Dank je ik weet dat ik geen uitleg hoef te geven maar doe het graag omdat er zo een vooroordeel over buitenhonden bestaat en ook hoe en wat bewegingsvrijheid inhoudt.gonnie schreef:Je hoeft helemaal geen uitleg te geven hoor. Het is jouw hond en jij maakt uit hoe je hem houdt.irwi schreef:Mijn hond zit al vanaf puppie in de kennel, de kennel is 3x2 meter. Meer dan genoeg bewegingsruimte, alleen hij is zo lui dat ie de hele dag in het nachthok in de kennel ligt of als de zon schijnt buiten zijn hok ligt. Tegen de tijd dat het etenstijd is komt ie met zijn kop naar buiten af en toe om te horen of de pannen rammelen zodat hij snel zijn eten krijgt.Vitalia schreef:Ja? Ik niet. Ik weet alleen dat ik het (hok) niet nodig vind. En als je dan een hok hebt, zorg er dan voor dat de hond bewegingsvrijheid heeft.
Wat zijn de omstandigheden van die honden die niet in huis willen komen, hoe leven ze? Hoe lang zitten ze al buiten? Zet jij je puppy maar eens buiten en ga dan naar binnen en laat de deur openstaan, we zullen wel zien hoe hij met "tegenzin" je huis binnen gaat.
Over een paar weken naar de show gaat de warmtelamp weer in de kennel en wordt ie op rust gezet zodat er gemakkelijker een speklaagje op komt.
De hond weet niet beter en is er volkomen tevreden mee. Speelgoed dat ik neerleg taalt ie niet naar heeft ie geen behoefte aan. Hij vermaakt zich met slapen en lekker met het koppie naar buiten en kijken wat er allemaal in de tuin gebeurd of in de keuken.
Enkel als er visite komt springt ie een gat in de lucht en vindt dan de aandacht heerlijk.
In principe zijn woonhuizen ook hokken voor honden er zitten alleen geen tralies in maar muren en ramen.
Als je het aan de honden vraagt dan willen ze misschien wel het liefst lekker buiten door de bossen struinen en lekker zelf hun kostje bij elkaar rapen.
Dat gaat alleen niet want niet elke hond is even sociaal.
Ik denk b.v. dat onze Nikkie het liefst de hele dag buiten in het bos zou lopen, dat zou een goed boerderij hondje zijn maar ik heb geen boerderij, woon op een flat en eigenlijk zijn flats ook hokken en dan nog bovenop elkaar gestapeld. Voor mensen is het eigenlijk ook niks om in een flat te wonen.
Mijn honden zijn rustig, de hond die in huis leeft ligt het grootste gedeelte van de dag op de bank, zou in principe ook genoeg hebben aan alleen een hokkie met een bankje erin. Wat zij het liefste zou doen ja dat is een andere zaak

En idd mensen horen ook niet op een flatje en ben blij dat ik lekker in een huisje woon buiten de grote stad.