klikerdeklik
En al helemaal als ik naar hun website ga www.ofsilkenhome.nl
Moderator: moderatorteam
Tara schreef:Mooi zeg, als ze ze nou ook nog in ruwhaar gaan fokken hier of daar, dan ben ik definitief fan!

Je ne parle pas français, mais mon ami google ilTara schreef:Comme il faut!P-tt schreef:U vraagt, zij draaienTara schreef:Ik ben fan.

Dat was ook mijn ideeiones schreef:Ze doen me een beetje denken aan een saluki. Mooie beestjes!

Weet je dat zeker?Saba schreef:Even voorop gesteld: ik vind het echt heel leuke hondjes om te zien. Maar dat ze worden aangeduid als zijnde whippets met lange haren ergert me eerlijk gezegd wel een beetje. In een nest raszuivere whippets zul je namelijk never nooit bevedering of langharen aantreffen, dat is bij deze hondjes verkregen door sheltie in te kruisen.
Niet!!!gyanty schreef:Ik heb zelfs al even contact met de mevrouw van deze hondjes gehad
Ja gewoon interesse, wilde wat meer weten. Weten of het bij ons zou passen. Hele uitgebreide mail gestuurd en hele uitgebreide mail terug gehad. Dus ik weet wat meer over dit soort hondjes nuP-tt schreef:Niet!!!gyanty schreef:Ik heb zelfs al even contact met de mevrouw van deze hondjes gehad
Omdat je intresse hebt?

Lurcher is niet per definitie ruwharig in mijn optiek? Het zijn toch kruizingen herders met windhonden? Dus volgens mij veelal ook gewoon (half) langharig? In feite zou dit als de sheltie niet zo ver terug in de lijn zou zitten ook lurchers zijn? (ik vind lurchers ook erg leuk, ja ook ruwharig kan ik ze wel waarderen hoor!)bouvierpoedel schreef:Geef mij maar een Lurcher ,zo'n lekkere rommelige ruwhaar.

Eigenlijk voor 100% wel ja.Marjoleine schreef:Weet je dat zeker?Saba schreef:Even voorop gesteld: ik vind het echt heel leuke hondjes om te zien. Maar dat ze worden aangeduid als zijnde whippets met lange haren ergert me eerlijk gezegd wel een beetje. In een nest raszuivere whippets zul je namelijk never nooit bevedering of langharen aantreffen, dat is bij deze hondjes verkregen door sheltie in te kruisen.
Langhaar is namelijk recessief dus in theorie kan het best.
Zat kortharige rassen waar soms langhaar uitvalt.
Da's de silken windhound. Ik had het over de silken windsprite. Om 't makkelijk te houden.Nanna schreef:Saba schreef: Saillant detail is trouwens dat de grondlegger van de silken altijd ontkent heeft dat er een ander ras is ingekruist, maar hij fokte en hield zelf wel shelties.De Silken is toch ontstaan uit de Whippet en de Barzoi?
Dan zou ik de whippet heel goed moeten kennen en uuhhmmmNanna schreef:Nou, vertel. Waarin verschillen ze van de 'gewone' Whippet?gyanty schreef:Ja gewoon interesse, wilde wat meer weten. Weten of het bij ons zou passen. Hele uitgebreide mail gestuurd en hele uitgebreide mail terug gehad. Dus ik weet wat meer over dit soort hondjes nuP-tt schreef:Niet!!!gyanty schreef:Ik heb zelfs al even contact met de mevrouw van deze hondjes gehad
Omdat je intresse hebt?.

In FCI-landen geen officiële wedstrijden vrees ik, daar mogen alleen erkende windhondenrassen met stamboom aan meedoen. Trainingen bij een renvereniging uiteraard wel. Al moet ik zeggen dat ook niet-windhondrassen lure coursing vaak een leuk spelletje vinden, dus daar hoef je niet per se een silken voor te nemen dan.gyanty schreef:Voor de rest klinken ze nog steeds erg whippet al vermoed ik uit verhaal iets minder jachtpassie, maar lees dat er nog wel coursing mee gelopen kan worden ( maar ook behendigheid).
We hebben een coursing baan op de vereniging, maar al onze collies (3: Kay, Santos en Tassie) wilden er niks van weten. In ons team ook allemaal borders, maar maar 1 die het een beetje wilde. Maar voor de rest wel veel andere honden gezien die het deed hoor. Maar het is goed om mee te nemen van de wedstrijden. Al heb ik nu een hond die prima met schapendrijven wedstrijdens zou mogen lopen en dat doe ik ook niet. Onofficiele wedstrijden kunnen ook leuk zijnSaba schreef:In FCI-landen geen officiële wedstrijden vrees ik, daar mogen alleen erkende windhondenrassen met stamboom aan meedoen. Trainingen bij een renvereniging uiteraard wel. Al moet ik zeggen dat ook niet-windhondrassen lure coursing vaak een leuk spelletje vinden, dus daar hoef je niet per se een silken voor te nemen dan.gyanty schreef:Voor de rest klinken ze nog steeds erg whippet al vermoed ik uit verhaal iets minder jachtpassie, maar lees dat er nog wel coursing mee gelopen kan worden ( maar ook behendigheid).