Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Balou mag stoppen met R C Urinary, hij krijgt nu Sanimed.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Balou mag stoppen met R C Urinary, hij krijgt nu Sanimed.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Na een paar weken alleen KVV te hebben gehad ontdekte ik vanmorgen dat Balou wat druppelde. Hierop heb ik zijn urine getest, zijn ph zit tussen de 7.5 en de 8 dus te hoog.
Nu zit ik te denken om hem terug op de Royal Canin Urinary S/O Veterinary te zetten en te stoppen met het KVV en hierna zijn urine opnieuw testen. Is het dan nog te hoog, dan maar weer richting de DA. Hij lijkt geen blaasontsteking te hebben hij is zeker niet ziek, wel heeft hij vrijdag zijn tweede enting gehad.

Zijn er hier die het zelfde hebben meegemaakt met hun hond (pup) en wat hebben jullie er tegen gedaan?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Antonetta op 15 okt 2012 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Yosh
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Re: Update. Struviet en Royal Canin Urinary S/O Veterinary

Ongelezen bericht door Yosh »

Vraagje welke KVV is er gevoerd? , en eventueel hoe is het gevoerd etc?
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Meestal smuldier vlees maar ook wel carnibest, dit drie keer op een dag. Pens en kip lust hij niet, hij is een moeilijke eter.
Afbeelding.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Kan best blaasontsteking zijn onze hond Jarah was ook niet ziek maar die had wel een blaasontsteking, ze had op een gegeven moment ook bloed in haar urine, bij haar was de PH waarde ook 7.5 en na een kuurtje was de PH waarde gezakt, maar nog niet helemaal en na de kuur was de PH waarde weer gestegen naar 9. Toen heeft ze een andere antibiotica kuur gekregen en daarna was de waarde weer oké.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Antonetta
Zeer actief

gonnie schreef:Kan best blaasontsteking zijn onze hond Jarah was ook niet ziek maar die had wel een blaasontsteking, ze had op een gegeven moment ook bloed in haar urine, bij haar was de PH waarde ook 7.5 en na een kuurtje was de PH waarde gezakt, maar nog niet helemaal en na de kuur was de PH waarde weer gestegen naar 9. Toen heeft ze een andere antibiotica kuur gekregen en daarna was de waarde weer oké.
Balou heeft last van struviet en blaasstenen gehad, en kreeg hier voor dieet brokken die eigenlijk niet geschikt zijn voor een pup. Ik heb hem overgezet op KVV en het ging tot nu toe heel goed. Nu zijn PH weer te hoog blijkt te zijn, en er weer kans is op het ontstaan van struviet, weet ik eigenlijk niet of ik toch nog even verder zal gaan met de KVV of maar terug naar de dieetbrokken.
Morgen moet mijn andere hond weer naar de DA, ik neem dan gelijk urine van Balou mee om te laten nakijken. Ik heb Balou in zijn puppytijd eigenlijk het liefste op KVV omdat hij dan tijdens zijn groei tenminste geen tekorten oploopt. Ik heb het er over met mijn DA, maar zij is geen voorstander van KVV.
Afbeelding.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

is de urine ook onder de microscoop bekeken? Bo heeft ook een hoge ph en daardoor struviet ontwikkeld nav een blaasontsteking, welke alleen onder de microscoop was te zien.
Afbeelding
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner

Ongelezen bericht door jessica74 »

dan zou ik toch die brokken weer gaan geven. ik doe 5 dagen brok en dan 2/3 dagen vlees dan blijft de ph 6 ga ik langer door wordt ie steeds hoger.
dan heb je heel snel weer een blaasontsteking en struviet.

zou ook zeker dat middel tegen struviet vorming gaan geven wat ik je al eerder heb doorgegeven je hond blijft toch gevoelig. misschien moet je het op een langere termijn bekijken en kan je later helmaal op kvv. als er steentjes zitten is dit niet zomaar weg en zou je het dieet voer echt wel een lange tijd moeten gebruiken om uit dit kringetje te komen.
stenen kan je zien op een echo, kristallen onder de microscoop.
Antonetta
Zeer actief

Nee, zijn urine is nog niet onderzocht.

Het heeft eigenlijk niet eens zo lang goed gegaan de PH schommelde nogal tussen 6 en 7, maar dit nam ik maar voor lief. Maar nu word het toch echt weer te hoog, Gister avond 7.5 en vanmorgen 8 er moet nu dus echt iets gebeuren.

Ik zet hem even terug op de brokken en kijk hoe het dan gaat. Het probleem is dat hij een groeiachterstand en kalk tekort kan krijgen door de brokken. RC raad ze zelf af voor een pup, Balou is 4 maanden en volop in de groei, dit is wat het moeilijk maakt en waarom ik hem nu het liefste op KVV houd.

Ik ga in overleg met mijn DA, maar het zou mij niets verbazen als Balou deze problemen blijft houden en dus toch langdurig op dieet moet.
Afbeelding.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

laat nou eerst eens die urine onderzoeken. voor hetzelfde geldt is er idd een ontsteking, dan haal je de ph mss een beetje omlaag met de brokken, maar je haalt de oorzaak niet weg.
Als het idd een infectie is, kun je wss daarna gewoon vers blijven geven
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb nog nooit de ph van de urine van mijn honden gemeten...

ik zou als je iets medisch verwacht gewoon naar de DA gaan. van voer wisselen kun je altijd nog
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief

Ze raden het compleet af.
Balou is inderdaad van een heel klein ras chi/pincher, toch wil ik niet dat hij tekorten krijgt die zijn groei kunnen beïnvloeden.

Mijn dochter gaat straks met Mowgli naar een bevriende Da waar zij onder behandeling is voor een melkklierontsteking. Balou zijn struviet en hoge PH word dan gelijk besproken en zijn urine word gecontroleerd.
Afbeelding.
Antonetta
Zeer actief

Balou zijn urine is uitgebreid getest, en het is schoon geen ontsteking of struviet meer. Ik stop met het regelmatig testen van zijn urine en zal dit alleen nog doen als hij gedrag vertoont dat aan een blaasontsteking doet denken, ik zal er dus wel alert op blijven. Hij mag stoppen met het dieet wel heb ik een probeer pak brokken van Sanimed mee gekregen, alleen bij de DA te koop. Ondanks dat mijn DA een tegenstandster is van KVV en dit ook afgeraden word in het begeleidend boekje van Sanimed (om de kans op wormen) denk ik toch dat ik verder wil gaan met het geven KVV. Mijn honden zijn er gek op alleen de vlees variant, geen kip of pens dit eet Balou ook niet. Toch zit het mij niet lekker dat ik hoor dat honden er wormen door kunnen krijgen, ik wil het beste voor mijn honden en dat zijn geen wormen. Pup Balou word iedere maand ontwormd, maar is er toch nog niet helemaal af.
Ze krijgen nu smorgens vlees, tussen de middag brokken en savonds weer vlees.
Laatst gewijzigd door Antonetta op 15 okt 2012 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Antonetta schreef:Balou zijn urine is uitgebreid getest, en het is schoon geen ontsteking of struviet meer. Ik stop met het regelmatig testen van zijn urine en zal dit alleen nog doen als hij gedrag vertoont dat aan een blaasontsteking doet denken, ik zal er dus wel alert op blijven. Hij mag stoppen met het dieet wel heb ik een probeer pak brokken van Sanimed mee gekregen, alleen bij de DA te koop. Ondanks dat mijn DA een tegenstandster is van KVV en dit ook afgeraden word in het begeleidend boekje van Sanimed (om de kans op wormen) denk ik toch dat ik verder wil gaan met het geven KVV. Mijn honden zijn er gek op alleen de vlees variant, geen kip of pens dit eet Balou ook niet. Toch zit het mij niet lekker dat ik hoor dat honden er wormen door kunnen krijgen, ik wil het beste voor mijn honden en dat zijn geen wormen. Pup Balou word iedere maand ontwormd, maar is er toch nog niet helemaal af.

warom ontworm je je hond iedere maand,
pups hier worden in het nest 2 of 3 keer ontwormd & pups die blijven daarna eigenlijk niet meer (& speen af & voer volledig op vers), ontworm volwassen honden enkel nog als ze wormen hebben, dus na een ontlasting onderzoek. Het is een flinke dosis gif die je er in stopt & niet zonder risico's. Zoek maar eens op malinois haar verhaal mbt ontwormen met Drontal, heeft haar bijna haar hond gekost.....
Antonetta
Zeer actief

Re: Balou mag stoppen met R C Urinary, hij krijgt nu Sanimed

Balou had wormen toen hij hier net was, dit terwijl hij net moest zijn ontwormd. Ik ben toen met hem bij de DA geweest en hier heeft hij Milbemax tabletten gekregen. Toen hij een maand later nog steeds wormen had heeft de DA gezegd om hem even maandelijks te ontwormen. Sinds hij hier is (drie maanden) heb ik hem twee keer ontwormd, maar nog zag ik vanmorgen wormen. Ik zal bijna helemaal stoppen met KVV, hem ontwormen en kijken of ze dan wegblijven. Ik heb dan gelijk antwoord op mijn vraag wie er nu gelijk hebben over, wormen door KVV.
Afbeelding.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Antonetta schreef:Balou had wormen toen hij hier net was, dit terwijl hij net moest zijn ontwormd. Ik ben toen met hem bij de DA geweest en hier heeft hij Milbemax tabletten gekregen. Toen hij een maand later nog steeds wormen had heeft de DA gezegd om hem even maandelijks te ontwormen. Sinds hij hier is (drie maanden) heb ik hem twee keer ontwormd, maar nog zag ik vanmorgen wormen. Ik zal bijna helemaal stoppen met KVV, hem ontwormen en kijken of ze dan wegblijven. Ik heb dan gelijk antwoord op mijn vraag wie er nu gelijk hebben over, wormen door KVV.
als ze wegblijven als je stopt zegt dat denk ik meer over jou hondje dan over of dat ze wormen krijgen van kvv, over het algemeen is de weerstand tegen wormen juist beter bij honden die vers gevoerd worden.....
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Antonetta schreef:Balou had wormen toen hij hier net was, dit terwijl hij net moest zijn ontwormd. Ik ben toen met hem bij de DA geweest en hier heeft hij Milbemax tabletten gekregen. Toen hij een maand later nog steeds wormen had heeft de DA gezegd om hem even maandelijks te ontwormen. Sinds hij hier is (drie maanden) heb ik hem twee keer ontwormd, maar nog zag ik vanmorgen wormen. Ik zal bijna helemaal stoppen met KVV, hem ontwormen en kijken of ze dan wegblijven. Ik heb dan gelijk antwoord op mijn vraag wie er nu gelijk hebben over, wormen door KVV.
Zoals Crutz al zei ben ik bijna mijn hond verloren door die zogenaamde onschuldige ontwormingstabletten... hier komen ze er dus niet meer in... tot ik afgelopen september naar Hongarije ging met de hondjes. Gezien het hartwormrisico moest ik ze ontwormen met Milbemax, voor vertrek en nadat we terug zijn gekomen. Met enorm veel tegenzin en angst (topics staan hier nog wel ergens) heb ik het dan maar moeten toen, muv de hond die destijds er bijna aan is overleden. Hij mocht het echt niet... ondanks het hartwormrisico moest hij het met de scaliborband doen.
Toen heb ik meteen gekeken wanneer ze voor het laatst ontwormt waren, bij Xena was dit dus in 2005. Dus ruim 7 (!!!!) jaar geleden... Ze zit al bijna 2 jaar nu op volledig kvv en vers en daarvoor kvv gecombineerd met brok en vers.
Geen enkele worm gevonden, 0.0
Xavi is voor het laatst ontwormt als pup... nu 2 jaar later dus voor het eerst weer... ook geen enkele worm... heeft alleen maar kvv en vers gehad vanaf dat hij 3 weken oud was.
Dus... wat wil dit nu zeggen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
crutz schreef: over het algemeen is de weerstand tegen wormen juist beter bij honden die vers gevoerd worden.....
dat is natuurlijk net zo goed een fabel als dat het omgekeerde onzin is : van (goed ingevroren) kvv krijgt een hond geen wormen maar een brokkenhond heeft net zoveel weerstand tegen wormen als een kvv-hond.
Maar klopt dit bijvoorbeeld, klinkt wel logisch eigenlijk...
De kans dat je hond via goedgekeurd vlees een lintworm opdoet is vrijwel nihil. De kapsels zijn met het blote oog te vinden en dat vlees wordt afgekeurd. Veel waarschijnlijker is de route via vlooien als tussengastheer. De andere wormen worden niet via vlees overgebracht.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=83237.0
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

En het maagzuur dan wat zuurder zou zijn als je vers/kvv voert? Heeft dat nog invloed op de wormen(eitjes)?
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief

De wormen tabletten kunnen dus erg schadelijk zijn maar de wormen ook, zeker voor een pup volgens mijn DA. Nu ik heb gezien dat hij nog steeds wormen heeft zie ik geen andere mogelijkheid dan hem toch nog een keer te ontwormen. Mowgli mijn volwassen hond is al jaren niet ontwormd en heeft ook geen last van wormen gehad, ze kreeg brokken maar is sinds een paar maanden over op KVV. Nu was mij door de DA aangeraden om haar ook te ontwormen toen Balou wormen bleek te hebben, ook Mowgli is ontwormd, bij haar zie ik ze ook nu Balou ze nog steeds blijkt te hebben niet.

Ze krijgen beiden KVV (smuldier), Balou had met de brokken ook last van wormen en die heeft hij langer dan het KVV gehad. Hij had toen ik hem kreeg al veel last van wormen, ik ga er van uit dat hij ondanks dat dit wel is gezegd niet ontwormd was. Ik denk dus dat hier het probleem van de wormen weg komt en niet zo zeer door zijn voeding. De brokken van Sanimed vinden ze wel heel erg lekker, die krijgen ze nu als tussendoortje, ze gaan er ook in als koek.
Afbeelding.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”