Is prima voer. Die btw heeft niks met kwaliteit van het vlees te maken, maar met de manier waarom het bewerkt is. En of er toevoegingen bij zitten.Asta schreef:Tinlo is toch gewoon goed voer of mis ik het hier nu even?
Asta kan niet tegen carnibest, krijgt ze gelijk weer jeukklachten van en dan zijn ze wel aardig omhoog gegaan
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Prijsverhoging Carnibest
Moderator: moderatorteam
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Prijsverhoging Carnibest

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik betaal al meer als een jaar 89 cent per bakje vlees compleet, de pens (enkelvoudig) is een dubbeltje goedkoper. Andere variaties kan ik in de buurt niet krijgen.ladybird schreef:En best pittig ook. Vlees compleet kost nu ineens 79 cent per 400 grams pakje. Dat is 20 cent per pakje verhoging.Chris* schreef:Smuldier gaat ook opslaanNanna schreef:Ik hou het als prijsbewuste consument maar mooi op de SmuldierDie Carnibest vind ik veel te duur. Ja, leuk als je een wawa hebt maar niet met 4 honden, zoals ik.
Ze vinden het heerlijk en doen het er goed op, dus het zit mij wel gescheten.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
dat vind ik erg prijzig, ik heb ze vandaag nog zien liggen bij de Jumbo en ze kosten nu 0.59 cent dus ik vind 0.20 cent ook vrij prijzig eigenlijk.Ennath schreef:Ik betaal al meer als een jaar 89 cent per bakje vlees compleet, de pens (enkelvoudig) is een dubbeltje goedkoper. Andere variaties kan ik in de buurt niet krijgen.ladybird schreef:En best pittig ook. Vlees compleet kost nu ineens 79 cent per 400 grams pakje. Dat is 20 cent per pakje verhoging.Chris* schreef:Smuldier gaat ook opslaanNanna schreef:Ik hou het als prijsbewuste consument maar mooi op de SmuldierDie Carnibest vind ik veel te duur. Ja, leuk als je een wawa hebt maar niet met 4 honden, zoals ik.
Ze vinden het heerlijk en doen het er goed op, dus het zit mij wel gescheten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Ennath
- Zeer actief
Tja Jumbo zit nou eenmaal niet in de buurt, SPAR en Emté zijn even duur en AH heeft zijn eigen merk karton.malinois schreef:dat vind ik erg prijzig, ik heb ze vandaag nog zien liggen bij de Jumbo en ze kosten nu 0.59 cent dus ik vind 0.20 cent ook vrij prijzig eigenlijk.Ennath schreef:Ik betaal al meer als een jaar 89 cent per bakje vlees compleet, de pens (enkelvoudig) is een dubbeltje goedkoper. Andere variaties kan ik in de buurt niet krijgen.ladybird schreef:En best pittig ook. Vlees compleet kost nu ineens 79 cent per 400 grams pakje. Dat is 20 cent per pakje verhoging.Chris* schreef: Smuldier gaat ook opslaan
C1000 heeft alleen voorraad als ze per ongeluk voorraad hebben.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Kun je ze ook niet bestellen? De Jumbo had hier eerst alleen de vleescompleet... en dan ook maar een pakje of 5. Ik heb toen gevraagd of ze ze event. voor mij konden bestellen en dat kon, ik bestelde destijds een stuk of 10 dozen pens/vlees compleet en die werden dan apart gezet voor mij. Kwamen ook niet in de winkel. Toen ik eigenlijk zelf op Lotgering overging hebben ze zelf alle soorten en varianten genomen in de winkel.Ennath schreef:Tja Jumbo zit nou eenmaal niet in de buurt, SPAR en Emté zijn even duur en AH heeft zijn eigen merk karton.malinois schreef:dat vind ik erg prijzig, ik heb ze vandaag nog zien liggen bij de Jumbo en ze kosten nu 0.59 cent dus ik vind 0.20 cent ook vrij prijzig eigenlijk.Ennath schreef:Ik betaal al meer als een jaar 89 cent per bakje vlees compleet, de pens (enkelvoudig) is een dubbeltje goedkoper. Andere variaties kan ik in de buurt niet krijgen.ladybird schreef: En best pittig ook. Vlees compleet kost nu ineens 79 cent per 400 grams pakje. Dat is 20 cent per pakje verhoging.
C1000 heeft alleen voorraad als ze per ongeluk voorraad hebben.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Ennath
- Zeer actief
Jawel, bij de Spar kan ik de vlees compleet bestellen: dat gaat dan 1 week goed en daarna kan ik er drie/vier keer om komen voordat ze het eindelijk goed geregeld hebben. En dat dan drie van de vier bestellingen op die manier.malinois schreef: Kun je ze ook niet bestellen? De Jumbo had hier eerst alleen de vleescompleet... en dan ook maar een pakje of 5. Ik heb toen gevraagd of ze ze event. voor mij konden bestellen en dat kon, ik bestelde destijds een stuk of 10 dozen pens/vlees compleet en die werden dan apart gezet voor mij. Kwamen ook niet in de winkel. Toen ik eigenlijk zelf op Lotgering overging hebben ze zelf alle soorten en varianten genomen in de winkel.
Voor die prijs is dat nauwelijks de moeite waard.
C1000 (Polenwinkel) kom ik liever niet. De Jumbo is tientallen kilometers verderop: kom ik dus echt nooit.
Ik voer een mengsel van Lotgering, Alaska, Naturis en eigen merk (schapen)pens. Met hier en daar een kippepoot, wat Carnibest of een BiBi tussen door.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee dat klopt, ik bestelde het meestal op donderdag en dan kon ik het vrijdag of zaterdag ophalen. En het ging ook altijd goed, dit itt vroeger bij de AH, daar moest je altijd meer bestellen want die jan doedels legden het gewoon in de winkel.Ennath schreef:Jawel, bij de Spar kan ik de vlees compleet bestellen: dat gaat dan 1 week goed en daarna kan ik er drie/vier keer om komen voordat ze het eindelijk goed geregeld hebben. En dat dan drie van de vier bestellingen op die manier.malinois schreef: Kun je ze ook niet bestellen? De Jumbo had hier eerst alleen de vleescompleet... en dan ook maar een pakje of 5. Ik heb toen gevraagd of ze ze event. voor mij konden bestellen en dat kon, ik bestelde destijds een stuk of 10 dozen pens/vlees compleet en die werden dan apart gezet voor mij. Kwamen ook niet in de winkel. Toen ik eigenlijk zelf op Lotgering overging hebben ze zelf alle soorten en varianten genomen in de winkel.
Voor die prijs is dat nauwelijks de moeite waard.
C1000 (Polenwinkel) kom ik liever niet. De Jumbo is tientallen kilometers verderop: kom ik dus echt nooit.
Ik voer een mengsel van Lotgering, Alaska, Naturis en eigen merk (schapen)pens. Met hier en daar een kippepoot, wat Carnibest of een BiBi tussen door.

- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Tinlo gaat ook omhoog per 1 oktober, niet door btw, maar door verhoogde productiekosten. In principe is de btw op tinlo 6%, alleen de, groentemix is 21%

-
larkin
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): cairn terrier/belgische herder - mechelaar
dan hebben jullie de prijsverhoging van Tammenga per 1 okt nog niet gezien......
Die gaat van 2,25 per kilo naar 3,15........
Het gaat niet om produktie kosten de vlees prijzen staan enorm onder druk dit is het begin van de prijsstijging verwachting is dat het nog verder om hoog gaat dit ivm hoge melkprijs (boeren laten hun koeien langer lopen hierdoor) en schaarste van import vlees.
Dit alles heb ik van een bevriende slachter....
Die gaat van 2,25 per kilo naar 3,15........
Het gaat niet om produktie kosten de vlees prijzen staan enorm onder druk dit is het begin van de prijsstijging verwachting is dat het nog verder om hoog gaat dit ivm hoge melkprijs (boeren laten hun koeien langer lopen hierdoor) en schaarste van import vlees.
Dit alles heb ik van een bevriende slachter....
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Tammenga heb ik 1x gekocht. Toen waren ze nog goedkoop. Nu zijn ze echt lomp duur aan het worden!
-
Mojuan
- Zeer actief
We zullen zien hoe duur alles zal gaan worden. Wel jammer.. maar ik vind vlees dusdanig belangrijk dat ik écht niet volledig overga op brok.
Ze zullen toch zeker minimaal vier dagen per week vlees blijven krijgen, hogere prijs of niet.
Ze zullen toch zeker minimaal vier dagen per week vlees blijven krijgen, hogere prijs of niet.

- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat heb ik ook ben wel van voledig vlees naar van ma tot do vlees en vrij tot zon brokMojuan schreef:We zullen zien hoe duur alles zal gaan worden. Wel jammer.. maar ik vind vlees dusdanig belangrijk dat ik écht niet volledig overga op brok.
tis niet anders

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik kan nooit goedkoper brok geven dan de kvv van lotgering... brokken zijn veel duurder.frank-bobby schreef:dat heb ik ook ben wel van voledig vlees naar van ma tot do vlees en vrij tot zon brokMojuan schreef:We zullen zien hoe duur alles zal gaan worden. Wel jammer.. maar ik vind vlees dusdanig belangrijk dat ik écht niet volledig overga op brok.
tis niet anders

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
nou ik welmalinois schreef:ik kan nooit goedkoper brok geven dan de kvv van lotgering... brokken zijn veel duurder.frank-bobby schreef:dat heb ik ook ben wel van voledig vlees naar van ma tot do vlees en vrij tot zon brokMojuan schreef:We zullen zien hoe duur alles zal gaan worden. Wel jammer.. maar ik vind vlees dusdanig belangrijk dat ik écht niet volledig overga op brok.
tis niet anders
daarom voer ik ook prins procare lam rice bij
en ze eten de brok met smaak wat 1 nog nooit gedaan heeft en die hond heeft er ook nog nooit zo goed uitgezien als nu
en ook daardoor hou ik die combi brok lotgering maar ben ook goedkoper uit

-
Mojuan
- Zeer actief
Ja, maar dan moet je wel Lotgering wíllen voeren.malinois schreef:ik kan nooit goedkoper brok geven dan de kvv van lotgering... brokken zijn veel duurder.frank-bobby schreef:dat heb ik ook ben wel van voledig vlees naar van ma tot do vlees en vrij tot zon brokMojuan schreef:We zullen zien hoe duur alles zal gaan worden. Wel jammer.. maar ik vind vlees dusdanig belangrijk dat ik écht niet volledig overga op brok.
tis niet anders
Persoonlijk wil ik dat dus niet, ik wil minimaal twee dagen per week Barf, minimaal twee dagen kvv, en de rest mag brok zijn.
Barf heb ik nu besteld bij Degomeat, en dan bestel ik meteen wat enkelvoudige mixen mee, die ik dan zelf wel compleet maak.
Kijk als ik nu Lotgering in de supermarkt kon kopen (net zoals Smuldier) dan zou ik dat best af en toe (zoals ook nu met Smuldier) erbij kopen om mee af te wisselen vanwege de prijs. Maar dat is helaas niet zo. En een hele vriezer vol Lotgering zie ik niet zo zitten.

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
oke ik heb juist dat ik alleen nog maar als kvv lotgering wilMojuan schreef:Ja, maar dan moet je wel Lotgering wíllen voeren.malinois schreef:ik kan nooit goedkoper brok geven dan de kvv van lotgering... brokken zijn veel duurder.frank-bobby schreef:dat heb ik ook ben wel van voledig vlees naar van ma tot do vlees en vrij tot zon brokMojuan schreef:We zullen zien hoe duur alles zal gaan worden. Wel jammer.. maar ik vind vlees dusdanig belangrijk dat ik écht niet volledig overga op brok.
tis niet anders
Persoonlijk wil ik dat dus niet, ik wil minimaal twee dagen per week Barf, minimaal twee dagen kvv, en de rest mag brok zijn.
Barf heb ik nu besteld bij Degomeat, en dan bestel ik meteen wat enkelvoudige mixen mee, die ik dan zelf wel compleet maak.
Kijk als ik nu Lotgering in de supermarkt kon kopen (net zoals Smuldier) dan zou ik dat best af en toe (zoals ook nu met Smuldier) erbij kopen om mee af te wisselen vanwege de prijs. Maar dat is helaas niet zo. En een hele vriezer vol Lotgering zie ik niet zo zitten.
heb verschillende merken geprobeerd en op lotgering deden ze het beste en aten dat ook het liefst

-
Mojuan
- Zeer actief
Hier wordt werkelijk álles gegeten, en ik moet zeggen dat de mixen van Degomeat zeer goed bevallen.
Ik wissel enorm veel af in vleessoorten en toevoegingen, en dat bevalt hier perfect. Dus ik wilde het graag zo blijven doen.
Julia is nog nooit zó goed in conditie geweest als nu, en met Moos gaat het ook echt perfect.
En Anders? Die kan alles vreten behalve patat (ben ik net achter) Ze loopt heel de tijd al te kotsen nadat ze vanavond een patatje mee heeft gesnoept, arm ding..
Ik wissel enorm veel af in vleessoorten en toevoegingen, en dat bevalt hier perfect. Dus ik wilde het graag zo blijven doen.
Julia is nog nooit zó goed in conditie geweest als nu, en met Moos gaat het ook echt perfect.
En Anders? Die kan alles vreten behalve patat (ben ik net achter) Ze loopt heel de tijd al te kotsen nadat ze vanavond een patatje mee heeft gesnoept, arm ding..
Laatst gewijzigd door Mojuan op 29 sep 2012 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
oke ja dan is t toch goedMojuan schreef:Hier wordt werkelijk álles gegeten, en ik moet zeggen dat de mixen van Degomeat zeer goed bevallen.
En anders? Die kan alles vreten behalve patat (ben ik net achter) Ze loopt heel de tijd al te kotsen nadat ze vanavond een patatje mee heeft gesnoept, arm ding..
en haha ff anders he

-
Mojuan
- Zeer actief
Ja en ik heb niet echt een keuze, want ik kán niet langdurig hetzelfde blijven voeren, omdat Julia er dan intoleranties voor op gaat bouwen en heel erg ziek wordt. Dat is nu al heel vaak gebeurd en om dit te voorkomen moet ik dus afwisseling blijven bieden.
Laatst gewijzigd door Mojuan op 29 sep 2012 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
die prins is toch veel duurder per kilo dan lotgering? Daarnaast moest ik eerder van brokken vele malen meer geven dan nu van kvv. Dus vandaar mijn opmerking dat ik me niet kan voorstellen dat je met brok goedkoper uit bent. Ik had vrij goedkope brokken 27 euro per 20 kg. Maar ik gebruikte bijna een zak in de anderhalve week verdeeld over 3 honden. Dat voer ik bij lange na niet aan kvv.frank-bobby schreef:nou ik welmalinois schreef:ik kan nooit goedkoper brok geven dan de kvv van lotgering... brokken zijn veel duurder.frank-bobby schreef:dat heb ik ook ben wel van voledig vlees naar van ma tot do vlees en vrij tot zon brokMojuan schreef:We zullen zien hoe duur alles zal gaan worden. Wel jammer.. maar ik vind vlees dusdanig belangrijk dat ik écht niet volledig overga op brok.
tis niet anders
en ze eten de brok met smaak wat 1 nog nooit gedaan heeft en die hond heeft er ook nog nooit zo goed uitgezien als nu

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
valt wel mee voer hier aan brok 1,5 kgmalinois schreef:die prins is toch veel duurder per kilo dan lotgering? Daarnaast moest ik eerder van brokken vele malen meer geven dan nu van kvv. Dus vandaar mijn opmerking dat ik me niet kan voorstellen dat je met brok goedkoper uit bent.frank-bobby schreef:nou ik welmalinois schreef:ik kan nooit goedkoper brok geven dan de kvv van lotgering... brokken zijn veel duurder.frank-bobby schreef: dat heb ik ook ben wel van voledig vlees naar van ma tot do vlees en vrij tot zon brok
tis niet anders
en aan lotgering 2,5 a 3 kg

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
oh dat is wel heel vervelend danMojuan schreef:Ja en ik heb niet echt een keuze, want ik kán niet langdurig hetzelfde blijven voeren, omdat Julia er dan toleranties voor op gaat bouwen en heel erg ziek wordt. Dat is nu al heel vaak gebeurd en om dit te voorkomen moet ik dus afwisseling blijven bieden.
het lijkt hier wel of mijn bullterrier door brok en dan heb ik nu hypoalergeen wel steeds meer bultjes en plekjes en wat meer jeuk heeft dan op vlees

-
Mojuan
- Zeer actief
Aan brok voer ik hier toch echt veel minder dan aan vlees hoor.
Als ik Julia heel de week vlees geef, dan vreet ze zowat een kilo per dag, en ze is een hondje van maar 23kg.
Geef ik haar brok bij, dan krijgt ze veel minder, de brokdagen een senseokopje brok twee maal daags, en de versdagen zo'n 500 gram vlees.
Dus al met al is het bij elkaar heel wat voordeliger.
Als ik Julia heel de week vlees geef, dan vreet ze zowat een kilo per dag, en ze is een hondje van maar 23kg.
Geef ik haar brok bij, dan krijgt ze veel minder, de brokdagen een senseokopje brok twee maal daags, en de versdagen zo'n 500 gram vlees.
Dus al met al is het bij elkaar heel wat voordeliger.

- bydevries
- Zeer actief
Gisteren een kwam een levering van Tammenga van 90 kilo. Rund, Lam en Geit die gaan per 1 oktober
weer omhoog in prijs. Wat ik begreep maar liefst 90 eurocent
en ze rekenen ook 12,50 om te brengen.
Wordt wel een beetje erg duur. De meiden vinden het heerlijk en doen het er goed op maar toch maar eens
naar ander voer kijken. Lotgering deden ze het niet goed op, te vet denk ik.
Ik geef ook biologische kippenkarkas die ik hier bij mijn keurslager haal is 1,20 per kilo en sardientjes en prutje
yoghurt met tonijn enz.
weer omhoog in prijs. Wat ik begreep maar liefst 90 eurocent
Wordt wel een beetje erg duur. De meiden vinden het heerlijk en doen het er goed op maar toch maar eens
naar ander voer kijken. Lotgering deden ze het niet goed op, te vet denk ik.
Ik geef ook biologische kippenkarkas die ik hier bij mijn keurslager haal is 1,20 per kilo en sardientjes en prutje
yoghurt met tonijn enz.

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
frank-bobby schreef:oh dat is wel heel vervelend danMojuan schreef:Ja en ik heb niet echt een keuze, want ik kán niet langdurig hetzelfde blijven voeren, omdat Julia er dan toleranties voor op gaat bouwen en heel erg ziek wordt. Dat is nu al heel vaak gebeurd en om dit te voorkomen moet ik dus afwisseling blijven bieden.
het lijkt hier wel of mijn bullterrier door brok en dan heb ik nu hypoalergeen wel steeds meer bultjes en plekjes en wat meer jeuk heeft dan op vlees
Even enigszins offtopic: heb je nu al een atopietest bij haar laten doen? Als ze allergisch blijkt te zijn voor mijten (meelmijt bijv.) is het niet zo vreemd dat ze van brokken jeuk en uitslag krijgt.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
nee heb ik niet gedaanTamara/Bayko schreef:frank-bobby schreef:oh dat is wel heel vervelend danMojuan schreef:Ja en ik heb niet echt een keuze, want ik kán niet langdurig hetzelfde blijven voeren, omdat Julia er dan toleranties voor op gaat bouwen en heel erg ziek wordt. Dat is nu al heel vaak gebeurd en om dit te voorkomen moet ik dus afwisseling blijven bieden.
Even enigszins offtopic: heb je nu al een atopietest bij haar laten doen? Als ze allergisch blijkt te zijn voor mijten (meelmijt bijv.) is het niet zo vreemd dat ze van brokken jeuk en uitslag krijgt.