Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer Chihuahua de lul

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Weer Chihuahua de lul

Ongelezen bericht door LongFields »

josefientje schreef:
Nanna schreef:Van een ander forum:
"Het is in het park gebeurt en niet op straat. En de pitbull kwam als een dolle uit de bosjes en greep meteen de chihuahua schudde met zijn kop en is een heel stuk weggerend met de chihuahua in zijn bek. De chihuahua was een lieve sul en werd gewoon als hond behandeld dus geen pakjes, tasjes, nagellak. De baas van de pitbull was een stuk verder op zijn hond aan het trainen dus het baasje van de chihuahua heeft de pitbull nooit gezien totdat die voor haar neus haar chihuahua greep. Omdat het de eerste keer is voor de pitbull hebben ze een waarschuwing gekregen en de hond mag niet meer loslopen. Maar waar we gisteravond achter zijn gekomen is dat de pitbull ongeveer een maand geleden dus ook al een hond heeft gebeten op de zelfde plek. Dat hondje is er gelukkig goed vanaf gekomen omdat het baasje het hondje vast had. Hier is geen aangifte van gedaan omdat ze niet wisten waar de hond en de baas wonen. De baasjes van de pitbull zijn toen snel weggelopen! Maar nu weten ze het wel want toevallig zijn het vrienden van elkaar dus vandaag allebei aangifte doen."

De verhalen zijn wel heel verschillend, dit is een reactie in het plaatselijke internetkrantje:
ik wil ook even reageren ik was er namelijk bij dat dit gebeurde en ik had die kleine iritante hond al meer als tien keer weg gestuurt omdat onze hond ook gek werd van dat geblaf en uitgelok van hem de eigenarese heb ik meerdere keren aan gesproken samen met mijn maatje maar ze deet er niks aan ,elke hond die langs kwam begon dat kleine hondtje tegen te blaffen en te grommen dus ik ben er van over tuigt dat die staffort er niks aan kon doen ik stond er met mijn neus boven op ,en de eigenaar heeft alles gedaan wat hij kon om het kleine hondje los te krijgen dus nu moet de eigenaar van dat kleine hondje niet zeggen dat hij er niks aan gedaan heb .zei had haar hond gewoon vast moeten doen aan de lijn nadat ik en meerdere mensen er om gevraagt hadden ,vind het heel zielig voor dat kleine hondje en dat meen ik ,maar vind dit erg laag bij de grond van deze mevr ,het doet me dan ook pijn te moeten vernemen dat die mooie grijze hond er niet meer is,sterkte van die man die zijn tel nr aan de eigenaar van die grijze hond gaf .nogmaals jij kon er niks aan doen en heb wel degelijk je best gedaan!!!
De stafford is trouwens ingeslapen, hij was pas 9 maanden.
Wat jij er bij gequote hebt gaat over een ander incident, wat bij de Tolenburger Plas in Hoofddorp plaatsvond. Het bericht van Nanna gaat over een incident in Velsen-noord en is dus niet hetzelfde, vandaar de 2 verschillende verhalen. :wink:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Wat er ook aan het incident vooraf gegaan is, het blijft sneu voor de chihuahua en zijn eigenaar. Het zal een tijd duren voor het beeld van haar hond in de bek van die andere, van haar netvlies is.

Ik kan het weten mijn cairn is gepakt door een stafford, en heeft dit ternauwernood overleefd, hij was zwaargewond. Beide honden waren aangelijnd, en we waren elkaar al gepasseerd toen de stafford zich wist los te rukken, ik heb de hond dus niet zien aan komen. De stafford weigerde los te laten en was aan het trekken en scheuren, waardoor ernstige wonden zijn ontstaan. Een geluk dat hij om de een of andere reden de poot van mijn hond te pakken had en nergens anders opnieuw toe beet. Hierdoor zijn de scheurwonden beperkt gebleven tot zijn poot, die ook op meerdere plaatsen gebroken was, en oksel, ook was hij in shock. De eigenaar heeft zijn hond de zelfde avond in laten slapen. Hij was zijn vertrouwen in zijn hond al langer kwijt, en bang dat hij de volgende keer een kind te pakken zou nemen. Deze hond was nog geen jaar oud.

Dit gebeuren heeft een behoorlijke indruk op mij gemaakt, ik krijg dan ook bijna hartkloppingen als er een loslopende hond op mij en mijn honden komt afgestormd.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door josefientje »

billy schreef:
josefientje schreef:Ik heb dus zo'n kleine kutkeffer.

En die heb ik geleerd ONMIDDELIJK om te keren en naar mij te komen als ik op een bepaalde manier fluit. Ik doe dat als hij op een andere hond af wil stekkeren. Hij doet het niet bij alle honden, maar er zijn honden, groot en klein, waar hij àltijd luid keffend op af gaat. En dat wil ik dus niet hebben om al die redenen die in dit topic al genoemd zijn.

Maar grappig is het wel als hij in volle vaart plotseling gierend remt en zowat een salto maakt om maar zo snel mogelijk om te keren. Een tekenfilmpje is er niets bij :LOL: :LOL:
Dat wil ik wel eens zien :pffff: filmpje :ok: :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=PYSMt4MR ... e=youtu.be
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Geweldig :ok:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Haha, hij is leuk. :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Wat gaaf zeg :cheer: :cheer:
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ja, hij doet het echt....wat een leukerd! :E:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Lekkere reactie! Mogen meer hondeneigenaren een puntje aan zuigen :ok:
josefientje
Zeer actief

Hahaha, maar dan moet er wel elke keer dat hij hier zo goed op reageert een snoepie in :mann: zo hebben we dat afgesproken :lees: . Maar voor zijn eigen bestwil heb ik dat er graag voor over (wat hij niet weet is dat hij die "snoepies" 's avonds gewoon van zijn eten afgetrokken krijgt :U: )
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

josefientje schreef:Hahaha, maar dan moet er wel elke keer dat hij hier zo goed op reageert een snoepie in :mann: zo hebben we dat afgesproken :lees: . Maar voor zijn eigen bestwil heb ik dat er graag voor over (wat hij niet weet is dat hij die "snoepies" 's avonds gewoon van zijn eten afgetrokken krijgt :U: )
Voor zo'n reactie zou ik ook met snoepjes gaan lopen.
Strak hoor!
Wiel
sandrav
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door sandrav »

volgens mij kun je een chi beter in je achter tuin houden.

veel te kwetsbaar die hondjes.
veel te klein en fragiel;.. en vaak een veel te grote mond.

ik hou mijn hart altijd vast als de chi's bij mij in het dorp aan komen lopen.

enorme grote bekken tegen mens en hond.
die v mij hoeft er maar op te springen en dan is dat beestje als plat.
sandrav
Zeer actief
Contacteer:

als die chi gillend de hoek om komen en die v mij loopt aan de slappe lijn. is het niet mijn schuld als dat hondje een jump niet overleefd.
ik loop nooit los in het dorp. maar ga ook niet aan een heel korte lijn lopen.
josefientje
Zeer actief

Ach als ze gillend de hoek om komen hoor je ze toch aankomen, kleine moeite om jouw ikspringwelffopjechi-hond kort te nemen :U:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Banjer zag ze voor konijnen aan in het hoge gras,levensgevaarlijk vond ik het. :S:
Afbeelding
sandrav
Zeer actief
Contacteer:

muilkorf?
voor een hond die niet bijt??
:piew:
mevrouw met de chi's moet ze maar wat korter vasthouden ipv aan haar rolriempje.

Kruimel53 schreef:
sandrav schreef:als die chi gillend de hoek om komen en die v mij loopt aan de slappe lijn. is het niet mijn schuld als dat hondje een jump niet overleefd.
Het is jouw taak om te zorgen dat jouw hond geen schade aanricht. Als jouw hond op gillende hondjes springt dien jij ervoor te zorgen dat dat niet gebeurt. Dus opvoeden en als je dat niet kunt, muilkorf erom en aan een korte lijn.
sandrav
Zeer actief
Contacteer:

josefientje schreef:Ach als ze gillend de hoek om komen hoor je ze toch aankomen, kleine moeite om jouw ikspringwelffopjechi-hond kort te nemen :U:
begint pas met gillen he als ze andere hond zien of mens.
wat neem je toch alles letterlijk ;-)
sandrav
Zeer actief
Contacteer:

trouwens niet elke chi hoeft zo te zijn.
loopt ook een mevrouw met pittbul (of staf) en een chi en die gedragen zich beiden heel goed!
dus lokken ook geen reacties uit bij andere honden.
wordt gewoon aan gesnuffeld.
josefientje
Zeer actief

sandrav schreef:muilkorf?
voor een hond die niet bijt??
:piew:
mevrouw met de chi's moet ze maar wat korter vasthouden ipv aan haar rolriempje.

Kruimel53 schreef:
sandrav schreef:als die chi gillend de hoek om komen en die v mij loopt aan de slappe lijn. is het niet mijn schuld als dat hondje een jump niet overleefd.
Het is jouw taak om te zorgen dat jouw hond geen schade aanricht. Als jouw hond op gillende hondjes springt dien jij ervoor te zorgen dat dat niet gebeurt. Dus opvoeden en als je dat niet kunt, muilkorf erom en aan een korte lijn.

Die Chi's maken geen schade, jouw hond wèl. Aan de korte lijn dus, hoe simpel kan het zijn ? :U:
Afbeelding
sandrav
Zeer actief
Contacteer:

hoe kort moet die zijn 3 cm?????

denk je dat ik aan een rolriem loop of zo?????

gewoon een iets meer als een meter riem hoor.

als die hondjes op mij afscheuren aan hun rolriempje tot heel dichtbij is het het probleem vh baasje als er iest gebeurd en niet mijn schuld./ probleem.
moet ze ze maar aan de eigen kant vd stoep houden.
(en niet naar de overkant laten rennen)
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Natuurlijk moet die vrouw haar chihuahua's bij houden maar ik zou er toch alles aan doen dat er niks gebeurd, dat wil je toch niet op je geweten hebben?!
mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje

Ongelezen bericht door mum »

SannePP schreef:lastig he... Een chi is ontzettend kwetsbaar, een pitbull ontzettend sterk. Als dat fout gaat, gaat het goed fout! De vraag is wat er aan vooraf ging?

Gisteren liep ik met de honden in het park toen er een chitje luid keffend op Cena af kwam stormen. Die beesten denken dat ze enorm groot zijn, heb ik het idee. Stel dat Cena onbetrouwbaar was geweest, dan had het ook zomaar einde verhaal voor de Chi kunnen zijn. Het vrouwtje zei: "zo reageert ze altijd op herders, sorry". 1 keer een herder tegen komen die het niet pikt en het is einde verhaal voor Chitje... En de schuld zal dan altijd bij de grote hond liggen... Moeilijk!
was hopelijk toch niet in leijpark? Want ik ken ook die kutsmoesjes van "ze is ooit eens door een stafford gebeten", mijn stafford is nu al door drie honden en een kat aangevallen maar hij is nog steeds de grootste schijtlaars die ik ken
life is good
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

sandrav schreef:hoe kort moet die zijn 3 cm?????

als die hondjes op mij afscheuren aan hun rolriempje tot heel dichtbij is het het probleem vh baasje als er iest gebeurd en niet mijn schuld./ probleem.
Wat een nozele reactie :Q:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje

Ongelezen bericht door mum »

Sanner schreef:Natuurlijk moet die vrouw haar chihuahua's bij houden maar ik zou er toch alles aan doen dat er niks gebeurd, dat wil je toch niet op je geweten hebben?!
tja als ik mijn hond heel kort aan de riem houd en de chi's lopen los kan ik er verder maar weinig aan verhelpen, het enigste excuus dat ik heb is dat ik mijn klapkaak heb opgevoed en geleerd heb anderen te negeren, de meeste chi's hier blaffen tegen elke hond en daarom mijd ik ze ook
life is good
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

mum schreef:
Sanner schreef:Natuurlijk moet die vrouw haar chihuahua's bij houden maar ik zou er toch alles aan doen dat er niks gebeurd, dat wil je toch niet op je geweten hebben?!
tja als ik mijn hond heel kort aan de riem houd en de chi's lopen los kan ik er verder maar weinig aan verhelpen, het enigste excuus dat ik heb is dat ik mijn klapkaak heb opgevoed en geleerd heb anderen te negeren, de meeste chi's hier blaffen tegen elke hond en daarom mijd ik ze ook
Excuus... waarvoor?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Badu schreef:
mum schreef:
Excuus... waarvoor?
Als het onverhoopt mis gaat al dan niet vanuit een venijnige reactie van de grote hond terug of per abuis een lompe poot op een poreus klein hondenlichaam.
Als hondeneigenaar met hond die misschien niet alles accepteert heb je daar rekening mee te houden. Maar net zo goed heb je rekening te houden met het gedrag van je kleine hond die zich misschien niet altijd even goed gedraagt.
Gister komt er vanaf de stoep een meneer aan met twee keesjes los. Die dieren stuiteren keffend op in ieder geval mijn honden af, heb ze ook wel op anderen af zien gaan. Die man en vrouw weten dat.
Ik kom vanaf een bouwterrein waar hij heengaat. Hij tilt (de ergste blijkbaar) op, en de ander komt vanachter een geparkeerde auto richting mijn aangelijnde honden. Man roept wat om de hond te doen luisteren maar krijgt geen gehoor. Je bent tóch allebei verantwoordelijk voor je eigen daden hoor. Net zo min dat ik mijn honden maar laat gaan en doen, kan iemand anders in de wetenschap dat zijn honden uit de tetter gaan en op andere honden afgaan de honden toch gewoon aanlijnen zeker binnen de bebouwde kom :19: .
Vind het altijd wat makkelijk om naar grotere honden en eigenaren te wijzen als er wat gebeurd.
Nee vind het ook niet normaal dat een grotere hond ineens hap slik weg doet, heb echter wel een stel honden die gewoon met chi's en kleinere honden kunnen/konden in het verleden, maar ze reageren écht wel als een bepaalde hond klein of groot op een bepaalde manier op ze af komt. Uiteraard heb ik negen van de tien keer dan al aangelijnt, maar af en toe vraag ik me af waarom andere mensen dat zelf niet doen. Even tien meter doorlopen en dan losgooien als je ziet dat je hond(je) aan het fixeren is op een stel honden die totaal niet geïnteresseerd zijn omdat ze met andere dingen bezig zijn.
kooi
Zeer actief

Een poreus hondenlichaam??? :scratch:
josefientje
Zeer actief

Ach, dit wordt weer zo'n eindeloze grote hond versus kleine hond discussie, alsof àlle kleine honden onopgevoed, en alle grote honden zeer goed opgevoed zijn. Dat is gewoon niet zo, kijk maar naar Spike. En hij is heus niet de enige kleine hond die goed luistert.

ALS IEDEREEN NOU EENS EEN KLEIN BEETJE VERDRAAGZAMER T.O.V. ELKAAR ZOU ZIJN

dan zou de wereld er een stuk leuker uitzien.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat de meeste mensen wel eens in de problemen zijn gekomen met hun honden. Wie heeft er nu een hond die nog nooit gevochten heeft en die nog nooit is aangevallen oid? Natuurlijk zijn die er wel, teefjes van zachte rassen bv. Maar zelfs mensen met een labradorreu weten vaak prima dat elke hond zijn grenzen heeft en dat een normaal knokpartijtje eigenlijk niks voorstelt. Hoort erbij want het zijn dieren. Stel nu eens dat een van de betrokken honden een chihuahua is? En dat de andere betrokken hond een pitbull is? Heel normaal hondengedrag dat ook die honden eens een woordenwisseling kunnen krijgen als je ermee op straat loopt en honden tegenkomt. Lijkt mij tenminste heel normaal want het zijn gewoon honden. Weet wel dat iets heel normaals dan heel verkeerd af zal lopen met wat pech.

Om een voorbeeld te noemen. Cleo is ubermakkelijk maar geen hond die zich laat kleineren. Ik liep met haar, komt er een reu aan, losloopgebied. Reu is hartstikke vervelend en Cleo wil hem corrigeren. Daarop volgt een korte strubbeling. Reu was een soort bordercollie dus even honden uit elkaar gebruld en niks aan de hand verder. Twee normale standaard-honden waarvan er geen gefokt is op kracht en agressie of extreem dwerg-uiterlijk. Dan is normaal hondengedrag dus geen enkel probleem. Stel nu dat mijn hond een pitbull was. Of een chihuahua, want dat is om het even. Dan waren de gevolgen dus totaal anders geweest. Dan werd ineens mijn pitbullteef aangevallen door een bordercollie. Wat dan? En wat als mijn hondje een chihuahua was geweest? Dan werd die even flink aangepakt door een bordercollie. Dat zou wel even van andere orde zijn geweest. En dat had ik dan niet zien aankomen want mijn hond was op dat moment een teef, erg sociaal en nog nooit echt gevochten oid. Toch gebeurde dat even na jaren zonder enig conflict. Gewoon omdat het honden zijn. Dus in mijn ogen moet je met een pitbull of een chihuahua gewoon hoe dan ook je verantwoordelijkheid nemen en je hond bij je houden. Niet blootstellen aan vreemde honden. Die ken je immers niet. Mensen kunnen zoveel zeggen over het gedrag van hun hond. Hij doet nooit wat is een uitspraak die niemand 100% kan voorspellen. Als ik een chi had of een pitbull dan ging die echt alleen om met honden die ik goed ken en onder toezicht. Anders maar niet. Dat ben ik de hond verplicht. En in geval van de pitbull ben ik dat mijn omgeving verplicht. Met een pitbull kan je niet rekenen op normaal en schadeloos hondengedrag als er een voorvalletje is waarbij de gemoederen even verhitten. En dat dat gebeuren kan is werkelijk doodnormaal.
Afbeelding
kooi
Zeer actief

Dat ben ik de hond verplicht.
:E:

Goed geformuleerd verhaal verder..... :cheer:
sandrav
Zeer actief
Contacteer:

weet je wat een nozele reactie is?
dat ik mijn hond heel kort aan de riem moet houden en muilkorven voor het geval dat ik die 2 onopgevoede chi's tegen kom ;-)
tuurlijk wil ik niet dat er wat gebeurd. maar ik blijf erbij dat mocht die van mij een jump nemen op een onopgevoede chi die voor dr neus loopt te keffen is het niet mijn schuld.

Badu schreef:
sandrav schreef:hoe kort moet die zijn 3 cm?????

Wat een nozele reactie :Q:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”