Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mchumba aangevallen door 'pitbull'

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Char7
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Mchumba aangevallen door 'pitbull'

Ongelezen bericht door Char7 »

laeken schreef:Als ik het goed begrijp is je hond een halve pup? En als ik het goed lees probeerde jij hem in een steeg te trekken omdat hij ook jou bijna omver aan het sleuren was om bij die hond te komen? Of zie ik dat verkeerd? Vervolgens komen 2 reuen bij elkaar en gebeurd er niks. Dat voetje heeft je hond zelf gedaan nl. :wink: Als je daar zo van overstuur raakt en wil dat de andere hond afgemaakt wordt dan vraag ik me af of jij wel het goede ras hebt gekozen. Een RR is meestal een schat. Maar als hij later groot en nog veel sterker is heb je kans dat hij dergelijke uitdagingen met 2 handen aangrijpt. En ik weet niet of je door hebt dat je eigen hond dan dus een behoorlijke schade kan aanrichten? Een volwassen RR is zeer sterk. Je hebt een reu. Reutjes vechten nu eenmaal wel eens. Jonge reuen meestal de eerste 2 jaar niet. Daarna is het nog maar de vraag of je zelf geen probleem hebt als je nu al je hond in een steeg moet proberen te trekken als je honden tegenkomt.

Het is geen verwijt hoor. Alleen vind ik dat je niet overtrokken moet reageren. Je hond rende weg. Eigenlijk is dat het ergste wat er gebeurd is. Daardoor is hij verwond en die andere hond heeft hem eigenlijk niks gedaan. Geen gaatjes. Als de andere hond werkelijk gevaarlijk was was dit totaaaal anders gelopen. Jammer dat het zo geinterpreteerd wordt. De andere hond is nl eigenlijk erg lief. Hij vertelde jouw hond dat hij niet gedient was van opdringerig spelgedrag. Dat deed hij zonder je hond ook maar een haar te krenken. Knappe pitbull in mijn ogen. :E:
Jij hebt iig het verhaal totaal verkeerd begrepen.
Mchumba is 1,5 ik trok hem een steeg in, omdat ik niet langs haar wilde, en dus een andere route nam.
Hij trekt mij niet omver, hij staat op dat moment alleen aan de grond genageld dus ik had 'moeite' om hem mee te nemen. Toen ze bij elkaar kwamen gebeurde er wel wat, want die hond ging gelijk naar de nek van Mchumba, waardoor hij is gaan wegrennen.
En nogmaals, over het inslapen. Ik zei 'ik hoop het' terwijl ik kwaad was en vol van de emoties, als het nu al 3 bladzijdes gaat over dat gedeelte, jezus. :piew:

Ik sprak die mevrouw vanochtend en ze vroeg hoe het ging, enz. Ik vroeg wat er met die hond ging gebeuren.
Nou die ging eerst proberen om hem terug te geven aan degene van wie ze hem hebben, en anders naar het asiel. Jeeh, jullie blij :cheer:

Maar nu ben ik weg uit dit topic, want ik heb echt geen zin om mezelf te moeten verantwoorden over iets wat ik heb gezegt terwijl ik vol van de emoties was.
Char7
Zeer actief
Contacteer:

jacq1970 schreef:zou geen soda nemen, dat is nogal naar maar gewoon iets van Biotex of badedas groen... soda kan bijtend zijn en de biotex of badedas is milder maar niet minder goed.
Kan je dat gewoon bij de supermarkt halen?
Char7
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
Char7 schreef:
Maar nu ben ik weg uit dit topic, want ik heb echt geen zin om mezelf te moeten verantwoorden over iets wat ik heb gezegt terwijl ik vol van de emoties was.
Prima Char, wat jij wilt.
Maar dan ook ook niet lopen meulen als er weer eens zoiets gebeurt graag.
Want er zijn altijd nog twee honden+bazen nodig voor een conflictsituatie, en het zou best gezond zijn als je je eigen rol ook even onder de loep zou nemen.
En niemand valt je ergens op aan, maar ik probeer wel duidelijk te maken dat je zelf ook actie kunt ondernemen om dit soort dingen te voorkomen.
Dat begrijp ik, en daar gaat het me ook niet om, maar dat gezeur over dat inslapen, come on.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nerazi »

Char7 schreef:
laeken schreef:Als ik het goed begrijp is je hond een halve pup? En als ik het goed lees probeerde jij hem in een steeg te trekken omdat hij ook jou bijna omver aan het sleuren was om bij die hond te komen? Of zie ik dat verkeerd? Vervolgens komen 2 reuen bij elkaar en gebeurd er niks. Dat voetje heeft je hond zelf gedaan nl. :wink: Als je daar zo van overstuur raakt en wil dat de andere hond afgemaakt wordt dan vraag ik me af of jij wel het goede ras hebt gekozen. Een RR is meestal een schat. Maar als hij later groot en nog veel sterker is heb je kans dat hij dergelijke uitdagingen met 2 handen aangrijpt. En ik weet niet of je door hebt dat je eigen hond dan dus een behoorlijke schade kan aanrichten? Een volwassen RR is zeer sterk. Je hebt een reu. Reutjes vechten nu eenmaal wel eens. Jonge reuen meestal de eerste 2 jaar niet. Daarna is het nog maar de vraag of je zelf geen probleem hebt als je nu al je hond in een steeg moet proberen te trekken als je honden tegenkomt.

Het is geen verwijt hoor. Alleen vind ik dat je niet overtrokken moet reageren. Je hond rende weg. Eigenlijk is dat het ergste wat er gebeurd is. Daardoor is hij verwond en die andere hond heeft hem eigenlijk niks gedaan. Geen gaatjes. Als de andere hond werkelijk gevaarlijk was was dit totaaaal anders gelopen. Jammer dat het zo geinterpreteerd wordt. De andere hond is nl eigenlijk erg lief. Hij vertelde jouw hond dat hij niet gedient was van opdringerig spelgedrag. Dat deed hij zonder je hond ook maar een haar te krenken. Knappe pitbull in mijn ogen. :E:
Jij hebt iig het verhaal totaal verkeerd begrepen.
Mchumba is 1,5 ik trok hem een steeg in, omdat ik niet langs haar wilde, en dus een andere route nam.
Hij trekt mij niet omver, hij staat op dat moment alleen aan de grond genageld dus ik had 'moeite' om hem mee te nemen. Toen ze bij elkaar kwamen gebeurde er wel wat, want die hond ging gelijk naar de nek van Mchumba, waardoor hij is gaan wegrennen.
En nogmaals, over het inslapen. Ik zei 'ik hoop het' terwijl ik kwaad was en vol van de emoties, als het nu al 3 bladzijdes gaat over dat gedeelte, jezus. :piew:

Ik sprak die mevrouw vanochtend en ze vroeg hoe het ging, enz. Ik vroeg wat er met die hond ging gebeuren.
Nou die ging eerst proberen om hem terug te geven aan degene van wie ze hem hebben, en anders naar het asiel. Jeeh, jullie blij :cheer:

Ik begrijp heus wel dat je hebt gereageerd in emoties maar wat ik nu niet begrijp is dat je je zo aangevallen voelt? Mensen proberen alleen maar uit te leggen dat dit vast niet zonder reden gebeurd is en het achteraf allemaal is meegevallen want anders had Mchumba wel gaten gehad. Het is toch fijn als een soort gelijke situatie in de toekomst zich weer zal voordoen dat je niet meer zo in de paniek schiet en misschien ook wel signalen bij Mchumba leert kennen die verkeerde gedragingen bij andere honden kan uitlokken?
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Char7 schreef:
jacq1970 schreef:zou geen soda nemen, dat is nogal naar maar gewoon iets van Biotex of badedas groen... soda kan bijtend zijn en de biotex of badedas is milder maar niet minder goed.
Kan je dat gewoon bij de supermarkt halen?
Ja Biotex handwas, groen pakje. Kost 5-6 euro.

Ik snap heel goed dat je vol emotie zat en dan mag je dingen zeggen die je niet zo meent. Vind ik. En zo snel praten over je eigen aandeel, jezus, mag ze even bijkomen? Mchumba viel niemand aan hoor.

Maar het is wel zo dat hij volwassen aan het worden is en daar horen een aantal kenmerken bij. Dat ga je misschien wel vaker merken nu. Dus het is wel zinnig om daarover na te denken, maar niet direct na zo'n voorval natuurlijk. Je weet nu iig dat hij wil vluchten, hij kan dus in vluchtmodus gaan en dan trekt hij je omver. Dus misschien is het een idee om aandacht te besteden daaraan.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat je je moet beseffen dat jij ook een dominante grote reu hebt of gaat krijgen. Dat is alles wat ik wilde zeggen. Want je hond stond aan de grond genageld en jij moest aan hem trekken. Besef dat dat betekent dat je zelf ook geen controle over hem hebt en dat hij niet volgzaam was maar juist bezig met het opzoeken van interactie met een hond die duidelijk geen leuke bedoelingen had. Met andere woorden, je hond zocht net zo hard dit conflict op. En wat ik verder wilde zeggen is dat hij nu 1,5 jaar is. Daar bedoel ik mee dat als hij straks 2-3 jaar is zijn reactie wel eens totaal anders kan worden. Als meneer de pitbull dan komt is de kans groot dat het wel degelijk uit de hand loopt en dat dan dus jouw hond schade kan gaan maken. Jouw hond staat nl zoals ik het lees te fixeren (dat is de reden dat je aan hem moest trekken) en hij staat wel degelijk klaar om meneer pitbull op te vangen. Toen kreeg hij meer dan hij aankon en sloeg hij op de vlucht. Besef echter dat hij dat straks niet meer zal doen. Een volwassen RR reu is geen hond die zich door een staffordje of pitbull de les laat lezen. In mijn ogen moet je je daar van bewust zijn. Niks mis mee, maar vlak de rol van je eigen hond niet uit. :wink:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

laeken schreef:Ik denk dat je je moet beseffen dat jij ook een dominante grote reu hebt of gaat krijgen. Dat is alles wat ik wilde zeggen. Want je hond stond aan de grond genageld en jij moest aan hem trekken. Besef dat dat betekent dat je zelf ook geen controle over hem hebt en dat hij niet volgzaam was maar juist bezig met het opzoeken van interactie met een hond die duidelijk geen leuke bedoelingen had. Met andere woorden, je hond zocht net zo hard dit conflict op. En wat ik verder wilde zeggen is dat hij nu 1,5 jaar is. Daar bedoel ik mee dat als hij straks 2-3 jaar is zijn reactie wel eens totaal anders kan worden. Als meneer de pitbull dan komt is de kans groot dat het wel degelijk uit de hand loopt en dat dan dus jouw hond schade kan gaan maken. Jouw hond staat nl zoals ik het lees te fixeren (dat is de reden dat je aan hem moest trekken) en hij staat wel degelijk klaar om meneer pitbull op te vangen. Toen kreeg hij meer dan hij aankon en sloeg hij op de vlucht. Besef echter dat hij dat straks niet meer zal doen. Een volwassen RR reu is geen hond die zich door een staffordje of pitbull de les laat lezen. In mijn ogen moet je je daar van bewust zijn. Niks mis mee, maar vlak de rol van je eigen hond niet uit. :wink:
Dit is ook hoe ik het zie.
Ik lees en hoor dat wel vaker, dat mensen denken dat hun jonge reu alleen maar wil spelen met andere honden.
Vaak mist de eigenaar dan heel wat signalen en is een beetje blijven hangen in het idee dat ze een nietsvermoedend pupje aan de lijn hebben.
Een reu van 1.5 met dit gedrag tegenover een hond die geen beste bedoelingen heeft is gewoon aan het provoceren, daar is niets "willen spelen" aan.

Dus ik zou zeggen, ga ook aan de slag met jouw hond, zodat je hem onder controle krijgt en hem niet mee hoeft te sleuren (wat zo te lezen al bijna niet lukt) maar hij gewoon netjes mee loopt en andere honden negeert.
Maar het blijft wel rot natuurlijk, sterkte met Mchumba :roos:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nou dat, Want ik denk ook dat je hond niet wilde spelen. Je hond is nl niet blind. En als die stafford of pitbull agressief was dan is het dus de keuze van jouw hond om te verstijven en te fixeren. Dat is de reden dat je hem mee moest trekken. :U: Zou je hond het conflict vermeden hebben dan zou hij zijn kop afwenden en met jou meelopen. Kans was dan ook erg groot dat het niet zo was gegaan. Immers, de pitbull fixeerde op jouw hond en moest worden weggetrokken. Jouw hond echter moest ook worden weggetrokken. Los zouden ze allebei op elkaar af gegaan zijn. En een hond die zou willen spelen met een agressieve hond moet ik nog leren kennen. Je hond kan van 100 meter af zien dat de pitbull niet wil spelen. Dus als hij op die hond af wil dan zegt dat alles over zijn eigen intenties. Zijn overmoed bleek later.... :engel: Daarnaast is er niks provocerender dan een fixerende hond die stokstijf blijft staan voor een hond die dreigt. Die ziet dat alleen maar als uitdagen en meer reden om zich los te rukken en zijn punt te maken. :wink:

Zou het hier gaan om een blind agressieve pitbull dan was dit totaal anders gelopen. Eenmaal los heeft je hond zich onderworpen en is de pitbull dus ook direct gestopt met aanvallen. Anders zat je hond vol gaten. De pitbull is dus eerder sociaal dan asociaal te noemen. Hij erkende immers de onderwerping in jouw nog jonge reu. Of dat zo blijft valt te bezien. Dus hou je eigen hond ook in de gaten en probeer niet alleen te wijzen. Blind zijn voor je eigen hond is een logisch iets maar niet erg handig.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Het is natuurlijk wel stoer om het mormel 'pitbull' te noemen, ook tussen haakjes :mrgreen: maar de kans dat het echt een pitbull was is natuurlijk klein.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

laeken schreef:Ik denk dat je je moet beseffen dat jij ook een dominante grote reu hebt of gaat krijgen. Dat is alles wat ik wilde zeggen. Want je hond stond aan de grond genageld en jij moest aan hem trekken. Besef dat dat betekent dat je zelf ook geen controle over hem hebt en dat hij niet volgzaam was maar juist bezig met het opzoeken van interactie met een hond die duidelijk geen leuke bedoelingen had. Met andere woorden, je hond zocht net zo hard dit conflict op. En wat ik verder wilde zeggen is dat hij nu 1,5 jaar is. Daar bedoel ik mee dat als hij straks 2-3 jaar is zijn reactie wel eens totaal anders kan worden. Als meneer de pitbull dan komt is de kans groot dat het wel degelijk uit de hand loopt en dat dan dus jouw hond schade kan gaan maken. Jouw hond staat nl zoals ik het lees te fixeren (dat is de reden dat je aan hem moest trekken) en hij staat wel degelijk klaar om meneer pitbull op te vangen. Toen kreeg hij meer dan hij aankon en sloeg hij op de vlucht. Besef echter dat hij dat straks niet meer zal doen. Een volwassen RR reu is geen hond die zich door een staffordje of pitbull de les laat lezen. In mijn ogen moet je je daar van bewust zijn. Niks mis mee, maar vlak de rol van je eigen hond niet uit. :wink:
Ik denk dat je hiermee precies weergeeft hoe het zit.
:zweep:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Char7 schreef:Pfff ff van me afschrijven hoor, ik ben me echt dood geschrokken.

Ik liep net met Mchumba de deur uit, toen ik de hond van de buren al zag.
Mchumba natuurlijk zoals hij is, trekken naar de hond toe omdat hij wilt spelen.
Maar die andere hond wilt alleen maar vechten dus die trok ook.
Ik probeerde Mchumba een steeg in te trekken zodat we niet langs elkaar heen moesten.

Toen viel die mevrouw en liet daarbij de riem los, dus die rende meteen naar mchumba toe om hem te pakken.
Dus ik heb uit reflex de flexi op de grond laten vallen (ik had natuurlijk de clip los moeten laten, maarja het ging zo snel)
Mchumba een paar keer gebeten in zijn nek (waar je nu godszijdank niks van ziet)
En toen is hij alleen maar gaan rennen, richting huis. Over de stoep gelukkig want we liepen langs de weg.
Ik ben er natuurlijk gelijk achteraangerend, en zij ook (nouja, ze jogde meer)
En toen we op de parkeerplaats voor ons huis aankwamen, zat mchumba aan het eind van zijn 8 meter lijn, want die zat vast in de bosjes.
Daar waren ze niet meer aan het vechten, maar was die andere hond hem wel aan het uitdagen ofzoiets.
Ik ben er heen gerend, keihard geschreeuwd naar die hond en hem een pak slaag verkocht (reflex :schrik: )
Toen heeft die vrouw hem aan de lantaarnpaal gebonden en heb ik gekeken wat de schade was.

'Gelukkig' alleen maar wat wonden aan zijn achterpoten/tenen. Van het harde wegrennen.
1 nageltje is ook helemaal afgeschaafd tot het leven.
Mchumba de lieverd dat het is wilde alleen maar in mijn armen springen en stond onwijs te trillen.
Die andere hond zat nog steeds te trekken en te grommen en te blaffen.
Toen heb ik haar telefoon nr gekregen. En ik weet al waar ze woont.

Toen ik naar huis liep om de auto sleutel te pakken, ben ik in huilen uigebarst. Van de schrik en de adrenaline :jank:
Vriend gebeld en die heeft me weer een beetje gekalmeerd.

Naar de DA gegaan, en die zei dat het allemaal meeviel, even zijn tenen in de gaten houden, maar verder gelukkig geen gaatjes.

Toen we terug op de parkeerplaats waren en ik Mchumba uit de auto wilde halen, durfe de arme ziel niet. Eerst 6 keer om hem heen kijken of er écht niets was, en toen met staart tussen de benen de auto maar uit.

Pfff. Die mevrouw zei dat ze haar hond nu zat was en zou laten inslapen. Eerst zien, dan geloven. Maar ik hoop het wel.
Dit is al de zoveelste keer dat ze valt omdat hij haar omver trekt. Alleen heeft ze normaal altijd de riem vast gehouden.

Afbeelding
Ik snap dat je heel erg bent geschrokken.
Hopelijk is de ergste schrik er nu wel af.

Nu moet die teen nog even goed genezen, sterkte daarmee.
:zweep:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Nanna schreef:
EstherK schreef: Ik vind dat je overdreven reageert. Ja het is kut. Maar meer ook niet.
Jij maakt niet uit hoe iemand reageert.
Ik word ook wóedend. Heb ooit iemand met een Aussie gewaarschuwd: hou die kuthond voortaan bij je of anders.
Die hond heb ik dus die week erop een rotschop onder zijn bek verkocht, toen ie weer met ontbloot gebit aan kwam zeilen. Nú kan baasje die schijthond opeens wèl bij zich houden.
Het is vaak de enige taal die dat volk spreekt.
Ik heb het niet over een rotschop geven maar over de overtuiging dat die hond dood moet.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Mojuan schreef:
Ik denk dat je hiermee precies weergeeft hoe het zit.
Grote reu vast wel.
Maar waar haal je dat "dominant" vandaan? :U:

Beterschap met die poot van Mchumba.
Ziet er niet lekker uit zo :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

ik ben het wel grotendeels met leaken en Samantha eens :ok:

als ik het zo lees, lijkt het aan de riem een grote mond en stoere houding.. en los na een wat uitgelokte reactie, toch niet zo stoer meer :wink: maar ik ben er niet bij geweest dus kan daar niet over oordelen hoe jou hond echt reageert. maar kan wel anders lijken dan het is..
Als mijn honden een andere hond naderen met agressieve bedoelingen, voelen ze dit en negeren ze deze hond. een hond die geen ruzie zoekt gaat ook op afstand het conflict niet aan :wink:
Afbeelding
Annamarie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Bullmastiff

Ongelezen bericht door Annamarie »

Valerie schreef:Het is natuurlijk wel stoer om het mormel 'pitbull' te noemen, ook tussen haakjes :mrgreen: maar de kans dat het echt een pitbull was is natuurlijk klein.

Dit zit ook steeds in mijn hoofd!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Annamarie schreef:
Valerie schreef:Het is natuurlijk wel stoer om het mormel 'pitbull' te noemen, ook tussen haakjes :mrgreen: maar de kans dat het echt een pitbull was is natuurlijk klein.

Maakt het uit wat voor ras het is. Beide eigenaren wisten de lijnen van de honden niet vast te houden.
Char7
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
Annamarie schreef:

Maakt het uit wat voor ras het is. Beide eigenaren wisten de lijnen van de honden niet vast te houden.
Alleen liet deze eigenaar hem expres los.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ze viel toch?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
blondie
Zeer actief

Jaap* schreef:Ze viel toch?
Dat was ook wat ik las. Maar he, blijft niet leuk uiteraard als je hond wegrent en de ander erachteraan gaat, en dat je eigen hond ook nog eens vast komt te zitten met de lijn.
Express loslaten heb ik in je beginpost niets van gelezen. Wel een eigenaresse die baalde van het gedrag van haar hond. En daar kan ik ook inkomen.
Char7
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Ze viel toch?
Klopt, ik had het over mezelf, misschien niet helemaal duidelijk neergezet.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

blondie schreef:
Annamarie schreef:

Klopt maar noem het dan gewoon hond :19: waarom er zo een sensatie verhaal ervan maken. Het is niet de telegraaf :engel:
Daarnaast is het in zo een situatie en erna echt het beste om kalm te blijven. Zeker voor je eigen hond. Een beetje de emoties onder controle leren houden lijkt mij wel goed. Naast leren honden lezen, ook eigen hond.
blondie
Zeer actief

Valerie schreef:
blondie schreef:
Annamarie schreef:

Klopt maar noem het dan gewoon hond :19: waarom er zo een sensatie verhaal ervan maken. Het is niet de telegraaf :engel:
Daarnaast is het in zo een situatie en erna echt het beste om kalm te blijven. Zeker voor je eigen hond. Een beetje de emoties onder controle leren houden lijkt mij wel goed. Naast leren honden lezen, ook eigen hond.
Mijn reactie was ook meer gericht op de reactie van Annemarie.
Maar goed, ik stapte vandaag opzij een paadje op en wachtte met mijn aangelijnde honden tot de loslopende honden een bruggetje overkwamen. Vroeg toen de mensen twijfelden voor het bruggetje nog even of ze het park in zouden gaan (pad tegenover het pad waar ik stond en vanaf de brug in te gaan) wat ze wilden doen. Prima, wacht ik even zei ik nog dan loop ik daarna door. Ze komen de brug over en de hond komt op mij en de honden af, "ze doen niets hoor, komen alleen even snuffelen en dan gaan ze weer door". Dat is nu net waarom ik hier sta want die van mij zijn daar niet zo van gediend. Deze hond zag de signalen van mijn honden wel en keerde om toen hij vlak voor ons stond ipv toch komen. Maar soms. Ok off topic. Of niet, in dit geval kreeg ik wel weer een raar gezicht van de eigenaresse die het maar raar vond dat mijn aangelijnde honden niet even wilden kennismaken met haar hond.
Anderzijds had ik zoiets van ik sla niet voor niets af, hou de honden even aan de lijn en vraag niet voor jan lul welke kant ze opgaan. Heb ik honden die kwispelend vriendjes maken had ik ze ook gewoon los gehad en de brug over gegaan :U:
Het verstarren van andere honden wordt door veel honden eigenaren ook wel eens over het hoofd gezien.
Vaak is de reactie "ze vinden het eng" maar door te laten staan en niet tijdig als eigenaar in te grijpen krijg je situaties zoals Martijn eigenlijk ook omschrijft. Mensen die denken dat hun hond helemaal niets verkeerds doen, terwijl ze eigenlijk behoorlijk provoceren.
Kijk een andere eigenaar met een hond die daar weer sterk op reageert moet ook zo zijn eigen maatregelen nemen, of ingrijpen/afleiden e.d.
Ben het er wel mee eens dat hier niet persé het ras genoemd had hoeven worden.
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Never mind
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”