Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gunnar de pitbull, pics made by WRC 28-1--2012

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

irwi
Zeer actief

Re: Gunnar de pitbull, pics made by WRC 28-1--2012

Ongelezen bericht door irwi »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
gonnie schreef:
irwi schreef:
Vitalia schreef:Ja? Ik niet. Ik weet alleen dat ik het (hok) niet nodig vind. En als je dan een hok hebt, zorg er dan voor dat de hond bewegingsvrijheid heeft.
Wat zijn de omstandigheden van die honden die niet in huis willen komen, hoe leven ze? Hoe lang zitten ze al buiten? Zet jij je puppy maar eens buiten en ga dan naar binnen en laat de deur openstaan, we zullen wel zien hoe hij met "tegenzin" je huis binnen gaat.
Mijn hond zit al vanaf puppie in de kennel, de kennel is 3x2 meter. Meer dan genoeg bewegingsruimte, alleen hij is zo lui dat ie de hele dag in het nachthok in de kennel ligt of als de zon schijnt buiten zijn hok ligt. Tegen de tijd dat het etenstijd is komt ie met zijn kop naar buiten af en toe om te horen of de pannen rammelen zodat hij snel zijn eten krijgt.
Over een paar weken naar de show gaat de warmtelamp weer in de kennel en wordt ie op rust gezet zodat er gemakkelijker een speklaagje op komt.
De hond weet niet beter en is er volkomen tevreden mee. Speelgoed dat ik neerleg taalt ie niet naar heeft ie geen behoefte aan. Hij vermaakt zich met slapen en lekker met het koppie naar buiten en kijken wat er allemaal in de tuin gebeurd of in de keuken.
Enkel als er visite komt springt ie een gat in de lucht en vindt dan de aandacht heerlijk.
Je hoeft helemaal geen uitleg te geven hoor. Het is jouw hond en jij maakt uit hoe je hem houdt.
In principe zijn woonhuizen ook hokken voor honden er zitten alleen geen tralies in maar muren en ramen.
Als je het aan de honden vraagt dan willen ze misschien wel het liefst lekker buiten door de bossen struinen en lekker zelf hun kostje bij elkaar rapen.
Dat gaat alleen niet want niet elke hond is even sociaal.

Ik denk b.v. dat onze Nikkie het liefst de hele dag buiten in het bos zou lopen, dat zou een goed boerderij hondje zijn maar ik heb geen boerderij, woon op een flat en eigenlijk zijn flats ook hokken en dan nog bovenop elkaar gestapeld. Voor mensen is het eigenlijk ook niks om in een flat te wonen.
Dank je ik weet dat ik geen uitleg hoef te geven maar doe het graag omdat er zo een vooroordeel over buitenhonden bestaat en ook hoe en wat bewegingsvrijheid inhoudt.
Mijn honden zijn rustig, de hond die in huis leeft ligt het grootste gedeelte van de dag op de bank, zou in principe ook genoeg hebben aan alleen een hokkie met een bankje erin. Wat zij het liefste zou doen ja dat is een andere zaak :mrgreen: .
En idd mensen horen ook niet op een flatje en ben blij dat ik lekker in een huisje woon buiten de grote stad.
Afbeelding
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

gonnie schreef:
irwi schreef:
Vitalia schreef:Ja? Ik niet. Ik weet alleen dat ik het (hok) niet nodig vind. En als je dan een hok hebt, zorg er dan voor dat de hond bewegingsvrijheid heeft.
Wat zijn de omstandigheden van die honden die niet in huis willen komen, hoe leven ze? Hoe lang zitten ze al buiten? Zet jij je puppy maar eens buiten en ga dan naar binnen en laat de deur openstaan, we zullen wel zien hoe hij met "tegenzin" je huis binnen gaat.
Mijn hond zit al vanaf puppie in de kennel, de kennel is 3x2 meter. Meer dan genoeg bewegingsruimte, alleen hij is zo lui dat ie de hele dag in het nachthok in de kennel ligt of als de zon schijnt buiten zijn hok ligt. Tegen de tijd dat het etenstijd is komt ie met zijn kop naar buiten af en toe om te horen of de pannen rammelen zodat hij snel zijn eten krijgt.
Over een paar weken naar de show gaat de warmtelamp weer in de kennel en wordt ie op rust gezet zodat er gemakkelijker een speklaagje op komt.
De hond weet niet beter en is er volkomen tevreden mee. Speelgoed dat ik neerleg taalt ie niet naar heeft ie geen behoefte aan. Hij vermaakt zich met slapen en lekker met het koppie naar buiten en kijken wat er allemaal in de tuin gebeurd of in de keuken.
Enkel als er visite komt springt ie een gat in de lucht en vindt dan de aandacht heerlijk.
Je hoeft helemaal geen uitleg te geven hoor. Het is jouw hond en jij maakt uit hoe je hem houdt.
In principe zijn woonhuizen ook hokken voor honden er zitten alleen geen tralies in maar muren en ramen.
Als je het aan de honden vraagt dan willen ze misschien wel het liefst lekker buiten door de bossen struinen en lekker zelf hun kostje bij elkaar rapen.

Ik denk b.v. dat onze Nikkie het liefst de hele dag buiten in het bos zou lopen, dat zou een goed boerderij hondje zijn maar ik heb geen boerderij, woon op een flat en eigenlijk zijn flats ook hokken en dan nog bovenop elkaar gestapeld. Voor mensen is het eigenlijk ook niks om in een flat te wonen.
Hij moet inderdaad geen uitleg geven, maar omdat hij vindt dat het hok groot genoeg is, is het dat daarom niet.
Die hond moet op zijn minst 7 vierkante meter hebben, zónder de plaats die zijn slaaphok inneemt. Dat haalt ie niet en dat heeft niks meer te maken met wat jíj wil maar wat de wetgeving zegt. Weet je wel, die wet die ook zegt dat we moeten stoppen voor het rode licht. :oohja:
Afbeelding
Afbeelding
Mila10
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): AST
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Mila10 »

Vitalia schreef:
gonnie schreef:
irwi schreef:

Hij moet inderdaad geen uitleg geven, maar omdat hij vindt dat het hok groot genoeg is, is het dat daarom niet.
Die hond moet op zijn minst 7 vierkante meter hebben, zónder de plaats die zijn slaaphok inneemt. Dat haalt ie niet en dat heeft niks meer te maken met wat jíj wil maar wat de wetgeving zegt. Weet je wel, die wet die ook zegt dat we moeten stoppen voor het rode licht. :oohja:
En zegt diezelfde wetgeving dan ook dat je je hondje niet in een bench mag steken? Volgens mij doen dat ook heel veel mensen...

Sorry wat een onzin, als er genoeg met die hond gedaan wordt, heeft ie echt niet een heel huis nodig om zich te vermaken hoor. En zoals het hondje er uit ziet, wordt daar echt wel wat mee gedaan :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Vitalia schreef: Het was misschien een idee om je andere hond sociaal te maken

:LOL: :Q: :smile2:
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

Het is mijn type hond niet, althans zo gespierd gemaakt. Ik vind het niet mooi. Maar ik kan best begrijpen dat mensen dat mooi vinden, en dat dus ook leuk vinden om daar mee te sporten.
Ook vind ik de pitbull/stafford niet het type hond om buiten in een kennel te leven, maar ik neem aan dat hij wel weet wat hij doet en waarom.
Om nu te zeggen dat hij zijn hond mishandelt omdat de hond een te klein hok heeft nee. Waarschijnlijk krijgt deze hond meer gezelschap/beweging dan menig huis hond.

Ohh en ik dnek dat je de titel van je topic even aan moet passen, er staat namelijk 28-1--2012 en ik neem aan dat het 28-10 moet zijn :mrgreen:
Afbeelding
Vitalia
Zeer actief
Lagotto Romagnolo

Mila10 schreef:
Vitalia schreef:
gonnie schreef:
irwi schreef: Mijn hond zit al vanaf puppie in de kennel, de kennel is 3x2 meter. Meer dan genoeg bewegingsruimte, alleen hij is zo lui dat ie de hele dag in het nachthok in de kennel ligt of als de zon schijnt buiten zijn hok ligt. Tegen de tijd dat het etenstijd is komt ie met zijn kop naar buiten af en toe om te horen of de pannen rammelen zodat hij snel zijn eten krijgt.

En zegt diezelfde wetgeving dan ook dat je je hondje niet in een bench mag steken? Volgens mij doen dat ook heel veel mensen...

Sorry wat een onzin, als er genoeg met die hond gedaan wordt, heeft ie echt niet een heel huis nodig om zich te vermaken hoor. En zoals het hondje er uit ziet, wordt daar echt wel wat mee gedaan :wink:
Misschien wordt er idd wel wat mee gedaan, ik zeg niet dat dit niet zo is, ik zeg wel dat je niet op de spieren hoeft af te gaan. De beste vergelijking vind ik bij onze honden. Ze krijgen allemaal evenveel beweging, Niké echter kan met haar bespiering op de achterpoten best naast zijn hond gaan staan. Het hangt van het soort beweging af : Niké holt bijna de hele wandeling achter een bal, vertrekken, stoppen springen, vertrekken, stoppen, springen, natuurlijk zijn haar benen gespierd. Wil dit zeggen dat Athena en Gioia nooit buitenkomen? Neen, zij doen evenveel kilometers maar gebruiken die kracht in hun poten minder en zijn minder gespierd. Als je constant springt,zijn je benen, of in dit geval poten, anders gespierd dan dat je gewoon loopt.
Ben ik het eens met honden de hele dag in de bench? Neen, ook niet, zou dit onder "dierenmishandeling" vallen? Weet ik niet, dat beslist de wetgeving. In het geval van het hok, is het duidelijk. In het geval van een bench? Dat heb ik nog nooit opgezocht, daar kan ik niks over zeggen.
Dat dat hok te klein is? Dat is niet alleen mijn mening, dat staat zwart op wit.
Zullen we met zijn allen een hele dag in één kamer gaan zitten, er niet uitkomen, geen TV, radio, maar we hebben wel een raam waar we leuk mensjes kunnen kijken, en één boek dat al lang uit is? Natuurlijk springen we dan een gat in de lucht als we bezoek krijgen!
Sommige mensen zetten hun hond speciaal in een hok, zodat hij meer aandacht heeft voor hen, als ze met hem willen werken, heeft hij nog niet genoeg aandacht, gaat hij weer het hok in, werkt dit niet, dan brengen ze hem zelfs naar een bevriend persoon voor een week die hem dan alleen eten geeft. Dat vind ik ook "mishandeling", geestelijk dan. En, voor jullie bovenop mij springen, ik beweer niet dat dit hier het geval is ! :neenee:
Ik probeer alleen duidelijk te maken waarom een hok een bepaalde minimum grootte moet hebben en waarom ik er géén fan van ben.

Wonen wij mensen soms te klein? Ja, dat kan, maar wij kunnen beslissen om ons huis te verlaten en te gaan wandelen wanneer we willen. En dat is in dit geval niet het onderwerp.
Afbeelding
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Geldt dat dan ook voor mensen met een klein huisje die bijvoorbeeld maar een huiskamertje hebben van (noem maar wat) 5 bij 4?
Je kunt het toch nooit goed doen, er zullen altijd mensen zijn met andere meningen (en da's maar goed ook)
Naar mijn strikt persoonlijke smaak vind ik de hond ook wat te schraal maar ja ts schrijft zelf dat ze er moeite voor doet om hem wat kilootjes er bij op te krijgen.
Het is wel een heel mooie hond en het lijkt me een blije hond ook dus prima :ok:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ptje schreef:Geldt dat dan ook voor mensen met een klein huisje die bijvoorbeeld maar een huiskamertje hebben van (noem maar wat) 5 bij 4?
Je kunt het toch nooit goed doen, er zullen altijd mensen zijn met andere meningen (en da's maar goed ook)
Naar mijn strikt persoonlijke smaak vind ik de hond ook wat te schraal maar ja ts schrijft zelf dat ze er moeite voor doet om hem wat kilootjes er bij op te krijgen.
Het is wel een heel mooie hond en het lijkt me een blije hond ook dus prima :ok:

Ik persoonlijk vind dat een hond beter iets te mager kan zijn dan te dik.
En de hond van TS ziet er inderdaad goed uit en ook heel blij. Ik denk dat er genoeg wordt gedaan met hem. Trouwens als hij toch alleen maar slaapt in zijn hok wat maakt dat dan uit? Mijn honden slapen na de wandelingen en tussen de wandelingen in ook de hele dag en dan liggen ze op een stoel van 60cm breed.

Er zijn trouwens ook hele magere mensen die kunnen ook alles eten zonder een grammetje aan te komen, dat zal je bij honden ook wel hebben. Als je ziet wat Jarah en Nikkie eten, en die zijn ook aan de magere kant af en toe zie je ben hen ook de ribben. Tama krijgt het minst te eten en die is haast te dik.

Ik vraag me trouwens af of de maten van een kennel niet alleen geldt voor mensen die honden beroepsmatig houden in een kennel, dus fokkers e.d.
Want anders zouden benches ook wel verboden zijn, die zijn nog kleiner.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Seven6 »

Leuke fotos hij is erg atletisch,
Hij is misschien wat schraal maar het is een opgroeiende hond dat komt wel goed wanneer hij iets ouder is en vetjes om gaat zetten in spieren lijkt hij ook minder lang en droog. Hoevaak ik niet van ontwetende mensen heb moeten horen dat onze staff brood mager is :)

als 2 jarige
Afbeelding

Nu
Afbeelding

Nu is onze teef natuurlijk een andere type hond maar ik zie wel veel gelijkenissen op de hond scherpheid na dan, deze spring in het veld komt ook geregeld boven mn schouder uit :ok:

Kwa kennel, als deze man het er goed in doet en zich er thuis voelt wie zijn wij dan om te oordelen over een hond die we niet persoonlijk kennen.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

En toch vind ik jouw hond, Seven, vele malen mooier, mooier in de vacht, ook prachtig gespierd, niet zo droog. Ja mooi!
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik zou een kortharige hond met een vacht als deze hond ook niet snel buiten laten. En ik vind 'm ook iets te mager, maar dat is ook allemaal smaak...
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik heb geen oordeel over honden in kennels, ik heb er zelf 1 in de kennel. Maar ik vind de hond te schraal om in de winter buiten te zitten. Hij heeft er ook zeker de vacht niet voor. Wat mij betreft werd de show en de training toch ondergeschikt gemaakt aan het belang van de hond nu en ging ik er als de donder wat vet op kweken. En ja dat kan wel hoor, ook als je een van energie overlopende hond hebt. Gewoon vet vreten geven. Inwendig vet heeft een hond niets aan als hij buiten zit bij min 20 zoals afgelopen jaren wel voor kwam. Die warmte lamp gaat het hem dan ook niet doen.

Ik vind het trouwens wel een prachtig hondje. :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Budkes schreef:Ik heb geen oordeel over honden in kennels, ik heb er zelf 1 in de kennel. Maar ik vind de hond te schraal om in de winter buiten te zitten. Hij heeft er ook zeker de vacht niet voor. Wat mij betreft werd de show en de training toch ondergeschikt gemaakt aan het belang van de hond nu en ging ik er als de donder wat vet op kweken. En ja dat kan wel hoor, ook als je een van energie overlopende hond hebt. Gewoon vet vreten geven. Inwendig vet heeft een hond niets aan als hij buiten zit bij min 20 zoals afgelopen jaren wel voor kwam. Die warmte lamp gaat het hem dan ook niet doen.

Ik vind het trouwens wel een prachtig hondje. :ok:
Sluit ik me helemaal bij aan. Ik zou hem iets voller willen zien en daarbij vind ik hem niet echt een denderende vacht hebben, dun en wat vaal. Verder hou ik wel van zulke type honden, erg mooi!
Perry en Noah

Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Irwi is gewoon een vrouw hoor net als het gros van het forum :mrgreen: een stafford kun je kwa bespiering niet vergelijken met een pitbull. Staffords zijn veel breder gebouwd. Pitjes zijn voor de lange spieren die zie je minder maar zijn wel effectiever.
Daarnaast moet je bij dit type hond toch minstens een paar ribben zien anders zijn ze gewoon te dik.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Valerie schreef:Irwi is gewoon een vrouw hoor net als het gros van het forum :mrgreen: een stafford kun je kwa bespiering niet vergelijken met een pitbull. Staffords zijn veel breder gebouwd. Pitjes zijn voor de lange spieren die zie je minder maar zijn wel effectiever.
Daarnaast moet je bij dit type hond toch minstens een paar ribben zien anders zijn ze gewoon te dik.
Voor t mooie ja, dat ben ik met je eens, maar voor het welzijn in de winter in een buitenkennel dus niet. Dan moet er wat mij betreft echt wat meer vlees op, van zijn vacht hoeft ie het namelijk ook al niet te hebben.
Gr. Aniek

Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Budkes schreef:
Valerie schreef:Irwi is gewoon een vrouw hoor net als het gros van het forum :mrgreen: een stafford kun je kwa bespiering niet vergelijken met een pitbull. Staffords zijn veel breder gebouwd. Pitjes zijn voor de lange spieren die zie je minder maar zijn wel effectiever.
Voor t mooie ja, dat ben ik met je eens, maar voor het welzijn in de winter in een buitenkennel dus niet. Dan moet er wat mij betreft echt wat meer vlees op, van zijn vacht hoeft ie het namelijk ook al niet te hebben.
Ooh dat zeker hoor. Jigzy is in de winter ook wat dikker zodat ze zonder jas aan km's door de sneeuw kan ploegen. Voor het idee :wink: ondanks dat ze in Engeland en Amerika met massa's buiten zitten vind ik het ook meer binnen honden.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Ik vind de hond eigenlijk ook te mager, kan gebeuren maar de vacht is niet echt super. En dan in een buitenkennel vind ik wel sneu. Zeker met een hondenhok ipv een goed nachthok wat goed geisoleerd en grotendeels afgesloten is waar ze alle ruimte in hebben ipv opgerold te moeten liggen.

Dat massa's honden buiten verblijven betekent niet dat die honden er ook goed tegenkunnen/ geen last van hebben.
irwi
Zeer actief

Voor degene die zich bezorgd maken dat hij niet warm genoeg zit, het hok is van binnen geheel geisoleerd.
Zit stro ik en nog een deken waar die nog een nest kan maken. Er komt straks ook weer een warmtelamp in en als het de temperatuur van 30 graden onder nul wordt gaat ie wel 's nachts naar binnen in een bench, maar voor nu heeft ie geen centje pijn.

Voor de vacht hij zit op het moment net niet goed genoeg in de vacht dat klopt wordt ook niet gewassen en is wat vettig nu.
Voor degene die de hond in het echt willen zien en willen voelen dat kan zondag a.s. ben ik op de open dag van de greyhound waar die ook een keertje achter de haas mag racen.
Afbeelding
irwi
Zeer actief

Judith-Diesel schreef:Het is mijn type hond niet, althans zo gespierd gemaakt. Ik vind het niet mooi. Maar ik kan best begrijpen dat mensen dat mooi vinden, en dat dus ook leuk vinden om daar mee te sporten.
Ook vind ik de pitbull/stafford niet het type hond om buiten in een kennel te leven, maar ik neem aan dat hij wel weet wat hij doet en waarom.
Om nu te zeggen dat hij zijn hond mishandelt omdat de hond een te klein hok heeft nee. Waarschijnlijk krijgt deze hond meer gezelschap/beweging dan menig huis hond.

Ohh en ik dnek dat je de titel van je topic even aan moet passen, er staat namelijk 28-1--2012 en ik neem aan dat het 28-10 moet zijn :mrgreen:
ja is 28 10 2012 thx.
Gelukkig hebben we allemaal een andere smaak anders werd het maar saai in de wereld.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

irwi schreef:Voor degene die zich bezorgd maken dat hij niet warm genoeg zit, het hok is van binnen geheel geisoleerd.
Zit stro ik en nog een deken waar die nog een nest kan maken. Er komt straks ook weer een warmtelamp in en als het de temperatuur van 30 graden onder nul wordt gaat ie wel 's nachts naar binnen in een bench, maar voor nu heeft ie geen centje pijn.

Voor de vacht hij zit op het moment net niet goed genoeg in de vacht dat klopt wordt ook niet gewassen en is wat vettig nu.
Voor degene die de hond in het echt willen zien en willen voelen dat kan zondag a.s. ben ik op de open dag van de greyhound waar die ook een keertje achter de haas mag racen.

:hmmm: kun je nog lang wachten...

Vind hem ook erg karig in de vacht zitten hoor, en dat ligt niet aan vet of wassen.
Ik zou zo op het oog denken dat er iets meespeelt van allergiën.
irwi
Zeer actief

dagmar88 schreef:

Mijn Noa sociaal maken LOL
Dat is een dame met kapsones, alhoewel ze zeer relaxed is voor haar doen naar hem heb ik geen belang bij aanvaringen.
Afbeelding
Afbeelding
irwi
Zeer actief

dagmar88 schreef:
irwi schreef:Voor degene die zich bezorgd maken dat hij niet warm genoeg zit, het hok is van binnen geheel geisoleerd.

:hmmm: kun je nog lang wachten...

Vind hem ook erg karig in de vacht zitten hoor, en dat ligt niet aan vet of wassen.
Ik zou zo op het oog denken dat er iets meespeelt van allergiën.
Vorig jaar was het hier wel zo koud en toen is die ook een tijdje naar binnen gegaan. Ik zit vlakbij de Wadden en daar wil het wel eens tekeer gaan.
Afbeelding
Vitalia
Zeer actief
Lagotto Romagnolo

irwi schreef:
dagmar88 schreef:

Mijn Noa sociaal maken LOL
Dat is een dame met kapsones, alhoewel ze zeer relaxed is voor haar doen naar hem heb ik geen belang bij aanvaringen.
Afbeelding
Is dat Noa? Heb je geen andere foto (kleuren?), ik vind haar wel een mooi hoofd hebben.

Wat betreft dat buitenverblijf, ik heb mijn zegje gedaan en stop ermee. Ik zou je wel willen aanraden, als je mij niet wil geloven, om tenminste het commentaar van anderen hierboven ter harte te nemen en ervoor te zorgen dat die hond een prachtvacht krijgt en een beetje vet meer. Zo'n moeite kan dat ook niet kosten hé? :wink:
Ik weet niet wat voor voeding je hem geeft, maar er bestaat voeding voor heel energieke honden die snel verbranden, misschien dat eens proberen?
Nou ja, al wat ik hierboven en in mijn andere commentaren geschreven heb, heb ik enkel geschreven voor het welzijn van jouw hond, sommige mensen zitten er zo dicht op dat ze het dikwijls niet meer zien. Mijn man heeft lang als vrijwilliger voor de dierenbescherming gewerkt, en veel van die honden die werden in beslag genomen zaten in zulk een situatie, te mager, altijd in buitenhok terwijl ze geen ondervacht hebben en dus niet geschikt zijn voor een buitenhok, enz. (natuurlijk speelden er ook factoren mee als verwaarlozing, dus weer niet persoonlijk opvatten aub). Ik heb dus eigenlijk een soort "fobie" ontwikkeld voor te magere, slecht in de vacht zittende, honden :lol1:
Afbeelding
Afbeelding
irwi
Zeer actief

Nanna schreef:
irwi schreef:
Is dat op Oaklane in Geldrop? :engel:
Helemaalllll :mrgreen:
Afbeelding
irwi
Zeer actief

Nanna schreef:
irwi schreef:
Nanna schreef:
irwi schreef:
Is dat op Oaklane in Geldrop? :engel:
Helemaalllll :mrgreen:
Wel een roteind rijden voor jou, als je tegen de Wadden aan woont ;-)
Als het goed weer is, kom ik ook.
Het is een pleuriseind rijden, 300 km, maar ach je hebt wat voor je honden over haha, nee vindt het gewoon leuk en hij kan dan mooi aan een grote groep mensen weer wennen is altijd goed voor hem.
Leuk als je er bent, zal op de schoenen letten van de mensen
Afbeelding
irwi
Zeer actief

Nanna schreef:
irwi schreef: Leuk als je er bent, zal op de schoenen letten van de mensen
:engel: Let liever op die klapkaak van je :pffff: :mrgreen:
LOL zou ik ook doen als ik jou was, mooiste hond van de dag moet je niet willen missen.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Mooie hond zeg :ok:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Schitterend :ok:
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

Seven6 schreef: Afbeelding
Het hoofd van de hond van TS op het lijf van jouw hond zou ideaal zijn. :engel:
De hond op bovenstaande foto vind ik een beetje lijken op een breedbekkikker, maar zijn bouw is dan weer heel erg mooi!
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Seven6 »

Ze is ook een pretbek :D
Ze is erg goed gebouwd ook een heel mooi hoofd, wel echt een staffie hoofd.
Afbeelding

Haar vacht is ook heel dun, wel glansend maar in de rui periode is dat ook een stuk minder.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”