Badu schreef:mum schreef:Sanner schreef:Natuurlijk moet die vrouw haar chihuahua's bij houden maar ik zou er toch alles aan doen dat er niks gebeurd, dat wil je toch niet op je geweten hebben?!
tja als ik mijn hond heel kort aan de riem houd en de chi's lopen los kan ik er verder maar weinig aan verhelpen, het enigste excuus dat ik heb is dat ik mijn klapkaak heb opgevoed en geleerd heb anderen te negeren, de meeste chi's hier blaffen tegen elke hond en daarom mijd ik ze ook
Excuus... waarvoor?
Als het onverhoopt mis gaat al dan niet vanuit een venijnige reactie van de grote hond terug of per abuis een lompe poot op een poreus klein hondenlichaam.
Als hondeneigenaar met hond die misschien niet alles accepteert heb je daar rekening mee te houden. Maar net zo goed heb je rekening te houden met het gedrag van je kleine hond die zich misschien niet altijd even goed gedraagt.
Gister komt er vanaf de stoep een meneer aan met twee keesjes los. Die dieren stuiteren keffend op in ieder geval mijn honden af, heb ze ook wel op anderen af zien gaan. Die man en vrouw weten dat.
Ik kom vanaf een bouwterrein waar hij heengaat. Hij tilt (de ergste blijkbaar) op, en de ander komt vanachter een geparkeerde auto richting mijn aangelijnde honden. Man roept wat om de hond te doen luisteren maar krijgt geen gehoor. Je bent tóch allebei verantwoordelijk voor je eigen daden hoor. Net zo min dat ik mijn honden maar laat gaan en doen, kan iemand anders in de wetenschap dat zijn honden uit de tetter gaan en op andere honden afgaan de honden toch gewoon aanlijnen zeker binnen de bebouwde kom

.
Vind het altijd wat makkelijk om naar grotere honden en eigenaren te wijzen als er wat gebeurd.
Nee vind het ook niet normaal dat een grotere hond ineens hap slik weg doet, heb echter wel een stel honden die gewoon met chi's en kleinere honden kunnen/konden in het verleden, maar ze reageren écht wel als een bepaalde hond klein of groot op een bepaalde manier op ze af komt. Uiteraard heb ik negen van de tien keer dan al aangelijnt, maar af en toe vraag ik me af waarom andere mensen dat zelf niet doen. Even tien meter doorlopen en dan losgooien als je ziet dat je hond(je) aan het fixeren is op een stel honden die totaal niet geïnteresseerd zijn omdat ze met andere dingen bezig zijn.