Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe krijg je aandacht

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hamilton
Zeer actief

Hoe krijg je aandacht

Ongelezen bericht door Hamilton »

van een ( weg) lopende hond?
met de Yumm-Dumm :ok:
Zojuist heerlijk 'n uur gelopen met Andra, de aandacht volop mij gericht, want ik had de Yumm-Dumm in handen en gooide die telkens weg, zodat zij moest zoeken, terug brengen en de ultieme beloning uit 't zakje kreeg: gedroogde kip :ok:
Nou dan wil je wel op je baasje letten :E:
Genieten voor baas en hond en 'n ervaring rijker van 'n hond die aan je been geplakt lijkt :ok:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Re: Hoe krijg je aandacht

Ongelezen bericht door Dee »

Wat fijn! Zo lekker als je een geslaagde wandeling hebt gehad.
:ok:
[A]nneloes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door [A]nneloes »

Yumm-Dumm???
Funny Fleece Vrolijke hondenartikelen van fleece
Hamilton
Zeer actief

[A]nneloes schreef:Yumm-Dumm???
dat is een "voerdummie" met een hele spannende naam :wink:
Afbeelding
Nel en Nisvan
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jion schreef:En hoe doe je dat met een hond die zo'n zakje naar een veilig plekje ontvoert zodat hij hem op z'n gemak kapot kan scheuren en leegeten?
En hoe doe je dat met 2 honden?
Door het eerst aangelijnd (ook in huis aangelijnd) te leren dat het zakje naar jou moet omdat jij het open kan maken :8):
Zoek maar even op voerdummy :wink:
Ook handig om een hond te leren apporteren KLIK

Ben ook heel benieuwd hoe je dat doet met twee honden :D
Dat krijg ik niet goed voor elkaar.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door P-tt »

Jion schreef:En hoe doe je dat met een hond die zo'n zakje naar een veilig plekje ontvoert zodat hij hem op z'n gemak kapot kan scheuren en leegeten?
Heeft Duende je zakje met beloning snoepjes gejat :LOL:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jion schreef:
ranetje schreef:
Door het eerst aangelijnd (ook in huis aangelijnd) te leren dat het zakje naar jou moet omdat jij het open kan maken :8):
Thanks. :J:
Ik denk dat dat binnenshuis aan de lijn, en buitenshuis op een klein veldje heel prima zou gaan lukken. Maar of ik die slimme opportunisten wijs kan maken dat het NIET lucratiever is om de zak te ontvoeren en open te scheuren als ze eenmaal out in the wild zijn, dat waag ik te betwijfelen. :schrik:
Wel een heel sterk zakje nemen met een stevige rits :8):
Als je ze lang genoeg de kans niet geeft, heb je een redelijke kans dat het goed gaat met die donders van jou :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hamilton
Zeer actief

Ik heb natuurlijk eerst geoefend om iets naar mij terug te brengen, begonnen met 'n bal.
Dit ( op haar manier) apporteren doet ze al heel lang goed en krijgt na elke terugbreng, niet altijd 'n beloning.
Daarna begonnen met het voertasje, er zijn er enkele gesneuveld omdat ze idd zelf wel het voer eruit wilde halen :(
Maar aangezien ze aan een lange lijn zit, was dit vrij snel afgeleerd ( met de lijn terug halen, stoppen met gooien)
Nu weet ze heel goed dat als ze het zakje niet terug brengt ze ook niets krijgt en einde spel is.
Daarbij heb ik het ook hééél spannend gemaakt, door over enthousiast te roepen dat ze de Yumm-Dumm moet gaan zoeken en nog gekker uit m'n dak te gaan als ze hem gevonden heeft en hem terug komt brengen, beloning volgt altijd!
Daarna houdt ze mij in de gaten, want wanneer gooit ze nou dat tasje weg :ok: zelfs als ze wat achter blijft is mijn kreet "zoek Yumm-Dumm " al voldoende om haar te laten zoeken.
Ik moet er wel bij zeggen dat ze nooit echt los is, er sleept altijd een 15 meter lijn achter haar aan, want je weet maar nooit.
Zelfs in het bos gaat het erg goed, maar daar reageert ze iets te veel, nml ook op vallende eikels, takjes e.d.
Als we zo een 3 kwartier bezig geweest zijn, is ze lekker moe en ik heb genoten :ok:
Afbeelding
Nel en Nisvan
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Hamilton schreef:Ik heb natuurlijk eerst geoefend om iets naar mij terug te brengen, begonnen met 'n bal.
Dit ( op haar manier) apporteren doet ze al heel lang goed en krijgt na elke terugbreng, niet altijd 'n beloning.
Daarna begonnen met het voertasje, er zijn er enkele gesneuveld omdat ze idd zelf wel het voer eruit wilde halen :(
Maar aangezien ze aan een lange lijn zit, was dit vrij snel afgeleerd ( met de lijn terug halen, stoppen met gooien)
Nu weet ze heel goed dat als ze het zakje niet terug brengt ze ook niets krijgt en einde spel is.
Daarbij heb ik het ook hééél spannend gemaakt, door over enthousiast te roepen dat ze de Yumm-Dumm moet gaan zoeken en nog gekker uit m'n dak te gaan als ze hem gevonden heeft en hem terug komt brengen, beloning volgt altijd!
Daarna houdt ze mij in de gaten, want wanneer gooit ze nou dat tasje weg :ok: zelfs als ze wat achter blijft is mijn kreet "zoek Yumm-Dumm " al voldoende om haar te laten zoeken.
Ik moet er wel bij zeggen dat ze nooit echt los is, er sleept altijd een 15 meter lijn achter haar aan, want je weet maar nooit.
Zelfs in het bos gaat het erg goed, maar daar reageert ze iets te veel, nml ook op vallende eikels, takjes e.d.
Als we zo een 3 kwartier bezig geweest zijn, is ze lekker moe en ik heb genoten :ok:
Net met Bobo overlegt (heb de lange lijn van Biet gebruikt die nog in de auto lag); hij kan zich er wel in vinden.
Wist wel dat het een werkhondje was.
Wiel
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Ik heb van een knuffel een voerdummy gemaakt, zier er schattig uit!
Heb de knuffel opengemaakt, zakje en rits erin genaaid en voila.

Daar ben ik toen mee gaan oefenen met Bumba omdat hij niks wilde apporteren.
En nu apporteerd hij knuffels en vind dat dus reuze leuk nu.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Hamilton
Zeer actief

Biet schreef:
Hamilton schreef:Ik heb natuurlijk eerst geoefend om iets naar mij terug te brengen, begonnen met 'n bal.
Net met Bobo overlegt (heb de lange lijn van Biet gebruikt die nog in de auto lag); hij kan zich er wel in vinden.
Wist wel dat het een werkhondje was.
ha ha, dat had ik 5 jaar geleden al gezien :pffff:

toevoeging:
zie maar
Afbeelding
Afbeelding
Nel en Nisvan
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”