Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Filmpje gangwerk Duitse herder

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Laboriginals
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 4

Filmpje gangwerk Duitse herder

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Van dit filmpje op PDE The Blog word je beslist niet vrolijk:
http://pedigreedogsexposed.blogspot.nl/
En dan verkoopt die top-showhondenkennel ook nog een driejarig teefje dat drachtig is van haar vierde nest!!
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Filmpje gangwerk Duitse herder

Ongelezen bericht door Maeve »

Nee dat ziet er niet best uit :schrik: Maar goed, ik zie dat het een kennel in Kroatië is. Nu wil ik niet alle fokkers daar over één kam scheren maar ik heb het idee dat die landen een ander idee hebben over wat mooi is, zacht uitgedrukt. De meeste Tollers uit die landen vind ik ook niet mooi, te grof en laagbenig. Dat wat hier bij de meeste fokkers naar een gezin zou gaan zonder fokplannen houden ze daar aan voor de show/fok omdat het een toekomstige kampioen is.
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Vreselijk! :ugh:
natascha26
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler & Kangal

Ongelezen bericht door natascha26 »

Dit maakt niemand hier blij denk ik zo maar .
Mij in ieder geval niet.

Echt geweldige honden om mee te fokken of showen ...
Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Het lijkt net alsof die wat kleinere herder een extra stuk aan zijn achterpoten heeft.
Ziet er niet uit. Zielig
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Die pup loopt echt vreselijk beroerd, hoewel de rest ook om te janken is :jank: Wat lopen ze toch allemaal slecht zeg
Perry en Noah

Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Ach ja de commerciële kyno,s zijn helemaal kapot gefokt het is gewoon misdadig alleen als die kennel al zie
erg triest, gelukkig zijn er nog de werklijnen wat er wat beter uitziet .
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik heb na een paar seconden weggeklikt , kon het niet aanzien.

Zo wordt ons mooie ras gewoon kapot gefokt , om te janken dit :ugh:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Wat vreselijk en wat ik dan niet snap is, wie vindt dit nou mooi :19:
Ik haak al af bij nerveus gedrag en plofvachten bij mijn rassen, maar is er een nieuwe generatie duitse herder mensen die dit heel gaaf vindt of zo, kan me niet voorstellen als je een duitse herder zoekt en zoiets ziet zegt, dat is het, ik wil heel graag zo'n klapvoet, om een beetje in forum termen te blijven. :wink:
Die fokkers zouden ze toch aan de straatstenen niet kwijt moeten kunnen :19:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

billy schreef: Die fokkers zouden ze toch aan de straatstenen niet kwijt moeten kunnen :19:
Dat snap ik dus ook niet. Kennelijk zitten de mensen die dit mooi vinden niet op dit hondenforum :U:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Het is gewoon diep triest

Blijkbaar is er nog vraag naar ook en dat snap ik dan al helemaal niet.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

heel triest dit, terwijl de duitse herder een prachthond is. :(
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

tekkel schreef:
billy schreef: Die fokkers zouden ze toch aan de straatstenen niet kwijt moeten kunnen :19:
Dat snap ik dus ook niet. Kennelijk zitten de mensen die dit mooi vinden niet op dit hondenforum :U:
In Huijbergen woont een meneer met een DH met dezelfde glijbaanrug en klapvoeten als op het filmpje. Hij heeft hem heel duur gekocht "bij een Internatinale TopFokker" die een hele grote kennel heeft!
En de baas is mateloos trots op zijn "Top Herder" .
Tja ...... "it takes all sorts" zullen we maar zeggen :19:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik ken iemand met 2 van die gehandicapte honden en die beweert met droge ogen dat mijn werklijn niet zo mooi kan lopen als die 2 van hem......Godzijdank niet, inderdaad :19:

Verder denk ik dat het best veel voorkomt dat men een Duitse herder wil, maar totaal geen kijk heeft op anatomie. Als de kleuren maar op commisaris Rex lijken, zal het verder wel. De keurmeesters* plaatsen de glijbaanruggen bovenaan, dus de fokkers* fokken dat en de consument* is -veel te vaak- totaal niet kritisch op wat hij koopt.

*uiteraard zit hier ook heus wel koren tussen het kaf en die mensen bedoel ik dus nadrukkelijk niet.
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Rocco schreef:Ach ja de commerciële kyno,s zijn helemaal kapot gefokt het is gewoon misdadig alleen als die kennel al zie
en gelukkig zijn er ook showlijnen die er een stuk beter uit zien.
SanBoy
Actief
Mijn ras(sen): Cane Corso!!

Ongelezen bericht door SanBoy »

:boos: Ik word hier lichtelijk agressief van! Kan er niet naar kijken en walg er van!!
Echt niet om aan te zien! Echt echt echt géén woorden voor! :gvd:
Rocco
Zeer actief

Dianavdberkt schreef:
Rocco schreef:Ach ja de commerciële kyno,s zijn helemaal kapot gefokt het is gewoon misdadig alleen als die kennel al zie

Ja en waar de helft LAST HEEFT VAN HD/ED en weet ik veel wat nog meer geen karakter meer
worden verjaagd door een klein beetje dreiging bijten kunnen ze niet meer schei toch uit binnenkort
is weer die siegershow poppenkast waar de corruptie de normaalste zaak is van mij mogen die
kyno,s een fokverbod krijgen maken het hele ras kapot. meeste mensen kennen alleen deze
bruin zwarte honden dat is het ergste.
kipo
Zeer actief

Rocco schreef:
Dianavdberkt schreef:

Ja en waar de helft LAST HEEFT VAN HD/ED en weet ik veel wat nog meer geen karakter meer
worden verjaagd door een klein beetje dreiging bijten kunnen ze niet meer schei toch uit binnenkort
is weer die siegershow poppenkast waar de corruptie de normaalste zaak is van mij mogen die
kyno,s een fokverbod krijgen maken het hele ras kapot. meeste mensen kennen alleen deze
En ook daar zit nog koren tussen het kaf. Er zijn, ook bij de kyno's, nog fokkers die op gezondheid en karakter fokken, je moet er alleen harder naar zoeken. Bovendien zijn er ook werklijners die imo overmatig scherp zijn en teveel nerveuze energie hebben.
Rocco
Zeer actief

kipo schreef:
Rocco schreef:
Dianavdberkt schreef:

En ook daar zit nog koren tussen het kaf. Er zijn, ook bij de kyno's, nog fokkers die op gezondheid en karakter fokken, je moet er alleen harder naar zoeken. Bovendien zijn er ook werklijners die imo overmatig scherp zijn en teveel nerveuze energie hebben.
Hele scherpe werklijnen zie je enkel en nerveuze duitsers valt ook wel mee bij de werklijnen volgens mij gaat het daar
wel goed
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Misschien wat overmatige scherpte ala bij sommige werklijnen, maar nerveuzs energie zie ik nooit bij een werklijn Duitser.
Gr. Aniek

Afbeelding
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Ik vind de hond in de kennel er precies achter zieliger. Als je die ziet lopen, lijkt het net of die pijn heeft.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dit is waar het had moeten stoppen. Dit vind ik dus wel mooi. Helaas is het blijkbaar nodig om te overdrijven. Zelf begrijp ik er niks van. Want als je toch nastreeft dat een hond een mooi gangwerk heeft en functioneel goed kan draven dan zie je toch meteen dat dat bij de honden in het eerste filmpje niet meer het geval is? :denken:

Dit vind ik dus zelf wel prachtig... :lol1:

... re=related
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Om te huilen :jank:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
kipo
Zeer actief

Budkes schreef:Misschien wat overmatige scherpte ala bij sommige werklijnen, maar nerveuzs energie zie ik nooit bij een werklijn Duitser.
Ik bedoel zeker niet dat dat standaard is, maar ik zie het zo nu en dan wel. Geeft verder niet, ik wil alleen maar zeggen dat er geen enkel ras of type nog zonder minpunten is. Ik vind het verschrikkelijk om te zien wat er met veel kyno-DH's gebeurt, maar dat wil niet zeggen dat elke fokker hier met oogkleppen op in meegaat. Ik vind het ook heel jammer, dat de kloof tussen de kyno's en de werklijnen steeds breder lijkt te worden, het zijn verdorie bijna 2 verschillende rassen. Waarom niet 1 Duitse herder, dan verdubbelt meteen de genenpoel. Het ras bestaat 'pas' een goeie 100 jaar, het moet toch mogelijk zijn om voldoende documentatie te vinden over hoe het ras bedoeld was/is, in uiterlijk en in gedrag.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

kipo schreef:
Budkes schreef:Waarom niet 1 Duitse herder, dan verdubbelt meteen de genenpoel.

Dat wordt niet gedaan omdat geen enkele africhter op een hond zit te wachten met de genen van een showhond erin. Andersom idem. Je kan als eerste de ring verlaten. Shows en werk staan zo ver uit elkaar dat de combinatie tussen show en werk alleen nog gemaakt kan worden om huishonden te fokken. En dan nog kom je problemen tegen. Overmatige scherpte en anderzijds overmatige zenuwen ed. Dus beide lijnen zijn doorgefokt naar de verkeerde kant. Een werkhond kan misschien wat beter lopen en oogt wat stabieler kwa lichaam, hij is soms wel zeer lastig te mannen en snel agressief. Een showhond is vaak niet zo moedig en lichamelijk te gammel voor het echte werk. Dus ik vraag me af of het ras nog wel te redden is. Er waren een mooi stel Oostblok-honden een aantal jaar geleden toen de muur viel in Berlijn. Die zijn totaal weggefokt in de huidige werkhonden. Ze waren kleiner, moedig en zeer goed gebouwd.

Met de mechel idem. De werkers zijn totaal anders dan de standaard. Domweg de helft groter vaak en erg scherp bij vlagen. De showhonden zijn vaak klein, iel en soms nerveus. Niemand die werkt zit op inmening van showbloed te wachten. Andersom is inbreng van een werkhond ook niet gewenst. Dus het probleem wordt dat de normale huishond van dat ras soort van 2 extreme richtingen op wordt gefokt.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Er wordt nog genoeg aan combifok gedaan. Hier komen hele leuke honden uit voor tal van takken van sport.
Er zijn ook nog genoeg "oostbloklijnen" te vinden.
Prachtig filmpje trouwens. Die laatste van Laeken.
Gr. Aniek

Afbeelding
kipo
Zeer actief

laeken schreef:
kipo schreef:

Dat wordt niet gedaan omdat geen enkele africhter op een hond zit te wachten met de genen van een showhond erin. Andersom idem. Je kan als eerste de ring verlaten. Shows en werk staan zo ver uit elkaar dat de combinatie tussen show en werk alleen nog gemaakt kan worden om huishonden te fokken. En dan nog kom je problemen tegen. Overmatige scherpte en anderzijds overmatige zenuwen ed. Dus beide lijnen zijn doorgefokt naar de verkeerde kant. Een werkhond kan misschien wat beter lopen en oogt wat stabieler kwa lichaam, hij is soms wel zeer lastig te mannen en snel agressief. Een showhond is vaak niet zo moedig en lichamelijk te gammel voor het echte werk. Dus ik vraag me af of het ras nog wel te redden is. Er waren een mooi stel Oostblok-honden een aantal jaar geleden toen de muur viel in Berlijn. Die zijn totaal weggefokt in de huidige werkhonden. Ze waren kleiner, moedig en zeer goed gebouwd.

Met de mechel idem. De werkers zijn totaal anders dan de standaard. Domweg de helft groter vaak en erg scherp bij vlagen. De showhonden zijn vaak klein, iel en soms nerveus. Niemand die werkt zit op inmening van showbloed te wachten. Andersom is inbreng van een werkhond ook niet gewenst. Dus het probleem wordt dat de normale huishond van dat ras soort van 2 extreme richtingen op wordt gefokt.
Weet ik wel, maar uiteindelijk bestaat er voor de DH -net als voor elk ras- wel maar 1 rasstandaard en zou het toch mogelijk moeten zijn om een hond te fokken die zowel in uiterlijk als in gedrag aan die standaard voldoet en die dus zowel geschikt moet kunnen zijn voor het werk als voor de show. Die splitsing zie je bij meer rassen en ik vind het zonde, je maakt je genenpoel er steeds kleiner mee.
Rocco
Zeer actief

laeken schreef:
kipo schreef:

Hoe kom jij erbij overmatige scherpte en overmatige zenuwen zeer lastig in te mannen en snel agressief wat een onzin :wachten:
Rocco
Zeer actief

Nanna schreef:
Rocco schreef: lastig in te mannen en snel agressief
Wat zeg je?
Laatst gewijzigd door Rocco op 01 sep 2012 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
kipo
Zeer actief

Rocco schreef:
Hoe kom jij erbij overmatige scherpte en overmatige zenuwen zeer lastig in te mannen en snel agressief wat een onzin :wachten:
Soms, zegt hij, en dat ben ik wel met hem eens. Niet allemaal en voor een ervaren africhter misschien niet te moeilijk, maar wel voor een gemiddelde eigenaar, die vooral een huishond zoekt.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”