Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Parvo?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Parvo?

Ongelezen bericht door renee-uk »

Fizgig schreef:Hahaha, ik dacht al, heeft nou niemand het gelezen ofzo, dat is hier een zeldzaamheid. Hoe oud is Ozzy eigenlijk? Castratie zou ik ook niet al te impulsief over zijn en hier er eens wat over lezen. En eerst moet ie natuurlijk helemaal beter zijn, een operatie is nu echt niet aan de orde. Dat kun je later nog overwegen.
ja hoor ik had het wel gezien, maar dacht het deze keer aan iemand anders over te laten ;)
maar bij deze:

ts laat alsjeblieft je hond eerst beter worden en aan zijn nieuwe leventje wennen voordat je gaat castreren, misschien blijkt het wel helemaal niet nodig.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

De hele OP gaat alleen maar over het asiel, hoe slecht het asiel is etc. Ik lees nergens iets empathisch over een zieke hond die zich beroerd voelt. Dat er 'contact' met dierenartsen is geweest wordt pas later gezegd. Is verder niet erg, maar geeft voor mij wel te denken waar de hoogste prioriteit ligt. Contact vind ik ook nogal summier (alleen gebeld?), met een hond met groene spuitdiarree, dat kreundend op de grond ligt las ik in een ander topic net, ga je gewoon naar de da. Hoe slecht het asiel ook is, zelfs al zou je van plan zijn de hond terug naar het asiel te brengen. Zolang Ozzy bij jou is, ben jij verantwoordelijk voor zijn welzijn.
Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat je met je zieke hond bij meerdere dierenartsen bent geweest en dat die een kreunend dier met spuitpoep allemaal af zouden doen als 'stress, gaat wel over'.
Hopelijk ga je met je hond naar een goede dierenarts, laat je je niet afschepen en maak je je daarna pas druk over geld terugkrijgen van het asiel en andere dingen van die orde. Heel veel beterschap voor Ozzy, hopelijk gaat het snel beter.

edit: aangepast omdat ik per abuis aannam dat het om een pup ging. Dit blijkt niet zo te zijn.
Laatst gewijzigd door Naima op 24 okt 2012 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik had 'de castratie' ook wel gezien, maar op dit moment is het naar mijn idee belangrijker, dat deze hond zo snel mogelijk naar een DA gaat.
Vond een discussie over castratie, nu niet ter zake doende.
Laatst gewijzigd door thom op 24 okt 2012 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik zou maar uitkijken met diarree die zo lang aanhoudt, iemand bij ons uit de buurt is zo haar hond kwijtgeraakt, haar hond was wel in een week 6 kilo afgevallen en haar dierenarts stuurde haar steeds met pilletjes weg en zei dat het niet zo ernstig was, maar nadat ze naar een andere dierenarts was gegaan bleek dat die hond chronische darmontsteking had de hond is daar nog opgenomen geweest en geopereerd maar dat mocht niet meer baten.

Dus niet te lang wachten voordat je je hond laat onderzoeken en met castratie zou ik helemaal wachten.
Ik zou sowieso mijn honden niet laten castreren als het niet nodig is,
Zou maar eens de nadelen op internet op gaan zoeken over castratie.
Maar goed dat moet je zelf weten is nu niet zo belangrijk zou eerst maar eens zorgen dat je hond van de diarree afkomt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
renee-uk
Zeer actief

Naima schreef:De hele OP gaat alleen maar over het asiel, hoe slecht het asiel is etc. Ik lees nergens iets empathisch over een ziek klein hummeltje. Dat er 'contact' met dierenartsen is geweest wordt pas later gezegd. Is verder niet erg, maar geeft voor mij wel te denken waar de hoogste prioriteit ligt. Contact vind ik ook nogal summier (alleen gebeld?), met een klein ukkie met diarree, dat kreundend op de grond ligt las ik in een ander topic net, ga je gewoon naar de da. Hoe slecht het asiel ook is, zelfs al zou je van plan zijn de pup terug naar het asiel te brengen. Zolang de pup bij jou is, ben jij verantwoordelijk voor zijn of haar welzijn.
Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat je met de pup bij meerdere dierenartsen bent geweest en dat die een kreunend, mager pupje met spuitpoep allemaal af zouden doen als 'stress, gaat wel over'.
Hopelijk ga je met je pup naar een goede dierenarts, laat je je niet afschepen en maak je je daarna pas druk over geld terugkrijgen van het asiel en andere dingen van die orde. Heel veel beterschap voor je pup, hopelijk gaat het snel beter.
het is geen pup, volgens mij is ie een jaar of anderhalf.
maar dat maakt niet uit, hondjes horen geen pijn te hebben of ziek te zijn, of ze nou 8 weken of 10 jaar zijn.
en met de schuld bij een asiel leggen maak je je hond niet beter.
ik hoop echt dat ts vandaag nog bij de da zit.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik zie sommigen het hebben over een pup, maar heb zelf nergens gelezen hoe oud de hond is die uit het asiel gehaald is. Als het inderdaad nog een pup is, dan vind ik het nog meer van de zotte dat er niet direct een dierenarts bezocht wordt (of liever een dag of 10 geleden al bezocht is) dan ik het nu al vind.
Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Liselore »

Volgens mij wordt de hond geschat op 4-5 jaar oud. Maar dan nog, hup, naar de DA!!
Naima
Zeer actief

LongFields schreef:Ik zie sommigen het hebben over een pup, maar heb zelf nergens gelezen hoe oud de hond is die uit het asiel gehaald is. Als het inderdaad nog een pup is, dan vind ik het nog meer van de zotte dat er niet direct een dierenarts bezocht wordt (of liever een dag of 10 geleden al bezocht is) dan ik het nu al vind.

Excuses , dat was ik en ik heb die indruk blijkbaar onterecht gekregen. Komt wss door 'geënt en ontwormd en werd gechipt waar we bij waren'. Sorry voor dat misverstand, dat was niet mijn bedoeling.
renee-uk
Zeer actief

Liselore schreef:Volgens mij wordt de hond geschat op 4-5 jaar oud. Maar dan nog, hup, naar de DA!!
ja klopt, dat staat in het voorsteltopic, dat ik net nog even opgezocht heb ;)
mijn aanname van anderhalf was dus fout.
Afbeelding

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik hoop dat ze nu bij de DA zit met die hond.
arm dier :-(
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

JMkaaay schreef:Nogmaals ik heb met 4 da-praktijken contact opgenomen en die zeiden allemaal dat t stress was en ik het even aan moest kijken. .
Met 4 dierenartsen contact opgenomen? Begrijp ik daaruit dat geen van die dierenartsen je pup ook werkelijk hebben gezien en onderzocht?
Hoe kan een dierenarts dan verklaren dat je hond last heeft van stress?
Aankijken met een pup die aan de diarree is? Onbegrijpelijk....
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
renee-uk
Zeer actief

Sjalot schreef:
JMkaaay schreef:Nogmaals ik heb met 4 da-praktijken contact opgenomen en die zeiden allemaal dat t stress was en ik het even aan moest kijken. .
Met 4 dierenartsen contact opgenomen? Begrijp ik daaruit dat geen van die dierenartsen je pup ook werkelijk hebben gezien en onderzocht?
Hoe kan een dierenarts dan verklaren dat je hond last heeft van stress?
Aankijken met een pup die aan de diarree is? Onbegrijpelijk....
het is geen pup :boos:
Afbeelding

Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Wel of geen pup, whatever. Ik heb vorige jaar een hond uit een asiel gehaald in het midden van het land.
Ze was in het asiel al behandeld voor coccidiosis. Ze bleek toen we haar lieten onderzoeken ook giardia te hebben.
Asiels zijn een bron van besmetting.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Hop hop naar de DA met je hond. Pup of geen pup. Ik vind het zelf onbegrijpelijk -ondanks dat je adviezen van een DA hebt gekregen- niet daadwerkelijk langs bent gegaan als hij echt ligt te piepen op de grond. Arm dier :ugh:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Parvo?

Ongelezen bericht door crutz »

Ik kan me dia echt niet voorstellen dat een DA zegt dat je t maar aan moet kijken als een hond al zo lang aan de diarree is...
JMkaaay
Vaste gebruiker
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door JMkaaay »

Ik ben 19 en kreeg geen toestemming van school om weg te gaan, maar om 6 uur zitten ik en 4 à 5 jarige Boef bij de DA. Ik was aan het -rondkijken- voor castratie. Tuurlijk praat ik negatief over het asiel, ben me rot geschrokken.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

JMkaaay schreef:Ik ben 19 en kreeg geen toestemming van school om weg te gaan, maar om 6 uur zitten ik en 4 à 5 jarige Boef bij de DA. Ik was aan het -rondkijken- voor castratie. Tuurlijk praat ik negatief over het asiel, ben me rot geschrokken.
Succes bij de DA :ok:
Afbeelding
Naima
Zeer actief

JMkaaay schreef:Ik ben 19 en kreeg geen toestemming van school om weg te gaan, maar om 6 uur zitten ik en 4 à 5 jarige Boef bij de DA. Ik was aan het -rondkijken- voor castratie. Tuurlijk praat ik negatief over het asiel, ben me rot geschrokken.
Ik snap wel dat je je boosheid op het asiel richt, maar dat zou in mijn ogen nu even geen prioriteit hebben. Eerst die hond maar weer op de been helpen. Goed dat je straks naar de da gaat, succes!
wilna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Welsh corgi cardigan

Ongelezen bericht door wilna »

Ben benieuwd wat de da zegt
gr. Wilna
renee-uk
Zeer actief

succes bij de da :ok:
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

succes bij de DA
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Heel veel succes bij de dierenarts, fijn dat je de goede raad ter harte neemt.
Ik hoop dat je hond weer opknapt en idd over de rekeningen e.d. kun je later nog bakkeleien, desnoods dreigen met openbaarheid enz maar eerst heeft je hond prioriteit.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Aha, vandaar! Nou wat een onzin zeg, idiote school heb jij hoor. Een hond is toch ook een gezinslid! Vind ik wel tenminste. Nou ja, veel succes bij de dierenarts, enne laat je niet met een kluitje in het riet sturen he?

Ik zou zeker een giardia test laten doen en andere parasieten, en parvo. Maar goed, parvo komt erg weinig voor in Nederland dus het zou wel heel erg pech hebben zijn, als dat het was. Succes!
renee-uk
Zeer actief

Fizgig schreef: Maar goed, parvo komt erg weinig voor in Nederland
hoe kom je daar nou weer bij?
Afbeelding

Fizgig
Zeer actief

renee-uk schreef:
Fizgig schreef: Maar goed, parvo komt erg weinig voor in Nederland
hoe kom je daar nou weer bij?
Eh..dat dacht ik gelezen te hebben ergens. Maar dat kan niet kloppend zijn hoor, ik heb niet zo'n goed geheugen als jij. Komt het wel vaker voor dan? Iedere hond wordt in principe ingeënt en buitenlandse honden worden erop gechecked, toch?
Fizgig
Zeer actief

O en omdat als er parvo voorkomt ergens, je het vaak in de krant leest, toch? Of dan lees ik het hier. En dat gebeurt niet zo vaak. Vandaar dat ik dacht dat het niet zoveel voorkomt.
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Speelt nu.
http://www.dekooikershof.nl/

Parvo-virus infectie's in Almelo
De laatste tijd zijn er verschillende honden en katten ziek geworden door het parvo-virus. Dit is met een parvo-test aangetoond. De belangrijkste verschijnselen zijn braken, heftige diarree en koorts. Parvo-virus is zeer besmettelijk en in sommige gevallen dodelijk. Het virus is zeer resisitent en ongevoelig voor de meeste desinfectiemiddelen, zoals alcohol. Het kan 1-2 jaar overleven in de omgeving en door u zelf van buiten naar binnen overgebracht worden via uw schoenen. Dieren die nooit buiten komen kunnen dus ook besmet raken.
Realiseert u zich dat juist uw zeer jonge, chronische zieke of bejaarde huisdier extra kwetsbaar is? Niet voor niets krijgen in Nederland zieke en bejaarde mensen de griepprik!
Wij adviseren iedereen om de vaccinatie's van hun huisdieren te controleren.

Sterkte bij de DA !
Fizgig
Zeer actief

MJ schreef:Speelt nu.
http://www.dekooikershof.nl/

Parvo-virus infectie's in Almelo
De laatste tijd zijn er verschillende honden en katten ziek geworden door het parvo-virus. Dit is met een parvo-test aangetoond. De belangrijkste verschijnselen zijn braken, heftige diarree en koorts. Parvo-virus is zeer besmettelijk en in sommige gevallen dodelijk. Het virus is zeer resisitent en ongevoelig voor de meeste desinfectiemiddelen, zoals alcohol. Het kan 1-2 jaar overleven in de omgeving en door u zelf van buiten naar binnen overgebracht worden via uw schoenen. Dieren die nooit buiten komen kunnen dus ook besmet raken.
Realiseert u zich dat juist uw zeer jonge, chronische zieke of bejaarde huisdier extra kwetsbaar is? Niet voor niets krijgen in Nederland zieke en bejaarde mensen de griepprik!
Wij adviseren iedereen om de vaccinatie's van hun huisdieren te controleren.

Sterkte bij de DA !
Okee, dat is nieuw voor me inderdaad. Ik weet niet waar TS woont alleen..En hoe zat het ook alweer, als je ze gewoon in laat enten, hebben ze dan een 100% bescherming? Of is het ook net als kennelhoest?
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Euhm..moet ik ook even zoeken...even wachten. :wink:

Ah !

Ik lees hier : http://dier-en-natuur.infonu.nl/zieke-d ... -hond.html

De jaarlijkse vaccinatie beschermt je hond vrijwel altijd tegen een infectie met Parvo. Het is uiterst zelden dat een ingeënte hond ziek wordt als hij in contact komt met het Parvovirus. Niettemin is het altijd verstandig om honden die besmet zijn met Parvo (en hun omgeving) te vermijden.

Bij jaarlijkse enting wat ze schrijven gaan we maar van de 3 jaar uit volgens de Nobivac lijkt mij.
renee-uk
Zeer actief

punt is dat steeds minder mensen hun hond laten enten en parvo gruwelijk besmettelijk is.
ik kreeg bij het opzoeken al bij twee da-sites te zien dat ze wel nog vaak honden met parvo te behandelen kregen.
en wat dacht je van die broodfokkers fizgig?

weet je het is helemaal niet erg als je niet alles weet, maar schrijf dan geen dingen als feiten als het alleen maar ideeën zijn.
je zet mensen daar volledig mee op het verkeerde been.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”