Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Langharige whippetpups

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Aantal honden: 2

Langharige whippetpups

Ongelezen bericht door P-tt »

Het is dat mijn wederhelft totaal niet meewerkt en dat we nu echt geen pup op kunnen voeden qua tijd, maar als ik hier naar kijk word ik helemaal :I:
klikerdeklik

En al helemaal als ik naar hun website ga www.ofsilkenhome.nl
Afbeelding
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Re: Langharige whippetpups

Ongelezen bericht door Browny »

Oh wat een mooierds :I: daar kan ik nou echt verliefd op worden!
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tara schreef:Mooi zeg, als ze ze nou ook nog in ruwhaar gaan fokken hier of daar, dan ben ik definitief fan! :ok:

Afbeelding

Afbeelding
P-tt
Zeer actief

Tara schreef:Ik ben fan.
U vraagt, zij draaien :lol1:
Afbeelding
P-tt
Zeer actief

Tara schreef:
P-tt schreef:
Tara schreef:Ik ben fan.
U vraagt, zij draaien :lol1:
Comme il faut! :pffff:
Je ne parle pas français, mais mon ami google il :F:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik ben een ruwhaarfan, maar ik zou toch kiezen voor zo'n fluwelen muisgrijs whippetdametje :I:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Oh wow :I:
Saba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

Even voorop gesteld: ik vind het echt heel leuke hondjes om te zien. Maar dat ze worden aangeduid als zijnde whippets met lange haren ergert me eerlijk gezegd wel een beetje. In een nest raszuivere whippets zul je namelijk never nooit bevedering of langharen aantreffen, dat is bij deze hondjes verkregen door sheltie in te kruisen.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ach vele rassen worden of werden verfraaid door inkruizen van andere type honden. Het geeft misschien wel de juiste lading van het karakter van de hond door ze whippet te noemen? En in eerste instantie worden ze overigens ook Silken Windsprite genoemd en worden volgens mij meer het type verduidelijkt met langharige whippet (alhoewel ik ze kwa uiterlijk toch overduidelijk whippetachtige kenmerken vind vertonen, dus zo gek vind ik die benaming echt niet).

En de benaming doet met eigenlijk niet zo veel. Ik vind het wel mooie hondjes om te zien. Ik hou van het ranke postuur, het koppie spreekt aan, dieren hebben geen overdrijvingen en ik vind die fluffige plukjes het allemaal net wat zachter maken. Er moet niet veel meer haar op komen. En ja de beschrijvinge erbij doet mij helemaal aanspreken en zou eigenlijk ook heel goed naast onze Kay kunnen :mrgreen: (heb overigens altijd zwak gehad windhonden)

Net ook mijn vriend laten zien, die vond ze ook wel erg leuk (zei hetzelfde als mij, leuker dan de korthaar) en zei iets in trant van: ja misschien toch iets heel iets anders naast Kay nemen (maar deze zouden hem wel bij kunnen houdne in ieder geval en dat is wel waar we naar op zoek zijn )
Laatst gewijzigd door gyanty op 11 nov 2012 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ze doen me een beetje denken aan een saluki. Mooie beestjes!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Naam boeit me niet, hebbe! :I:
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Ik vind de koppies niet whippet, maar het zijn mooie honden! Ik vind dat soort vachtjes wel leuk :)
Afbeelding
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

iones schreef:Ze doen me een beetje denken aan een saluki. Mooie beestjes!
Dat was ook mijn idee
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geef mij maar een Lurcher ,zo'n lekkere rommelige ruwhaar.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

In mijn oude buurt woonde een langharige whippet. Het was ook nog eens een hulphondje.
Ik vind ze zelf leuker dan de kortharige, dit maakt ze net iets zachter en ze hebben geen overdreven lange vacht.
En een héérlijk karaktertje, altijd racen samen met Enzi :I:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Saba schreef:Even voorop gesteld: ik vind het echt heel leuke hondjes om te zien. Maar dat ze worden aangeduid als zijnde whippets met lange haren ergert me eerlijk gezegd wel een beetje. In een nest raszuivere whippets zul je namelijk never nooit bevedering of langharen aantreffen, dat is bij deze hondjes verkregen door sheltie in te kruisen.
Weet je dat zeker?
Langhaar is namelijk recessief dus in theorie kan het best.
Zat kortharige rassen waar soms langhaar uitvalt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
gyanty
Zeer actief

Ik heb zelfs al even contact met de mevrouw van deze hondjes gehad :lol1:
Afbeelding
P-tt
Zeer actief

gyanty schreef:Ik heb zelfs al even contact met de mevrouw van deze hondjes gehad :lol1:
Niet!!!
Omdat je intresse hebt? :mrgreen:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

P-tt schreef:
gyanty schreef:Ik heb zelfs al even contact met de mevrouw van deze hondjes gehad :lol1:
Niet!!!
Ja gewoon interesse, wilde wat meer weten. Weten of het bij ons zou passen. Hele uitgebreide mail gestuurd en hele uitgebreide mail terug gehad. Dus ik weet wat meer over dit soort hondjes nu :cheer: . En vind ze nog steeds erg leuk en erg bij ons passen :E: . Maar we hebben nog meer ideeen waar we ook rustig naar aan het kijken zijn:D
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Geef mij maar een Lurcher ,zo'n lekkere rommelige ruwhaar.
Lurcher is niet per definitie ruwharig in mijn optiek? Het zijn toch kruizingen herders met windhonden? Dus volgens mij veelal ook gewoon (half) langharig? In feite zou dit als de sheltie niet zo ver terug in de lijn zou zitten ook lurchers zijn? (ik vind lurchers ook erg leuk, ja ook ruwharig kan ik ze wel waarderen hoor!)
Afbeelding
Saba
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Saba schreef:Even voorop gesteld: ik vind het echt heel leuke hondjes om te zien. Maar dat ze worden aangeduid als zijnde whippets met lange haren ergert me eerlijk gezegd wel een beetje. In een nest raszuivere whippets zul je namelijk never nooit bevedering of langharen aantreffen, dat is bij deze hondjes verkregen door sheltie in te kruisen.
Weet je dat zeker?
Langhaar is namelijk recessief dus in theorie kan het best.
Zat kortharige rassen waar soms langhaar uitvalt.
Eigenlijk voor 100% wel ja. :mrgreen: Wat wel eens voorkomt bij voornamelijk whippets uit renlijnen zijn iets langere haren aan de staart, maar dat mag geen naam hebben. De whippet is zo'n 150 jaar geleden ontstaan uit kruisingen windhond x terriër dus ruwharige whippet-achtigen waren er toen wel.

Saillant detail is trouwens dat de grondlegger van de silken altijd ontkend heeft dat er een ander ras is ingekruist, maar hij fokte en hield zelf wel shelties. Silkens kunnen ook het MDR1-gendefect en CEA dragen, in de whippet populatie komen deze aandoeningen gewoon niet voor. I rest my case. :engel:

Maar leuk gyanty, ik vind het echt leuke hondjes hoor. Ben benieuwd of er een silken bij jullie komt wonen tzt. :wink:
Laatst gewijzigd door Saba op 14 nov 2012 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Saba
Zeer actief

Nanna schreef:
Saba schreef: Saillant detail is trouwens dat de grondlegger van de silken altijd ontkent heeft dat er een ander ras is ingekruist, maar hij fokte en hield zelf wel shelties.
:denken: De Silken is toch ontstaan uit de Whippet en de Barzoi?
Da's de silken windhound. Ik had het over de silken windsprite. Om 't makkelijk te houden. :LOL:
gyanty
Zeer actief

Nanna schreef:
gyanty schreef:
P-tt schreef:
Niet!!!
Ja gewoon interesse, wilde wat meer weten. Weten of het bij ons zou passen. Hele uitgebreide mail gestuurd en hele uitgebreide mail terug gehad. Dus ik weet wat meer over dit soort hondjes nu :cheer: .
Nou, vertel. Waarin verschillen ze van de 'gewone' Whippet? ;-)
Dan zou ik de whippet heel goed moeten kennen en uuhhmmm :denken: weet niet of ik ze zo goed ken hoor. Mevrouw verteld wel dat in jaren 50 sheltie is gebruikt hoor. Voor de rest klinken ze nog steeds erg whippet al vermoed ik uit verhaal iets minder jachtpassie, maar lees dat er nog wel coursing mee gelopen kan worden ( maar ook behendigheid). Verder dat het gewoon lieve en sociale dieren zijn, zachtaardig.
Afbeelding
Saba
Zeer actief

gyanty schreef:Voor de rest klinken ze nog steeds erg whippet al vermoed ik uit verhaal iets minder jachtpassie, maar lees dat er nog wel coursing mee gelopen kan worden ( maar ook behendigheid).
In FCI-landen geen officiële wedstrijden vrees ik, daar mogen alleen erkende windhondenrassen met stamboom aan meedoen. Trainingen bij een renvereniging uiteraard wel. Al moet ik zeggen dat ook niet-windhondrassen lure coursing vaak een leuk spelletje vinden, dus daar hoef je niet per se een silken voor te nemen dan. ;)
gyanty
Zeer actief

Saba schreef:
gyanty schreef:Voor de rest klinken ze nog steeds erg whippet al vermoed ik uit verhaal iets minder jachtpassie, maar lees dat er nog wel coursing mee gelopen kan worden ( maar ook behendigheid).
In FCI-landen geen officiële wedstrijden vrees ik, daar mogen alleen erkende windhondenrassen met stamboom aan meedoen. Trainingen bij een renvereniging uiteraard wel. Al moet ik zeggen dat ook niet-windhondrassen lure coursing vaak een leuk spelletje vinden, dus daar hoef je niet per se een silken voor te nemen dan. ;)
We hebben een coursing baan op de vereniging, maar al onze collies (3: Kay, Santos en Tassie) wilden er niks van weten. In ons team ook allemaal borders, maar maar 1 die het een beetje wilde. Maar voor de rest wel veel andere honden gezien die het deed hoor. Maar het is goed om mee te nemen van de wedstrijden. Al heb ik nu een hond die prima met schapendrijven wedstrijdens zou mogen lopen en dat doe ik ook niet. Onofficiele wedstrijden kunnen ook leuk zijn ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”