het bed af moet bonjouren, waarbij er kans is op een bijtincident. ik denk dat Renee-Uk het (begrijpelijk) zo opgevat heeft. maar dat was niet mijn beeld wat ik erbij had toen ik het typte.

daarnaast is mijn eigen methode niet om de situatie te vermijden. maar om ermee aan de slag te gaan. maar daarmee gebruik ik alleen mezelf. en dus niet eventuele kinderen (die ik niet heb). maar ik denk wel dat je een ander (ook al heeft deze pdnos, zal wel afhangen in de mate waarin iemand pdnos heeft!) kan leren om hier veilig mee om te gaan. dit zou je dus kunnen oefenen, ook al laat je de hond nu niet meer bij je zoon slapen.

daarnaast heb ik een beeld in mij hoofd van een hondje die nog maar pas probeert om je zoon de baas te worden over het plekje op het bed. ik heb geen beeld in mijn hoofd (door de manier hoe ik de openingspost van TS interpreteer) van een hond die al lange tijd dit gedrag vertoont, en al zover gesterkt is, dat het haar tanden al durft te gebruiken.

maar goed, ik lees dat de zoon van TS met de hond op cursus gaat, en dat lijkt mij een heel goed idee !
kooi
Zeer actief

Bedankt allen...
Ik neem geen enkel risico, dus voorlopig slaapt kooi niet bij Zoon.
Vannacht sliep hij bij mij.
Ik hou eigenlijk niet van beesten in bed omdat ik een slechte slaper ben en die haren,brr.
Niets gebeurd, wat ik al dacht en ik heb hem een paar keer opzij geduwd, niet opzettelijk maar gewoon vanwege de ruimte.
Ik heb een gouden tip gekregen via p.b. en die ga ik zeker volgen.

Mijn zoon heeft geen pdd-nos maar MCDD..
MissZoef
Actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun kruising & Beauceron

Ongelezen bericht door MissZoef »

Miranda schreef:In elk geval niet meer op bed laten. Als de hond op bed ligt, eraf sturen.
Ik zou ook als de sodemieter aan de onderlinge verstandhoudingen van hond en zoon gaan werken, bij voorkeur met een goede GT.
Je zoon moet voor nu leren om de teugels strak aan te halen. Dat kan door het strak en consequent hanteren van de rangorderegels. Maar nogmaals, ik zou daar niet alleen mee gaan knoeien als de hond al gromt. Hij is al veel te veel gegroeid in dat gedrag, wat betekent dat er een heleboel signalen gemist of genegeerd zijn.

Als hij dat niet kan, dan zou ik de hond niet meer alleen laten met hem.
Je wil geen bijtincident. Kooikers zien er lief uit, maar degenen die ik ken zijn nogal pittige en hanige hondjes.
eens
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Als je je zoon met enige regelmaat moet uitleggen dat honden niet altijd willen knuffelen, zou ik ze sowieso niet meer samen laten slapen denk ik. Een motorisch wat onhandige knuffel kan voor een hond best benauwend overkomen, kan ik me indenken. Hoe lief bedoeld ook.
Veel succes ermee in ieder geval, volgens mij kun jij dit wel in goede banen leiden :ok:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Julisca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Veel te dure kruising :-)

Ongelezen bericht door Julisca »

Ik heb geen oplossing voor het grommen op het bed maar ik begrijp,iets niet helemaal.
Je geeft aan dat jouw zoon een stoornis heeft en dat hij voor zijn angst een hond heeft. Is dat nooit begeleid? Het lijkt zo een beetje van 'we nemen een hond en dan komt het goed'.

Heb een soortgelijk verhaal (maar dan toch weer anders :roll: ) Wij hebben een zoon met McDD (een angststoornis binnen het autistische spectrum) Heel lang verhaal maar wij zijn uiteindelijk 3 jaar geleden bij stichting SAAC terecht gekomen. In eerste instantie voor zijn hondenangst. Daarna voor de begeleiding van de komst van de hond, ook voor onze andere kinderen. Hoe ga je met de hond om, wat mag wel en wat mag niet, wat zijn leuke spelletjes, etc.

Nu, drie jaar verder komt de begeleidster nog steeds eens in de twee, om onze zoon te begeleiden met Indy en om de hulphondentraining te doen samen met mij en hem. Ze hebben in december het eerste certificaat gehaald en ik was trots als een Pauw! Hij kan met zijn hond lezen en schrijven en hij leest precies wat er aan de hand is en hoe Indy zich voelt. Overigens ook andersom :wink:

SAAC is overigens niet de enige stichting in Nederland die zich hier mee bezig houdt, er zijn er wel meer, dus keuze genoeg.

Ik bedoel eigenlijk te zeggen, als je er echt wat van verwacht, doe er dan ook iets mee (komt er wrschlk lulliger uit dan bedoelt)

En heb je wel eens gedacht voor het PrO voor je zoon? Super leuke en goeie vorm van onderwijs.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

kooi schreef:Bedankt allen...
Ik neem geen enkel risico, dus voorlopig slaapt kooi niet bij Zoon.
Vannacht sliep hij bij mij.
Ik hou eigenlijk niet van beesten in bed omdat ik een slechte slaper ben en die haren,brr.
Niets gebeurd, wat ik al dacht en ik heb hem een paar keer opzij geduwd, niet opzettelijk maar gewoon vanwege de ruimte.
Ik heb een gouden tip gekregen via p.b. en die ga ik zeker volgen.

Mijn zoon heeft geen pdd-nos maar MCDD..
ik houd ook niet van een hond in bed. dus mijn hond blijft beneden. wij liggen er gezellig met zn tweetjes en daar heeft de hond niks mee te maken :P :roll:
Corneliana
Zeer actief

Julisca schreef:Ik heb geen oplossing voor het grommen op het bed maar ik begrijp,iets niet helemaal.
Je geeft aan dat jouw zoon een stoornis heeft en dat hij voor zijn angst een hond heeft. Is dat nooit begeleid? Het lijkt zo een beetje van 'we nemen een hond en dan komt het goed'.

Heb een soortgelijk verhaal (maar dan toch weer anders :roll: ) Wij hebben een zoon met McDD (een angststoornis binnen het autistische spectrum) Heel lang verhaal maar wij zijn uiteindelijk 3 jaar geleden bij stichting SAAC terecht gekomen. In eerste instantie voor zijn hondenangst. Daarna voor de begeleiding van de komst van de hond, ook voor onze andere kinderen. Hoe ga je met de hond om, wat mag wel en wat mag niet, wat zijn leuke spelletjes, etc.

Nu, drie jaar verder komt de begeleidster nog steeds eens in de twee, om onze zoon te begeleiden met Indy en om de hulphondentraining te doen samen met mij en hem. Ze hebben in december het eerste certificaat gehaald en ik was trots als een Pauw! Hij kan met zijn hond lezen en schrijven en hij leest precies wat er aan de hand is en hoe Indy zich voelt. Overigens ook andersom :wink:

SAAC is overigens niet de enige stichting in Nederland die zich hier mee bezig houdt, er zijn er wel meer, dus keuze genoeg.

Ik bedoel eigenlijk te zeggen, als je er echt wat van verwacht, doe er dan ook iets mee (komt er wrschlk lulliger uit dan bedoelt)

En heb je wel eens gedacht voor het PrO voor je zoon? Super leuke en goeie vorm van onderwijs.
missch zoiets beter in pb zeggen?
renee-uk
Zeer actief

Corneliana schreef:
Julisca schreef:Ik heb geen oplossing voor het grommen op het bed maar ik begrijp,iets niet helemaal.

waarom?
Afbeelding

Julisca
Zeer actief

Welk gedeelte doel je op?
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Apple schreef:Ik vraag me algemeen af in welke mate het handig is je kind alleen te laten met de hond ( gezien de ontwikkelingsstoornissen waar je het over hebt )
Dit is wellicht niet onze zaak en hier gaat het niet om. Maar het was ook het eerste wat ik dacht.
Corneliana
Zeer actief

renee-uk schreef:
Corneliana schreef:

waarom?
;) omdat het over het kind specifiek gaat en dat komt vaak harder aan. ;) maar waar bemoei ik me ook mee ;) ik zal een vingertikker installeren op mn toetsenbord. :P
Julisca
Zeer actief

Corneliana schreef:
renee-uk schreef:
Corneliana schreef:

waarom?
;) omdat het over het kind specifiek gaat en dat komt vaak harder aan. ;) maar waar bemoei ik me ook mee ;) ik zal een vingertikker installeren op mn toetsenbord. :P
Ik heb het niet specifiek over haar kind, ik heb het over de inzet van een hond en hoe je dat ook kunt doen. Heb de wijsheid hierover niet in pacht maar wel ervaring ermee.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
Julisca
Zeer actief

Enne......ik ben niet zo van de pb, maar als men wil dat ik dit in een pb doe.......ook prima :roll:
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
renee-uk
Zeer actief

Julisca schreef:Enne......ik ben niet zo van de pb, maar als men wil dat ik dit in een pb doe.......ook prima :roll:
nee hoor, ik vind het juist goed dat je het hier neerzet :ok:
een forum is er om kennis over te dragen en dat is maar heel beperkt als je dat via pb gaat doen.
Afbeelding

Julisca
Zeer actief

renee-uk schreef:
Julisca schreef:Enne......ik ben niet zo van de pb, maar als men wil dat ik dit in een pb doe.......ook prima :roll:
nee hoor, ik vind het juist goed dat je het hier neerzet :ok:
een forum is er om kennis over te dragen en dat is maar heel beperkt als je dat via pb gaat doen.
Mijn gedachte ook.....
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
renee-uk
Zeer actief

Corneliana schreef:
renee-uk schreef:
Corneliana schreef:

waarom?
ja inderdaad, het zou er uit zien als er alleen nog maar per pb gecommuniceerd zou kunnen worden.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”