Jij hebt iig het verhaal totaal verkeerd begrepen.laeken schreef:Als ik het goed begrijp is je hond een halve pup? En als ik het goed lees probeerde jij hem in een steeg te trekken omdat hij ook jou bijna omver aan het sleuren was om bij die hond te komen? Of zie ik dat verkeerd? Vervolgens komen 2 reuen bij elkaar en gebeurd er niks. Dat voetje heeft je hond zelf gedaan nl.Als je daar zo van overstuur raakt en wil dat de andere hond afgemaakt wordt dan vraag ik me af of jij wel het goede ras hebt gekozen. Een RR is meestal een schat. Maar als hij later groot en nog veel sterker is heb je kans dat hij dergelijke uitdagingen met 2 handen aangrijpt. En ik weet niet of je door hebt dat je eigen hond dan dus een behoorlijke schade kan aanrichten? Een volwassen RR is zeer sterk. Je hebt een reu. Reutjes vechten nu eenmaal wel eens. Jonge reuen meestal de eerste 2 jaar niet. Daarna is het nog maar de vraag of je zelf geen probleem hebt als je nu al je hond in een steeg moet proberen te trekken als je honden tegenkomt.
Het is geen verwijt hoor. Alleen vind ik dat je niet overtrokken moet reageren. Je hond rende weg. Eigenlijk is dat het ergste wat er gebeurd is. Daardoor is hij verwond en die andere hond heeft hem eigenlijk niks gedaan. Geen gaatjes. Als de andere hond werkelijk gevaarlijk was was dit totaaaal anders gelopen. Jammer dat het zo geinterpreteerd wordt. De andere hond is nl eigenlijk erg lief. Hij vertelde jouw hond dat hij niet gedient was van opdringerig spelgedrag. Dat deed hij zonder je hond ook maar een haar te krenken. Knappe pitbull in mijn ogen.
Mchumba is 1,5 ik trok hem een steeg in, omdat ik niet langs haar wilde, en dus een andere route nam.
Hij trekt mij niet omver, hij staat op dat moment alleen aan de grond genageld dus ik had 'moeite' om hem mee te nemen. Toen ze bij elkaar kwamen gebeurde er wel wat, want die hond ging gelijk naar de nek van Mchumba, waardoor hij is gaan wegrennen.
En nogmaals, over het inslapen. Ik zei 'ik hoop het' terwijl ik kwaad was en vol van de emoties, als het nu al 3 bladzijdes gaat over dat gedeelte, jezus.
Ik sprak die mevrouw vanochtend en ze vroeg hoe het ging, enz. Ik vroeg wat er met die hond ging gebeuren.
Nou die ging eerst proberen om hem terug te geven aan degene van wie ze hem hebben, en anders naar het asiel. Jeeh, jullie blij
Maar nu ben ik weg uit dit topic, want ik heb echt geen zin om mezelf te moeten verantwoorden over iets wat ik heb gezegt terwijl ik vol van de emoties was.