Hebben jullie ook van die alternatieve dingen om je hond gezond en fit te houden. Oude huis, tuin en keukenmiddeltjes misschien. Ik heb ook al eens iets gelezen over karnemelk om vlooien weg te houden
Dat soort tips bedoel ik.
Moderator: moderatorteam

Miep had laatst moeite met ontlasten. Paardenbloemen werken laxerend, dus heb ik een hand vol in de vijzel gedaan en die door haar voer gedaan (plus een scheut olie). Maar goed, ik kan natuurlijk nooit zeggen dat de drol de volgende dag door de paardenbloemen kwam. Dat is bij tandsteen iets makkelijker te zeggenSafari schreef:Het gaat mij niet alleen om het gebit goed te houden. Bovenstaande was alleen een voorbeeld van een alternatief dat bij mij werkt. Ik bedoel het in ruimere zin. Gewoon de gezondheid van je hond/en in het algemeen.
Wist ik ook niet maar zocht iets hards om het tandvlees van B te masseren en dan ook nog zonder calorieen. Tandvlees ziet er echt al veel beter uit en een extra plus is dat ze het heerlijk vinden.Jion schreef:Hier krijgen ze elke dag een halve winterpeen, gewoon omdat ze dat lekker vinden (het komt er onverteerd weer uit), ik wist niet eens dat dat goed voor de tanden was.
Geldt ook voor mensentanden hoorJion schreef:Hier krijgen ze elke dag een halve winterpeen, gewoon omdat ze dat lekker vinden (het komt er onverteerd weer uit), ik wist niet eens dat dat goed voor de tanden was.
Oeh, heerlijk! Liefst een stuk winterwortel dan.Jion schreef:Is zijn maar weinig dingen die ik écht (echt echt) niet lust, en rauwe worteltjes zijn daar eentje van.Marion. schreef:Geldt ook voor mensentanden hoorJion schreef:Hier krijgen ze elke dag een halve winterpeen, gewoon omdat ze dat lekker vinden (het komt er onverteerd weer uit), ik wist niet eens dat dat goed voor de tanden was.
Ja dat vond ik dus ook, vandaar dat ik niet naar die DA geluisterd heb.Inge O schreef:ik vind een bot eigenlijk geen alternatief om tandsteen weg te werken maar gewoon de eerste en meest logische keuze![]()
.
Pebbles vindt wortel ook lekker (wat eigenlijk niet....), maar wortels zijn niet calorie-arm hoor!Safari schreef:Wist ik ook niet maar zocht iets hards om het tandvlees van B te masseren en dan ook nog zonder calorieen. Tandvlees ziet er echt al veel beter uit en een extra plus is dat ze het heerlijk vinden.Jion schreef:Hier krijgen ze elke dag een halve winterpeen, gewoon omdat ze dat lekker vinden (het komt er onverteerd weer uit), ik wist niet eens dat dat goed voor de tanden was.
Ja, zucht maar eens. Ik heb al spijt dat ik gereageerd heb, want jij weet het toch beterSafari schreef:Zucht, als tussendoortje toch echt te verkiezen boven een dentastick die speciaal is om tandsteen te voorkomen/verwijderen. Daarbij verteert het niet of nauwelijks dus poepen ze het zo weer uit.schreef: maar wortels zijn niet calorie-arm hoor!
Een wortel is caloriearm niet calorieloos.
Edit: zin toegevoegd.
Ik zie al waar de typ verwarring vandaan komt. In het stukje wat TomCee quote heb ik het over "zonder calorieen" bij het openen van het topic heb ik het over calorie-arm.Pendrag schreef:KloptTomCee schreef:Ja, zucht maar eens. Ik heb al spijt dat ik gereageerd heb, want jij weet het toch beter![]()
![]()
. Safari weet dit beter.
Hoe kom je er in vredesnaam bij om een rauwe wortel die door de hond nauwelijks verteerd wordt, niet calorie-arm te noemen?
Dank je.Safari schreef:Ik zie al waar de typ verwarring vandaan komt. In het stukje wat TomCee quote heb ik het over "zonder calorieen" bij het openen van het topic heb ik het over calorie-arm.Pendrag schreef:KloptTomCee schreef:Ja, zucht maar eens. Ik heb al spijt dat ik gereageerd heb, want jij weet het toch beter![]()
![]()
. Safari weet dit beter.
Hoe kom je er in vredesnaam bij om een rauwe wortel die door de hond nauwelijks verteerd wordt, niet calorie-arm te noemen?
Dus hij heeft gelijk dat er wel degelijk (wat) calorieen zitten in een wortel. Dat is alleen minimaal (plus dat de hond het niet opneemt en weer zo uitpoept) en zelfs op google is te vinden dat een wortel caloriearm is.
Nee, maar een wortel is misschien wel een alternatief?Inge O schreef:ik vind een bot eigenlijk geen alternatief om tandsteen weg te werken maar gewoon de eerste en meest logische keuze![]()
.

Ik gooi deze er nog maar eens in. Hier gaat het me nl om en ik denk dat het bijgaande verhaal voor wat verwarring heeft gezorgd. In ieder geval bedankt voor de anti-tandsteen tips.Safari schreef: Hebben jullie ook van die alternatieve dingen om je hond gezond en fit te houden. Oude huis, tuin en keukenmiddeltjes misschien. Ik heb ook al eens iets gelezen over karnemelk om vlooien weg te houden
Dat soort tips bedoel ik.

Ja dit bedoel ik ook. Maar ook dingen als de paardenbloemen van Marion. Eigenlijk gewoon alles waar je hond baat bij heeft zonder naar de dierenarts te gaan. Wat mij betreft een zemelenbad 1x per week tegen vachtproblemen als zoiets helpt wil ik het graag weten?renee-uk schreef:ik maak gebruik van alternatieve geneeskunst
gina krijgt ter verlichting van haar artrose- en hd-klachten acupunctuur, zodat we de pijnstillers wat kunnen beperken.
of bedoel je dit ook niet?
YessssssssJion schreef:Als ze wat ziekerig zijn of een ontsteking hebben geef ik echinaeforce druppels.
Als ze een schaafwond hebben smeer ik er calendula creme op.
Bij een grotere of ontstoken wond gaat er honingzalf op.
Ze krijgen regelmatig een beetje volle yoghurt voor de vacht en de spijsvertering.
Bij kneuzingen en verrekkingen geef ik Traumeel pilletjes.
Voor verstopping, diarree en ingeslikte scherpe voorwerpen heb ik Isogel in huis.
Zoiets?
hij is een van de da's in de kliniek waar ik met de honden heenga en toen ik het eens had over andere alternatieve wegen die we tot volle tevredenheid -in nederland- met gina bewandeld hebben, wees mijn da me op de acupunctuur die daar gedaan werd.Safari schreef:Ja dit bedoel ik ook. Maar ook dingen als de paardenbloemen van Marion. Eigenlijk gewoon alles waar je hond baat bij heeft zonder naar de dierenarts te gaan. Wat mij betreft een zemelenbad 1x per week tegen vachtproblemen als zoiets helpt wil ik het graag weten?renee-uk schreef:ik maak gebruik van alternatieve geneeskunst
gina krijgt ter verlichting van haar artrose- en hd-klachten acupunctuur, zodat we de pijnstillers wat kunnen beperken.
of bedoel je dit ook niet?
Vraag aan jou, heb je die acupuncturist geadviseerd gekregen of ben je zelf gaan zoeken naar een alternatief voor pijnstillers?