Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ons nieuwe roofdieren verblijf

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

blondie schreef:Mooi gedaan hoor, ga je ze fokken en gebruiken voor de trainingen? Of is het puur voor de lol dat je stinkdieren in je tuin gaat houden?

Gewoon voor de lol. Ze zijn van/via een bevriende tuin & jong die er van komen gaan daar ook weer naar terug.
Onze "tuin" wordt t verblijf voor diverse roofdieren...vinden we gewoon leuk...wrs ook nog wat walibis er rond laten lopen....
We hebben verder al wasberen, wasbeerhonden, steenmarters & corsac vossen.
& zelfs onze terriërs weten dat eigen gewoon om vanaf te blijven is;-)
crutz
Zeer actief
Contacteer:

dancingdaydream schreef:Ooh, gaaf! Hier in Alphen zit iemand van de stinkdieropvang, die heeft ze gewoon als katten in huis lopen!

Yup dat kan. Alle roofdieren zijn van nature zindelijk;-)
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Re: ons nieuwe roofdieren verblijf

Ongelezen bericht door Ennath »

Nanna schreef:
crutz schreef: corsac vossen.
Moest ik dát weer op gaan zoeken
Afbeelding
:idea: Daar zijn zo te zien prima jasjes van te maken :ok: :mrgreen:
Nanna :mep:
Ga je mond spoelen :O:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Vind het wel gaaf, al die beesten, zou het best eens willen zien...
Ben ook dol op stokstaartjes, kan ik uren naar kijken.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
crutz
Zeer actief
Contacteer:

fes/lou schreef:Vind het wel gaaf, al die beesten, zou het best eens willen zien...
Ben ook dol op stokstaartjes, kan ik uren naar kijken.

Die zijn ook leuk. Daar hebben we familie van, de zebra mangoest, alleen is onze vrouw een kamikaze vrouw, ze heeft al 3 mannen kapot gemaakt & mag dus voorlopig mooi alleen blijven ;-)

Maar dit was de 2de in ons project "aanpassen vd roofdier verblijven"
Binnenkort komt er een nwe volière voor onze oehoe (& een maatje er bij), van 8x4/5m
& er staan nog 40 panelen van 1x2m met 4x4 gaas, daar staat ook al een plan voor.
Het grote/nieuwe verblijf voor de Corsac vos moet ontsnappingsproof gemaakt worden & ingericht worden zodat zij er samen in kunnen.
Dan nog de verblijven vd wasberen & wasbeerhonden verbouwen & de terriërs krijgen daarachter een mooie grote buitenren (zandgrond) om in een groep te leven. Maar dat moet natuurlijk ook weer goed afgeschermd zijn van de roofdieren....

Foto's volgen als we verder op de rit zijn.....
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

En wanneer gaat jullie mini dierentuin open? :mrgreen:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

moosje schreef:En wanneer gaat jullie mini dierentuin open? :mrgreen:
+1 :mrgreen:
SanBoy
Actief
Mijn ras(sen): Cane Corso!!

Ongelezen bericht door SanBoy »

Waaaaauw!!! :mrgreen: Waar kan ik een kaartje kopen??
Super mooi verblijf zeg! Daar gaan ze het vast naar hun zin hebben!!
Wanneer zijn jullie geopend?? :F: Dit wil ik natuurlijk met m'n eigen oogjes zien!! (En kleine Sef vast ook... :cheer: )
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Wist niet dat stinkdieren tot de roofdieren behoorde..

Maaruh begint idd aardig op een dierentuin te lijken..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
larkin
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): cairn terrier/belgische herder - mechelaar

Ongelezen bericht door larkin »

Wauw mooi hoor Carmen.....
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

crutz schreef:
blondie schreef:Mooi gedaan hoor, ga je ze fokken en gebruiken voor de trainingen? Of is het puur voor de lol dat je stinkdieren in je tuin gaat houden?

Gewoon voor de lol. Ze zijn van/via een bevriende tuin & jong die er van komen gaan daar ook weer naar terug.
Onze "tuin" wordt t verblijf voor diverse roofdieren...vinden we gewoon leuk...wrs ook nog wat walibis er rond laten lopen....
We hebben verder al wasberen, wasbeerhonden, steenmarters & corsac vossen.
& zelfs onze terriërs weten dat eigen gewoon om vanaf te blijven is;-)
Oh leuk zeg, ben erg benieuwd naar de foto's wanneer al het andere opgevangen wordt! Geloof ook dat je wel een behoorlijke lap grond hebt toch?
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat apart en grappig zeg..
Al is grappig niet helemaal het juiste woord :mrgreen:
Ik wist helemaal niet dat je dat soort dieren gewoon in je tuin mag hebben. Bijzonder :ok:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik denk dat je daar vast een speciale verguning voor moet hebben toch sommige dieren.
Ik wil ook stokstaartjes op balkon
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:Ik denk dat je daar vast een speciale verguning voor moet hebben toch sommige dieren.
Ik wil ook stokstaartjes op balkon

Nee, geen vergunning verplicht & zoals iemand al aanhaalde worden veel stinkdieren als een kat gehouden, dat kan met veel roofdieren omdat ze van natie zindelijk zijn...
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

Meh... Zo fantastisch vind ik dat verblijf nou niet. Best klein en geen bal te beleven. :ugh: Waarschijnlijk wel toereikend en keurig afgewerkt, maar ook niet meer. Ben ook benieuwd hoe lang dat gras zo mooi gaat blijven. Ik zal nooit voorstander zijn van dit soort dieren in een hokje in de tuin houden. :neenee:

Hoe heeft die zebra mangoeste trouwens 3 mannen "kapot gemaakt"? :ugh: Dat klinkt alsof jullie die mannen bij haar in het verblijf hadden zitten en die stakkers dus geen enkele kans hadden om weg te komen van het agressieve vrouwtje en dan effectief gedood zijn? Of interpreteer ik dat verkeerd en hebben jullie hen tijdig weggehaald? Als die mannen daar effectief het leven bij gelaten hebben ben je wat mij betreft daar al zwaar tekort geschoten als roofdierenbezitter. En tot drié keer toe?! :eek:

Ik denk dat je beter dan gemiddelde exotische huisdierenhouder omgaat met deze dieren, maar toch vind ik dit erg ruiken naar exotische-dieren-verzamelwoede. Ik hoop dat wat meer landen het voorbeeld volgen van de wetgeving hier in België waar we geen lijst van verbóden huisdieren hebben, maar een beperkende lijst van tóegelaten huisdieren en alles wat daar niet op staat verboden is.
Interpreteer het maar niet als al te persoonlijke aanval, TS, want ik denk dat je wel weet waar je mee bezig bent, maar ik denk dat er in andere huishoudens in Nederland heel wat ongelukkige rovers zitten... :jank: En vossen... in welk gevangen verblijf dan ook, vervelen zich vast KAPOT als ze niet kunnen jagen.
Ilupa

crutz schreef: worden veel stinkdieren als een kat gehouden, dat kan met veel roofdieren omdat ze van natie zindelijk zijn...
Zindelijkheid schoot mij nu niet bepaald als eerste argument te binnen waarom je de meeste roofdieren niet als kat kan houden. Ik dacht eerder dat dat niet kon omdat ze dat niet leuk vinden. :roos:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Ilupa schreef:
crutz schreef: worden veel stinkdieren als een kat gehouden, dat kan met veel roofdieren omdat ze van natie zindelijk zijn...
Zindelijkheid schoot mij nu niet bepaald als eerste argument te binnen waarom je de meeste roofdieren niet als kat kan houden. Ik dacht eerder dat dat niet kon omdat ze dat niet leuk vinden. :roos:

ik zeg ook niet dat het kan, ik zeg dat het veel gebeurd....
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Ilupa schreef:Meh... Zo fantastisch vind ik dat verblijf nou niet. Best klein en geen bal te beleven. :ugh: Waarschijnlijk wel toereikend en keurig afgewerkt, maar ook niet meer. Ben ook benieuwd hoe lang dat gras zo mooi gaat blijven. Ik zal nooit voorstander zijn van dit soort dieren in een hokje in de tuin houden. :neenee:
idd wordt het nog verder aangekleed, maar het is ruim 20m2, het gras blijft idd niet mooi (wisten we ook vooraf, ligt ook netjes gaas onder), maar ze zaten in een quarantaine hok waar ze vandaan kwamen, daarom er al ingeplaatst voor de volledige inrichting af was. Het zal aangekleed worden/wordt aangekleed met stammen, stenen etc
Hoe heeft die zebra mangoeste trouwens 3 mannen "kapot gemaakt"? :ugh: Dat klinkt alsof jullie die mannen bij haar in het verblijf hadden zitten en die stakkers dus geen enkele kans hadden om weg te komen van het agressieve vrouwtje en dan effectief gedood zijn? Of interpreteer ik dat verkeerd en hebben jullie hen tijdig weggehaald? Als die mannen daar effectief het leven bij gelaten hebben ben je wat mij betreft daar al zwaar tekort geschoten als roofdierenbezitter. En tot drié keer toe?! :eek:
ja, mangoesten leven in groepen, dus ja, ze zaten in een ruim zat verblijf met diverse nachthokken en niveaus waarbij ze dus prima weg konden....het is dus geen natuurlijk gedrag dat ze soortgenoten ombrengen (wat jij nu wel schetst)
Ik denk dat je beter dan gemiddelde exotische huisdierenhouder omgaat met deze dieren, maar toch vind ik dit erg ruiken naar exotische-dieren-verzamelwoede. Ik hoop dat wat meer landen het voorbeeld volgen van de wetgeving hier in België waar we geen lijst van verbóden huisdieren hebben, maar een beperkende lijst van tóegelaten huisdieren en alles wat daar niet op staat verboden is.
Interpreteer het maar niet als al te persoonlijke aanval, TS, want ik denk dat je wel weet waar je mee bezig bent, maar ik denk dat er in andere huishoudens in Nederland heel wat ongelukkige rovers zitten... :jank: En vossen... in welk gevangen verblijf dan ook, vervelen zich vast KAPOT als ze niet kunnen jagen.
Het zijn allen (oudere) dieren die in gevangenschap geboren zijn en ook altijd in gevangenschap gehouden zijn, idd vinden wij het gewoon leuk ze een correct verblijf te bieden & daarnaast zijn de nakomelingen voor de "eigenaren" van de dieren, want dat zijn wij dus niet.....er zal ook niets "de handel in verdwijnen" ja, via de gangbare kanalen, maar niet van kom eens leuk kijken & kopen via MP
[A]nneloes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door [A]nneloes »

Wat apart zeg om stinkdieren te houden! Wel een gaaf verblijf.
Funny Fleece Vrolijke hondenartikelen van fleece
Ilupa

Voor wat voor trainingen kan je stinkdieren gebruiken dan? :denken:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ilupa schreef:
stinkspooerzoekertje denk ik
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Ilupa schreef:
Theoretisch zou t een trainings object voor de terriërs kunnen zijn, als je even vergeet dat t niet mag in NL.

Nee, de terriërs hebben weinig regels bij ons waar ze naar moeten luisteren, maar 2 blijven dusdanig belangrijk dat ze 100% opgevolgd moeten worden

1. Komen als we roepen, of not (Ducky) uitgelaten worden aan de lijn
2. Eigen dieren met rust laten, thuis = thuis & geen jachtveld.....

Daarnaast is de "zone" waar de roofdieren verblijven staan inmiddels hond vrij...dus kunnen ze er niet meer komen. Maar regel 2 geldt dus ook voor de kippen, pauwen, parelhoenders etc vd buurman die ook bij ons lopen.
Ilupa

crutz schreef:
Theoretisch zou t een trainings object voor de terriërs kunnen zijn, als je even vergeet dat t niet mag in NL.
Zo in een kooitje waar die terriers dan op mogen flippen? :kotz: :kotz:
Niet alleen mag het niet in Nederland, maar het is ook gewoon een walgelijke praktijk!
Ilupa

crutz schreef: ja, mangoesten leven in groepen, dus ja, ze zaten in een ruim zat verblijf met diverse nachthokken en niveaus waarbij ze dus prima weg konden....het is dus geen natuurlijk gedrag dat ze soortgenoten ombrengen (wat jij nu wel schetst)
1. dat schets ik niet
2. verblijf = niet weg kunnen
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Ilupa schreef:
crutz schreef:
Zo in een kooitje waar die terriers dan op mogen flippen? :kotz: :kotz:
Niet alleen mag het niet in Nederland, maar het is ook gewoon een walgelijke praktijk!

Lekker selectief lezen doe je.
Idd is het gewoon een erkende jacht/bouwproef met levend wild (orweja) die in NL. niet uitgevoerd mag worden & we hier dus ook NIET doen. Maar ja, ze worden wel gebruikt voor de praktijk jacht, dus ja ze werken wel op (roof) wild & doen ook proeven....

Maar thuis worden alle aanwezige dieren dus verplicht met rust gelaten.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Ilupa schreef:
crutz schreef: ja, mangoesten leven in groepen, dus ja, ze zaten in een ruim zat verblijf met diverse nachthokken en niveaus waarbij ze dus prima weg konden....het is dus geen natuurlijk gedrag dat ze soortgenoten ombrengen (wat jij nu wel schetst)
1. dat schets ik niet
2. verblijf = niet weg kunnen
Tuurlijk gooi alles maar los...t zijn dieren die al generaties lang in gevangenschap gefokt zijn, alle papieren zijn in orde etc.....& ja in een verblijf kunnen ze niet weg, dat zouden ze ook niet overleven, ze zijn niet eens winterhard...
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ilupa schreef:Meh... Zo fantastisch vind ik dat verblijf nou niet. Best klein en geen bal te beleven. :ugh: Waarschijnlijk wel toereikend en keurig afgewerkt, maar ook niet meer. Ben ook benieuwd hoe lang dat gras zo mooi gaat blijven. Ik zal nooit voorstander zijn van dit soort dieren in een hokje in de tuin houden. :neenee:

Natuurlijk maak je het niet persoonlijk ,dus ze zal het zichzelf ook niet aan trekken. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik ben het volkomen met Ilupa eens.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

toots schreef:Ik ben het volkomen met Ilupa eens.
maar je gaat wel naar oa avifauna om foto's te maken van exoten in gevangenschap???
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Bij sommige diersoorten heb je kans dat ze elkaar verwonden of doodbijten ook al zijn het groepsdieren.
Die kans loop je nu éénmaal en dat weet je niet eerder dan dat het gebeurt .
Altijd nog beter om het risico te nemen dan zo'n groepsbeest levenslang alleen op te sluiten.

Je neemt zelf ook deel aan het sociale verkeer waar je hond of jij dagelijks het risico loopt om gewond of kapot te raken.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”