Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voor het eerst fietsen met de hond, hoe doe ik dat?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: voor het eerst fietsen met de hond, hoe doe ik dat?

Ongelezen bericht door ranetje »

:ok:
Het tempo verandert nauwelijks voor ze zich omdraait voor dat luchtje en ze is erg snel in "effe terug" :schrik: :mrgreen:
Maar ik houd je adviezen in gedachten.
Dank je wel :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Ennath schreef:
Badu schreef:Fiets pakken, hond er naast aan de riem & fietsen :U:
Misschien heb ik natuurtalenten... of ze nooit anders gedaan hadden.
Niet in galop maar in draf :ok:
Gut dat scheelt weer typewerk, het is dus echt zo eenvoudig. :19:
Hier met Yuna ook zo begonnen. In het begin probeerde ze alleen op vol tempo weg te sprinten en mij vooruit te trekken, dus vervolgens op "stapvoets"tempo gaan fietsen, Yuna belonen voor rustig naast de fiets, zelfde maniet als hoe je naast lopen aanleert. Dat snapte ze, en toen inderdaad, opstappen en gaan. :ok:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

malinois schreef: echt wel... ook daarmee kan Xena uitstekend ineens gaan zitten... :schrik: En dan wordt het ook voor mij lastig om alles nog rustig in bedwang te houden qua fiets.... ik vind het overigens een uitvinding een Springer, alle honden lopen er aan naast de fiets.... :ok:

:mrgreen: Hier worden ze dan gewoon gelanceerd.
Proberen ze ook niet meer; voort getrokken worden met een drol half uit je kont is kennelijk niet hun hobby.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik doe niet aan oefenen. Gewoon mee naast de fiets en geen gezeik aub :pffff: Werkt tot nu toe bij 6 honden meer dan perfect.
Bowie ging nog weleens poepen en daar ben ik dus ook vaak mee gevallen :mrgreen: Maar aldoende leert men, dus dat doen we voortaan anders. Eerst plassen en poepen, dan fietsen.
En sinds afgelopen winter voor Ushi een springer gekocht en ik wil niet meer zonder. Ushi trekt als ze aan de fiets loopt en dan ben ik dus constant aan het corrigeren. En ik denk dat dat weer blessuren kan veroorzaken, dus aan de springer. En ze trekt nu dus ook niet meer, door die veer. En ik heb beide handen aan het stuur, wat met Mevrouw Blijheid ook wel fijn is.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Commando's aanleren met fietsen scheelt ook al een boel :mrgreen:
mirretje
Zeer actief
Mijn ras(sen): een mechelse herder

Ongelezen bericht door mirretje »

tuurlijk heb ik angst voor het vallen maar ben een nuchtere meid en heb al vaak met de hond van mijn ouders gefietst en dat is een volwassen mechelaar. Bij hem had ik ook alleen een riem. Ik ben niet snel ik paniek maar ik vroeg me gewoon af wat de beste manier is om te beginnen met leren fietsen. Wat ik zo lees moet ik gewoon beginnen met de riem in een hand en kijken hoe dat gaat. Als ik dat ga oefenen op een plek waar geen auto's komen kan ik hem eventueel los laten mocht hij gaan trekken. Gelukkig is het een hond die erg goed luisterd en zeer onder de indruk is als je een brul geeft. Dus ik ga het gewoon proberen en we zien wel waar het schip strand haha. Zal wel goedkomen lijkt me. En ik denk dat ik beter kan fietsen dan kan lopen aan het eind van mijn zwangerschap en die werpstok gebruik ik al dagelijks dus dat is voor hem al gesneden koek en veels te weinig als ik dat ga gebruiken aan het eind van mijn zwangerschap. Dus ik wilde dan stukken fietsen in combinatie met ballen gooien in het veld. We zien het wel of dat ook gaat werken. Zo ver is het gelukkig nog niet. Bedankt voor al jullie verhalen en tips!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

fes/lou schreef:
__Martine__ schreef:
Ennath schreef:
Badu schreef:Fiets pakken, hond er naast aan de riem & fietsen :U:
Misschien heb ik natuurtalenten... of ze nooit anders gedaan hadden.
Niet in galop maar in draf :ok:
Gut dat scheelt weer typewerk, het is dus echt zo eenvoudig. :19:
Die ervaring heb ik ook bij meerdere honden opgedaan.
Klopt, wel even goed uitlaten van tevoren, als je hond ineens gaat zitten kakken schiet jij van je fiets :D
Heeft Balou me een keer geflikt, die was wel net uitgelaten maar had wat opgespaard :D

Dit heb ik ook al een paar x gehad.. Ze gaan dan ineens op de rem.. Dus hier worden ze ook eerst goed uitgelaten en dan ook gewoon net als Badu.. Fiets pakken , hond ernaast en lekker rustig op gaan bouwen..
De eerste x heb ik een rondje gedaan van 5-10 minuten om te wennen.
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

wenmart20 schreef:
fes/lou schreef:
__Martine__ schreef:
Ennath schreef: Gut dat scheelt weer typewerk, het is dus echt zo eenvoudig. :19:
Die ervaring heb ik ook bij meerdere honden opgedaan.
Klopt, wel even goed uitlaten van tevoren, als je hond ineens gaat zitten kakken schiet jij van je fiets :D
Heeft Balou me een keer geflikt, die was wel net uitgelaten maar had wat opgespaard :D

Dit heb ik ook al een paar x gehad.. Ze gaan dan ineens op de rem.. Dus hier worden ze ook eerst goed uitgelaten en dan ook gewoon net als Badu.. Fiets pakken , hond ernaast en lekker rustig op gaan bouwen..
De eerste x heb ik een rondje gedaan van 5-10 minuten om te wennen.
Hier werkt dat bij Jänta dus niet
ik kan haar uren uitlaten en daarna nog een uur of wat in de tuin laten, als ik de fiets pak en madam gaat mee, gegarandeerd dat ze op een ritje van 2 x 20 min poept :schrik: :gvd: :piew:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dagmar88 schreef:
Ennath schreef:
mirretje schreef:wat zijn de voor en nadelen van zo'n springer? En hoe kan het dat je dan niet omvalt als ie in de remmen gaat?
Het voordeel schijnt te zijn dat je op de achternaaf van je fiets vastzit en dus (?) veel minder makkelijk omver getrokken wordt.

Het nadeel vind ik dat je de touwtjes uit handen geeft: je koppelt de hond aan de fiets vast en als het echt erg mis gaat spuit de hond in paniek over de weg met een fiets achter zich aan. Dan is het echt blinde paniek (heb ik één keer zien gebeuren) :schrik:
Mijn honden lopen naast de fiets met hun schouder ter hoogte van mijn been: de riem in een lichte greep in mijn rechterhand (vasthouden alsof het een teugel is)
:hmmm: Dat ding van mij zit vastgemaakt onder het zadel. Aan de naaf lijkt mij inderdaad heel vervelend.
Heb het standaard koordje vervangen voor een hele sterke elastische lijn.
Die vangt samen met de springer eigenlijk alles op. Springer zit aan hun tuig.
Daar bij dragen ze een halsband of halti en heb ik de riem daar van los in mijn hand.
Mocht er iets gebeuren, dan kan ik bijsturen.
zo dus, ik ben springerfan :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”