Het tempo verandert nauwelijks voor ze zich omdraait voor dat luchtje en ze is erg snel in "effe terug"
Maar ik houd je adviezen in gedachten.
Dank je wel
Moderator: moderatorteam
Hier met Yuna ook zo begonnen. In het begin probeerde ze alleen op vol tempo weg te sprinten en mij vooruit te trekken, dus vervolgens op "stapvoets"tempo gaan fietsen, Yuna belonen voor rustig naast de fiets, zelfde maniet als hoe je naast lopen aanleert. Dat snapte ze, en toen inderdaad, opstappen en gaan.Ennath schreef:Gut dat scheelt weer typewerk, het is dus echt zo eenvoudig.Badu schreef:Fiets pakken, hond er naast aan de riem & fietsen![]()
Misschien heb ik natuurtalenten... of ze nooit anders gedaan hadden.
Niet in galop maar in draf

malinois schreef: echt wel... ook daarmee kan Xena uitstekend ineens gaan zitten...En dan wordt het ook voor mij lastig om alles nog rustig in bedwang te houden qua fiets.... ik vind het overigens een uitvinding een Springer, alle honden lopen er aan naast de fiets....

fes/lou schreef:Klopt, wel even goed uitlaten van tevoren, als je hond ineens gaat zitten kakken schiet jij van je fiets__Martine__ schreef:Die ervaring heb ik ook bij meerdere honden opgedaan.Ennath schreef:Gut dat scheelt weer typewerk, het is dus echt zo eenvoudig.Badu schreef:Fiets pakken, hond er naast aan de riem & fietsen![]()
Misschien heb ik natuurtalenten... of ze nooit anders gedaan hadden.
Niet in galop maar in draf
Heeft Balou me een keer geflikt, die was wel net uitgelaten maar had wat opgespaard

Hier werkt dat bij Jänta dus nietwenmart20 schreef:fes/lou schreef:Klopt, wel even goed uitlaten van tevoren, als je hond ineens gaat zitten kakken schiet jij van je fiets__Martine__ schreef:Die ervaring heb ik ook bij meerdere honden opgedaan.Ennath schreef: Gut dat scheelt weer typewerk, het is dus echt zo eenvoudig.
Heeft Balou me een keer geflikt, die was wel net uitgelaten maar had wat opgespaard
Dit heb ik ook al een paar x gehad.. Ze gaan dan ineens op de rem.. Dus hier worden ze ook eerst goed uitgelaten en dan ook gewoon net als Badu.. Fiets pakken , hond ernaast en lekker rustig op gaan bouwen..
De eerste x heb ik een rondje gedaan van 5-10 minuten om te wennen.
zo dus, ik ben springerfandagmar88 schreef:Ennath schreef:Het voordeel schijnt te zijn dat je op de achternaaf van je fiets vastzit en dus (?) veel minder makkelijk omver getrokken wordt.mirretje schreef:wat zijn de voor en nadelen van zo'n springer? En hoe kan het dat je dan niet omvalt als ie in de remmen gaat?
Het nadeel vind ik dat je de touwtjes uit handen geeft: je koppelt de hond aan de fiets vast en als het echt erg mis gaat spuit de hond in paniek over de weg met een fiets achter zich aan. Dan is het echt blinde paniek (heb ik één keer zien gebeuren)![]()
Mijn honden lopen naast de fiets met hun schouder ter hoogte van mijn been: de riem in een lichte greep in mijn rechterhand (vasthouden alsof het een teugel is)Dat ding van mij zit vastgemaakt onder het zadel. Aan de naaf lijkt mij inderdaad heel vervelend.
Heb het standaard koordje vervangen voor een hele sterke elastische lijn.
Die vangt samen met de springer eigenlijk alles op. Springer zit aan hun tuig.
Daar bij dragen ze een halsband of halti en heb ik de riem daar van los in mijn hand.
Mocht er iets gebeuren, dan kan ik bijsturen.