Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Parvo?
Moderator: moderatorteam
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Re: Parvo?
Even gezocht, was het toevallig dit asiel?
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=182176
Foute boel dan, lijkt me.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=182176
Foute boel dan, lijkt me.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
uiterst zelden, maar ik ken tenminste één volwassen hond die parvo kreeg ondanks de enting.MJ schreef:Euhm..moet ik ook even zoeken...even wachten.![]()
Ah !
Ik lees hier : http://dier-en-natuur.infonu.nl/zieke-d ... -hond.html
De jaarlijkse vaccinatie beschermt je hond vrijwel altijd tegen een infectie met Parvo. Het is uiterst zelden dat een ingeënte hond ziek wordt als hij in contact komt met het Parvovirus. Niettemin is het altijd verstandig om honden die besmet zijn met Parvo (en hun omgeving) te vermijden.
Bij jaarlijkse enting wat ze schrijven gaan we maar van de 3 jaar uit volgens de Nobivac lijkt mij.
hond heeft het niet gehaald

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Fizgig
- Zeer actief
Oh, dankjewel, nou gelukkig maar dan.MJ schreef:Euhm..moet ik ook even zoeken...even wachten.![]()
Ah !
De jaarlijkse vaccinatie beschermt je hond vrijwel altijd tegen een infectie met Parvo. Het is uiterst zelden dat een ingeënte hond ziek wordt als hij in contact komt met het Parvovirus. Niettemin is het altijd verstandig om honden die besmet zijn met Parvo (en hun omgeving) te vermijden.
Bij jaarlijkse enting wat ze schrijven gaan we maar van de 3 jaar uit volgens de Nobivac lijkt mij.
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik ken er ook 1. Gelukkig wel gehaald maar echt op het randje.renee-uk schreef:uiterst zelden, maar ik ken tenminste één volwassen hond die parvo kreeg ondanks de enting.MJ schreef:Euhm..moet ik ook even zoeken...even wachten.![]()
Ah !
- Fizgig
- Zeer actief
Sorry, ik dacht dat ik erbij had gezegd: volgens mij, of iets dergelijks. Ik zal zorgvuldiger formuleren voortaan. Ik wist ook niet dat er nog mensen zijn die denken dat je niet hoeft in te enten voor parvo, lijkt me zo voor de hand liggend.renee-uk schreef:punt is dat steeds minder mensen hun hond laten enten en parvo gruwelijk besmettelijk is.
ik kreeg bij het opzoeken al bij twee da-sites te zien dat ze wel nog vaak honden met parvo te behandelen kregen.
en wat dacht je van die broodfokkers fizgig?
weet je het is helemaal niet erg als je niet alles weet, maar schrijf dan geen dingen als feiten als het alleen maar ideeën zijn.
je zet mensen daar volledig mee op het verkeerde been.
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
een kennis van mij is haar hond ook verloren door parvo, ondanks enting.
succes bij de dierenarts.
zou je wel op het hart willen drukken om een eventuele volgende keer iets sneller naar een dierenarts toe gaat als je hond (ongeacht leeftijd) zich duidelijk niet lekker voelt.
succes bij de dierenarts.
zou je wel op het hart willen drukken om een eventuele volgende keer iets sneller naar een dierenarts toe gaat als je hond (ongeacht leeftijd) zich duidelijk niet lekker voelt.
- Fizgig
- Zeer actief
En daar ging mijn veilige gevoel weer, he bah, is er dan geen enkele inenting die nooit voor uitzonderingen zorgt?renee-uk schreef:[uiterst zelden, maar ik ken tenminste één volwassen hond die parvo kreeg ondanks de enting.
- renee-uk
- Zeer actief
het houden van een hond geeft mensen niet meteen verstand hoor, optimistFizgig schreef:Ik wist ook niet dat er nog mensen zijn die denken dat je niet hoeft in te enten voor parvo, lijkt me zo voor de hand liggend.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
heel veel succes bij de dierenarts met je hondje! Ik ben benieuwd wat hij heeft.
hopelijk is het niet ernstig.
hopelijk is het niet ernstig.
- Fizgig
- Zeer actief
Nee dat weet ik wel, alleen als je dan al iets weet over honden en gezondheid en ziekte, weten mensen meestal wel van parvo. Dat is toch een hele bekende. Dat veel mensen diarree niet als potentieel levensbedreigend zien, wist ik wel.renee-uk schreef:het houden van een hond geeft mensen niet meteen verstand hoor, optimistFizgig schreef:Ik wist ook niet dat er nog mensen zijn die denken dat je niet hoeft in te enten voor parvo, lijkt me zo voor de hand liggend.
Maar ja, het is crisis he, en dan zal het wel zo zijn dat de inentingen er niet meer vanaf kunnen. Een post die je kunt schrappen, denken mensen misschien. En dan zien de honden de dierenarts waarschijnlijk helemaal niet meer. Ik vind het goed dat inentingen bestaan want dan krijgt je hond tenminste één keer per jaar een algemene check-up. Toch zou het wel handig zijn als die inentingen wat goedkoper zouden kunnen, vind ik. Of gratis voor mensen met een kleine portemonnee. Doen ze wel in de VS, volgens mij.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
de parvo enting is niet jaarlijks hoorFizgig schreef:Nee dat weet ik wel, alleen als je dan al iets weet over honden en gezondheid en ziekte, weten mensen meestal wel van parvo. Dat is toch een hele bekende. Dat veel mensen diarree niet als potentieel levensbedreigend zien, wist ik wel.renee-uk schreef:het houden van een hond geeft mensen niet meteen verstand hoor, optimistFizgig schreef:Ik wist ook niet dat er nog mensen zijn die denken dat je niet hoeft in te enten voor parvo, lijkt me zo voor de hand liggend.
Maar ja, het is crisis he, en dan zal het wel zo zijn dat de inentingen er niet meer vanaf kunnen. Een post die je kunt schrappen, denken mensen misschien. En dan zien de honden de dierenarts waarschijnlijk helemaal niet meer. Ik vind het goed dat inentingen bestaan want dan krijgt je hond tenminste één keer per jaar een algemene check-up. Toch zou het wel handig zijn als die inentingen wat goedkoper zouden kunnen, vind ik. Of gratis voor mensen met een kleine portemonnee. Doen ze wel in de VS, volgens mij.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Ik dacht altijd dat Parvo heel snel de dood tot gevolg had?
Dat al 2 weken ziek dan lang is voor Parvo?

Dat al 2 weken ziek dan lang is voor Parvo?
Misschien heeft iemand wel gezegd dat het toch niet veel voorkomtFizgig schreef:Nee dat weet ik wel, alleen als je dan al iets weet over honden en gezondheid en ziekte, weten mensen meestal wel van parvo. Dat is toch een hele bekende.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Ben benieuwd hoe het met de hond is.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ik ook, maar er zal vast wel een update komen.Ptje schreef:Ben benieuwd hoe het met de hond is.

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
je bent 19, en je moet ``toestemming``krijgen ?JMkaaay schreef:Ik ben 19 en kreeg geen toestemming van school om weg te gaan, maar om 6 uur zitten ik en 4 à 5 jarige Boef bij de DA. Ik was aan het -rondkijken- voor castratie. Tuurlijk praat ik negatief over het asiel, ben me rot geschrokken.
maar goed, je bent naar de DA
hoe gaat het met Boef?
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Emma schreef:je bent 19, en je moet ``toestemming``krijgen ?JMkaaay schreef:Ik ben 19 en kreeg geen toestemming van school om weg te gaan, maar om 6 uur zitten ik en 4 à 5 jarige Boef bij de DA. Ik was aan het -rondkijken- voor castratie. Tuurlijk praat ik negatief over het asiel, ben me rot geschrokken.
maar goed, je bent naar de DA![]()
hoe gaat het met Boef?
Zal wel van de school zijn geweest dat ze geen toestemming kreeg om weg te gaan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Dat denk ik ook.gonnie schreef:Emma schreef:je bent 19, en je moet ``toestemming``krijgen ?JMkaaay schreef:Ik ben 19 en kreeg geen toestemming van school om weg te gaan, maar om 6 uur zitten ik en 4 à 5 jarige Boef bij de DA. Ik was aan het -rondkijken- voor castratie. Tuurlijk praat ik negatief over het asiel, ben me rot geschrokken.
hoe gaat het met Boef?
Zal wel van de school zijn geweest dat ze geen toestemming kreeg om weg te gaan.

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
ik heb nog nooit op een school gezeten, dat ik na de leerplicht leeftijd, toestemming nodig had, om lessen te missen.thom schreef:Dat denk ik ook.gonnie schreef:Emma schreef:je bent 19, en je moet ``toestemming``krijgen ?JMkaaay schreef:Ik ben 19 en kreeg geen toestemming van school om weg te gaan, maar om 6 uur zitten ik en 4 à 5 jarige Boef bij de DA. Ik was aan het -rondkijken- voor castratie. Tuurlijk praat ik negatief over het asiel, ben me rot geschrokken.
hoe gaat het met Boef?
die verantwoording lag toen bij jezelf. je hoefde niet verplicht alle lessen te volgen. en als ik toen ooit weg moest, omdat mijn hond ziek was, dan ging ik hoor !
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ooit in de begin jaren tachtig ben ik een pup verloren aan Parvo en een paar jaar later bijna een tweede die wel keurig geënt was.
Een dikke maand geleden kwam er een setterpup bij ons in de praktijk die ook besmet bleek met het parvo-virus, ze was 1x geënt en moest nog haar tweede enting hebben maar heeft ondanks de goede zorgen in een naburige kliniek en veel medicatie en infusen het niet gered. Naderhand was ik toch wel even voorzichtig om mijn honden mee naar het werk te nemen en hebben we ondanks dat de pup alleen even op de behandeltafel had gestaan alles toch heel grondig gereinigd omdat de mijn baas haar pup ook altijd mee naar het werk neemt en die toen net 4 maanden was en dan is er toch wat meer risico...........
Een dikke maand geleden kwam er een setterpup bij ons in de praktijk die ook besmet bleek met het parvo-virus, ze was 1x geënt en moest nog haar tweede enting hebben maar heeft ondanks de goede zorgen in een naburige kliniek en veel medicatie en infusen het niet gered. Naderhand was ik toch wel even voorzichtig om mijn honden mee naar het werk te nemen en hebben we ondanks dat de pup alleen even op de behandeltafel had gestaan alles toch heel grondig gereinigd omdat de mijn baas haar pup ook altijd mee naar het werk neemt en die toen net 4 maanden was en dan is er toch wat meer risico...........
Sandra

- JMkaaay
- Vaste gebruiker
Jup, ik heb heel weinig speelruimte op school en bij het minste op geringste kan ik in de problemen komen als het op afwezigheid aankomt. Ik was gister al te laat weten het spugen van Boef en toen zat ik plots in een hevige discussie met de lerares. Ze heeft zelf 2 honden nota bene.
Ik snap de reacties op mijn lange wachten hier in dit topic wel, maar ik ben er vergeten bij te zeggen dat de hond vreselijk opgewekt is, heel veel energie en eetlust heeft, helemaal uit zijn dak gaat tijdens het spelen en een prachtige glanzende vacht heeft. Het is dus niet dat ik 'wekenlang tegen een doodzieke piepende hond' aan heb zitten kijken, hij piepte alleen 's avonds soms. Voor en na de diarree en het spugen leek er ook niks aan de hand te zijn.
Maaaaar dan nu de update. We kregen allereerst te horen wat een mooie hond we hebben, en dat het asiel waar we hem van hebben inderdaad een uiterst slechte reputatie heeft. Ze zijn ooit met goede bedoelingen begonnen maar daarna is het gewoon uit te hand gelopen. Daarover kunnen jullie lezen in het 'Bedenking over asiel' topic.
Boef heeft een prik tegen het braken gehad en 2 pillen met dezelfde stoffen. Ze vonden geen beestjes in zijn ontlasting, maar we moeten van 3 dagen nog wat poep verzamelen voor het geval daar wel beesten in zitten. Ook wordt het dan getest op giardia en daarna voor overige onderzoeken opgestuurd naar een laboratorium. Parvo werd direct uitgesloten omdat hij daar veel te gezond voor oogde en omdat er geen bloed in de ontlasting zat. Waarschijnlijk gaat het om een beestje of voedsel-allergie. Schijnbaar hebben Duitse herders ook vrij gevoelige magen.
Tevens schatte ze hem eerder 2-4 in plaats van 4-5.
Hij was ontzettend braaf bij de dierenarts
De prik, die schijnbaar best vervelend is, deed hem niks. Hij liet alles helemaal toe. Nu is het een kwestie van kip & rijst en de onderzoeken afwachten.
Edit: Je bent leerplichtig als je nog geen startkwalificatie hebt, niet alleen als je onder de 18 jaar bent. Ik kan dus nog steeds de leerplichtambtenaar achter me aan krijgen.
Empyree wat vervelend... om dat zo vaak mee te maken...
Ik snap de reacties op mijn lange wachten hier in dit topic wel, maar ik ben er vergeten bij te zeggen dat de hond vreselijk opgewekt is, heel veel energie en eetlust heeft, helemaal uit zijn dak gaat tijdens het spelen en een prachtige glanzende vacht heeft. Het is dus niet dat ik 'wekenlang tegen een doodzieke piepende hond' aan heb zitten kijken, hij piepte alleen 's avonds soms. Voor en na de diarree en het spugen leek er ook niks aan de hand te zijn.
Maaaaar dan nu de update. We kregen allereerst te horen wat een mooie hond we hebben, en dat het asiel waar we hem van hebben inderdaad een uiterst slechte reputatie heeft. Ze zijn ooit met goede bedoelingen begonnen maar daarna is het gewoon uit te hand gelopen. Daarover kunnen jullie lezen in het 'Bedenking over asiel' topic.
Boef heeft een prik tegen het braken gehad en 2 pillen met dezelfde stoffen. Ze vonden geen beestjes in zijn ontlasting, maar we moeten van 3 dagen nog wat poep verzamelen voor het geval daar wel beesten in zitten. Ook wordt het dan getest op giardia en daarna voor overige onderzoeken opgestuurd naar een laboratorium. Parvo werd direct uitgesloten omdat hij daar veel te gezond voor oogde en omdat er geen bloed in de ontlasting zat. Waarschijnlijk gaat het om een beestje of voedsel-allergie. Schijnbaar hebben Duitse herders ook vrij gevoelige magen.
Hij was ontzettend braaf bij de dierenarts
Edit: Je bent leerplichtig als je nog geen startkwalificatie hebt, niet alleen als je onder de 18 jaar bent. Ik kan dus nog steeds de leerplichtambtenaar achter me aan krijgen.
Empyree wat vervelend... om dat zo vaak mee te maken...
Laatst gewijzigd door JMkaaay op 24 okt 2012 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
JMkaaay schreef:\
Hij was ontzettend braaf bij de dierenartsDe prik, die schijnbaar best vervelend is, deed hem niks. Hij liet alles helemaal toe. Nu is het een kwestie van kip & rijst en de onderzoeken afwachten.
-
Emma
- Zeer actief
gelukkig dat het zeer waarschijnlijk geen Parvo is, volgens de DA. dat wil je niet meemaken.
hopelijk knapt Boef nu snel op !
hopelijk knapt Boef nu snel op !
- renee-uk
- Zeer actief
als het niet overgaat zou ik je aanraden zijn bloed te laten controleren op het goed werken van de alvleesklier.
dat is ook iets waar duitse herders nogal eens last van kunnen hebben en dat gaat gepaard met goed eten en toch ernstig afvallen.
niet zozeer met diarree trouwens, maar het schoot me toch door mijn hoofd.
dat is ook iets waar duitse herders nogal eens last van kunnen hebben en dat gaat gepaard met goed eten en toch ernstig afvallen.
niet zozeer met diarree trouwens, maar het schoot me toch door mijn hoofd.

- JMkaaay
- Vaste gebruiker
Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal! Ik dacht dat paardenfora druk waren, maar binnen 12 uur bijna 80 reacties.. Wel heel fijn moet ik zeggen.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Gelukkig. dat klinkt al een stuk beter.
Goed dat je ook op parasieten laat nakijken.
Zorg dat je niet in aanraking komt met de ontlasting.
Die parasieten kunnen overgaan op de mens.
Dus veel handen wassen zolang je geen zekerheid hebt.
Goed dat je ook op parasieten laat nakijken.
Zorg dat je niet in aanraking komt met de ontlasting.
Die parasieten kunnen overgaan op de mens.
Dus veel handen wassen zolang je geen zekerheid hebt.
Groetjes van Charlotte

-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
wat een klote asiel is dat toch....pfff....dat ze dat niet kunnen sluiten als zelfs de dierenartsen al zeggen dat het uit de hand loopt.
maar goed....
fijn dat je met je hond naar de dierenarts bent gegaan.
heel veel beterschap!
maar goed....
fijn dat je met je hond naar de dierenarts bent gegaan.
heel veel beterschap!
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Heel veel beterschap. Gelukkig dat het geen Parvo lijkt te zijn!

------Groetjes Prana-----
- Fizgig
- Zeer actief
Oh wat fijn, geen parvo. Ik hoop dat Ozzy snel opknapt! Over voeding kun je hier ook van alles vinden aan informatie, graanvrije brokken hadden we laatst nog een topic over. En je hond is ineens twee jaar jonger, haha, ik wou dat ik dat had als ik naar de dokter ging. Mijn honden hebben ook giardia gehad, komt best veel voor en kan hardnekkig zijn. Als ie dat heeft en je hem behandelt, moet je na de behandeling eigenlijk weer laten testen of het echt weg is want het kan terugkomen.
Maar wel geweldig dat jij zo goed voor hem zorgt, je bent nog jong en de meeste mensen gaan liever stappen of winkelen als ze 19 zijn. Dus chapeau voor jou hoor. En beterschap voor Ozzy! (geinige naam trouwens!)
Maar wel geweldig dat jij zo goed voor hem zorgt, je bent nog jong en de meeste mensen gaan liever stappen of winkelen als ze 19 zijn. Dus chapeau voor jou hoor. En beterschap voor Ozzy! (geinige naam trouwens!)
-
Mojuan
- Zeer actief
Sterkte en beterschap voor de lieverd.
Ik hoop dat hij snel opknapt, en dat je daarna heerlijk kunt genieten van hem, en de juiste voeding kunt vinden.
Als een dierenarts die onze Julia niet kent haar leeftijd moet schatten, dan zitten ze er standaard minstens 4 jaar onder.
Op een clubdag werd ze door een keurmeester zelfs dusdanig jong ingeschat, dat zijn ogen er bijna uit rolden toen ik zei dat ze acht jáár is, hij vroeg nog 'acht maanden?' Nee, acht jáár. hahaha. En dat gebeurt dus heel geregeld. Met onze overleden Staf gebeurde dat ook altijd, die was toen bijna 11 jaar, en werd standaard een jaar of 5 geschat. Ook door kenners en mensen met verstand van honden.
Dus ga er maar vanuit dat dit echt niet te zeggen is.
Ik hoop dat hij snel opknapt, en dat je daarna heerlijk kunt genieten van hem, en de juiste voeding kunt vinden.
Dat zegt natuurlijk helemaal niets.JMkaaay schreef:
Als een dierenarts die onze Julia niet kent haar leeftijd moet schatten, dan zitten ze er standaard minstens 4 jaar onder.
Op een clubdag werd ze door een keurmeester zelfs dusdanig jong ingeschat, dat zijn ogen er bijna uit rolden toen ik zei dat ze acht jáár is, hij vroeg nog 'acht maanden?' Nee, acht jáár. hahaha. En dat gebeurt dus heel geregeld. Met onze overleden Staf gebeurde dat ook altijd, die was toen bijna 11 jaar, en werd standaard een jaar of 5 geschat. Ook door kenners en mensen met verstand van honden.
Dus ga er maar vanuit dat dit echt niet te zeggen is.
Hij heet toch Boef???Fizgig schreef: En beterschap voor Ozzy! (geinige naam trouwens!)

- Fizgig
- Zeer actief
In de beginpost staat Ozzy. Ik noem Bruno ook vaak Boef, haha, standaard koosnaampje, denk ik.