Maar wat herkent zo'n hond dan precies?
De kleur, of het geluid, of de geur?
Mijn hoofd in het raam?
Of een combinatie van bovenstaande?
ze reageerde behoorlijk heftig, wat ik natuurlijk wel leuk vond.
Moderator: moderatorteam
We hadden er 2, 1 is er vorig jaar overleden.lijn schreef:Ja het geluid, daar ben ik ook van overtuigd. Want heb je net een nieuwe/ andere auto is het wennen en zal het dus zeker jou gezicht niet zijn. En Tom, wat leuk dat jij ook een degoe hebt! Heb je er 1 of meer?
Er staan hier meer donkergekleurde stations en ze kiezen toch echt voor de mijne...Marjoleine schreef:Nou, dat vraag ik me af, geur.
Als er twee dezelfde auto's staan namelijk lopen ze rustig naar de dichtstbijzijnde.
En ze doen ook niet moeilijk over een ander merk, als de kleur klopt en het model ongeveer gelijk is, zomaar ergens op een parkeerplaats.
Inmiddels kennen ze hier het geluid van de nieuwe auto van pa. En van mijn "nieuwe" auto.TomCee schreef:Ja, aan het geluid. Onze andere dieren hebben dat ook overigens, van de poes tot de degoe, ze reageren als bv. de auto van mijn vrouw de oprit op komt rijden.
Ok, wij 3 en ze zijn ook met tussenpozen van een jaar overleden. Omdat ze niet heel goed alleen kunnen hadden we verwacht dat deze laatste snel zou gaan, maar bij jou gaat het dus al een jaar goed alleen! Dat geeft weer hoop!TomCee schreef:We hadden er 2, 1 is er vorig jaar overleden.lijn schreef:Ja het geluid, daar ben ik ook van overtuigd. Want heb je net een nieuwe/ andere auto is het wennen en zal het dus zeker jou gezicht niet zijn. En Tom, wat leuk dat jij ook een degoe hebt! Heb je er 1 of meer?
lijn schreef:Ok, wij 3 en ze zijn ook met tussenpozen van een jaar overleden. Omdat ze niet heel goed alleen kunnen hadden we verwacht dat deze laatste snel zou gaan, maar bij jou gaat het dus al een jaar goed alleen! Dat geeft weer hoop!TomCee schreef:We hadden er 2, 1 is er vorig jaar overleden.lijn schreef:Ja het geluid, daar ben ik ook van overtuigd. Want heb je net een nieuwe/ andere auto is het wennen en zal het dus zeker jou gezicht niet zijn. En Tom, wat leuk dat jij ook een degoe hebt! Heb je er 1 of meer?
En ja nee de degoe reageert niet, de kat op ons en snapt auto's niet zo goed en is er bang voor. Vedette reageert nog niet op de auto en loopt buiten ook gewoon rustig door als we de auto in willen...
Kweenie, Mar. Ik had hier laatst zoiets bij de hakken.Marjoleine schreef:Nou, dat vraag ik me af, geur.
Als er twee dezelfde auto's staan namelijk lopen ze rustig naar de dichtstbijzijnde.
En ze doen ook niet moeilijk over een ander merk, als de kleur klopt en het model ongeveer gelijk is, zomaar ergens op een parkeerplaats.
Bij jou was het dan nog hetzelfde model en kleur auto. De twee jongsten van mij lopen gewoon naar de eerste de beste auto die voor de deur staat. Ik heb een donkergroene peugeot, maar als de lichtgrijze bedrijfsbus van de buurman toevallig voor onze deur staat, gaan ze gerust daar voor de portier zitten. Als mijn auto toevallig aan het eind van de straat staat, denken ze bij elke auto die we op weg daarheen tegenkomen dat dat hem is.Miranda schreef:Kweenie, Mar. Ik had hier laatst zoiets bij de hakken.Marjoleine schreef:Nou, dat vraag ik me af, geur.
Iemand had precies hetzelfde model en type en kleur auto als ik heb naast de mijne gezet op de parkeerplaats bij het bos. Dus ik loop op die auto af (de mijne stond erachter) en Skadi wil doorlopen. Die kéék niet eens naar die auto. Toen kreeg ze een correctie van me (hey! hier, stomme muts!) waarop ze wijfelend kijkend bij die auto ging zitten. Ik wil de deur openen, maar dat lukte niet.
Ik deed vanen besloot de passagiersdeur te proberen met mijn sleutel.
En toen zag ik pas mijn eigen auto
Dus ja, het mormel had gelijk. Maar op andere dagen rent ze rustig voor me uit om bij de totáál verkeerde auto te gaan zitten. Ik weet het dus niet zeker. Geluid herkennen ze zeker, maar er is nóg een factor die ze meewegen. Ik weet alleen niet zeker welke
IK dacht serieus dat honden kleurenblind waren?Marjoleine schreef:Nouja, hier is dat gek. Ze lopen naar Partners in het bos (die auto's bedoel ik) en die heb ik ook.
Maar ik heb een tijd met de Opel station gereden en toen liepen ze gewoon naar alle zilvergrijze auto's.
Maar wel specifiek die kleur dus, he.
Bij Partners gaan ze ook naar groene, en mijne is blauw. of zijn ze gewoon kleurenblind? Want naar rode gaan ze niet en naar witte ook niet
TomCee schreef:IK dacht serieus dat honden kleurenblind waren?Marjoleine schreef:Nouja, hier is dat gek. Ze lopen naar Partners in het bos (die auto's bedoel ik) en die heb ik ook.
Maar ik heb een tijd met de Opel station gereden en toen liepen ze gewoon naar alle zilvergrijze auto's.
Bij Partners gaan ze ook naar groene, en mijne is blauw. of zijn ze gewoon kleurenblind? Want naar rode gaan ze niet en naar witte ook niet

ah, een kleiner spectrum dus, maar niet alleen grijstinten. Leuk voorbeeld!Machie schreef:TomCee schreef:IK dacht serieus dat honden kleurenblind waren?Marjoleine schreef:Nouja, hier is dat gek. Ze lopen naar Partners in het bos (die auto's bedoel ik) en die heb ik ook.

Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite