Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gewoon zeer nieuwsgierig

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Gewoon zeer nieuwsgierig

Ongelezen bericht door Vitalia »

Welk ras van hond heb je gekozen en waarom? Ben je een man of een vrouw? Heeft je keuze te maken met het feit dat je een man/vrouw bent?

Ik zal beginnen : Ik ben een vrouw :wink: en getrouwd maar ik mocht de keuze maken.
Mijn man werkte toen 's nachts en ik was altijd bang alleen, ik wild er een hond bij zodat ik mij veiliger zou voelen. Omdat ik bang was van honden mocht ik kiezen, zodat ik er ééntje nam waar ik niet zo van onder de indruk was :lol1:
Ik koos een Dogo Argentino, alhoewel ik liever een Rotweiler zag maar daar was ik bang van :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Gewoon zeer nieuwsgierig

Ongelezen bericht door Hailfall »

Ik ben een vrouw en heb nu mijn eigen Jack Russel kruising, ik heb voor dit ras gekozen omdat ik het zelf hele leuke energieke hondjes vind. Onze eerste hond was ook een jackrussel omdat mijn ouders een klein hondje wilde voor mij.

Mijn vriend is meer van de grotere honden maar we hebben daar geen plek voor en ik zou het sowieso niet aankunnen om een grote hond te kunnen houden.
Afbeelding
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb voor de (langhaar) collie gekozen omdat ik al bijna 30 jaar verliefd op het ras ben. Ze hebben het geweldigste karakter dat je je maar kunt voorstellen (zachtaardig, sociaal, lief, aanhankelijk, gehoorzaam) en ik vind hun uiterlijk beeldschoon. En ik ben vrouw.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Ik heb tot nu toe geen rassen gekozen; maar herplaatsers die me aanspraken.

De eerste, Spike, een kruising tosa x rottweiler.
Daarna Charlie, een kruising bull terrier x amerikaanse stafford.
Pluisje, bordeaux dog x rottweiler en Niko, met wat herderigs, rottweiler, setter en nog een scheut bordeaux dog en terrier.
Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute

Ongelezen bericht door Wolf77 »

ik vrouw, alleen.
vorige hond; kruising herder/husky, reu, uit asiel.
jonge hond ( 1,5 ); husky/malamute, teefje

waarom; mijn keuze valt persoonlijk meer op "hond-honden", redelijk qua formaat, een kop met een lekker flinke snoet erop. Karakter/eigenwijs houdt ik ook wel van. Geen waakhond fan, alert mag, maar geen geblaf a.u.b.
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Vrouw en ik mocht ook kiezen, Duitse herders, beauceron en een teckel. Wat om mee te trainen en een gezellige bankhanger.
Afbeelding
silversomali
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Podenco Andaluz + Whippet

Ongelezen bericht door silversomali »

Ik, vrouw, samenwonend maar mocht kiezen. Gekozen voor een Podenco Andaluz, leuk karakter en praktisch van formaat. Een gekkerd die me laat lachen. Vroeger een saluki gehad. Denk niet dat de keuze voor een ras veel te maken heeft met dat ik een vrouw ben. Misschien wel dat ik eerder een reu dan een teef neem op de 1 of andere manier
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Weet ik eigenlijk niet meer. Op mijn 15de besloot ik oud genoeg te zijn voor een eigen hond en ben rassenboeken uit de bibliotheek gaan doorbladeren. En zo kwam ik op de langhaar teckel uit. Daar werd ik helemaal blij van :19:
Tot verbijstering van mijn ouders want ik ben opgegroeid met een Hovawart en daarvoor hadden ze een Duitse Herder. Een teckel was wel wat anders :wink:
Ik vind met name het karakter van de teckel heerlijk. Lekker eigenwijs maar toch heel aanhankelijk en baasgericht. En het zijn felle donders die wel tegen een stootje kunnen. Fysiek vind ik de lange neus en oren het mooist.
Diem de Eurasier heb ik niet zelf voor gekozen maar was de keus van mijn moeder. Ik hen hem overgenomen ivm haar gezondheid. Ik ben helemaal gek op hem maar zou zelf kiezen voor een iets minder onafhankelijke hond.
Mijn moeder heeft gekozen voor de Eurasier omdat ze een robuuste maar sociale hond wilde om lekker mee te wandelen maar die geen behoefte heeft aan trainen/werken en ook met een dagje minder toe kan.
Dat is mislukt trouwens :mrgreen: Diem kan nauwelijks met een dagje minder en je moet hem goed bij de les houden anders maakt hij z'n eigen, minder verstandigere, beslissingen :wink:
In de toekomst zou ik als mogelijk heel graag een teefje erbij willen hebben. Geen flauw idee nog welk ras/kruising dat gaat worden.

Ow, ik ben vrouw en alleenstaand :wink: Denk niet dat het mijn keuze echt beïnvloedt. Maar ik vind Diems gereserveerdheid naar mensen en formaat wel prettig als ik in verlaten gebieden loop of laat nog op pad ben.
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik ben een vrouw. Toen ons eerste hondje kwam hield manlief helemaal niet van honden. ik wilde dus een hond die in aanleg redelijk gehoorzaam was, niet te veel haren achter liet en een handzaam formaat had (dus eentje waar manlief zo weinig mogelijk "last" van zou hebben). Dushi (kruising maltezer shih-tsu) voldeed aan die eisen. Dankzij haar is manlief helemaal om. En omdat hij zo blij was met mijn keuze destijds met Dushi heeft hij ook op mijn oordeel vertrouwd rondom een poedel. Ik wilde graag een wat grote hond (met het oog op eventuelele behendigheid waar Dushi gewoon niet groot genoeg voor was), maar wel een die hond en menssociaal was, bij voorkeur niet verhaarde en liefst zonder al te veel jachtdrift. Vandaar de poedel.
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

ik ben een vrouw en omdat vriendlief chauffeur is en af en toe erg laat thuis is of extreem vroeg weg moet vonden wij het beiden wel fijn als er een hond in huis zou zijn. en daarbij zijn we ook allebei gek van honden.
het is dus een mechelse herder geworden omdat we die allebei mooi en leuk vonden. sport wilden beoefenen met de hond. en met een herder durfde ik ook in de winter over straat om hem uit te laten. herder schrikt dan toch iets eerder af. en gezien ik ze meestal uit laat gezien hij chauffeur is vond ik dat wel prettig.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ben een vrouw, alleenstaand en van kinds af aan al gek op dieren geweest m.n. honden. Mijn ouders wilden echter geen hond. Mijn favoriete ras was een duitse herder. Vraag me niet waarom want in onze omgeving waren daar niet zo veel van. Mijn oom die ik weinig zag omdat hij in een andere provincie woonde had er 1 en het was dus een feest als we daar heen gingen. Was overigens geen knuffelhond. Later op de camping waar opa een stacaravan had trof ik ook een duitse herder waar ik de grootste maatjes mee werd en er regelmatig mee op stap mocht en ging. Ook weer geen makkelijke, had niets met andere honden op (net als die van mijn oom).
Rond mijn 29ste leerde ik Finn kennen. Tot die tijd wel gedroomd van een hond maar vond het niet passen in mijn levensstijl. Tot Finn weg werd gedaan. In eerste instantie via een handelaar, iets waar ik best van baalde omdat ik aangegeven had dat als hij weg moest ik hem wilde hebben. Twee maanden later belde zijn eerste eigenaar op of ik hem nog wilde hebben. Hond was terug bij die handelaar en eigenaar vond het toch niet leuk dat er met de hond zo gesleept zou gaan worden, dat ging hem toch te ver.
Dus zo kwam Finn mijn duitser. Niet omdat ik hem voor de bescherming wilde, maar meer omdat ik wat met hem had vanaf het eerste moment dat ik hem zag én omdat hij een duitse herder was/is :wink:
Bluf, de tweede leerde ik in het jaar dat ik Finn kreeg kennen. Ongeveer 2 jaar later is ze bij mij komen wonen.
Heb ze dus puur om het karakter en het ras. Niet om bewaking of me veilig te voelen. Vind het soms vervelend als mensen dat denken ook middels opmerkingen "zo, jij hoeft niet bang te zijn dat je wat overkomt!" Het is uiteindelijk misschien wel zo, maar niet de reden dat ik voor dit ras heb gekozen.
Als ik aan andere mogelijke rassen denk weet ik weinig te bedenken. Ja, die ik vroeger ook al erg leuk vond, de langharige black en tan teckel. Engelse bull vind ik hele leuke honden maar vanwege de vele beperkingen vaak qua gezondheid/uithoudingsvermogen komt die er niet.
Beauceron vind ik mooi, maar passen qua karakter denk niet helemaal bij mij.
Doggen welke dan ook, vind ik vaak mooi, maar voor bij een ander :mrgreen:
Jachthonden jagen mij te veel :mrgreen: zou denk continue het gevoel hebben geen leuke baas te zijn, iets fout te doen in de opvoeding etc. :o
Mechels zijn denk ook niet zo aan mij besteed, al had ik vroeger wel een mechel maatje waar ik best gek van was, en andersom.
Maar gut, kon ook heerlijk genieten van het poedeltje Loekie van een oudtante (niet in model geknipt) en de pekinees Brandy van de zus van een tante. Dat meeslepen van de pekinees als deze vond dat ie genoeg gelopen had en dat geknor tijdens het wandelen waarbij iedereen verbaasd om zich heen keek waar dat rare geluid vandaan kwam deed me doen inzien dat ook een pekinees niet bij mij in huis zou komen.
Maar zeg nooit nooit.
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Ik ben een vrouw en zowel mijn partner als ik, vallen op grote rassen (helaas voor de kinderen).
Voorheen hadden wij een kruisig rottweiler/labrador. Mooi beest maar hond- en mensagressief dus niet heel makkelijk.
Nadat we deze hadden moeten laten inslapen hebben we jaren geen hond gehad en kwamen er eerst kinderen ;)
Toen wilde ik graag weer een hond. Mijn voorkeur was een Old English Bulldog maar mijn man wilde er niet aan.
Via het opvangwerk dat ik voor het asiel doe kwam er toen een labrador (kruising?) in ons gezin.
Een hond waar ik meteen een klik mee had en waar ik geen afstand meer van kon doen, gelukkig merkte manlief dat en mocht hij blijven.
Nu dus een grote, lompe en sterke labrador kruising (vermoedelijk met een dog) in huis.
Wil er ooit nog een franse bull (enige kleine ras dat ik wel stoer vind) of toch een engelse bull bij, maar pas onze hond wat rustiger is geworden ;) (en ik manlief heb overtuigd hahahaha)
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

vrouw & eigen keuze (was alleen) MH....
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Vrouw, en ik mocht niet kiezen. Gerard wilde helemaal geen honden. ben gewoon een Duitse Pinscher gaan halen en momenteel heb ik er drie had er tot een jaar geleden vier.

Ondertussen is hij heel erg gek op de meiden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik heb een duitse herder en ik ben een vrouw.
Alle honden vind ik leuk, maar me voorkeur gaat uit naar de stoerdere honden die willen werken.
Maar tegenlijkertijd lief en sociaal zijn. En niet druk.
Mijn oom heeft altijd duitse herders gehad, en vanaf kleins af aan heb ik iets met duitse herders.
Het karakter is geweldig, de trouwheid, sociaal, vrolijk, lief en wilt iets met je doen.
Ik hou van grote wandelingen maken, lekker met de hond bezig zijn.
Zelf ben ik een stil type, maar door me hond trek ik toch wat sneller me mond open.
En ik ben door hem zeker van mezelf.
Ik zou altijd voor dit ras kiezen, maar als ik later oud ben, en een duitse herder te sterk voor me word, neem ik een dwerg snauzer. Rotties vind ik ook erg leuk.
Maar dit ras, echt geweldig!
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

vrouw en alleen.. als kind hadden wij een teckel dus ik zei altijd ;als ik later groot ben komt er een teckel. maar eerst kwam er een kruising labrador/rottweiler die mij moest bewaken.., een grotere mensenvriend was er niet maar toch voelde ik mij wel veilig bij haar.. toen kwam er een herplaats teckel.. en toen een teckel pup.. en toen nog een paar herplaats teckels .. onverwacht bleef een chinees naakthondje hier na een logeerpartij en toen mijn grote hond dit voor jaar overleed miste ik een grotere hond . en sinds mei is er een spaanse waterhond.. ik heb nu de perfect combinatie honden in de roedel vind ik zelf..
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik ben een vrouw en woon samen maar ik heb voor de Ridgeback gekozen.
Vriendlief wilde liever een herder maar daar ben ik mee op gegroeid en wilde graag een ander ras.
Vroeger liep er in mijn buurt een Ridgebackreu waar ik helemaal verliefd op was, karakter en uiterlijk.
De keuze was snel gemaakt toen er ruimte kwam voor een hond. :ok:
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

Ik ben ook vrouw :engel:
altijd honden gehad thuis van alles wat.
toen ik samen ging wonen hondje gekozen die een thuis nodig had.
maar wou wel graag een jonge hond.
dus kwam Luni in ons gezin. een eigenwijs klein racemonstertje.
4 maandjes oud en een bak werk. gedumpt in het asiel in spanje.
we hebben samen gekozen.
2e hondje was een opvanger en die mocht na 1 dag al blijven,
want manlief verkocht.
3e hondje was niet gepland en ook niet gewild door mijn vent,
maar ik belde hem op vanuit spanje en hij kon niet weigeren omdat
ik zei dat ze toch niet lang meer zou leven. inmiddels is ginger bijna 2 jaar
bij ons :mrgreen:
wel meteen duidelijk gemaakt dat als er een 4e zou komen híj een opvangplek ging zoeken :zwaai
Ik zal altijd voor de honden blijven gaan die het zwaar hebben gehad en een
huisje zoeken.
ik vind kruisingen heel erg leuk. vooral als je echt niet kan zien wat voor rassen erin zitten.
mochten we ooit toch voor een ras gaan dan zou het een toller worden. die vinden we allebei heel mooi en leuk qua karakter.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ben een vrouw, alleen met kind.
Heb nooit echt naar ras gekeken, hij moest vooral relaxed zijn en geen keffer, mijn hond had ik helemaal gekozen voor de klik en die heeft goed uitgewerkt.
Voor de volgende hond had zoonlief wel inspraak (en ik het vetorecht haha) en we hebben samen beslist dat de volgende voor 99.99% een poedel wordt.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik ben Jantien en ben getrouwd met Gerard en we hebben xsingpoedeltjes.
Gerard had er al 1 toen we trouwde en ja het beessie werd gedekt door Wodan de Iers wolfhond van de buren en daar zit je dan met een nest puppen.
We wilden graag kinderen en dat lukte niet dus hebben we maar de 10 pupjes aangehouden en we zijn dolblij met onze kinders.Gerard laat ze altijd uit op de parkeerplaatsen in het land de lieverd.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jullie trekken mijn geluk wel weer naar beneden hé . :pffff:
Stelletje jaloerse wijfen . :lekkerpuh: We zouden eigenlijk solidair moeten zijn .
Gerard is al zo veel met de honden op pad de pakeerplaatsen en velden op. :ugh:
Kan ook wel eens de schouder van een vriendin gebruiken. :jank:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

bouvierpoedel schreef:Ik ben Jantien en ben getrouwd met Gerard en we hebben xsingpoedeltjes.
Gerard had er al 1 toen we trouwde en ja het beessie werd gedekt door Wodan de Iers wolfhond van de buren en daar zit je dan met een nest puppen.
We wilden graag kinderen en dat lukte niet dus hebben we maar de 10 pupjes aangehouden en we zijn dolblij met onze kinders.Gerard laat ze altijd uit op de parkeerplaatsen in het land de lieverd.
:LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Ik ben vrouw, alleenstaand, zoonlief inmiddels opgegroeid en de deur uit. Dus welke dieren ik heb is mijn keus
Mijn eerste hondje was iets klein onherleidbaars, de tweede een kruising Stabij uit het asiel. Fantastisch beest, helemaal mijn maatje...
Dus een tweede Stabij erbij om tot ontdekking te komen dat mijn kruising het karakter van een Wetterhoun had. Dus heb ik, na het overlijden van mijn lieve kruising stabij/wetter, een echte Wetterhoun aangeschaft. Mijn bruine Lieuwe.
Na vier jaar is daar een zoon van mijn Lieuwe bij gekomen, mijn zwart-witte Murk.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Vrouw en samenwonend. Honden en dieren zijn mijn hobby, mijn vriend zijn hobby is computers en 3d printers. Maar we vinden elkaar hobbies ook leuk. Maar ik heb niet blindelings mijn keuze doorgeduwd. Er zijn veel rassen die ik leuk vind, maar die ik bijvoorbeeld niet bij mijn vriend vond passen. Ik had ook voor een doberman kunnen gaan, maar mijn vriend is vrij gemakkelijk en dromerig van aard en hij houdt van wandelen, maar het moet niet te moeilijk worden. Hij was van huis uit labradors gewend, maar daar zag ik mij niet lopen. Na veel vergelijken en dubben kwam ik uit op een border collie, maar dat was eigenlijk nog meer per ongeluk, maar het is wel een hele goede keuze geweest voor ons beide en zelfs nummer 2 mag komen! :cheer: Bij ons is het dus niet een geheel op zich zelf staande keuze.
Afbeelding
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

bouvierpoedel schreef:Ik ben Jantien en ben getrouwd met Gerard en we hebben xsingpoedeltjes.
:LOL: :LOL: :LOL:
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Vrouw, alleen. Thuis hadden we na lang onderhandelen en zoeken naar de geschikte hond in een druk huishouden een Bulldog. Winston voldeed meer dan prima, dus er kwam er weer een, en weer een. Ze hebben best hun nadelen, maar iedere keer als er een oud werd keken we naar andere rassen maar kwamen vervolgens weer met een engelsman thuis. Ze zijn gezellig, makkelijk, handzaam maatje, kunnen alleen zijn, zijn te porren voor gehoorzaamheidstraining en spelletjes en je voelt je veilig op straat. Bovendien is ook de bewegingsbehoefe te overzien.
Toen ik in een geschikt huis ging wonen, was de keus eenvoudig: een engelsman. Inmiddels is er een tweede bij gekomen en dat bevalt uitstekend. Ik droom van een Mastiff, of Bullmastiff, Cane Corso vind ik ook leuk..... Maar goed, eerst meer tijd en ruimte.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Vrouw. Japanse Chin gekozen omdat het klein is en pluizig en schattig en ik wilde moederen.
Welsh gekozen omdat dat honden zijn die qua karakter goed bij onze wensen passen en ze zijn mooi.
Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Vrouw en getrouwd.
Onze eerste hond is gekozen door manlief , een Bouvier.(Rashond)
Helaas na 5 jaar hebben we die moeten laten inslapen.
Daarna kwam er via een kennis een asbakje.... 15 jaar geworden.
Heb me toen een JRT aan laten praten. ( Rashond) maar die mocht maar 6,5 jaar worden ( Epilepsie)
Nu heb ik twee JRT zonder papieren.
Man denkt dat hij er eentje heeft uitgezocht en dat laat ik dan maar zo.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Vrouw en toen nog thuis wonend al jaren lopen zeuren om een Duitse herder.

Nadat mijn ouders eindelijk om waren bijna 10 jaar mogen genieten van onze herplaatser Roan.

Toen ik op mezelf ging kwam er weer een Duitse herder , en weer 1 en weer 1.

Inmiddels alweer 8 jaar verder en samenwonend , vriendlief heeft gelukkig dezelfde passie voor Duitse herders en nu hebben we er samen 4 en nr 5 zit in de planning voor volgend jaar ;)

Waarom ? Omdat het de mooiste , grappigste , geweldigste en meest trouwe honden zijn .
Fijn gezelschap , lekkere bankhangers als we even een luie dag hebben , maar ook zeer actief en ready for action .
Zij zijn ook mijn bewakers, als ik alleen ben ben ik echt een groot watje . En bij mijn kanjers voel ik me veilig ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik (vrouw) ben begonnen met mijn grote liefde, de boxer.
Vanwege de gezondheid en omdat ik meer wilde qua sportmogelijkheden gaan zoeken naar een ander ras en kwam uit bij een Hollandse Herder korthaar.
Met haar zette ik mijn eerste stappen in de africhting en op de KNPV-club raakte ik bevriend met Biènes fokker, van wie ik haar gekregen heb. Mijn derde hond werd dus een Mechelse Herder.
En die Mechel beviel me wel :wink: dus mijn vierde hond werd weer een Mechelse Herder, alleen dit keer een reu.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”