Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mevrouw links en mevrouw rechts

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Mevrouw links en mevrouw rechts

Ongelezen bericht door Hilde »

Gisteravond had ik een lezing over hondengedrag van de hondenbescherming. Ik was vooral benieuwd naar de standpunten van de hondenbescherming, maar achteraf was dat verre van het hoogtepunt van de avond. De hele avond zat ik tussen twee vrouwen die elkaar kenden en die zaten in de pauzes en vooraf/achteraf natuurlijk te kletsen over van alles wat betreft de honden. Mevrouw rechts stelde zich voor als 'eigenaar van un blek en ten jack russell' en mevrouw links was de eigenaar van een púggle. Een halve beagle dus die werd nooit niet gehoorzaam natuurlijk, vertrouwde ze mij toe :wink: Toen mij werd gevraagd wat voor hond ik heb, schrok ze zich de pleuris :engel:

Nou, ze zaten wat te keutelen over hondengedrag en vooral hun omgang met hun honden. Mevrouw links had problemen met de gentle leader, want ze mocht er op cursus niet aan trekken, was slecht voor de nek of zo volgens haar instructrice :roll: :mrgreen: Dat was toch de hele bedoeling van dat ding... D'r hond was het al van pup af aan gewend en hij trok ècht niet meer. Mevrouw rechts vond dat een zeer interessant verhaal want haar hond luisterde niet als ze zei dat hij wat rustiger moest doen. Helaas begon de lezing toen, ik vond het net leuk worden.

Nou, stukje lezing gehad, pauze. Eerst heb ik een heel tijd met de mevrouw van de hondenbescherming staan praten en toen heb ik weer haastig plaats genomen op m'n stoel tussen mevrouw links en rechts in. Die het hadden over wat hun dierenarts had gezegd. Als ik het mag geloven hadden zij de meest geweldige dierenarts ooit, hij wist alles over gedrag. Ik vroeg of hij ook adviezen voor buiten de praktijk had en ja, hoor. Als je hond vervelend was, moest je 'm maar flink in z'n nekvel pakken en op z'n rug smijten, zo'n beest moet toch weten wie de baas is :S: Het was haast jammer dat de lezing weer begon :F: Mevrouw links en rechts zaten allebei met de mond vol tanden na de hele lezing. Had hun dierenarts die week d'r voor nog hèle andere dingen beweerd!

Overigens wel een zeer leuke avond gehad wat betreft de lezing, ging over hondengedrag en voornamelijk stresssignalen zijn ook uitgebreid aan bod geweest. Communicatie wat betreft honden onder elkaar, maar ook naar de baas toe. (On)zekerheid etc. Goede organisatie en ze sloten heel erg aan bij mijn ideeën over honden. Ik moet alleen nog beslissen of ik de volgende lezing voor de lezing ga of gewoon voor het publiek. Heerlijk!
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Re: Mevrouw links en mevrouw rechts

Ongelezen bericht door Maeve »

Oh prachtig :LOL: Daarom ben ik altijd dol op cursussen en lezingen :wink: Onze leeftijden lijken dit soort adviezen ook uit te lokken hoor, ik hoor altijd de meest bizarre verhalen!
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Maeve schreef:Oh prachtig :LOL: Daarom ben ik altijd dol op cursussen en lezingen :wink: Onze leeftijden lijken dit soort adviezen ook uit te lokken hoor, ik hoor altijd de meest bizarre verhalen!
Hahaha! Ja! Een ander vroeg mij wat voor hond ik had. Een beagle, dus. 'Oh, die moet je wel goed trainen hoor!' Ik had geen idee, natuurlijk. Trainen? :vaag: Het is toch een beagle, valt niet mee te trainen... Ik heb hem sowieso afgewimpeld. Dag, meneer met de táckel.
Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

En nu maar hopen dan Mevrouw links en Mevrouw rechts
hier niet op het forum zitten. ( sorry kan er geen emo bij zetten, maar dat zou de knipoog worden)
Maar je hebt een leuke avond gehad zo te horen.
Een lezing over hondengedrag is altijd leuk.
En ja het is nog leuker om te horen hoe andere mensen over honden denken.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Vroeger hadden mensen ook wereldhonden hoor, en toen werd er lustig met de neus door de pis gewreven, kregen honden brokken en brood, sliepen ze buiten en werd er niet aan benches gedaan.

Ik vind sommige dingen ook achterhaald. Maar ik zie in onze generatie ook dingen die te ver de andere richting op gaan. Ik zie weleens hele jonge meiden/jongens die denken dat ze de wereld al gezien hebben en dat ze de perfecte cesar millan assistent zijn.

Zo zullen mensen vast ook over mij hun gedacht hebben hoor, daar niet van he :mrgreen: Maar ik bedoel maar, mijn vader heeft bijvoorbeeld hele andere, soms vreselijk ouderwetse, methodes. En hij heeft altijd vreselijk leuke honden opgevoed :19:
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Nanna schreef:
sTefaniA schreef:Vroeger hadden mensen ook wereldhonden hoor, en toen werd er lustig met de neus door de pis gewreven
:LOL: Hoe jij dat zegt :goeie:
Het is toch ook zo :mrgreen: Vroeger deed men dingen gewoon anders en ik herinner me niet dat alle honden vreselijk waren. Toen onze rottweiler begon te puberen en eens naar ons snapte kreeg die gewoon een rammel van mijn vader met het eerste ding dat binnen handbereik was. Mijn vader was, en is, heel eerlijk naar zijn honden. Hij doet er alles voor, mijn opa was net zo. Maar dat betekent ook dat ze bij een beet oid net zo hard een knal terug krijgen, en nog één als ze het er niet mee eens zijn.

En elke avond werd hij omringd door de honden (nu nog 1 hond) want hij vind het vreselijk leuk om ze hapjes biefstuk of worst te voeren van zijn vork :piew:

Er werd toen ook helemaal niks gedaan met benches, halti's, gedragstherapeuten of clickers. Je hond vrat het goedkoopste stinkvoer uit de supermarkt. En een hond die inbrekers beet en katten uit de tuin joeg was een goeie hond.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Je vertelt het wel heel grappig. Ik luistervink nooit tenzij ik ertoe gedwongen word en dat werd je zo te horen, hahaha. Dus daarom zijn lezingen leuk, ik had er geen idee van.
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Wat heb je dit leuk geschreven, zit hier met een brede glimlach, dank je wel!! :D
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Geweldig!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever

Ongelezen bericht door verkadej »

;) ik zou de volgende keer niet gaan, stel je voor dat die 2 er dan niet bij zijn, dan moet je de lezing toch echt volgen :tongue:

@:sTefaniA

Net als nu zaten er toen ook valse loeders tussen de lieve honden. Dat je vader ze anders behandeld dan mensen nu heeft denk ik ook wel te maken met de hele veranderde samenleving, als in de jaren 50 een leraar straf uitdeelde en je vertelde dat thuis, nou dan had je 2 keer straf zeg maar. En meester werd MEESTER (in de klas dan, hoe er over hem gefluisterd werd maakt niet uit :tongue: )

En ook nu worden er nog honden gevoerd met kliekjes uit de pan en lidl hondenvoer.
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

:LOL: Hilarisch.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”